Miksi pitäisi ola kateellinen jos joku osta Moloa tai Ticketiä lapselleen?

• Viestiketjun aloittaja "Eija"
  • Ensimmäinen viesti
"Eija"
Täällä on nyt ollut puhetta usein näistä lastenvaatteista ja aina joku ilmoittaa jonkun olevan kateellinen sille kuka ei näistä tykkää tai sit ei heillä ole varaa ostaa näitä merkkejä. Miksi? Eihän maku ole sama kaikilla.
Itse en ole ostanut yhtään Moloa, en Ticketiä ihan vain siksi kun en niistä pidä ulkonäöltä. Ostan lapsilleni kuitenkin omasta mielestä kauniita hyviä vaatteita vaikka ne ei samaan hintaan ylläkkään kappaleelta kuin nämä mainitsemani merkit.

huhuh
No jotkut kalliiden vaatteiden suosijat kuvittelevat että kaikki kellä ei niitä ole varaa ostaa, ovat kateellisia. Eivät aattele että on paljon ihmisiä joita ei vaatemerkit ees kiinnosta ja voi olla sellaisiakin joilla ei oo varaa niitä ostaa ja jotka silti oikeesti eivät kuitenkaa oo kateellisia.

itte oon ostanu kaikenmerkkisiä, halpaa ja kallista. Tänä vuonna ostin sitä paljon puhuttua cupcakea välikaudeksi mutta oli kyllä niin olemattomia rettuja että jäävät viimeisiksi, en osta jatkossa. Tickettiä meillä on mutta en nyt siitä ulkonäöstä niin perusta, kestävää se kyllä on, se on pakko myöntää.

No mutta kyllähän se on ihan faktaa, että joillakin se on rahasta kiinni. Mullakin oli ennen. Mulla ei ollut rahaa ostaa sitä mitä halusin, vaan piti tyytyä siihen mihin oli varaa, eli Lassien pukuihin. Joillekin se on vaan vaikea myöntää, että kyse ON rahasta. Mutta tietenkään kyse ei ole kaikkien kohdalla rahasta, vaan juurikin esim. mausta.

Mä olen henkilökohatisesti ennemminkin törmännyt sellaiseen, että mä olen joidenkin mielestä ylpeä, idiootti, tyhmä, paska tai vastaavasti pidän lapsiani mallinukkeina, esittelykappaleina tai kilpavarustelen heitä yms. yhtä positiivista, koska ostan lapsilleni Tickettiä jne.

Jotta kaipa se on molempiin suuntiin paukutusta ihan yhtälailla?

"Vieras"
Ei mulle tule kateutta mieleen siitä kun joku ei noita osta tai ei edes tykkää. Mutta jos noi herättää niin vahvoja ärsyynnyksen tunteita että pitää arvostella ja haukkua kaikkia ketkä niitä ostaa niin silloin tulee mieleen että nyt joku mättää. Jos on itse tyytyväinen niihin omiin haalareihin niin miksi täytyy niin ärsyyntyä toisen haalareista?

• Tykkää
Reactions: chef
"vieras"
Mä haluaisin sen Ticketin kukka-haalarin vain siksi että se on niin ihana! Voisin ottaa muunkin merkkisen tai tehdä vaikka itse, jos vain löytyis samanlainen! HInnalla ei väliä, paitsi se että en voi ostaa noin kallista :( Enkä ole kateellinen, voin yhtä hyvin ihailla leikkipuistossa sitä haalaria muidenkin pikkutyttöjen päällä =)

"Eija"
No mutta kyllähän se on ihan faktaa, että joillakin se on rahasta kiinni. Mullakin oli ennen. Mulla ei ollut rahaa ostaa sitä mitä halusin, vaan piti tyytyä siihen mihin oli varaa, eli Lassien pukuihin. Joillekin se on vaan vaikea myöntää, että kyse ON rahasta. Mutta tietenkään kyse ei ole kaikkien kohdalla rahasta, vaan juurikin esim. mausta.

Mä olen henkilökohatisesti ennemminkin törmännyt sellaiseen, että mä olen joidenkin mielestä ylpeä, idiootti, tyhmä, paska tai vastaavasti pidän lapsiani mallinukkeina, esittelykappaleina tai kilpavarustelen heitä yms. yhtä positiivista, koska ostan lapsilleni Tickettiä jne.

Jotta kaipa se on molempiin suuntiin paukutusta ihan yhtälailla?
Koetko, että lapsesi oli ennen rumasti ja huonosti puettuja?

"vieras"
Kyllä ennen oli helppoa. Sokoksella myytiin Lassieta, toinen varteenotettava valmistaja oli Luhta. Värivariantteja oli kolme tai nelljä.

Milloinhan Reima on ostanut Lassien tuotemerkin? Muistatteko, kun muinoin niissä oli oikein "lassie-koiran" kuva?

Onneksi meillä on kasvettu jo yli tosta hiekkaloota meiningistä ja reimoista ja vastaavista :D Pukujen merkit ja värit oli henki ja elämä, nyt kun skidit on jo isoja, niin ei kiinnostus enää riitä tohon hommaan :p

"vieras"
Onneksi meillä on kasvettu jo yli tosta hiekkaloota meiningistä ja reimoista ja vastaavista :D Pukujen merkit ja värit oli henki ja elämä, nyt kun skidit on jo isoja, niin ei kiinnostus enää riitä tohon hommaan :p
Mulla sama. Lastenvaatteiden kanssa puljaaminen jäi kun menin töihin. Ja vähenee sitä mukaa kun lasten oma maku kehittyy. Nykyisin toimin niin kuin mun kotonani tehtiin: ennen koulujen alkua marssittiin vaatekauppaan ja ostettiin tarvittava määrä pukinetta. Joulujuhliin uudet juhlakamppeet. Alesta toppaa. Kevätjuhlien aikaan kauppaan ja kesävaatetta mukaan.

Noloa
Aika noloa että äidit ilmaisee tyhmyytensä niin helposti täällä.
Työskentelen yrityksessä missä on satoja työntekijöitä ja tätä palstaa seurataan täällä samalla tavalla kun feissarimokia ja viiviä ja wagneria :)

Antakaa tulla lisää, tätä on mukava seurata...

Aika noloa että äidit ilmaisee tyhmyytensä niin helposti täällä.
Työskentelen yrityksessä missä on satoja työntekijöitä ja tätä palstaa seurataan täällä samalla tavalla kun feissarimokia ja viiviä ja wagneria :)

Antakaa tulla lisää, tätä on mukava seurata...
Hassua. Itse en pidä myöskään mitenkään hienona tai sanotaanko ei-nolona sitä, että suuressa yrityksessä työntekijät kuluttavat aikaansa työpaikalla seuraamalla kaksplussan keskustelupalstaa. No, mulla on aina ollut työpaikkoja, joissa ylimääräistä aikaa moiseen ei ole. En tiedä miksi on hienompaa "seurata" tätä palstaa kyttäämis- tai huvittumismielessä kuin osallistua keskusteluihin.

Nero
Minäpä tein niin, että ostin jostain melkeinpä halvinta mahdollista, laatua toki. Muutaman hienon merkin olin kirppikseltä ostanut ja sitten kun ne tuli pieneksi niin ompelin ne hienot merkit näihin ei-merkkihaalareihin. Äidit hiekkalaatikolla aina katteli kateellisina ku mulla oli Tickettiä, Reimaa jne. vaikkei oikeesti ollutkaan. Ja yhtä hyvin pärjäs. Se on ihan sama mitä siellä heikkalaatikolla on, kuhan on lämmin eikä kastu.

[QUOTE="Eija";24725867]Koetko, että lapsesi oli ennen rumasti ja huonosti puettuja?[/QUOTE]

En koe, että huonosti puettu, koska kyllä Lassien Suprafill-puku piti lapseni lämpimänä ja kuivana. Mutta ei niitä pukuja kyllä kovinkaan kauniiksi voi kutsua, joten siihen rumuusasiaan vastaan, että kyllä.

Minäpä tein niin, että ostin jostain melkeinpä halvinta mahdollista, laatua toki. Muutaman hienon merkin olin kirppikseltä ostanut ja sitten kun ne tuli pieneksi niin ompelin ne hienot merkit näihin ei-merkkihaalareihin. Äidit hiekkalaatikolla aina katteli kateellisina ku mulla oli Tickettiä, Reimaa jne. vaikkei oikeesti ollutkaan. Ja yhtä hyvin pärjäs. Se on ihan sama mitä siellä heikkalaatikolla on, kuhan on lämmin eikä kastu.
:LOL: :D

Tazze
Ennen ei merkillä ollut niin väliä, ainakaan niiden ei tarvinnut näkyä. Nyt on vähän toisin, merkit oikein pitää näkyä. Kohta tulee varmaan sellainen aika, että hintalaput näkyy ja se on muotia.

Juu katteli varmaan, mutta ihan eri syystä mitä itse luulet. :LOL:
Kyllä sen ticketin ja reimatecin erottaa halppismerkeistä vaikka olisit ommellut vaatteet täyteen merkkejä, ja varsinkin silloin. :D

• Tykkää
Reactions: chef

Yhteistyössä