Voi äiti rakas minkä teit!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Mä en tiedä itkiskö vai nauraisko. Mutsi ja faija olivat eilen faijan systerin 80-vuotissynttäreillä. Mutsi soitti äsken ja kertoi, että hän oli siellä kutsunut kaikki elossa olevat tätini ja setäni, kaikki serkkuni, serkkujeni lapset sekä serkkujeni lastenlapset mun 50-vuotissynttäreilleni, jotka ovat ensi lauantaina. Mutsi on siis kutsunut noin 80 henkeä niiden lisäksi, jotka olin itse kutsunut. Mä olin kutsunut 60, joten nyt mun pitäisi mahduttaa tähän 96:n neliän rivarikämppääni mahdollisesti 140 henkeä ja tehdä 140:lle hengelle tarjottavat. Nyt mä en sitten edes tiedä, keitä on tulossa ja keitä ei. Itse laittamiini kutsuihin olin pistänyt vp 10.10, mutta eihän nämä mutsin kutsumat nyt tietenkään mitään ilmoita. Mulla on ihan voimaton olo : /
 
Turkilmas
Jos ja kun kerran äitisi on nuo ihmiset kutsunut, niin kaipa hän auttaa myöskin vieraiden mahduttamisessa, sekä ruokajärjestelyissä?

*mä en itkisi enkä nauraisi, lähinnä kihisisin raivosta*
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24793610:
Mun äitini on jo 84 v, ei se pysty auttamaan sen paremmin vieraiden mahduttamisessa kuin tarjoiluissakaan. Voihan peräreikä :(
Mutta onhan se nyt fakta, että sä et yksinkertaisesti saa mahdutettua tollasta porukkaa kotiisi, etkä edes vääntämään yksin tarjottavia heille kaikille. Ajattelinkin lähinnä, että mahtaisko näin lyhyellä varoitusajalla löytyä joku juhlatila ja vaikka pitopalvelu ja viulut kustantaa puoliksi (tai enemmänkin) äitisi.

Auts, nousee kyllä itsellekin kylmä hiki pintaan kun miettii tilannettasi. Mutta mahtaakohan nuo äitisi kutsumat vieraat uskaltautua tulemaankaan kun kutsu ei ole kuitenkaan tullut sulta?
 
Keittiönoita
ilmoita kaikille, että peruutat äitisi kutsun, koska ei ole mahdollista näin lyhyellä varoitusajalla järjestää niin isoja pitoja.
En mä kehtaa :( Mä en ollut kutsunut serkkujeni lapsia ollenkaan enkä heidän lapsiaan. Muutenkin lapsia on kutsuttu tosi vähän eli vain ne, joiden vanhempien tiesin jäävän pois lapsenvahdin puuttumisen takia. Ja joiden siis halusin tulevan, joko lapsineen tai ilman lapsia. Täytyy toivoa, että mutsin esittämä kutsu tuli ihmisille liian lyhyellä varoitusajalla eivätkä kaikki pääsisi tulemaan. Suurin ongelma tosin on nyt se, että mä en tiedä, monelleko hengelle mun pitää varata tarjottavat.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24793610:
Mun äitini on jo 84 v, ei se pysty auttamaan sen paremmin vieraiden mahduttamisessa kuin tarjoiluissakaan. Voihan peräreikä :(
Pistä nyt ainakin soittelemaan kaikki läpi ja selvittämään kuinka moni on tulossa ja mitä erikoisruokavalioita pitää muistaa ottaa huomioon.
 
"Vierailija"
Hankala juttu. Meille joskus tulee kutsuja sukulaisjuhliin mutkan kautta. Emme osallistu. Aikuinen ihminen kutsuu itse ne ihmiset, jotka haluaa. Eli ainakaan kaikki eivät varmaankaan ole tulossa. Siksi tosiaan hankala arvioida vieraiden lopullista määrää. Onneksi omat tai appivanhemmat eivät (vielä ainakaan) ole keksineet vastaavaa.
 
-,-
Äitisi todella on jo iäkäs, ja hänellä saattaa olla vanhuusiän dementiaa, joten häntä ei voi laittaa edesvastuuseen asiasta ellet ole aivan varma, että äidilläsi on kaikki harmaat aivosolut tallella ja piuhat kunnossa. (Ja uskallan sanoa näin, sillä oma vanhempani on kuollut ihan dementiaa - ei vanhuusajan sellaiseen).

Toisaalta - näitä bileita voit viettää vain kerran, joten kerran se kirpaisee.

Minä repäsin, ja vietin todella isot juhlat keväällä. Isommat, kuin mitä kukaan lähipiiriäinen olisi osannut ajatella. Niihin meni rahaa. Oli tungosta. Mutta oli myös upeaa. Paljon upeampaa, kuin mitä "haittapuolet".

Tarjottavia saa äkkiä lisää, vaikka ei ehkä niin fiiniä kuin oli ajatellut. Sinä kyllä keittiösi noitana tiedät. Uskoisin, että tarjoilun puutteet tai tilan ahtaus annetaan anteeksi, kun tuot tilanteen "hienovaraisesti" esiin itse juhlassa - "mingle and do the small talk"...
 
ehdotus
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24793651:
En mä kehtaa :( Mä en ollut kutsunut serkkujeni lapsia ollenkaan enkä heidän lapsiaan. Muutenkin lapsia on kutsuttu tosi vähän eli vain ne, joiden vanhempien tiesin jäävän pois lapsenvahdin puuttumisen takia. Ja joiden siis halusin tulevan, joko lapsineen tai ilman lapsia. Täytyy toivoa, että mutsin esittämä kutsu tuli ihmisille liian lyhyellä varoitusajalla eivätkä kaikki pääsisi tulemaan. Suurin ongelma tosin on nyt se, että mä en tiedä, monelleko hengelle mun pitää varata tarjottavat.
Jos olet osan heistä kutsunut, niin ehkä ne tajuaa, joita et ole kutsunut, ettei äitisi kutsun perusteella voi tulla. Olethan aikuinen ja itse kutsut vieraasi. Mutta hankala kyllä tosiaan tietää montako sitten on tulossa. Ehkä ei kuitenkaan ihan kaikkien tuloon kannata varautua. :/
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24793664]Pistä nyt ainakin soittelemaan kaikki läpi ja selvittämään kuinka moni on tulossa ja mitä erikoisruokavalioita pitää muistaa ottaa huomioon.[/QUOTE]
Ei mulla ole läheskään kaikkien yhteystietoja. Erikoisruokavalioista ei ole huolta, koska meillä on kaikki mahdolliset allergiat ja muut ruokavaliot ihan omasta takaa lähipiiristä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24793674:
En tiedä. Onneksi mulla on ke-pe lomaa. Kofeiinitabletteja pitää ainakin hakea, koska muutama vuorokausi pitää varmaan valvoa putkeen. Lapsityövoimaa täytyy käyttää. Kutsumilleni kavereilleni soitan ja pyydän tulemaan vasta illalla. Yritän siis porrastaa vieraiden saapumista.
on se silti aivan mieltön määrä ihmisiä. Ja työtä. Voimia, organisointikykyä, pitkää pinnaa, reippaita apujoukkoja toivon, vieraiden sairastumista ei taida olla soveliasta toivoa.:ashamed:
 
plm
Ei tolle mun mielestä ole mitään hyvää puolustusta. Eiköhän aikuisella ihmisellä ole ihan tasan oikeus kutsua kenet haluaa ja tarjota mitä haluaa ja käyttää rahaa sen verran kuin haluaa.
Ja jos ei mahdu niin ei mahdu. Mä vaatisin äitiä perumaan kutsut niiltä joita et halunnut itse kutsua.
 

Yhteistyössä