Oletteko varattuja vai vapaita?

Olenko ainoa, jonka mielestä se on omituinen sanavalinta?
Voin ajatella että olen "varautunut", koska olen puolisooni sitoutunut, mutta jotenkin tökkii se, että mies voisi minut jotenkin "varata" ja sitten en enää olisikaan "vapaa" ihminen.
Ja sama tietenkin toisin päin. En todellakaan ole miestäni varannut vaan on ihan vapaa - siis vapaa itse valitsemaan haluaako elää kanssani vai ei...

:)
 
Mie tykkään enemmän ehkä sanasta sitoutunut kuin varattu, mie oon sitoutunut aviomieheeni ja
avioliittoon kuten myös mies minnuun.
 
Sa vain analysoit tuota liikaa.
Vai onko tama vain "jutun juuri"?
Siis ei se mikään elämää suurempi kysymys ole.
Kunhan vain jäin toviksi miettimään, kun törmäsin ilmaisuun.

Millä lailla ajattelet että se vapaus on parisuhteessa rajoitettua?
Eivätkö ne rajat ole itselle asetettuja niin kuin on silloinkin kun ihminen ei elä parisuhteessa?
 
"millariina"
Siis ei se mikään elämää suurempi kysymys ole.
Kunhan vain jäin toviksi miettimään, kun törmäsin ilmaisuun.

Millä lailla ajattelet että se vapaus on parisuhteessa rajoitettua?
Eivätkö ne rajat ole itselle asetettuja niin kuin on silloinkin kun ihminen ei elä parisuhteessa?
Kai se just enemmän on niin, että on mieleltään varattu sille toiselle. Sinkkuna mieli on vapaa katselemaan miehiä sillä silmällä, etsimään itselle jne. Parisuhteessa ei ole edes mitään tarvetta toimia niin, kun on sitoutunut ja todella rakastaa. Mieli ja sydän on toisesta täynnä, varattu. Siellä ei ole enää muille tilaa. :)
 
"vieras"
En mä itse ajattele tuota varattu-sanaa sen parisuhteessa olevan kannalta, vaan sinkun kannalta. Jolle tämä seurusteleva ihminen on varattu kuin autopaikka, täytyy siis etsiä itselleen vapaa. Ja siltä kannalta sana on minusta hyvä ja erittäin käyttökelpoinen.

Harvemmin kai missään muussa kontekstissa tuota tulee käytettyäkään, yleensä muuten puhutaan parisuhteessa olemisesti tms. eikä varattuna olemisesta.
 
"Blaine"
Tällaisissa sanoissa rupeaa aina kiinnostamaan miten mikäkin sana on tullut kieleen. Englannissa ainakin on usempia sanoja varatulle, ja niillä on myös aika eri merkitykset.
 
"Milia"
No kyllä mä ainakin olen varattu kun en kerran sinkkukaan ole. Seurustelen siis, mutta ei multa vapautta ole kukaan vienyt.

Taidat tosiaan vähän liikaa analysoida tätä asiaa nyt.
 
Keittiönoita
Siis ei se mikään elämää suurempi kysymys ole.
Kunhan vain jäin toviksi miettimään, kun törmäsin ilmaisuun.

Millä lailla ajattelet että se vapaus on parisuhteessa rajoitettua?
Eivätkö ne rajat ole itselle asetettuja niin kuin on silloinkin kun ihminen ei elä parisuhteessa?
Ovat, mutta niitä voi hetken mielijohteesta ja kenenkään mielipidettä kysymättä muuttaa juuri niin paljon kuin haluaa. Toki voi parisuhteessa eläessäkin, mutta luultavasti ei kovinkaan montaa kertaa ennenkuin huomaisi olevansa ilman parisuhdetta :D
 

Yhteistyössä