Vastatkaapa kaikki :) Eli kumpaan paikkaan/hotelliin menisitte? (sis. linkkejä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ilmeisesti viihdytte paljon hotellin altaalla? Nimittäin me mennään aina rannalle ja siksi painotan rannan läheisyyttä. Samasta syystä koen all inclusiven turhaksi, koska emme hengaa siellä hotellilla kuitenkaan. Yksi päivän kohokohdista on mennä illalla syömään ja valita mielen mukaan ravintola. Kerran joskus 10v sitten ennen lapsia olemme kokeilleet all inclusivea ja ei vaan ole meidän juttu. Pari päivää ihan ok, mutta sen jälkeen alkaa kyllästyttää ja ennen kaikkea se ravintolan valitseminen ja "iltakävely" jää pois.

Paikkana menisin monta kertaa mieluummin Mallorcalle kuin Turkkiin, jos rahalla ei olisi merkitystä.

Henk koht en menisi myöskään Sunwingiin, vähän liian persoonattomia hotellikolosseja omaan makuun.

Mutta jos ei ole paljoa matkustellut, tykkää oleilla hotellin altaalla mieluummin kuin rannalla eikä illallinen ole se päivän kohokohta, niin ihan varmasti kumpi tahansa toimii hienosti!

Olllaan matkusteltu paljon, ei kuitenkaan Turkissa eikä Mallorcalla eikä ikinä all inclusive-hotellissa, joten se kiehtoisi. Tuossa Mallorcan kohteessa ranta on 800m. päässä, Turkin hotlassa 150 m päässä, eli ihan rannalla. Ranta on meille tärkeä. Sunwingeissä ollaan oltu useasti, koska ovat laadukkaita. Ehkäpä menemme tuonne Mallorcalle.

Olllaan matkusteltu paljon, ei kuitenkaan Turkissa eikä Mallorcalla eikä ikinä all inclusive-hotellissa, joten se kiehtoisi. Tuossa Mallorcan kohteessa ranta on 800m. päässä, Turkin hotlassa 150 m päässä, eli ihan rannalla. Ranta on meille tärkeä. Sunwingeissä ollaan oltu useasti, koska ovat laadukkaita. Ehkäpä menemme tuonne Mallorcalle.

Kuulostaa, että tuo Mallorca olisi sitten teille parempi paikka, kun kerran siellä kaikki muut jutut natsaa hyvin ja Turkkiin houkuttelisi lähinnä edullinen all inclusive. Ehkei se AI ole sen väärtti kuitenkaan, että sen perusteella kannattaa kohdetta valita.

Tuo Cala Bonan ranta on tosi huono. Siinä voi kyllä uida, mutta ei se kovin miellyttävä ollut. Muuten hotelli oli ihan kiva. :) Ja vähän matkan päässä on parempia rantoja.

Mua ainakin ällöttäis all inclusive, koska ei ikinä tiedä, mitä moskaa siellä sitten oikeasti on. Ravintolan voi sentään valita ja vaihtaa. Eli en ottaisi kuin jonnekin Karibian risteilylle tai 5 tähden hotelliin all inclusivea..

Turkin all inclusive hotellit ovat hyvätasoisia, ja ruokamyrkytystä on turha pelätä, jos syötte vain kyseisessä hotellissa, ovat noissa paikoissa hyvin tarkkoja ruokahygieniasta... Minä en ole Turkissa saanut mitään vatsavaivoja, toisin kuin Italiassa ja Mallorcalla :P

Turkin all inclusive hotellit ovat hyvätasoisia, ja ruokamyrkytystä on turha pelätä, jos syötte vain kyseisessä hotellissa, ovat noissa paikoissa hyvin tarkkoja ruokahygieniasta... Minä en ole Turkissa saanut mitään vatsavaivoja, toisin kuin Italiassa ja Mallorcalla :P

Kai sekin riippuu hotellista, kyseisen hotellin(minkä laitoin) hygieniasta en osaa sanoa

[QUOTE="vieras";24799768]Tuo Cala Bonan ranta on tosi huono. Siinä voi kyllä uida, mutta ei se kovin miellyttävä ollut. Muuten hotelli oli ihan kiva. :) Ja vähän matkan päässä on parempia rantoja.[/QUOTE]

Hotellin edessä joo ranta huono, 800 m päässä on Cala Bonan ranta(hiekkaranta) ja Cala Millorin ranta(2 km päässä) on yksi Mallorcan parhaista. Oletko muuten ollut tuossa Sunwingissa? Oliko hyvä? Olitteko Jasminissa, Mimosassa vai Bouganvillassa?

[QUOTE="a.p";24799830]Hotellin edessä joo ranta huono, 800 m päässä on Cala Bonan ranta(hiekkaranta) ja Cala Millorin ranta(2 km päässä) on yksi Mallorcan parhaista. Oletko muuten ollut tuossa Sunwingissa? Oliko hyvä? Olitteko Jasminissa, Mimosassa vai Bouganvillassa?[/QUOTE]

Oltii viime syksynä siinä Bouganvillassa. Hotellin ruoka oli kans meidän mielestä hyvää

Jälkimmäiseen lähtisin omien mieltymysteni perusteella, tosin Bitez on mun makuuni varmaan hiukan liian uinuva kylä, mutta biitsi siellä on upea ja se on tärkeää mulle. Ja jos vaihtoehtoina ovat uinuva kylä tai ylibuukattu turistirysä niin se kylä voittaa 6-0. Turkissa on helppoa & halpaa liikkua ympäristössäkin, Mallorca taas on...no, saari, eli ei sieltä niin vaan lähdetä minnekään. Lisäksi All inclusive kiehtoisi, koska en ole sellaisessa koskaan ollut - jos ei halua joka päivä syödä hotellilla niin mikään ei estä lähtemästä uloskin syömään. Sitäpaitsi mä todellakin rakastan turkkilaista ruokaa, en kyllä tiedä saako hotellien AI:stä paikallisia herkkuja vai onko ne jotain turistien makuun suunniteltuja perusmättöjä. Plus vielä se, että Bitez on tajuttoman kaunis paikka.

Tuntuu (ainakin esittelyn perusteella) ettei tuolla Mallorcalla ole muuta kuin valmiiksi pureskeltua turistimössöä ja ne on jo niin nähty. Tosin jos hakee altaalla lekottelua, niin on ihan yks hailee missä se allas on, kunhan aurinko paistaa ja allasalue on kiva :). Hyvää ruokaa en ole Espanjan lomakohteissa saanut koskaan, ja se on iso miinus mun silmissä.

Jälkimmäiseen lähtisin omien mieltymysteni perusteella, tosin Bitez on mun makuuni varmaan hiukan liian uinuva kylä, mutta biitsi siellä on upea ja se on tärkeää mulle. Ja jos vaihtoehtoina ovat uinuva kylä tai ylibuukattu turistirysä niin se kylä voittaa 6-0. Turkissa on helppoa & halpaa liikkua ympäristössäkin, Mallorca taas on...no, saari, eli ei sieltä niin vaan lähdetä minnekään. Lisäksi All inclusive kiehtoisi, koska en ole sellaisessa koskaan ollut - jos ei halua joka päivä syödä hotellilla niin mikään ei estä lähtemästä uloskin syömään. Sitäpaitsi mä todellakin rakastan turkkilaista ruokaa, en kyllä tiedä saako hotellien AI:stä paikallisia herkkuja vai onko ne jotain turistien makuun suunniteltuja perusmättöjä. Plus vielä se, että Bitez on tajuttoman kaunis paikka.

Tuntuu (ainakin esittelyn perusteella) ettei tuolla Mallorcalla ole muuta kuin valmiiksi pureskeltua turistimössöä ja ne on jo niin nähty. Tosin jos hakee altaalla lekottelua, niin on ihan yks hailee missä se allas on, kunhan aurinko paistaa ja allasalue on kiva :). Hyvää ruokaa en ole Espanjan lomakohteissa saanut koskaan, ja se on iso miinus mun silmissä.

Kiitos Anatolia sullekin, valinta on vaikea, olen kauhean arka menemään eksoottisiin ja uusiin paikkoihin, siksi "pelottaisi" mennä tuonne Biteziin :D

Mä en viitti edes tutustua hotelleihin sen enempää. Mä menisin ehdottomasti tohon mihin EI KUULU ruuat. Iso osa ulkomaanelämystä on mun mielestä päästä kokoemaan paikallista kulttuuria. Ja ruoka on iso osa sitä kulttuuria. Mä en suostuisi syömään koko lomaa samassa ravintolassa samoja hotellipöperöitä. Paikallinen ruoka on parhaimmillaan jossain kadunvarsiravintoloissa. Ei siellä aurinkomatkojen hotellissa.

Me oltiin elokuussa Cala Bonan Mimosassa. Hyvä huoneisto ja aamupala-buffet tilattiin ennakkoon. Huoneistossa oli hyvin varusteltu keittiö, jos haluaa valmistaa itsekin ruokaa. Hyvätasoisia ravintoloita paljon läheisessä kylässä kävelymatkan päässä, jossa myös ne paremmat rannat. Mies ui meillä meressä, minä lapsen kanssa vain altaissa.
Meille tuo lasten kansainvälinen kerho on plussaa. 4-v. tytär oli siellä pari kertaa yksin henkilökunnan ohjauksessa 1½h ja tykkäsi kovasti. Oli aarteenetsintää ja inkkaribileet.
Lollo-hahmon tilasimme huoneistoomme vierailulle, koska lapsella oli syntymäpäivä. Cala bonassa on koko perheelle sopivaa iltaohjelmaa. Ainoa miinus on tunnin matka saaren pääkaupunkiin, jos haluaa shoppailla enemmän. Tosin lähikylästä löysimme mm. Benettonin myymälän. :)

Me oltiin elokuussa Cala Bonan Mimosassa. Hyvä huoneisto ja aamupala-buffet tilattiin ennakkoon. Huoneistossa oli hyvin varusteltu keittiö, jos haluaa valmistaa itsekin ruokaa. Hyvätasoisia ravintoloita paljon läheisessä kylässä kävelymatkan päässä, jossa myös ne paremmat rannat. Mies ui meillä meressä, minä lapsen kanssa vain altaissa.
Meille tuo lasten kansainvälinen kerho on plussaa. 4-v. tytär oli siellä pari kertaa yksin henkilökunnan ohjauksessa 1½h ja tykkäsi kovasti. Oli aarteenetsintää ja inkkaribileet.
Lollo-hahmon tilasimme huoneistoomme vierailulle, koska lapsella oli syntymäpäivä. Cala bonassa on koko perheelle sopivaa iltaohjelmaa. Ainoa miinus on tunnin matka saaren pääkaupunkiin, jos haluaa shoppailla enemmän. Tosin lähikylästä löysimme mm. Benettonin myymälän. :)

Kiitos sinulle ! Oliko tuo kävelymatka sinne paremmalle rannalle ihan kohtuullinen kävellä?

Mallorcalla käyty pari kertaa, toisella kerralla toukokuun loppupuolella, pilvinen ja vesisateinen viikko. Ekalla kerralla vatsapöpö paikallisesta ravintolasta. Ei Mallorcalle enää. Tuossa teidän hotellissa ranta on tosi kaukana. Ei kiitos.

Turkin hotellissa ei ole jääkaappia, no minibaari kaippa sinne mahtuu tölkkilimut. Siellä on todennäköisesti paremmat ilmat kuin Mallorcalla. Mitenkäs tuo lentoaikataulu. Aamulla klo 4 jo kentällä.. Turkkiin menisin mutta tuskin tähän paikkaan.

Isommalle rannalle matkaa on n. 1,5-2km. Hyvin jaksoi meidän nti 4vee kävellä mennen tullen, vaikka hellettä olikin. Se vielä unohtui mainita, että Cala Bonassa ei ole suomenkielisiä opaspalveluita eli englannilla tai ruotsilla pitää tulla toimeen koko viikko. Skandinaaveja lähes kaikki perheet, suomalaisia vain kourallinen. Lasten kerhossa oli yksi suomenkielinen ohjaaja paikalla.

Yhteistyössä