Koska toi vauvan itkuisuus vähenee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sitä odotellessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sitä odotellessa

Vieras
Vauva nyt 4 viikkoa ja jatkuvaa itkuisuutta kestänyt pari viikkoa. Ollaan miehen kanssa jo aika väsyneitä kun ympäri vuorokauden pitää hyssytellä. Vauva nukkuu ehkä 5-15 min. kerrallaan ja herää aina itkuisena. Rinnalle yritän ottaa aina kun mahdollista, mutta välillä siinäkin raivoaa. Imee kuitenkin, mutta välillä lopettaa, raivoaa ja jatkaa taas imemistä. Välillä riisun vauvan vaippasilleen ja otan ihokontaktiin kun itsellä ei ole paita päällä. Siihen joskus rauhoittuu.

Onko tää joku vaihe? Oon yrittänyt lohduttautua ettei tää ikuisuuksia kestä.

se on todellakin ohimenevä vaihe. Ootko koittannu antaa relatippoja? vaikka niitä jossa on d-vitamiinikin samassa? Meillä autto se lähes heti kun sitä aloin antamaan ja mahavaivat katosi. Maitoa voi tulla liian nopeasti eikä vauva ehdi imeä niin nopeasti kuin tarvis, mitä jos koittaisit eka vähän tyhjentää rintaa ennen kuin imetät? Imetystuki.net sivulta löytyy tosi hyvin tietoa ja vinkkejä miten toimia.

[QUOTE="hei";24752965]se on todellakin ohimenevä vaihe. Ootko koittannu antaa relatippoja? vaikka niitä jossa on d-vitamiinikin samassa? Meillä autto se lähes heti kun sitä aloin antamaan ja mahavaivat katosi. Maitoa voi tulla liian nopeasti eikä vauva ehdi imeä niin nopeasti kuin tarvis, mitä jos koittaisit eka vähän tyhjentää rintaa ennen kuin imetät? Imetystuki.net sivulta löytyy tosi hyvin tietoa ja vinkkejä miten toimia.[/QUOTE]

En oo kokeillut. En tiedä johtuuko itkuisuus mahavaivoista. Vääntelehtii ja piereskelee. Mietittin että alkoikohan se itkuisuus samoihin aikoihin kun aloitettiin devisol-tipat. Neuvolan täti kyllä sanoi niistä että voi aiheuttaa ilmavaivoja.

Luulen että maitoa tulee tarpeeksi, kun vauva itse lopettaa imemisen. Ainoastaan tissille saa nukutettua. Välillä kyllä imee niin paljon että oksentaa ja aika tiheästi haluaa tissille.

Entä jos myös tarjoat sitä rintaa liian usein? Ei sitä mihinkään kolmen tunnin syöttöväleihin tarvitse heti ryhtyä, mutta jos syömisvälit ovat aivan mitättömän pienet, niin se lisää vatsavaivoja, uniaika ei voi pidentyä, jos syöminen on tuollaista vähän kerrassaan syömistä jne.

Tiedän, että helppohan se on täältä taustoilta neuvoa, mutta itkuvauvoja on täälläkin hoideltu. Ikävä kyllä, kun toisen vauvan vaivoista on kovin vaikea sanoa, kun joskus se on vaikeaa niistä omistakin...

Niin ja tuo rinnalle haluaminen ja siinä raivoaminen taukoamatta saattaa todella joskus vain kertoa siitä vauvan mahtavasta imemisen tarpeesta, johon ei siis välttämättä liity halu syödä. Eli vauva haluaisi imeä, mutta ei ruokailla - ja se aiheuttaa raivoamista rinnalla.
Kaikki vauvat eivät tuttia halua, mutta tuossa tapauksessa sitä kannattaa yrittää tarjota, sillä se automaattisesti myös pitkittää tuota syöttöväliä, kun vauva välillä tyytyy imemään muutakin.

En oo kokeillut. En tiedä johtuuko itkuisuus mahavaivoista. Vääntelehtii ja piereskelee. Mietittin että alkoikohan se itkuisuus samoihin aikoihin kun aloitettiin devisol-tipat. Neuvolan täti kyllä sanoi niistä että voi aiheuttaa ilmavaivoja.
.

Meille tuli hurjat vatsanväänteet devitol tipoista. illat oli yhtä huutoa, siis ihan karjui tunti tolkulla. Pidin tipoissa parin päivän tauon ja otin jekovitit käyttöön, loppui ne monen tunnin itkut.

Mä taas olen kuullut, että mahavaivat ei oikeasti d-vitamiinista johdu, kaikki vaan luulee niin koska mahavaivat alkaa yleensä 2 viikon iässä, just sillon kun d-vitamiinitkin aloitetaan. Itse kokeilin seuraavia:

- Cuplaton
- Relatipat
- Jauhemainen maitohappobakteeri
- Koliikkipullo
- Vauvahieronta
- Vyöhyketerapia
- Gaviscon
- Magnesiamaito
- Ruoan määrän lisääminen/vähentäminen
- Syöttövälin pidentäminen/lyhentäminen
- Pierujumppa
- Eri korvikemerkit
- Rukoilu :D

Kokeileppa pitää paussi d-vitamiinin annossa,helpottaako vauvan olo yhtään! itse olen aloittanut juuri sen takia d-vitamiinit paljon myöhemmin kuin mitä suositus on,koska en halua vauvan kärsivän mahavaivoista. Sanokoot suositukset mitä sanoo! vauva on tärkein. Nii ja jos se itkuisuus on koliikkia,se kestää tod.näk sen 3kk. Voimia!

Kokeileppa pitää paussi d-vitamiinin annossa,helpottaako vauvan olo yhtään! itse olen aloittanut juuri sen takia d-vitamiinit paljon myöhemmin kuin mitä suositus on,koska en halua vauvan kärsivän mahavaivoista. Sanokoot suositukset mitä sanoo! vauva on tärkein. Nii ja jos se itkuisuus on koliikkia,se kestää tod.näk sen 3kk. Voimia!

Tämä nyt on maailman typerin neuvo! D-vitamiini pitää nimenomaan aloittaa SUOSITUSTEN mukaan eli kahden viikon iässä, jos lapsi todellakin on teille tärkein. Ei sitä suositusta ole laitettu vauvan ja vanhempien kiusaksi, vaan ihan oikeista lääketieteellisistä syistä. Hirvittää nämä kotipuoskarit, jotka muka tietää paremmin kuin alan ammattilaiset!

Meillä oli myös mahavaivainen lapsi, meni Gefilus-D-tipat, jotka aiheutti kamalat vaivat vielä muiden vaivojen lisäksi. Vauvan suoliston alkaessa kehittyä, voi vauvalla olla ilmavaivoja ja mahakipuja ja sen kanssa on vain elettävä! Vauvan itkuisin ajanjakso on 6-8 viikon ikäisenä ja sen jälkeen pitäis alkaa lievittyä, toki poikkeuksiakin on. Tsemppiä aloittajalle, aika siihen auttaa, mutta älkää nyt ihmeessä jättäkö tärkeää vitamiinia antamatta näiden palstaneuvojen takia!

Yhteistyössä