Voi itku, ihan hirveä sähkön tasauslasku :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fdfd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fdfd

Vieras
Mä oon niin pettyny ja suuttunu ja ihan kaikkea muuta! Meille on tulossa lähes 1000 euron tasauslasku vaikka just viime vuonna soitin sinne ja pyysin korottamaan meidän arviolaskua koska siirrytään öljylämmityksestä sähkölämmitykseen. Siellä "asiantuntija" otti tiedot ylös perheestä, talon koosta, veden käytöstä jne ja kerto kuinka paljon hänen mielestä riittää kulutuksesksi. Mä pyysin nostamaan sitä siitäkin vielä, ettei varmasti tuu tasauslaskua niin mitä vielä :( Mä en tajua miten meillä on voinu mennä niin paljo sähköä koska lämmöt pidetään todella pienellä ja lähes päivittäin lämmitetään takalla, että täällä tarkenis mukavasti. Saunaa ei lämmitetä juuri koskaan. Sen sijaan kuivausrumpua kyllä käytetään lähes päivittän ja lämmintä vettäkin menee tämän kokoisessa perheessä kiitettävästi.

Voi että osaa ahdistaa. Oma vika tietty kun ei pitkin vuotta seurattu tuota kulutusta mutta ketuttaa silti :( Oltiin jo varattu syyslomalle parin yön reissu kylpylään mutta se jouduttiin nyt perumaan kun ei todellakaan enää oo varaa siihen :( Lapset varmasti tosi mielissään kun kuulevat.

No voihan kökkö :(

Minkäkokoinen talo/perhe teillä on ja minkäverran sähköä kuussa maksoitte, jos kerran meni melkeen satkulla kuussa se arvio pieleen?

Meillä sähkölämmitteinen 90 neliön asunto ja perhekoko 2+3. Kulutusta en muista, mutta talvella maksellaan päälle 500€/2kk laskuja ja kesällä noin 150€/2kk.

No voihan kökkö :(

Minkäkokoinen talo/perhe teillä on ja minkäverran sähköä kuussa maksoitte, jos kerran meni melkeen satkulla kuussa se arvio pieleen?

Meillä sähkölämmitteinen 90 neliön asunto ja perhekoko 2+3. Kulutusta en muista, mutta talvella maksellaan päälle 500€/2kk laskuja ja kesällä noin 150€/2kk.

Meillä on muutaman vuoden vanha 160 neliöinen talo. Arvioksi laitettiin 18000kw ja todellinen kulutus oli yli 25000 kw/vuosi. Tuohon tasaulaskuunhan kuuluu sekä se normi sähkölasku joka meillä on ollu noin 350eur/2kk ympäri vuoden kai, ja loput onkin itse tasausta :(

Mua harvoin ahdistaa mikään mutta nyt ihan todella meinaa tulla itku. KERRANKI luulin, että meillä on kaikki mallillaan, ja olin fiksusti alkanu laittamaan lasten talvivaatteisiin ja joululahjoihin tarvittavia rahoja säästöön eri tilille. No, sen tietää mihin ne menee. Vittu.

Reaaliaikainen laskutus per@eestä. Onkyllä omalla vastuulla että arvioiru vuosikulutus on oikea jos onnekkaasti viel saa arviolaskutuksen.
Joka viikko kannattaa lukea päivä- ja yösähkö ja laittaa ylös jotta tietää oikean kulutuksen.
Täällä vuosikulutusarvio 25000 kwh ja toteutunut 19000 kwh eli mukava odottaa hyvitystä.

Reaaliaikainen laskutus per@eestä. Onkyllä omalla vastuulla että arvioiru vuosikulutus on oikea jos onnekkaasti viel saa arviolaskutuksen.
Joka viikko kannattaa lukea päivä- ja yösähkö ja laittaa ylös jotta tietää oikean kulutuksen.
Täällä vuosikulutusarvio 25000 kwh ja toteutunut 19000 kwh eli mukava odottaa hyvitystä.

Mitä vikaa realiaikaisessa laskutuksessa? Mä TODELLA odotan, että meillekin saadaan tuo laskutussysteemi!

meilläkin lämmitys maksaa ihan hirveästi. Öljypannu kun täytettiin niin lasku oli melkein 3000 euroa ja jos tulee yhtä kylmä talvi kuin viime talvi oli niin se riittää juuri ja juuri talven yli. Öljy on tosi kallista nykyään, jo vuodessa hinta pompannut ylös :(

Tiedän tunteen.

meilläkin lämmitys maksaa ihan hirveästi. Öljypannu kun täytettiin niin lasku oli melkein 3000 euroa ja jos tulee yhtä kylmä talvi kuin viime talvi oli niin se riittää juuri ja juuri talven yli. Öljy on tosi kallista nykyään, jo vuodessa hinta pompannut ylös :(

Tiedän tunteen.

Joo, sen takia me ei olla öljyä nyt tilattu kun se on niin kallista, että sama maksaa sähkö sitte. Mutta harmittaa, että tuli kerralla maksettavaksi tämmönen pompsi johon ei yhtään osannu varautua :( Mä vaan tyhmästi luotin siihen ammattilaisen arvioon ja vielä kun käskin siitäkin lisätä sitä arviota niin olin luottavaisin mielin, että mätkyjä ei tule.

melko paljon, ottaen huomioon että meillä on _vanha_ talo, neliöitä alle 30 vähemmän, autotalli jossa hitsataan jnejne ja meillä on vähemmän sähkönmenekki.
myöskin suora sähkölämmitys.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;24779729:
melko paljon, ottaen huomioon että meillä on _vanha_ talo, neliöitä alle 30 vähemmän, autotalli jossa hitsataan jnejne ja meillä on vähemmän sähkönmenekki.
myöskin suora sähkölämmitys.

Montako henkeä teillä on? Mä luulen, että meillä tuo lämpimän veden kulutus tekee ison osan ja myös kuivausrummun käyttö.

[QUOTE="a p";24779632]Meillä on muutaman vuoden vanha 160 neliöinen talo. Arvioksi laitettiin 18000kw ja todellinen kulutus oli yli 25000 kw/vuosi. Tuohon tasaulaskuunhan kuuluu sekä se normi sähkölasku joka meillä on ollu noin 350eur/2kk ympäri vuoden kai, ja loput onkin itse tasausta :(

Mua harvoin ahdistaa mikään mutta nyt ihan todella meinaa tulla itku. KERRANKI luulin, että meillä on kaikki mallillaan, ja olin fiksusti alkanu laittamaan lasten talvivaatteisiin ja joululahjoihin tarvittavia rahoja säästöön eri tilille. No, sen tietää mihin ne menee. Vittu.[/QUOTE]

No miksi ihmeessä joku vaihtaa öljylämmityksen sähköön????Vai onko teillä kummatkin valmiina?

Kurja tuota tasauslaskua...

Mutta aika hurja sähkönkulutus teillä... Meillä omakotitalo 130 m2 ja suora sähkölämmitys. Varaava takka toki löytyy ja sitä käytetään ahkerasti talvella. Saunaa lämmitetään noin kaksi kertaaviikossa, kuivausrumpua ei ole, mutta tiskikone käy melkein päivittäin ja pesukone pari kertaa viikossa. Meillä kulutus noin 15 000 kwh/vuosi.

Voiko tuo kuivausrumpu tosiaan viedä niin paljon ja onko teillä esim. lattialämpö kovilla päällä (välillä kun käy kavereiden luona niin tuntuu että kaikilla on lattialämpö ihan täysillä päällä, varsinkin kylppärissä).

[QUOTE="a p";24779756]Montako henkeä teillä on? Mä luulen, että meillä tuo lämpimän veden kulutus tekee ison osan ja myös kuivausrummun käyttö.[/QUOTE]

Teillä on vesi koko ajan lämmityksessä?Meillä se lämpiää yösähkön aikana.Yleensä tosin ennen saunomista laitetaan se käsikäyttöisesti päälle.Kuivuri taitaa olla kauhea syöppö.Meillä se pörisee lähes päivittäin.Aika tarkkaan laitan pesukoneet ja kuivurin yösähkön aikaan päälle.Joku säästö sekin vaikka ei enää ole niin hirveää eroa yö ja päiväsähkössä kuin ennen.

Teillä on vesi koko ajan lämmityksessä?Meillä se lämpiää yösähkön aikana.Yleensä tosin ennen saunomista laitetaan se käsikäyttöisesti päälle.Kuivuri taitaa olla kauhea syöppö.Meillä se pörisee lähes päivittäin.Aika tarkkaan laitan pesukoneet ja kuivurin yösähkön aikaan päälle.Joku säästö sekin vaikka ei enää ole niin hirveää eroa yö ja päiväsähkössä kuin ennen.

Siis, meillä on vesikiertoinen lattialämmitys joka lämpiää JOKO öljyllä tai sähköllä. Öljyn kulutus on tässä talossa n. 2000 litraa vuodessa, eli näillä hinnoilla 2000 eur/vuosi, ylikin. Siihen tulis vielä sähkölasku päälle, sillon se oli noin 9000kwh/vuosi. Tänä vuonna ollaan maksettu noin 2700 euroa sähkölaskua, siihen vielä tuo tonni tasauslaskua. Eli n. 3700 euroa tälle vuodelle. Ei siis merkittävää eroa mielestäni ole vaikka nyt lämmittäis öljyllä.

Meillä EI ole vesivaraajaa. Ja yösähkösopimista ei ole.

Yhteistyössä