Onko tosiaan ihmisiä, jotka eivät käytä deodoranttia?!

• Viestiketjun aloittaja no hyi
  • Ensimmäinen viesti
"joku"
[QUOTE="vieras";24725614]Niin, mä käytän siis antiperspiranttia ja toivon mukaan en haise. Ja kyllä todella haisen jos olen unohtanut laittaa![/QUOTE]

Joo ne antiperspirantithan on juuri niitä pahimpia kun ne estää kemikaaleilla hikoilun (ja kyllä ihminen hikoilee sitten jostain muualta kuin kainaloista). Sen takia on siirtymäaika kun lopettaa antiperspirantin käytön, eka hikoilee tosi paljon ja lopulta vähemmän.

"vieras"
Samaa ihmettelen, ja epäilen kyllä, että nämä jotka eivät käytä, haisevat. Eivät vain itse huomaa. Se on nimittäin ihan luonnollinen ilmiö, että hiki alkaa haista kohdatessaa iholla olevat bakteerit.

Itse käytän antiperspiranttia.

JONSERED Karhunkantaja
Ei iho kestä tällä hetkellä dödöjä... Käyn lavuaarissa uimassa pari kertaa pvässä ja käytän talkkia. Tai rahoissani ollessani sitä sellaista emäksistä suolaa - ei hiki haise, vaikka valuisi noroina.

Mieluummin vähän hien tuoksahdusta kuin rikkinäiset kainalot.

catsoppa
En käytä nyt. Kesän olen surru miten pahalle hielle tunnun kokoajan haisevan ja sitten päätin jättää dödön pois kun ei se auttanu yhtään ja nyt jotenkin vähän rauhoittunu tuo hikoilu puoli.

"jeps"
Ollut aina ongelma..en siis voi olla käyttämättä, koska hikoan todella pahasti ja sen kyllä sitten haistaa kaikki ja saa jonku "hajupommi"-maineen pian. Olisin mieluiten käyttämättä juuri noitten myrkkkyjuttujen takia ja kärsin tosi pahasti asiasta, mutta en voi sille mitään. Aina jos tiukka paita päällä niin märät läikät on dödöstä huolimatta. Olen koittanut käyttää dermosilin alumiinitonta, mutta heti haisi. Sitten tripledry-merkkistä öisin ja se kyllä tehokasta, mut onko se sitte sen kummallisempi? eli olen koittanut ettiä ja ettiä, et mikä olis myrkytöntä ja samalla poistais hajua, mut en ole löytänyt. Mitäs tässä mainittiin kookosöljystä, missä muodossa??? sehän tahrii vaatteet heti.

"joku"
[QUOTE="jeps";24728458]Mitäs tässä mainittiin kookosöljystä, missä muodossa??? sehän tahrii vaatteet heti.[/QUOTE]

Ei tahri vaatteita. Puhtaalle iholle levität ohuen kerroksen :) Ja laita oikeesti todella vähän, muuten voi tahria vaatteet.

"Jutta"
Olen huomannut yhteyden sillä, että jos on kainalokarvat niin hiki saattaa haista ja jos ei ole niin ei ole haissut. Poistan muutamat kainalohaivenet aina epilaattorilla, en käytä dödöjä enkä antiperspirantteja. Käyn suihkussa päivittäin. Yleensä hikoilen muualta kuin kainaloista mutta jos hikoilen kainaloistakin vaikka paitaan niin paita ei haise miltään, eikä kainalo. Syön tosin terveellisesti, juon vähän kahvia ja paljon vettä, ehkä nekin vaikuttavat.

"vieras"
Mun mies ei käytä, mut se ei myöskään haise hielle. Sen sukat on ainoot, mitkä haisee, mut kertakaikkiaan,vaikka se tulee mistä ruumiillisesta työstä, se ei haise sellaiselle kainalohielle koskaan.

Enpä ole ikuisuuteen käyttänyt, mulla yks suihkutettava dödö kuivatti ihon, muutti sen värin ja lopulta iho uusiutui kokonaan. Sen jälkeen en ole kainaloista hikoillut.

muoks. Kristallisuolasaippuaa aion käyttää tuohon tarkoitukseen jos viel tulee tarvetta. Kaupan tuotteisiin en enää koske.

Viimeksi muokattu:
mahdollinen hajupommi
En käytä ja se minua hiukan mietityttää. Aikaisemmin käytin dödöjä mutta kun sain punajäkäläihottuman niin sen jälkeen en ole iholle uskatanut laittaaa muutakun rasvaa kutinan hillitsemiseksi.

"vieras"
En käytä, eikä nykyään miehenikään. Hiki ei haise kun käytän luonnonmateriaalia vaatteissa. Mutta heti jos on keinomateriaalia, kiiltäväpintaista vaatetta niin hiki haisee. Luonnonmateriaalit ovat antibakteerisia ja hajua ei synny. Tietenkin kainaloiden pesu kuuluu päivittäisiin rutiineihin. Koskaan ei ole viereeni tuloa karsastettu tai vihjailtukaan että haisisin. Niin suorasukaisia ihmisiä kuuluu lähipiiriini, että uskon että totuus olisi tullut ilmi jos haisisin. Etenkin äitini olisi kärppänä kettuilemassa.

Uskon että joillakin hienhaju voi olla ongelma. Etenkin murrosiässä on vaikea ilmankaan olla, huomaan lapsistani. Murrosiän jälkeen hieneritys kuitenkin tasoittuu ja ehkä silloin kannattaisi kokeilla miten itse pärjää ilman dödöjä.

"vieras"
On aika luonnotonta jos ihminen ei hikoile, kun se on normaalia ihmisen lämmönsäätelyn kannalta tai sitten päivät kuluu lähinnä paikallaan pötkötellessä. Hikihän on vain suolaista vettä, mutta se voi sisältää myös kuona-aineita, jonka vuoksi hiki toisilla haisee todella voimakkaalta ja toisilla ei juuri ollenkaan

naturelli
Just luin tän päivän tekstareista että kummasti ne vahvasti hajustetut ihmiset vetoavat siihen, etteivät halua haista paskalle. Eli paskanhajuaan peittääkseen (ei puhdasta ihon tuoksua) lotraavat niitä tököttejään. :D HYI sanaon sellaisille!

[QUOTE="vieras";24745222]On aika luonnotonta jos ihminen ei hikoile, kun se on normaalia ihmisen lämmönsäätelyn kannalta tai sitten päivät kuluu lähinnä paikallaan pötkötellessä. Hikihän on vain suolaista vettä, mutta se voi sisältää myös kuona-aineita, jonka vuoksi hiki toisilla haisee todella voimakkaalta ja toisilla ei juuri ollenkaan[/QUOTE]

Eiköhän jokainen jostain hikoile.
Mä esim. hikoilen otsasta ja joskus selästä.

"vieras"
Eiköhän jokainen jostain hikoile.
Mä esim. hikoilen otsasta ja joskus selästä.
Tosiaan ei otsan hiki kenelläkään haise (tietääkseni??!). Ne on yleensä bakteerit (iholla) jotka saavat hien haisemaan. Puhdas hiki ei haise. Puhdas iho ei haise.

Kainalopoimu on sen mallinen että saattaa edesauttaa bakteerikasvustoa, mutta luonnonmateriaali ihoa vasten auttaa. Samoin pesu. Jotkut käyttävät talkkia.

Tunnen pari ihmistä jotka eivät käytä, eivätkä he ainakaan haise. Joku olikin kirjoittanut, että ehkä ne käyttävät joilla on hajuongelma. Kaikkien ihmisten hiki ei vaan haise niin voimakkaasti. Itselläni haisee, joten käytän dödöä. Mutta esim. äitini ei ainakaan haise millekään vaikkei käytä dödöä.

Yhteistyössä