Nyt palstatohtorit: MITÄ NÄMÄ NÄPYT OVAT? (KUVA!!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uuuuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24554648]Allergia esim. pesuaineelle? Käytättekö hajustettuja pesuaineita?[/QUOTE]

Voi toki olla tätäki. Ollaan kylläki käytetty koko ajan kahta samaa pesuaine merkkiä mutta ehkä se on herkistyny jommalle kummalle nyt sitte?

Mun vanhimmalla pojalla oli just samanlaista näppyä toisessa jalassa muutaman päivän, kortisonivoiteella lähti sitten pois. Atooppinen iho, joten epäilin siihen liittyviksi.Poika itse luuli saaneensa kirppuja jäähallilta, mutta taisi olla vain ihon kuivuudesta johtuvaa.

[QUOTE="vieras";24554699]Olis ihan tyypillinen aika puhjeta, näin syksyllä.[/QUOTE]

Niin ois kyllä :( Isommalla tytöllä ei vielä näy mitään ja sillä se oikeastaan puhkeaakin vasta ihan talvella kun lämmityskausi alkaa mutta ehkä tää on sit sitä :( Hämää vaan kun nuo on selvästi tuommisa yksittäisiä näppyjä eikä pelkkää röhelmää niinkuin toisella tytöllä. Ja niissä on ekana päivänä jotain nestettä sitällä, toisena päivänä ovat jo kuivahtaneet. Ja aina vaan pukkaa uutta näppyjä johonki päin kehoa :(

Voi olla myös enterorokkoakin. Ei aina käyttäydy samanlain kuin oireistossa kerrotaan.

Mä olin varma, että se on enterorokkoa siinä vaiheessa kun vanhin lapsi sairasti sen järkyttävän viikon kestävän kuumetaudin. Mutta kukaan muu ei sairastanu ja nyt kun tällä pienimmällä kuitenki näppyjä tulee melkeinpä nopeammalla tahdilla lisää kuin ekalla viikolla niin rupesin miettimään, että ehkä se ei enterorokkoa ookkaan. KUn tosiaan, eikö luulis, että tuo tahti edes vähän hidastuisi tässä vaiheessa? (2vkoa menny...)

Virusinfektio, esim. ontelosyylä voi tehdä tuonkin näköistä röhelmää. Meidän 10v:llä on joissakin kohdin isoja nyppyjä ja joissakin "vain" tuon näköistä. Perusvoidetta ja välillä kortisonivoidetta laitetaan ja odotetaan, että ne häviää itsestään.

Mä en voi millään tajuta, mistä se on meille tullu! Kyseessä on meidän nuorin, kotihoidossa oleva lapsi. Ja hän sai tartunnan ekana. Ihottuma kesti 5vko ennenkuin seuraava lapsi alko valittamaan kutinaa. Siinä vaiheessa arvasin itsekin mistä on kyse. Käytiin ihotautilääkärillä varmistamassa asia :(

Ärsyttää eniten se, että 4 eri lääkäriä kerkes tätä lasta kattomaan ennenkuin sit saatiin oikea diagnoosi. Ja oikeastaan, olin jo siinä vaiheessa ihan varma asiasta jo itsekin mutta koska olen raskaana, ja hoitoa ei suositella raskaanaoleville ellei ole ihan varma asiasta, niin oli pakko saada ammattilaiselta varmistus asiaan.

Ensin tosiaan päivystyksessä meinattiin, että enterorokko (jota minäkin ihan aluks kyllä epäilin), seuraavalla viikolla lääkäri vain määräs antibioottikuurin kun oli niin ärhäkkään näköinen, kolmas oli ihan varma atopiasta ja neljäs myös veikkas atiopaa.