Mitä 7 kk:n ikäiselle vauvalle aamu- ja iltapalaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Vauva ei huoli puuroja, olen kokeillut erilaisia, myös makupuuroja olen yrittänyt antaa, ei kelpaa, ei millään. Sylkee pois, jos edes avaa suunsa. Enkä väkisin anna, ettei muutkin ruokailut mene pieleen. Vauva syö myös rintaa, mutta 5 ruokaa päivässä on tavoite. Ehdottakaa jotain muuta kuin velliä.

Oletkokokeillut antaa "makupuuron" jääkaappikylmänä? Meillä ei tuo iileskotti suostunut suuta avaamaan, kun yritin lämpimänä tarjota, mutta kerran ihan erehdyksen kautta maistoi kylmänä. Siitä asti on puuro maistunut.
Vellikö ei siis myöskään kelpaa? Vai tarvitseeko mielestäsi velli+ jotain muuta? Miten vaikka hedelmäsose. Tai banaania muussattuna tai pikku pikku paloina(Ok, banaanikin on kyllä hedelmä :D)

[QUOTE="...";24761990]Marja- tai hedelmäsosetta?[/QUOTE]

Onkohan marja- ja hedelmäsoseet tarpeeksi korvaamaan puuron? Nyt muutamana päivänä olen antanut purkin aamulla ja purkin illalla hedelmäsosetta..

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;24762034:
Oletkokokeillut antaa "makupuuron" jääkaappikylmänä? Meillä ei tuo iileskotti suostunut suuta avaamaan, kun yritin lämpimänä tarjota, mutta kerran ihan erehdyksen kautta maistoi kylmänä. Siitä asti on puuro maistunut.
Vellikö ei siis myöskään kelpaa? Vai tarvitseeko mielestäsi velli+ jotain muuta? Miten vaikka hedelmäsose. Tai banaania muussattuna tai pikku pikku paloina(Ok, banaanikin on kyllä hedelmä :D)

Se makupuuro viilenee nopeasti, eli on syönyt sitä huoneenlämpöisenä, enkä huomaa eroa juuri mikrosta tulleen ja viileän välillä.. Voisin kokeilla vielä jääkaappikylmänä tarjota. Ronkeli vauva meillä, ei kelpaa velli, syö melko huonosti muutenkin. Banaania muussattuna ajattelin huomisillaksi ja muita hedelmiä muussattuina, ettei aina suoraan purkista söisi, vaikka sihtikurkku onkin. :)

Onko vauvalla hampaita? Vähäsuolasta (tai jos teet ite niin suolatonta) leipää hedelmä- tai marjasoseen lisäks? Jos on pehmeää leipää niin sen voi vaikka muussata sinne soseen sekaan,niin ei tartte pureskella.

Mitä puuroja oot kokeillu? Meillä vasta lähellä 1v-päivää alko tavallinen puuro uppoamaan,sitä ennen poju söi niitä vauvapuuroja.. Ja sit kun tavalliseen puuroon totuteltiin niin välillä siinä oli enemmän marjasosetta kun puuroa.. Siitä sit pikkuhiljaa lisäs puuron osuutta..

Nyt 2v-päivän lähestyessä puuro kelpaa hyvin harvoin,oikeastaan vaan jos kova nälkä (esim illalla ei ole syönyt juuri mitään iltapalalla niin aamulla puuro kelpaa).. Ei kaikki kai vaan tykkää puurosta..

[QUOTE="vieras";24762091]Onko vauvalla hampaita? Vähäsuolasta (tai jos teet ite niin suolatonta) leipää hedelmä- tai marjasoseen lisäks? Jos on pehmeää leipää niin sen voi vaikka muussata sinne soseen sekaan,niin ei tartte pureskella.

Mitä puuroja oot kokeillu? Meillä vasta lähellä 1v-päivää alko tavallinen puuro uppoamaan,sitä ennen poju söi niitä vauvapuuroja.. Ja sit kun tavalliseen puuroon totuteltiin niin välillä siinä oli enemmän marjasosetta kun puuroa.. Siitä sit pikkuhiljaa lisäs puuron osuutta..

Nyt 2v-päivän lähestyessä puuro kelpaa hyvin harvoin,oikeastaan vaan jos kova nälkä (esim illalla ei ole syönyt juuri mitään iltapalalla niin aamulla puuro kelpaa).. Ei kaikki kai vaan tykkää puurosta..[/QUOTE]

Ei ole hampaita, tulossa vasta. Voisin tehdä leipää itse, kiitos vinkistä. :) Tosin en tiedä, miten uppoaa, on tosiaan melkoinen sihtikurkku, kokkareinen ruoka on aika nounou.

Oon kokeillut ihan normi kaurapuuroa (tehosekottimella silponut ensin hiutaleet), sitten kaupan valmispuuroja vauvahyllyltä (=eri makupuurot, riisipuuro)..

[QUOTE="aapee";24762042]Onkohan marja- ja hedelmäsoseet tarpeeksi korvaamaan puuron? Nyt muutamana päivänä olen antanut purkin aamulla ja purkin illalla hedelmäsosetta..[/QUOTE]

Minusta on, kun antaa maitoa lisäksi. Onhan puuro hyvä ravinto, mutta jos se ei mene alas niin ei mene :)

Meillä sihtikurkulle ja nirsolle uppoaa hirssipuuro ja riisipuuro (Holle - hiutalepaketit) - molemmat kaupan hiutaleista. Sinne kun vielä tarkasti muussaa pehmeää banaania tai päärynää joukkoon niin avot - jo menee herkkuna alas sekä aamulla että illalla!

Ootko kokeillut laittaa marja/hedelmäsoseen sekaan vähän puuroa? Sitten pikkuhiljaa kasvattaa sitä puuron osuutta siinä. Meillä on tällä konstilla saatu uppoamaan kaurapuuro sellaisenaan :D

Ootko kokeillut laittaa marja/hedelmäsoseen sekaan vähän puuroa? Sitten pikkuhiljaa kasvattaa sitä puuron osuutta siinä. Meillä on tällä konstilla saatu uppoamaan kaurapuuro sellaisenaan :D

Monet kerrat, jopa makupuuroon olen laittanut hedelmäsosetta, ei syö ollenkaan. Aluksi niin, että sylki suurimmat puurot pois, nyt ei edes avaa suutaan, kun huomaa, että joukossa puuroa. :D

Kiitos teille vinkeistä, taidetaan siirtyä hetkeksi marja-ja hedelmäsoseisiin ja rintaan aamuisin ja iltaisin. :)

[QUOTE="...";24762167]Meillä sihtikurkulle ja nirsolle uppoaa hirssipuuro ja riisipuuro (Holle - hiutalepaketit) - molemmat kaupan hiutaleista. Sinne kun vielä tarkasti muussaa pehmeää banaania tai päärynää joukkoon niin avot - jo menee herkkuna alas sekä aamulla että illalla![/QUOTE]

Minkäköhän ikäiselle hirssipuuro on tarkoitettu, uskaltaisikohan jo antaa? Huomenna ostan paketin sitä. :)

Ootko kokeillu tehdä itse maissijauhosta puuroa? On tosi siloista ja maissi sopii herkemmällekin vatsalle. Ja kun puhuit riisipuurosta, mistä siis teit sen, puuroriisistä, riisihiutaleista vai riisijauhosta? Riisijauhosta tehty puuro on tosi siloista myös, sitä voisi maustaa jollain hedelmäsoseella. Jos et ole noita kokeillut, suosittelen kokeilemaan.

Yhteistyössä