Viestintäassistentin palkka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hendu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hendu

Vieras
Olen hakenut viestintäassistentin paikkaa ja ensi viikolla menossa työhaastatteluun.
Olen ollut nyt pari vuotta lasten kanssa kotona ja sitä ennen työskennellyt aivan toisenlaisessa tehtävässä, joten aiempaa kokemusta tästä työstä ei ole.

Työhaastattelussa varmasti kysytään palkkatoivomusta ja siihen nyt toivoisin mielipiteitänne / omia kokemuksianne.
Löysin netistä viestintäassistentin vähimmäispalkkasuosituksen vuodelta 2010. Siinä on ilmoitettu assistentin vähimmäispalkkahaarukaksi pääkaupunkiseudulla 2555–2776 euroa.

Mikähän summa kannattaisi ilmoittaa palkkatoiveeksi, jotta toisaalta "ei myisi" itseään liian halvalla, mutta ei myöskään ampuisi yli palkkatoiveen suhteen?

Mä en ukso ollenkaan että saisit noin kovaa palkkaa. Yleensä assareiden palkat on siitä 1700eurosta aina sinne 2500euroon mutta nämä on jo tosi harvinaisia ja kovasti koulutettuja ja pitkällä työkokemuksella.

Itse tein vientiassarinhommia kolme vuotta sitten ja palkka oli 2000.

Ehkä tuohon 1800e voisi pari sataa yrittää tinkiä päälle, mutta voipi olla että sitten jää paikka saamatta. Meillä assarit saa 1700-2000 kokemuksesta riippuen. Kyse siis työpaikasta pääkaupunkiseudun ulkopuolella.

Olen nimittäin tässä kyseisessä firmassa jo töissä, mutta aivan erilaisissa tehtävissä ja bruttopalkkani tällä hetkellä on n. 1800€.

Kuulostat ihan minulta :D nykyinen palkka himpun päälle 1800€ ja hain assariksi toiseen toimistoon. Palkkatoiveeksi pistin 2300€, en saanu paikkaa.
En sit tiedä oliko syynä palkkatoive vai se että löysivät sopivamman tyypin tilalle. Kyllä työkaverit (insinöörejä, palkka varmaan hipoo taivaita) sano että ei 2300€ oo paha palkkatoive.

Uskallatko paljastaa toimialan? Silläkin nimittäin on aika iso merkitys palkkahaarukan asettelemisessa :) Entä tiedätkö työtehtävien sisällöstä yksityiskohtia, pelkästä nimikkeestä kun ei nykyään paljon voi päätellä.

Viestintäassistentti on eri asia kuin yleisassistentti. Viestintäassistentilta vaaditaan yleensä jonkin asteinen viestinnän koulutus ja se nostaa palkkaa. Meillä oli viimeksi viestintäassarina HSO-sihteeri, jolla oli lisäksi viestinnän alan opintoja. Palkkaa sai noin 2500 euroa, tosin tehtävätkin olivat aika vaativia.

Sanoisin että haarukka on noin 2000-2600 euroa mutta ei piiruakaan yli. Ja tämä pääkaupunkiseudulla.

• Tykkää
Reactions: Vanna
Koulutukseltani olen tradenomi.

Kyseessä on iso elintarviketeollisuusyritys.
Viestintäassistentin tehtäviin kuuluu mm. PR-työhön osallistuminen vastaten media- ja sidosryhmätilaisuuksien järjestelyistä sekä ja näyte- ja muista materiaalijakeluista, viestinnän
kuvausjärjestelyt, kuvien käsittely ja ylläpito ppt-esityksiin, verkkoon ja painettuun
materiaaliin, materiaalipankin hallinnointi ja päivitys sekä viestinnän pääkäyttäjänä toimiminen. Assistentti osallistuu myös erilaisten tekstien ja uutissisältöjen tuottamiseen yrityksen sisäisiin kanaviin. Lisäksi työhön kuuluvat viestintätiimin avustavat tehtävät kuten sidosryhmäkyselyihin vastaaminen, kokousjärjestelyt ja kustannusseurannat.

Koulutukseltani olen tradenomi.

Kyseessä on iso elintarviketeollisuusyritys.
Viestintäassistentin tehtäviin kuuluu mm. PR-työhön osallistuminen vastaten media- ja sidosryhmätilaisuuksien järjestelyistä sekä ja näyte- ja muista materiaalijakeluista, viestinnän
kuvausjärjestelyt, kuvien käsittely ja ylläpito ppt-esityksiin, verkkoon ja painettuun
materiaaliin, materiaalipankin hallinnointi ja päivitys sekä viestinnän pääkäyttäjänä toimiminen. Assistentti osallistuu myös erilaisten tekstien ja uutissisältöjen tuottamiseen yrityksen sisäisiin kanaviin. Lisäksi työhön kuuluvat viestintätiimin avustavat tehtävät kuten sidosryhmäkyselyihin vastaaminen, kokousjärjestelyt ja kustannusseurannat.

Noilla spekseillä palkkatoive olisi 2500 euroa.

Yhteistyössä