tutin vierotus, vauva huutaa oksennukseen saakka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikeaa on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaikeaa on

Vieras
miten ihmeessä saan tutista vauvan vieroittumaan. kun jäi pois vauva huusi niin kauan että oksensi. sen jälkeen jatkoi huutamista ja taas oksensi. annoin nyt periksi ja sai tutin yöksi. nukahti samantien.

en haluaisi että vauva huutaa tutista niin kovaa että oksentaa..miten toimisin.vauva nyt 1v.

Miksi noin pieneltä pitää ottaa tutti? Mun lapset söivät tuttia 3-vuotiaiksi. Kenelläkään ei ole ollut purennassa mitään ongelmaa, kaikilla täydelliset hampaat.

tutti ollut käytössä koska aiemmin söi sormia ja iho meni ihan rikki. nyt ei ole tuttia enää saanut vähään aikaan kuin öisin ja ajattelin että olisi hyvä vieroittaa kun yöt hankalia. herää etsimään tuttia ja huutaa kovasti jos tuttia ei löydy/tiputtanut lattialle. kuvittelin että tutista vieroittaminen helpottaisi yöunia.

Miksi pitää kiduttaa lastaan tollee? Jos se tuttavasi lapsi on vieroittanut lapsensa jo 1-vuotiaana tutista pois niin se ei tarkoita että sunkin pitäisi. Kohta varmaan jo pinniksestä pois ja itse pitäisi jo ruuatkin osata itse tehdä kun onhan hän jo 3 VEE.

tutti ollut käytössä koska aiemmin söi sormia ja iho meni ihan rikki. nyt ei ole tuttia enää saanut vähään aikaan kuin öisin ja ajattelin että olisi hyvä vieroittaa kun yöt hankalia. herää etsimään tuttia ja huutaa kovasti jos tuttia ei löydy/tiputtanut lattialle. kuvittelin että tutista vieroittaminen helpottaisi yöunia.

voisko tutin kiinnittää tuttinauhalla yöpukuun? löytäisi nopeasti itsekin kun oppii että siinä killuu?

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;24800651:
Miksi pitää kiduttaa lastaan tollee? Jos se tuttavasi lapsi on vieroittanut lapsensa jo 1-vuotiaana tutista pois niin se ei tarkoita että sunkin pitäisi. Kohta varmaan jo pinniksestä pois ja itse pitäisi jo ruuatkin osata itse tehdä kun onhan hän jo 3 VEE.

no ihme asenne on sullakin.

Mun kaverilla oli parikin jippoa takataskussa. Tuttia voi leikata päästä pienen palan päivässä pois aina siihen asti, ettei se enää pysy suussa. Lapselle voi sanoa, että tutti jäi pieneksi kun sinä olet kasvanut niin isoksi jo. Ja toinen tapa. Tuttiin voi leikata vekin pystysuunnassa. Kun tuttia imee tämän jälkeen, se nipistää kieltä pikkiriikkisen. Tutti lentää aika nopeasti seinään.

Johan nyt on markkinat. Annat sen syödä tuttia niin paljon kun haluaa.
Ota sideharso, sido se yhdestä kulmasta sänkyyn ja toiseen kulmaan sidot tutin. Ei huku eikä putoa.

No kai sä heräät kun ähinä alkaa, äkkiä vaan etit sen ja tumppaat suuhun. Vieroita isompana, kidutusta noin pienelle niinku tässä on moni sanonutkin. Mitä vaan mikä saa lapsen huutamaan noin, ei pitäisi tehdä.

Mun kaverilla oli parikin jippoa takataskussa. Tuttia voi leikata päästä pienen palan päivässä pois aina siihen asti, ettei se enää pysy suussa. Lapselle voi sanoa, että tutti jäi pieneksi kun sinä olet kasvanut niin isoksi jo. Ja toinen tapa. Tuttiin voi leikata vekin pystysuunnassa. Kun tuttia imee tämän jälkeen, se nipistää kieltä pikkiriikkisen. Tutti lentää aika nopeasti seinään.

Mulla ei ole omakohtaista kokemusta näistä kahdesta konstista, mutta kuulemma on olleet toimivia ja hyviä, koska lapsi hylkää tuttinsa ihan itse kun se ei enää toimi kuten ennen. Tämän meidän vauvan kanssa varmaan kokeilen jompaakumpaa kun sen aika tulee. Mutta vielä ei ole ajankohtaista.

Sori, mutta vauva ei normaalisti kyllä ime sormiensa ihoa rikki. Vauvaa pitäisi nukuttaa vieressä, ja imettää siloin kun se haluaa imeä.

Miksi noin pieneltä pitää ottaa tutti? Mun lapset söivät tuttia 3-vuotiaiksi. Kenelläkään ei ole ollut purennassa mitään ongelmaa, kaikilla täydelliset hampaat.

Kiva kuunnella ison lapsen sössötystä tutin takaa. Mitä virkaa sillä tutilla enää siinä vaiheessa on? Vauvallehan sitä käytetään jos on iso imutarve. Me ei tosin edes ostettu tuttia eikä ollut tarvettakaan.

Meillä syö 1-vuotias tuttia öisin ja päiväunilla. Joskus murheeseen muutenkin. Ei ole tullut mieleenikään alkaa stressaamaan moisesta ja huudattaa vauvaa ihan suotta! Kaikki muukin on tullut ajallaan, yösyönnin loppuminen, tuttipullosta luopuminen, kiinnostus potalla käymiseen ja itse syömiseen...tulee varmasti myös se aika, kun on valmis luopumaan tutista.

Anna tutti takaisin, varsinkin jos on vain "yötutti". Hiukan isompana jo ymmärtää ja yhteistyössä voitte antaa tutin orava tai hiirivauvoille tms.tai vaikka joulupukille, joka antaa jotain mukavaa tilalle. Meillä tämä on toiminut neljän lapsen kohdalla hyvin. Hiukan aikaa eteenoäin niin voi sujua helpommin :)

[QUOTE="joku";24800698]Kiva kuunnella ison lapsen sössötystä tutin takaa. Mitä virkaa sillä tutilla enää siinä vaiheessa on? Vauvallehan sitä käytetään jos on iso imutarve. Me ei tosin edes ostettu tuttia eikä ollut tarvettakaan.[/QUOTE]

Mistäs sä sen tiedät mihin sitä käytetään, ja kuka siitä päättää ja koska se loppuu?
Mä söin itse tuttia 5-vuotiaaksi, lopetin itse kun itse päätin. Maailmassa on tosiaan pahempiakin syntejä kun joku tutti.

[QUOTE="joku";24800698]Kiva kuunnella ison lapsen sössötystä tutin takaa. Mitä virkaa sillä tutilla enää siinä vaiheessa on? Vauvallehan sitä käytetään jos on iso imutarve. Me ei tosin edes ostettu tuttia eikä ollut tarvettakaan.[/QUOTE]

Jos sulla on vaikka, sanotaan että rakas koru tai joku muistoesine, annatko sen mielelläsi ihan tuosta noin vaan pois? Ethän sä sitä mihinkään oikeasti tarvitse?

[QUOTE="jaa";24800728]Mistäs sä sen tiedät mihin sitä käytetään, ja kuka siitä päättää ja koska se loppuu?
Mä söin itse tuttia 5-vuotiaaksi, lopetin itse kun itse päätin. Maailmassa on tosiaan pahempiakin syntejä kun joku tutti.[/QUOTE]

Mua vaan ärsyttää tämä amerikkalainen tyyli pitää lapsia vauvoina mahdollisimman pitkään (myös muissa kuin tuttiasiassa) Siellähän vielä 3-vuotiaita kutsutaan vauvoiksi.

[QUOTE="joku";24800767]Mua vaan ärsyttää tämä amerikkalainen tyyli pitää lapsia vauvoina mahdollisimman pitkään (myös muissa kuin tuttiasiassa) Siellähän vielä 3-vuotiaita kutsutaan vauvoiksi.[/QUOTE]

Mua taas ärsyttää tuollanen tyyli et 1-vuotias on jo iso jne. Ei saa syödä tissiä tai tuttia, pitää osata sitä ja tätä, ei saa roikkua vanhemmissa kiinni, ei saa haluta liikaa syliä ja ties mitä paskaa. Mikä vaikeus on unohtaa ne keinotekoiset ikävuodet ja seurata lasta itseään koska jokainen ihminen on kuitenkin yksilö?

eikö oikeasti järki sano, että jos lapsi oksentaa itkun päälle niin hänellä on todella paha olo!!! Mitä yhdestä tutista, on todellista lapsen kiusaamista jos turvaa tuova esine otetaan pois ja lapsi kaipaa sitä niin että oksentaa. Milloin itse oksennat pelkästä pahasta olosta?

Yhteistyössä