mitä rahaa voi yh saada?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
eli mitä rahaa saa yh jollla ei ole koulutusta eikä työkokemusta? siskoni on 18 ja opiskelut kesken ja sai tietää olevansa raskaana ja haluaa pitää lapsen. koulu jää kuulema ainakin vähäksi aikaa kesken. ei halua edes kertoa kuka lapsen isä on ja lapsen isä ei kuulema halua olla missään tekemisissä. olen niin huolissani siskostani ja mitä hänen elämälleen käy. tuleeko koskaan pärjäämään. onko täällä saman kokeneita yksinhuoltajia?

Mä olin 18v, kun sain 'isättömän' poikani. Lukio kesken ja ei mainittavammin työkokemusta. Tulot oli just noi mitä Cecilia sanoi. Nyt poika on kohta 16v ja ihan hyvin ollaan pärjätty. Lukionkin sain käytyä loppuun sen jälkeen kun lapsi oli syntynyt. Eiköhän se siskokin ihan hyvin pärjää :)

No sitä ilmaista rahaa yhteiskunnan pohjattomasta kassasta tietenkin! Sitä joka sinne maagisesti vain jotenkin ilmestyy.

Mä elän tuilla, eikä hävetä yhtään.
Nuoresta iästä huolimatta olen maksanut 15-kesäisestä veroja palkastani, puhumattakaan vanhemmistani.
Ehdin kyllä sinne maksupuolelle ihan hyvin, vaikka tässä nyt tuilla elostelenkin.

Ja ap:lle vastaus:
Täällä on yksi saman kuin siskosi kokenut, käy lukeen vaikka mun blogista miten me ollaan pärjätty. Osoite löytyy mun profiilista. :)

Yh-statuksella saatava tuki on lapsilisän yksinhuoltajakorotus. Ei muuta.

En pidä siitä, että luetellaan kaikki mahdolliset etuisuudet kun kysytään yh:n tuista. Juuri tuollaisesta ihmiset saavat sitten sen käsityksen, että yh:t saavat vaikka mitä tukia.

voi hyvää päivää.. yhtä lailla ne keskiluokkaiset keski-ikäiset äiditkin saa äityispäivärahat, lapsilisät jne??? siskosi saa sen mitä hänen kuuluukin yhteiskunnalta saada!! äitiysrahat, elarit, lapsilisät, asumistuki jne.. kyllä niillä lapsen kanssa pärjää, itse pärjäsin niillä rahoilla aikoinaan paremmin kuin nyt työssäkäyvänä yh:na

[QUOTE="vieras";24782060]Yh-statuksella saatava tuki on lapsilisän yksinhuoltajakorotus. Ei muuta.

En pidä siitä, että luetellaan kaikki mahdolliset etuisuudet kun kysytään yh:n tuista. Juuri tuollaisesta ihmiset saavat sitten sen käsityksen, että yh:t saavat vaikka mitä tukia.[/QUOTE]

Mä oon useasti törmännyt jopa aikuisiin ihmisiin, jotka tosissaan luulevat, että mulla ei ole rahallisesti mitään hätää, koska olen yksinhuoltaja ja yksinhuoltajathan saa niitä kaikkia tukiaisia! Kukaan ei kuitenkaan koskaan osaa sanoa, mitä ne mystiset tuet ovat. :D

Tosiaan, yhteiskunnalta saa yksinhuoltajuuden vuoksi tukea sen 47e kuussa. :D

[QUOTE="vieras";24782060]Yh-statuksella saatava tuki on lapsilisän yksinhuoltajakorotus. Ei muuta.

En pidä siitä, että luetellaan kaikki mahdolliset etuisuudet kun kysytään yh:n tuista. Juuri tuollaisesta ihmiset saavat sitten sen käsityksen, että yh:t saavat vaikka mitä tukia.[/QUOTE]

No mutta samat tuet ne yh:t saa kun perheenä elävätkin. :D Joten mikä mättää? Jos kysytään, mitä tukia yh saa, niin on se hyvä luetella ne kaikki mitä saa, muutenhan sais käsityksen että saa vain sen yh-korotuksen lapsilisään...

Joten en oikeen ymmärtänyt viestisi pointtia, mitä ajoit takaa? :D Samat tuet yh:lle kuin perheellisillekin. Vai pitäskö salata et yh saa samat kun muutkin?

No ihan samat rahat siinä on lueteltu kuin saa sellainenkin, joka ei ole yksinhuoltaja. En ymmärrä mikä on ongelma. Jos joku luulee noin, niin se on hänen omaa tyhmyyttään, asia on ihan lyhyella lukaisulla selvitettävissä kaikille normaali järjellä varustetuille henkilöille.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;24782097:
No mutta samat tuet ne yh:t saa kun perheenä elävätkin. :D Joten mikä mättää? Jos kysytään, mitä tukia yh saa, niin on se hyvä luetella ne kaikki mitä saa, muutenhan sais käsityksen että saa vain sen yh-korotuksen lapsilisään...

Joten en oikeen ymmärtänyt viestisi pointtia, mitä ajoit takaa? :D Samat tuet yh:lle kuin perheellisillekin. Vai pitäskö salata et yh saa samat kun muutkin?

sitä mäkin ihmettelin.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;24782097:
En minä ainakaan saa mitään muita tukia kuin lapsilisät ja siihen yh-korotuksen.

Ei tietenkään pidä salata mitään tukia, mutta eihän esim. asumistuki liity millään tavalla yksinhuoltajuuteen. Monet ihan oikeasti kuvittelevat, että yh:t saavat kaikenlaisia tukia. Eipä ole pahemmin täällä niitä näkynyt. Pitäisi ennemminkin puhua pienituloisista kuin yksinhuoltajista, kun puhutaan muista tuista kuin lapsilisän yh-korotuksesta.

^ Jatkan vielä. En siis todellakaan halua itse leimautua yhteiskunnan tuilla eläväksi vain koska olen yksinhuoltaja. Ihan itse exäni kanssa elätämme lapsemme pl. lapsilisä ja se yh-korotus. Siksi toivoisin tarkkuutta näihin keskusteluihin.

Yhteistyössä