Pakko purkaa johonkin (turhis kait)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämä ikkunan takana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elämä ikkunan takana

Vieras
Tää on kait ihan hölmöä ja tyhmää ja keskenkasvuista ja ties mitä, mutta pakko purkautua tästä kateudesta/katkeruudesta mitä liekin...
Meillä on 4kk ikäinen vauva, jolla on koko ajan ollu mahavaivaa välillä enempi ja välillä vähempi. Korvikkeella menty syntymästä lähtien. Seurasin nyt viikonloppuna kun oltiin kaverin kanssa shoppailemassa että minkälaista elämä, oleminen ja kulkeminen on ns. normaalin vauvan kanssa (oon sitä mieltä että tuo meiän vauvan oireilu ei ole ihan normaalia). Kaverin vauva söi kun tuli nälkä, röyhtäisi, seurusteli ja kun tuli väsy, asettui vaunuihin pitkälleen. Ei huudellut mitään ylimääräistä.
Me kun ei viitsitä paljon ihmisten ilmoilla kuljeksia, ensin kamala rumba tuon maitopullon lämmityksen kanssa. Sitten kun tuo saa huutokohtauksia syötön aikana ja jälkeen, ja se pulauttelu... pitäis kuljettaa itellekin varavaatteita mukana joka paikkaan. Joten aika minimaalista on meiän sosiaalinen elämä ollu ja tulee varmaan olemaankin niin kauan kunnes nää ongelmat loppuu (ja milloinkahan sekin aika koittaa, näkis vaan...)
Neuvolassa olen maininnu asiasta eli tuosta pulauttelusta, itkuisuudesta ja selkä kaarella huutamisesta miltei joka käynnillä, ei mitään konkreettista neuvoa saati lääkäriaikaa ole saatu. Itkettää vaan neuvolasta tultua kun ei saa apua. Yksityiselle ei ole varaa mennä (katsoin netistä lähikaupungin erikoislääkäreitä, 150e/kertakäynti juu kiitos ja näkemiin), vakuutusta ei ole. Ja sitten mietin että entä jos mitään ongelmaa ei olekaan, oon vaan omassa pienessä päässäni "keksiny" kaiken...
Oikeesti oon kateellinen niille joilla vauvat pystyy syömään ja olemaan ihan normaalisti, ihan vihaksi pistää kun tuon kans kaikki tuntuu niin vaikealta. Vaikka eihän se tietenkään vauvan vika ole.

[QUOTE="apua";24750915]150e on vauvasi hengen hinta :O
Ei vakuutusta ja joku sanoo sinulle ettei kaikki kunnossa ja ette mene kunnonlääkäriin kun maksaa 150e[/QUOTE]

Ei sitä kukaan ole sanonut, kunhan ite vaan mielessäni oon aatellu.
Ja kyllä, tuo 150e on mulle tosi iso raha kertasummana. Toki sen saan kasaan jos säästän pari kuukautta.

[QUOTE="vieras";24750960]On se hienoa kun ihmiset tekevät lapsia vaikka ei ole varaa hoitaa niitä :([/QUOTE]

Et ole kuullut julkisesta terveydenhuollosta koskaan. Niin se vaan on maailma kummallinen paikka ja aina oppii uutta ;)

Ja kyllä, tuo 150e on mulle tosi iso raha kertasummana. Toki sen saan kasaan jos säästän pari kuukautta.

Osteopaatilla yksi hoitokerta maksaa aikuiselle pk-seudulla 45 € ja 13-vuotiaalle 1/2 h 30 €. Luulisin, että vauvan maksu on paljon alhaisempi ja uusintakäyntiin tulee olemaan aikaa. Kun vaiva on noinkin paha, eivät tällaiset summat ole paljon.

Miten te sitten pärjäätte jos parikuukauttapitää säästää tuota summaa :O
Lue oma aloituksesi niin kuullostaa aika karulta :( :O
Oikeasti, vaikka ei sitä vakuutusta niin hankkikaa lapselle apua ja selvittäkää hinnalla millä hyvänsä mikä pientä vaivaa.
Toivottavasti saatte asianne nopeasti järjestymään.

Alkuperäinen kirjoittaja eteenpäin;24750968:
Et ole kuullut julkisesta terveydenhuollosta koskaan. Niin se vaan on maailma kummallinen paikka ja aina oppii uutta ;)

Kyllä mä olen, mutta en enää luota siihen että hoitoon pääsee silloin kun sitä tarvitsee, on valitettavasti niin paljon huonoja kokemuksia lähipiirissä. Olipa kyseessä hammaslääkäri tai joku vakavampi tarve.

TK on ilmainen, varaa aika sinne. Ei sitä tarvitse aina neuvolan kautta mennä.
Ja jos tk lääkärille oikein sanot olevasi huolissasi niin ehkä hän kirjoittaa lähetteen lastenpolille. (ehkä)

Toisekseen onko tuosta 150e vähennetty KELAn osuus? Selvitä sekin asia ensin ennenkuin harmittelet ettei ole varaa.
Toki maksuissa on eroja, meilläpäin yksityisellä lastenlääkärillä käynti (terveystalo) maksaa 60-70e 20min käynti kun siitä on KELAn osuus otettu pois.

Hei! Tsemppiä! Itselläni 11 vuotta sitten poika huusi illat ja olin todella väsynyt. Mitään syytä ei meille löytynyt, mutta muistan sen väsymyksen ja tietynlaisen epäonnistumisen tunteen.
Tuttavapiirissä sen sijaan onkin monta tapausta, joissa vastaavan tilanteen taustalta on löytynyt allergioita lapsella ja he ovat joutuneet syömään joitakin erikoiskorvattavia korvikkeita kun mikään tavallinen ei ole käynyt. Ota siis reippaasti vaan yhteyttä neuvolan lääkäriin ja pyydä lähetettä eteenpäin. Lapsihan voi kärsiä vaikka närästyksestä tms. Turha kärsiä, tiukasti vaan pyydät lähetettä eteenpäin ihan julkisen kautta.

Kantsii mennä julkiselle puolelle sitten. Meillä oli pulauttelu ongelmaa kanssa, mitään vikaa ei löytynyt joten otimme sitten käyttöön Nutrilonin sakeuttajan. Loppui pulauttelu kun seinään :) Mutta tuon aloitusta en suosittele ennen kuin on tutkitto onko jotain vikana !

Ei varmaan pitäis köyhän ja ruman lisääntyä kun ei tosissaan ole varaa viedä lasta edes lääkäriin. Oon vaan luottanut että julkinen puoli toimii vaan eipä taida toimia.
Sama antaa jo pois koko vauva, jollekin kenellä on RAHAA hoitaa kuntoon.

Ei varmaan pitäis köyhän ja ruman lisääntyä kun ei tosissaan ole varaa viedä lasta edes lääkäriin. Oon vaan luottanut että julkinen puoli toimii vaan eipä taida toimia.

Julkinen puoli toimii kyllä, mutta jos asioista vain mainitaan, ei kukaan niihin reagoi..
Nyt otat ja soitat ensin neuvolaan ja sanot että tilanne on tämä, nyt pitää tehdä jotain!Jos neuvola ei reagoi, soitat suoraan tk:hon ja varaat ajan lääkärille.

Kuulostat todella väsyneeltä. Mekään ei mitään suurituloisia olla, mutta meillä lapsi menee aina etusialle. Jos lääkäriin on päästävä niin sit me vanhemmat syödään vakkia kynsiämme, että lapsi saa asianmukaista hoitoa !

Nyt apeen ei kannata masentua ja alkaa vaipua itsesääliin. Ihan ensiksi, sinä olet äiti ja sinun kuuluu pitää lapsesi puolia, ei niitä osaa lapsikaan vielä itse pitää joten sinun kuuluu silloin pitää.
Vaatimalla vaadit hoitoa.

Rakkaus ja välittäminen on paljon tärkeämpää kuin raha. Menet nyt vaan ja otat yhteyttä eteenpäin.

[QUOTE="apua";24750976]Miten te sitten pärjäätte jos parikuukauttapitää säästää tuota summaa :O
Lue oma aloituksesi niin kuullostaa aika karulta :( :O
Oikeasti, vaikka ei sitä vakuutusta niin hankkikaa lapselle apua ja selvittäkää hinnalla millä hyvänsä mikä pientä vaivaa.
Toivottavasti saatte asianne nopeasti järjestymään.[/QUOTE]

toi on kummallinen ja näin köyhän mielestä raivostuttava ajattelutapa. kun kaikilla ei todellakaan ole varaa tutkia hinnalla millä hyvänsä. tuskin on kenenkään etu joutua kadulle hinnalla millä hyvänsä ajattelun takia.

ilkeitä kommentteja jälleen kerran. Paljonko pitää olla säästöä tilillä ja vuositulot, että teidän mielestä saa tehdä lapsia?
Kyl mun mielestä julkisen terveydenhuollon pitäisi riittää, eikä se ole mikään lastenhankinta kriteeri, että on varaa käyttää muita palveluja. Nyt tosiaan a.p:n pitää pitää puoliaan, mielellään vaikka liioitella oireita, ja tosiaan eri lääkärin kautta sitten, jos tää nla ei reagoi. Me ollaan päästy ainakin julkissen kautta hyvin lisätutkimuksiin kun on lapsista ollu kyse! onneks. tosiaan, täällä ei ole kans varaa maksaa jostain vakuutuksista ja tollaset ylimääräset isommat menot horjuttaa taloutta...kämpän sisustus on vähän niin ja näin, kun ei yksinkertaisesti ole varaa jne. AP, sulla on varmasti stressiä jo vauvasi tilasta, älä ota näistä typeristä kommenteista lisästressiä enää, ja soita sinne tk:hon:)

soitat tk:lle, sanot että lääkäriaika on löydyttävä, lasta pitää alkaa tutkimaan. ihan vaan kun ei se puklailu tuonikäsellä ole enää kovin normaalia.
mites painokäyrät menee? kasvaako hyvin?
miten yöt? onko ihottumaa?

Yhteistyössä