Sormelle auki rv 20 (ei ollut vielä rv 12)

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Moi!
Onko teistä huolestuttavaa, jos uudelleen synnyttäjällä on rv 20 kohdunsuu auennut 1-2 cm ja kohdunkaula lyhentynyt ja pehmennyt? Oon menossa äitiyspolille, mutta en vielä saanut aikaa. Kivuliaahkojen ja tomerien supistusten takia siis hakeuduin neuvolaan ja lähettivät eteenpäin. Rv 12 oli kaikki kiinni ja normisti. Eli siis jotakin supistukset ovat saaneet aikaan, mutta voiko olla, että kolmannessa raskaudessa jo muutenkin paikat aukeavat tässä vaiheessa ja supistelee enemmän? Neuvolan väki ei kovin huolestuneelta vaikuttanut, mutta itse tässä nyt kumminkin mietin.

No minusta se on vähän huolestuttavaa ja välttäisin kaikkea mikä aiheuttaa supistuksia..Mutta mie en olekkaan lääkäri..

Silti itse säin käskyn rauhottaa menoa pelkästään sen takia että rv24 oli paikat pehmentyneet..

123456789
[QUOTE="vieras";24797322]Onko teillä sitten ollut huolta aiheuttavia supistuksia? Eivät nämä nyt synnytyssupistuksia ole, mutta aikamoisia harjoitussupistuksiksi.[/QUOTE]

Supistuksia oli ekasta 20+ alkaen kipeiksi ne muuttui 34+ sain kortisonia.
ja lapsi syntyi tosiaan 37+0.
tokasta suppareita alko tulee 28+ ja lapsi syntyi 37+2.

"vieras"
Supistuksia oli ekasta 20+ alkaen kipeiksi ne muuttui 34+ sain kortisonia.
ja lapsi syntyi tosiaan 37+0.
tokasta suppareita alko tulee 28+ ja lapsi syntyi 37+2.
Okei eli siis vakavasti tosiaan sut otettiin, kun kortisonitkin sait. Katsotaan, miten tilanne mulla kehittyy ja mitä sanovat polilla. Voipi olla, että on vain normaalia ja olen kyllä varmasti tätä supistelutyyppiä, mutta kun eihän sitä sitten koskaan tiedä.. Lepo on suhteellista, sillä olen hoitovapaalla.
Kiitos vastauksista. Katsotaan.

Yhteistyössä