Mies kertoi 90 000e:n säästöistä,nyt minua suututtaa ja itkettää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eshanns
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi hyvä sylvi näitä kommentteja!

Ap:lle - totta kai sinun kuuluu olla ihmeissäsi, hämilläsi ja kyllä - jopa loukkaantunut. Teidän perhe on teidän yhteinen "yritys", sinun ja miehesi - tottahan se tuntuu oudolta, että todellinen taloudellinen tilanteenne ei ole ollut sinulle selvillä. Itse kysyisin mieleltä, että miksi hän on pimittänyt tuon tiedon kertyneistä säästöistä. Oliko hänen tarkoitus yllättää sinut? Positiivisesti? :) Jos mies vain oli niin kömpelö ettei ymmärtänyt, että oikeasti tuollainen voi tuntua salailulta.

Tsemppiä ap - keskustelkaa.

Olisin aika tyrmistynyt. Siis en siksi, että haluaisin rahat itselleni, vaan siitä, etten tiennyt.

Moni jo kysynytkin, onko appi ja anoppi yrityksessä? Jos ovat, niin ihan ymmärrettävää, että he tietävät ja sinä et. Jos eivät ole, niin aika outoa. Kai.

Vaikea kuitenkaan tietää sen kummemmin, kun ei tiedä taustoja.

Tuostahan on pitänyt verotettavan tulon olla vähintään 80000e/vuosi (jos on perheen elantoonkin jonkun tuhat euroa vuodessa laittanut?), että reippaasti on verojakin joutunut maksamaan.

kiva, että joku edes ymmärtää minun ajatuksia. Ja kyseessä ei siis todellakaan ollut mikään "kiva yllätys", mies puntaroi vielä kertomistilanteessa kertooko minulle vai ei. Ja en tiedä miksi, ahdistaa ja tuntuu pahalta. Mutta pakko tästä on vielä puhua.

Itse olisin myös tyrmistynyt, mutta en siksi, että en olisi saanut nauttia noista rahoista. Itsellä (ja ilmeisesti ap:lla) myös on aina hirveä huoli raha-asioista ja mun mielestä on törkeää antaa toisen murehtia turhaan noinkin pitkä aika. Ei nyt olisi tarvinnut mitään tarkkoja summia kertoa, mutta sanoa vaikkapa että firmalla menee nyt mukavasti ja tullaan pärjäämään rahallisesti kohtuu huoletta.

Olisiko niille uusille huonekaluille ja matkoille ollut tarvetta?

Yritin pistää ajatuksissani itseäni samaan tilanteeseen, unohtaen kuitenkin tuon yrityspuolen koska se mutkistaa asiaa "liikaa".

Tässä nykyisessä tilanteessamme olisin todella onnellinen säässtöissä olevista rahoista sille niille olisi tarvetta.
Toisaalta olisin myös hieman kääremeissäni sillä sillä summalla olisi lyhennetty asuntolainaa melkoisesti, tosin edelleen oltaisiin tässä samassa tilanteessa että rahalle olisi käyttöä, mutta siinä mielessä helpompi että lainaakin olisi vähemmän.

Kaikki tarpeellinen on kuitenkin niukasti elämälläkin saatu. Ei olla pahemmin matkusteltu, mutta en ole sitä kaivannnutkaan. Uusia huonekaluja on ollut pakko ostaa ja ne on hankittu, saatiinhan niihin pientä avustusta kyllä ettei ihan omista kaikkia tarvittu maksaa.

Mutta jos tuommoinen summa jostain käsiin putkahtaisi enemmän olisin kiitollinen kuin suuttunut miehelle vaikka hän olisi sen hiljaisuudessaan säästänytkin.

(hometalo, kaikki huonekalut uusiksi... uusi koti (vuokra)..)

Olisiko niille uusille huonekaluille ja matkoille ollut tarvetta?

Yritin pistää ajatuksissani itseäni samaan tilanteeseen, unohtaen kuitenkin tuon yrityspuolen koska se mutkistaa asiaa "liikaa".

Tässä nykyisessä tilanteessamme olisin todella onnellinen säässtöissä olevista rahoista sille niille olisi tarvetta.
Toisaalta olisin myös hieman kääremeissäni sillä sillä summalla olisi lyhennetty asuntolainaa melkoisesti, tosin edelleen oltaisiin tässä samassa tilanteessa että rahalle olisi käyttöä, mutta siinä mielessä helpompi että lainaakin olisi vähemmän.

Kaikki tarpeellinen on kuitenkin niukasti elämälläkin saatu. Ei olla pahemmin matkusteltu, mutta en ole sitä kaivannnutkaan. Uusia huonekaluja on ollut pakko ostaa ja ne on hankittu, saatiinhan niihin pientä avustusta kyllä ettei ihan omista kaikkia tarvittu maksaa.

Mutta jos tuommoinen summa jostain käsiin putkahtaisi enemmän olisin kiitollinen kuin suuttunut miehelle vaikka hän olisi sen hiljaisuudessaan säästänytkin.

(hometalo, kaikki huonekalut uusiksi... uusi koti (vuokra)..)

Yrityspuolta, kun ei voi unohtaa, koska se tässä on oleellista. Voi olla, että mies vasta nyt todella tietää mitä rahasta oikeasti jää verojen ym. jälkeen...

Musta tää on aikas hauska juttu.
Miten voi olla mahdollista, ettet ap ole ollut tietoinen miehesi tuloista?
Kun mielestäni ei ihan ykskaks tollaista summaa saa säästettyä (ellei sitten jotain isompia rahasummia saa vaikkapa ennakkoperintönä), ellei sitten ole aikas hyvät tulot. Mutta jos käteen jäisi vaikka 3000 tonnia kuussa, niin luulisi, että vaimo huomaa, jos siitä menee käyttöön vain 2000, että jonnekin sukanvarteen jää joka kuukausi rahaa?

Itse ainakin olen mieheni tuloista tietoinen, näen verotustiedot vaikka en hänen yritysen asioista olekaan perillä, enkä niin kamalasti välitäkään olla. Mutta kyllä minä normaalin raha liikenteen tiedän...

Noh mutta kukin tyylillään

Yhteistyössä