Kaverilleni on tehty se lihavuusleikkaus...

  • Viestiketjun aloittaja "juu"
  • Ensimmäinen viesti
"juu"
vatsalaukun ohitus vai mikä se virallisesti nyt onkaan, yhteiskunnan kustannuksella.

Laihtui älyttömästi tuon myötä, nyt painoindeksi varmaan 30 korvilla, mutta kun olen huomannut, että hän syö karkkia koko ajan :(

Melkoista haaskausta tuo leikkaus, jos oikeasti ei muuteta ruokailutottumuksia kunnolla.

Nyt nimittäin näyttää, että painoa on alkanut kertymään lisää....

Onko tuo syöminen vähän niinkuin alkoholismi, ettei sitä itse aina huomaa mitä tekee väärin??
 
"hmmm"
no mun mielestä ei ole paha jos lihava ihminen syö karkkia joskus, jos taas syö kokoajan, niin on huono juttu, tosin eipä sinne mahaan varmaan paljoa tuollaisen leikkauksen jäljiltä mahdu. liikalihavuus on syömishäiriö siinä missä anoreksiakin, molemmissa pakkomielle ruokaan. eli kaverin tarttis saada myös psykiatrista apua varmaan tuohon ongelmaansa.
 
juu-juu
Alkuperäinen kirjoittaja väärin;24746926:
mä en päässyt edes jonoon... "sinähän laihdutat ja laihdut. et tarvitse leikkausta", tokaisi lekuri.
Jos onnistut ilman leikkausta, niin se on parempi pidemmän päälle. Leikatut joutuvat syömään lisäravinteita, koska normaalista ruuasta saadut ravinteet eivät riitä, ja elämä on leikkauksen jälkeen hyvin rajoittunutta syömisten suhteen.
 
"Jenny"
Jos onnistut ilman leikkausta, niin se on parempi pidemmän päälle. Leikatut joutuvat syömään lisäravinteita, koska normaalista ruuasta saadut ravinteet eivät riitä, ja elämä on leikkauksen jälkeen hyvin rajoittunutta syömisten suhteen.
Nii kuka ehdoin tahdoin haluaa pilata vatsalaukkunsa jos on muitakin keinoja vielä jäljellä. :O kauhee ajatus ettei enää ikinä pystyis syömää normaalia tai vähän isompaakin määrää ruokaa.
 
Ei nyt ihan noinkaan. Jonkin verran joutuu varmasti syömään purkista lisää ravintoaineita, mutta paljon pystyy ruokavalinnoillaan tekemään.
Mutta tuohon syömisten rajoittuneisuuteen....ei pidä paikkaansa sitten ollenkaan. Kun leikkauksesta on kulunut tarpeeksi aikaa, saa ja voi syödä mitä tahansa. Toki on yksilöllisiä eroja, mutta tuskin kovin moni joutuu monestakaan asiasta luopumaan. Tiedän, sillä seuraan erittäin läheltä yhtä vatsalaukunpienennysleikkauksessa ollutta. Häneltä taas ei laihtuminen sujunut terveydellisistä syistä, ei pysty liikkumaan juurikaan...ja muutakin, jota en nyt siis palsjasta, BMI on laskenut vajaassa vuodessa 44:stä 29:ään. Muutos on melkoinen! Ja hänkin kyllä syö joskus karkkia, enemmänkin pullaa, mutta keskimäärin terveellisesti! :)
 
[QUOTE="Jenny";24747025]Nii kuka ehdoin tahdoin haluaa pilata vatsalaukkunsa jos on muitakin keinoja vielä jäljellä. :O kauhee ajatus ettei enää ikinä pystyis syömää normaalia tai vähän isompaakin määrää ruokaa.[/QUOTE]

Miksi se on kauhea ajatus? Kun ei saa ahmia? Leikkauksen jälkeen saa syödä useammin, vaikka sitten vähemmän kerrallaan, ei se nyt niin paha asia ole! ;) Ja mikä on normaali määrä???
 
"Jenny"
Miksi se on kauhea ajatus? Kun ei saa ahmia? Leikkauksen jälkeen saa syödä useammin, vaikka sitten vähemmän kerrallaan, ei se nyt niin paha asia ole! ;) Ja mikä on normaali määrä???
No kauhee ajatus ettei voi mennä vaikka amarilloon tai chiocosiin ikinä mättämään, syömään uppopaistettuja alkupaloja, isoa burgeria pääruuaks ja brownieta ja jätskiä jälkkäriks. :D Eikä voi mennä hienompaankaan ravintolaan syömään pitkän kaavan mukaan. Pystyykö juomaan edes alkoholia sivistynyttä yhtä enempää? :D
 
juu-juu
Mutta tuohon syömisten rajoittuneisuuteen....ei pidä paikkaansa sitten ollenkaan. Kun leikkauksesta on kulunut tarpeeksi aikaa, saa ja voi syödä mitä tahansa. Toki on yksilöllisiä eroja, mutta tuskin kovin moni joutuu monestakaan asiasta luopumaan. Tiedän, sillä seuraan erittäin läheltä yhtä vatsalaukunpienennysleikkauksessa ollutta. Häneltä taas ei laihtuminen sujunut terveydellisistä syistä, ei pysty liikkumaan juurikaan...ja muutakin, jota en nyt siis palsjasta, BMI on laskenut vajaassa vuodessa 44:stä 29:ään. Muutos on melkoinen! Ja hänkin kyllä syö joskus karkkia, enemmänkin pullaa, mutta keskimäärin terveellisesti! :)
Yleensä leikkauksesta on apua noin kahdeksi vuodeksi. Jos sinä aikana ei saa muutettua ja rajoitettua ruokavaliotaan ja elämäntapojaan pysyvästi, niin leikkauksen apu jää tilapäiseksi. Minäkin tunnen lihavuusleikatun. Hänellä olisi ylipainon vuoksi uusi leikkaus edessä, jos hän vain saisi siihen hyväksynnän.
 
"what"
[QUOTE="Jenny";24747059]No kauhee ajatus ettei voi mennä vaikka amarilloon tai chiocosiin ikinä mättämään, syömään uppopaistettuja alkupaloja, isoa burgeria pääruuaks ja brownieta ja jätskiä jälkkäriks. :D Eikä voi mennä hienompaankaan ravintolaan syömään pitkän kaavan mukaan. Pystyykö juomaan edes alkoholia sivistynyttä yhtä enempää? :D[/QUOTE]

No toi tommonen mättäminen ei kyllä kuulosta ihan terveeltä...!
 
"Jenny"
[QUOTE="what";24747106]No toi tommonen mättäminen ei kyllä kuulosta ihan terveeltä...![/QUOTE]

Kyllä tollanen on hoikille ja normaalipainoisille ihmisille ihan terveellistä. :D Hoikkuuden salaisuus on yleensä se, että syödään terveellisesti ja laadukkaasti, mutta joskus voi mättää pitkänkin kaavan mukaan.
 
"what"
[QUOTE="Jenny";24747122]Kyllä tollanen on hoikille ja normaalipainoisille ihmisille ihan terveellistä. :D Hoikkuuden salaisuus on yleensä se, että syödään terveellisesti ja laadukkaasti, mutta joskus voi mättää pitkänkin kaavan mukaan.[/QUOTE]

Mä oon ollut aina normaalipainoinen, mut en kyllä koe tarvetta "syödä pitkän kaavan mukaan". Mitä kivaa on ähkyssä??
 
"Jenny"
[QUOTE="what";24747163]Mä oon ollut aina normaalipainoinen, mut en kyllä koe tarvetta "syödä pitkän kaavan mukaan". Mitä kivaa on ähkyssä??[/QUOTE]

Se et saa herkutella millä mieli tekee. Ja jos ei mene mättöpaikkaan vaan ihan kunnon ravintolaan niin harvemmin edes 5 ruokalajin illallisen jälkeen on ähkyssä, täynnä kyllä. Olis kaameeta jos vois syödä niistä ruokalajeista vaan 1 ja olis ihan täynnä.
Ja vaikka sinä et mätöistä, uskon kyllä että suurin osa ihmisistä tykkää joskus syödä vattansa täyteen herkkuja. Ainakin kaikki frendini lähtevät ilomielellä ravintoloihin safkaan kun pyytää.
 
kyllä
[QUOTE="Jenny";24747122]Kyllä tollanen on hoikille ja normaalipainoisille ihmisille ihan terveellistä. :D Hoikkuuden salaisuus on yleensä se, että syödään terveellisesti ja laadukkaasti, mutta joskus voi mättää pitkänkin kaavan mukaan.[/QUOTE]

leikattukin voi syödä pitkän kaavan mukaan. Ei ole pakko syödä lautasta tyhjäksi.
 
"Jenny"
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;24747240:
leikattukin voi syödä pitkän kaavan mukaan. Ei ole pakko syödä lautasta tyhjäksi.
Luulis et tulis turhautunut olo kun kaikesta voi ottaa vaan haarukallisen tai lusikallisen. :D Ja kauheesti menis ravintolassa haaskuun. Mut joillekkin varmaan se lihavuusleikkaus on pakko, en vaan todellakaan ymmärrä ihmisiä jotka hinkuu leikkaukseen ennen kun on ite yrittänyt kaikkensa. Parempi se kuitenkin on olla hoikka kokonaisella vatsalaukulla.
 
Joo ei se leikkaus autakaan jos ei itse sitten paranna niitä tapoja. Mutta kun vierestä on vuosia katsonut ihmistä joka ei terveydenhoitohenkilökunnankaan avulla saa sitä liikaa painoa pois. Laihtuu muutaman kilon, lihoo takaisin, taas laihtuu ja niin edelleen..Ei tuota jaksa katsoa ja ihminen itse siinä masentuu ja väsyy. Vaikka isossa leikkauksessa on riskinsä, niin näen sen kuitenkin helpompana vaihtoehtona.
 

Yhteistyössä