Mitä sanotte ruoista, miten ihmeessä motivoitua syömään terveellisesti??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ruokapäiväkirja alla. Vatsaongelmien takia pitäisi oppia syömään oikein. Kertokaa miten motivoitua niin isoon muutokseen?? Vaivat ei ole pahoja mutta aavistan että 10v kuluttua on jos en tee mitään. Mun ansani on helppous, kiire ja nälän "tappaminen" jollain pienellä, kunnon nälkää ei tulekaan jne. Herkkuja oli tänään poikkeuksellisen paljon, mutta tuleehan niitä toki liikaa syötyä päivittäin..

aamu:
3kuppia kahvia
iso tupla-patukka

lounasaika:
kuppi kahvia
2 isoa lasia vital-mehua
saarioisten jauhelihapizza

illan mittaan:
puolikas aarrearkku-megapussista (en syö salmiakkeja :D)
vajaa 10 tuc-keksiä
activia-vadelmajugurtti (kevyt)
2 palaa jälkiuunileipää reilusti voideltuna
pari kuppia teetä maidolla ja sokerilla

siis apua!

On se totta. Onko toi nyt niin uskomatonta? :D Unohdin yhden tuosta, olen vatsanpoltteen myötä alkanut juomaan gefilusjuoman (niitä lasten) aamulla ennen kahvia. :ashamed:

Paino-ongelmia ei ole, pysyn helposti 62-64/170 mitoissa. Työ on fyysisesti tosi raskasta mutta ei ole jaksamisongelmiakaan. Eikä mulla oikeastaan ole nälkä ikinä.

Lapset syö normaalisti ja tavallisina päivinä syönkin yhden normaalin kotiruoan heidän kanssaan, mutta aamu- ilta- ja välipalat laitan heille vain. Syövät tosi terveellisesti eli tietoa mulla on mutta omalla kohdalla sitä tietoa on jotenkin niin vaikea hyödyntää.

Ei oo totta! Kyllä tuolla määrällä kahvi ja karkkeja saa pakin sekaisin :-O

Sun syömisillä olisin jo iltapäivällä ilmapallo... ja hirveä hajuhaitta ympäristölleni. Eiks vatsavaivat ole jo riittävän hyvä motivointikeino???

Kukin tyylillään mutta onneksi en ihan tuolla lailla mene.

Etkö sinä oikeasti arvosta itseäsi yhtään enempää? Että antaisit kehollesi, jossa elät, kunnon ruokaa hötön sijasta.

Ei oo totta! Kyllä tuolla määrällä kahvi ja karkkeja saa pakin sekaisin :-O

Sun syömisillä olisin jo iltapäivällä ilmapallo... ja hirveä hajuhaitta ympäristölleni. Eiks vatsavaivat ole jo riittävän hyvä motivointikeino???

Ei mulla ole (vielä) muita vatsavaivoja kuin stressatessa tai tosi runsaan kahvinjuonnin jälkeen polttelua ylävatsassa. Ei siis edes noita ilmapallo-vaivoja. Mutta, kahvin olen pystynyt vähentämään jo puoleen ja juon sen jugurtin aina ensimmäisenä aamulla. Se on jo paljon, aamupalaa en osaa kuvitella pystyväni syömään. :(

Kuten jo joku sanoi, sinun on ruvettava pitämään itsestäsi ja kehostasi eikä rankaisemaan ja aliarvostamaan sitä.

Jos sinulla on lapsia, olet myös roolimalli heille. Et kai toivo lapsillesi moista ruokavaliota?

Minäpä oon syönyt tänään vielä surkeammin :D

Aamulla
70g sipsejä
n. 50g homejuustoa

päivällä
1 jäätelöpuikko
1 suklaapatukka

muuten vain
50 grammaa karkkia

Illalla
3 juustoriisikakkua

Vettä oon juonut juomana koko päivän.

No eilen söin onneksi terveellisesti ja huomenna ajattelin syödä kans vaihteeksi. Mullakaan ei oo paino-ongelmia, painoindeksi on tasan 22. Ei vaan innosta tuo ruoanlaitto oikein. No ehkäpä voisin keittää vielä iltapalaksi vähän kasviksia niin on vähän parempi kokonaisuus

Lapset syö normaalisti ja tavallisina päivinä syönkin yhden normaalin kotiruoan heidän kanssaan, mutta aamu- ilta- ja välipalat laitan heille vain. Syövät tosi terveellisesti eli tietoa mulla on mutta omalla kohdalla sitä tietoa on jotenkin niin vaikea hyödyntää.

Eli nyt alat vain syömään samaa mitä lapset, yhdessä lasten kanssa. Ellei aamiainen maistu, vaihda Tupla banaaniin.

Pikaruokaa on tarjolla terveellistäkin. Valitse ensi kerralla einespitsan sijaan siitä vierestä salaattiannos. Joo, löytyy lähes mistä tahansa kaupasta valmissalaatteja.

Illalla lämmin ruoka, taas lasten kanssa. Sitten voit syödä pikkuisen pussin puolikkaan aarrearkkukarkkeja. Naposteltavina viinirypäleetkin on tosi hyviä karkin sijaan.

Loppupeleissä kyse on vain valinnoista. Mihin lootaan tartut siinä eineshyllyn vieressä. Liity vaikka kiloklubiin vaikka sulla ei paino-ongelmia olekaan, sen ohjelman avulla näet konkreettisesti miten saat korjattua ruokavaliotasi.

Alkuperäinen kirjoittaja söin huonommin :D;24730720:
Minäpä oon syönyt tänään vielä surkeammin :D

Aamulla
70g sipsejä
n. 50g homejuustoa

päivällä
1 jäätelöpuikko
1 suklaapatukka

muuten vain
50 grammaa karkkia

Illalla
3 juustoriisikakkua

Vettä oon juonut juomana koko päivän.

No eilen söin onneksi terveellisesti ja huomenna ajattelin syödä kans vaihteeksi. Mullakaan ei oo paino-ongelmia, painoindeksi on tasan 22. Ei vaan innosta tuo ruoanlaitto oikein. No ehkäpä voisin keittää vielä iltapalaksi vähän kasviksia niin on vähän parempi kokonaisuus
Kuvitteletko tosiaan, että pointti on se, että painosi ei nouse ylipainoon?

[QUOTE="Piika-äiti";24730667]Kukin tyylillään mutta onneksi en ihan tuolla lailla mene.

Etkö sinä oikeasti arvosta itseäsi yhtään enempää? Että antaisit kehollesi, jossa elät, kunnon ruokaa hötön sijasta.[/QUOTE]

Mun pitäisi nimenomaan oppia ajattelemaan ruokaa itseni kohdalla eri tavalla. Siihen kysyinkin vinkkejä. Kasvaville ja urheileville lapsille mun on helppoa tehdä hyvää ruokaa. Itseni kohdalla pidän ruokaa lähinnä polttoaineena jota syödään, ettei tuuperruta kokonaan. Se on se ongelma. Kun mitään tuota polttelua näkyvämpiä vaivoja ei ole ikinä ollut. Ex-syömishäiriöisenä mielelläni kierrän ne tilanteet missä kirjaimellisesti istutaan syömään ja napostelen ohimennen kuvitellen että se on huomaamatonta, tulee vähemmän kaloreita tms.

Kyllä teenkin päivittäin ne rahkat ja ruisleivät, täysjyväpastat, marjapuurot ja salaatitkin. Mutta siinä vaiheessa kun muut syö niitä terveellisiä aamiaisiaan tai iltapalojaan, haukkaan itse vain jotain pikaisesti kahvin kanssa. Kun ei tee mieli tai ei ehdi. Selkeä ongelma on sekin, että ennen iltapäivää mun ei yksinkertaisesti ole ikinä nälkä, iltapäivällä on ja sitten ei loppupäivänä olekaan, paitsi alkuyöstä.

Tehän olette aliravittuja. Ettehän te saa niistä suklaista ja sipseistä kuin murto-osan niistä hivenaineista ja vitamiineistä mitä ihminen tarvitsee voidakseen hyvin.

Hei ihmiset, onko teillä nyt joku vinouma? Vaikka teidän painoindeksinne on alhainen, eikä ns. paino-ongelmia, teidän kroppanne nääntyy ravinnon puutteeseen! Haloo, aikuiset ihmiset. Tota menoa olette kyllä laihoja, mutta riutuneita ja rapakunnossa.

Joo, on varmaan on joku ongelma. Minkään en tykkää syödä niin paljon ja niin usein kun normaalit ihmiset syö, alkaa ällöttää se valtava ruokamäärä mitä pitäis tunkea suuhunsa vaikkei edes tee mieli

Olen syönyt :
Aamulla 2 leipää ja kahvia
Lounas: 1Pihvi,200g salaattia, 1lasi maitoa
Välipala: leipä,marmeladilla,lasi maitoa,kahvia
Iltaruoka:4kalapuikkoa ja 200g kasviksia
Iltapala: 2 hapankorppua

heitetään ketjun jatkoksi omat päivän syömiseni.
Syömiset laitettu aikajärjestykseen aikavälille klo 8 - 22.
Purkillinen paprika pringlesejä.
Lautasellinen kaurapuuroa vähä mansikkahilloa, kupillinen maitoa ja teetä lorauksella maitoa.
ABC:n kana ateria plussana.
Pari kupillista vettä päivän aikaan.

Vihaan tapaani syödä ja todella epätervettä suhtautumista ruokaan, todellakin vihaan.
Vihaan ruokaa, mutta myös lohdutan sillä itseäni.
Ravintsemusterapeutille olen menossa vihdoinkin, pitän odottelun jälkeen, parin viikon päästä.
Suuret odotukset on sen asian tiimoilta, todella suuret.
Toivottavasti saisin apua koko elämäni kestäneeseen piinaan ja syömishäiriöön.

Ap. syö ihan liikaa hiilareita ja paskoja rasvoja. Noin ensiapuna opettele missä on paljon proteiinia ja syöt sitä noin gramman per ihannepainokilo per päivä. Jos sen jälkeen on vielä nälkä, syö rehuja ja jos syöt makeaa, älä syö pelkkää sokeria vaan jotain purkkihedelmiä ja rahkaa tai vaikka jäätelö tai jogurtti, on niissä edes vähän ravinteita.

Mulla muuten peruna ja leipä laukaiseen roskaruokahimon, joten välttäkää niitä jos olette taipuvaisia vetämään koko pussin sipsejä kerralla (=kertoo jo tosi pahasta ruoanhimon ja nälän sekoittamisesta).

Aamupala: 2 palaa piimälimppua, 1/2 kananmuna, 3 Royal-patukkaa
Lounas: 2 palaa piimälimppua, 1/2 kananmuna
Välipala: 150 g Tobleronea
Päivällinen: lasagnea
Iltapala: 1/2 pussia Ässämixejä

Minä korvaan usein aterioita karkeilla.Vitamiineja syön päivittäin. Veriarvoni ovat hyvät ja olen hoikka. Haluaisin kuitenkin syödä terveellistä ruokaa, mutta siihen siirtyminen tuntuu liian aikaa vievältä ja monimutkaiselta. Mistä ihmeestä saisin motivaatiota pysyvään muutokseen.

Ei se painon pysyminen normaalin puolella ole kaiken a ja o.
Jos syö huonosti, vaikka olisi normaalipainoinen, ei välttämättä ole terve. Karkista, mikropizzasta ja sipseistä ei saa tarvittavia ravintoaineita, sen sijaan lisäaineita todella reilusti. Sisäisesti se vaikuttaa mm. niin ettei meinaa jaksaa mitään, on väsynyt ja sairastuu helposti. Ulkoisesti on ns. laiha läski, ei lihaksia ollenkaan ja ravintoaineiden puutteet vaikuttavat mm. ihon ja hiusten kuntoon.

Minun tämän päivän ruokailkut:

Aamupala: Kaurapuuroa, raejuustoa, mustikkakeittoa
Välipala: Ruisleipä leikkeleellä, juustolla ja suolakurkulla
Päivällinen: Broilerikiusausta, salaattia
Iltapala: Rahka-banaani-smoothie, ruisleipä leikkeleellä, juustolla ja kurkulla

Lounas jäi välistä, koska tuli nukuttua niin myöhään... Mutta tähän malliin olen syönyt vaja 4kk ja tuloksena miinus 10 kiloa.

Yhteistyössä