Kaunis pieni elämä -blogista pohdintaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24700607:
Ai niin, se mun blogi on tietysti poikkeus. Elämäni on vain pullo viiniä kerran viikossa, muut ajat elämästäni istun sängyn alla pimeässä ja mietin mitä viiniä joisin seuraavalla kerralla.
Olisit nyt antanut minun pitää harhaluuloni!:D

Kyllä mä olen miettinyt, että kyllä heillä varmasti on tuollaista, mutta tuo on vain pieni pala. Ovat varmaan sellaisia hillittyjä ja ahkeria ihmisiä. Arki on varmasti puuhantäyteistä ja veikkaan, että heillä ei juuri huumori kuki, vaan ovat aika totisia arjessa, mikä tavallaan on rasite ja surullista. Eli puute/ei täydellistä ;)

Heidän arki on sitä, että siivotaan paljon, jatkuvasti, puunataan ja tehdään, joskus yötä myöten kuten on itsekin kirjoittanut.

Mun makuun aika karua elämää, vaikka tietyllä tavalla kauniin näköistä.

Itse kaipaan niitä naurun hetkiä, hassuja sattumuksia, elämisen ääniä ja pieni kaaoskin on mun makuun, koska se on sellaista ns. täyttä elämää! Meillä ei puunata jatkuvasti eikä tuunata ja näin jää aikaa hassuttelulle, kyläilyille, HopLop-käynnille, uimahallissa polskimiselle, syksyn lehtikasoissa telmimiselle jne. Heillä varmasti nuo arjen riemut on vähissä. Heillä ilo ja tyytyväisyys syntyy siitä, että asiat saa hoidettua "täydellisesti" ja kaikki näyttää siistiltä ja sliipatulta. Tiedän vastaavantyylisiä ihmisiä, useitakin. Heidän elämä ei ole spontaania eikä räiskyvästi iloista, vaan.... tasaista.... puurtavaa... vaikka kaunista ja hienoa tavallaan. Itse en tuollaista elämää tahtoisi. Kuvat on tuossa blogisa kauniita ja eihän tuokaan huono tapa ole elää. Se on heidän tapansa :)

Alkuperäinen kirjoittaja kyyyllä;24700641:
Kyllä mä olen miettinyt, että kyllä heillä varmasti on tuollaista, mutta tuo on vain pieni pala. Ovat varmaan sellaisia hillittyjä ja ahkeria ihmisiä. Arki on varmasti puuhantäyteistä ja veikkaan, että heillä ei juuri huumori kuki, vaan ovat aika totisia arjessa, mikä tavallaan on rasite ja surullista. Eli puute/ei täydellistä ;)

Heidän arki on sitä, että siivotaan paljon, jatkuvasti, puunataan ja tehdään, joskus yötä myöten kuten on itsekin kirjoittanut.

Itse kaipaan niitä naurun hetkiä, hassuja sattumuksia, elämisen ääniä ja pieni kaaoskin on mun makuun, koska se on sellaista ns. täyttä elämää! Meillä ei puunata jatkuvasti eikä tuunata ja näin jää aikaa hassuttelulle, kyläilyille, HopLop-käynnille, uimahallissa polskimiselle, syksyn lehtikasoissa telmimiselle jne. Heillä varmasti nuo arjen riemut on vähissä. Heillä ilo ja tyytyväisyys syntyy siitä, että asiat saa hoidettua "täydellisesti" ja kaikki näyttää siistiltä ja sliipatulta. Tiedän vastaavantyylisiä ihmisiä, useitakin. Heidän elämä ei ole spontaania eikä räiskyvästi iloista, vaan.... tasaista.... puurtavaa... vaikka kaunista ja hienoa tavallaan. Itse en tuollaista elämää tahtoisi. Kuvat on tuossa blogisa kauniita ja eihän tuokaan huono tapa ole elää. Se on heidän tapansa :)

:O! Et kai oikeasti luule, että niillä joilla on siistiä ja kaunista, ei elämä ole yhtään spontaania ja iloista, eivätkä elä täyttä elämää?

Alkuperäinen kirjoittaja kyyyllä;24700641:

No voi herranjestas mikä kommentti! Ihanko tuon blogin perusteella teit noin syvällisen analyysin heidän hassutteluistaan/huumorintajustaan/kyläilystään? Enpä ole ikinä vetänyt kateuskorttia esiin, mutta nyt täytyy sanoa, että tämä kommentti kuulostaa aivan kateellisen panettelulta.

Ja sanoisin itse blogista samaa, mitä monet muutkin tässä, että eiköhän se ole juuri sisustus/käsityöblogi, miksi ihmeessä siinä pitäisi ruotia elämän ongelmia.

[QUOTE="joku";24700698]No voi herranjestas mikä kommentti! Ihanko tuon blogin perusteella teit noin syvällisen analyysin heidän hassutteluistaan/huumorintajustaan/kyläilystään? Enpä ole ikinä vetänyt kateuskorttia esiin, mutta nyt täytyy sanoa, että tämä kommentti kuulostaa aivan kateellisen panettelulta.

Ja sanoisin itse blogista samaa, mitä monet muutkin tässä, että eiköhän se ole juuri sisustus/käsityöblogi, miksi ihmeessä siinä pitäisi ruotia elämän ongelmia.[/QUOTE]

Mä tein analyysini sen perusteella, mitä tiedän niistä ihmisistä, joilla näyttää samalta, jotka pitävät samoja asioita tärkeinä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja kyyylllä;24700712:
Mä tein analyysini sen perusteella, mitä tiedän niistä ihmisistä, joilla näyttää samalta, jotka pitävät samoja asioita tärkeinä jne.

Olen lukenut jonkin verran tuota blogia, ja nyt muuten tuli mieleen, että blogin kirjoittaja kertoikin jossain kohtaa että nauravat miehensä kanssa usein niin ettei henki kulje tms. Meinaan vaan kun ajattelit että siistien perheiden elämästä jotenkin ilo puuttuisi.

On kyllä kadehdittavan täydellinen perhe! Kertakaikkiaan!

Eivät tosin taidakaan olla suomalaisia? Eivätkös ole jostain muualta kotoisin? Suomalaiset on niin itsekkäitä, laiskoja, kateellisia ja huonon maun omaavia, ettei ihme jos tuollainen pistää kateeksi.

[QUOTE="vieras";24700812]No ei tietenkään voi olla mitään tuollaista, niiden elämä on niin täydellistä että paskovatkin kultaa!! Huh mitä kieli ruskeana ahterin nuolemista, ei saisi sanoa mitään negatiivista.[/QUOTE]

Täh? Tuskin mun kirjoitukseni menee heidän tietoisuuteen. Vai kenen ahteria tässä nuolen?

Minusta blogissa on kauniita kuvia ja hieman epätodellinen tunnelma, en osaa sanoa mistä se johtuu. Siinä ei ole mitään suuria syvällisiä ja uusia uria aukovia oivalluksia, mutta perimmäinen tarkoitushan kai onkin edistää liiketoimintaa eli nettikauppaa yms. eikä olla mikään suuri filosofisen keskustelun herättäjä.

Huumoria tai sarkasmia sivuilla ei oikein ole, mikä minusta on ehkä huono juttu, mutta ne ovatkin vaikeita lajeja. Ja kuten sanottu, koska kysymyksessä on yrittäjän sivusto, kannattaa varmaan pitäytyä aika neutraalissa ilmaisussa ja tehdä sellaiset sivut, jotka eivät loukkaa ketään eivätkä herätä ärsytystä muuta kuin ehkä täydellisyytensä takia. =)

[QUOTE="vieras";24700812]No ei tietenkään voi olla mitään tuollaista, niiden elämä on niin täydellistä että paskovatkin kultaa!! Huh mitä kieli ruskeana ahterin nuolemista, ei saisi sanoa mitään negatiivista.[/QUOTE]

No niin, ja siellä toinen kateellinen... Tuo "kyyllän" kommentti oli kyllä huvittava. Viiltävä analyysi: siisti ja kaunis koti = tylsä ja totinen perhe

:laugh:

Olette huvittavia.

Tulee mieleen sisustusohjelmat. Nehän on usein samanlaista siloiteltua tyyliä. Ehkä blogi on aika tehty. Enhän mä tiedä, mutta vois olla myyntimielessä lavastettuja ja sommiteltuja juttuja, ihan vaan kuvausta varten. Varmaan ammatti on heille tärkeä ja elämäntapa, mutta kyllä siellä taustalla varmaan muutakin on. Blogi tuo sen ammatillisen puolen enemmän esiin kuin normaalia arkea.

Alkuperäinen kirjoittaja Tietoa tässä;24699583:
Ei ole todellista, blogin kuvissa esiintyvät henkilöt ovat palkattuja ammattimalleja. Blogia kirjoittaa eräs tunnettu suomalainen naiskirjailija.
Niin on ja se on aika yleisesti tiedossakin mutta eivät nämä sitä tajua. Täällä palstaämmät meuhkaavat ja varmasti tulevat jatkamaan meuhkaamista tuosta "blogista" jatkuvasti koska se herättää naisen yhden perustavinta laatua olevan ominaisuuden eli kateuden.

Niin on ja se on aika yleisesti tiedossakin mutta eivät nämä sitä tajua. Täällä palstaämmät meuhkaavat ja varmasti tulevat jatkamaan meuhkaamista tuosta "blogista" jatkuvasti koska se herättää naisen yhden perustavinta laatua olevan ominaisuuden eli kateuden.

Niin ja siinä tosiaan on mainostoimisto taustalla brändäämässä, tästähän oli joku lehtijuttukin. Ei siinä tosin blogin nimeä ollut mainittu, mutta tuo taustalla oleva yhtiö. Mutta ihmiset vaan uskovat totena kaiken, minkä netissä näkevät.

Ei kait toi totta ole, että olisi muka näyttelijöitä ja kirjailijan kirjoittama... Taisi olla vitsi, olihan???

Itse ainakin olen aina ajatellut, että on ihan oikean todellisen ihmisen elämästä tuo.

Tuo nyt on ihan pöhköä väittää, että kyseessä olisivat näyttelijät. Kyllä nuo ihan oikeita ihmisiä ovat, ja heidän firmansa voi löytää vaikka kaupparekisteristä.

Voi olla, että joku mainos- tms. ammattilainen on auttanut blogin tekemisessä, mutta eivät nuo ihmiset mitään näyttelijöitä ole, hassu väite! :D

[QUOTE="vieras";24700628]Anne on mun kaverini, eikä hän blogiinsa kirjoittele tosiaankaan kaikkea elämästään, kuten eivät myöskään bloggaajat yleensäkään.

Tämän kun ymmärrätte niin hyvä.[/QUOTE]Toki se on sun kaverisi. Internetissä kaikki on totta.

Mä uskon, että kuka vaan voisi kuvata itselleen "kauniin pienen elämän", tietysti oman näköisen. Jättää vaan ne räkävanat ja tiskivuoret kuvaamatta ja keskittyy vain niihin kauniisiin asioihin. Jos koko kämppä on paskakuorrutuksen peitossa ja lapset huutaa naama tomaatin värisenä, senkus menet ulos kuvailemaan syksyn lehtiä ja kastepisaroita tai raivaat ruokapöytään vähän vapaata tilaa, kaadat kaakaot mukiin, asettelet viereen nätisti kivan servetin ja pakastimesta kaivetun pullan, otat kuvan je menet bloggaamaan rentouttavasta hetkestä syksyisissä tunnelmissa vivaldin soidessa taustalla.

Kodistakin voi saada kauniita kuvia vaikka ei olisi valkoisia puulattioita, idyllistä puutarhaa tai design-huonekaluja, jos on silmää sille mikä on kaunista ja osaa kuvata.

Enkä nyt väitä, että kpe:n pitäjän koti olisi paskakuorrutuksen peitossa tai lapset tomaatteina silloin kun kuvissa ei esitellä taloa tai lapsia, vaan tarkoitan sitä, että toisilla on taito tuoda ne kauniit hetket ja asiat esille ja saada ne ehkä vielä näyttämään entistä kauniimmilta. Ei siihen tarvitse mitään täydellistä elämää, eikä niiden hetkien poimiminen mielestäni tarkoita sitä, että yrittää sellaista esittää. Jos minä pitäisin blogia, en itsekään kuvaisi siihen vaippojen sisältöä tai rinnuksille, tukkaan ja vielä selkäänkin levinneitä pukluja.

• Tykkää
Reactions: NipaNeutroni
Tuo nyt on ihan pöhköä väittää, että kyseessä olisivat näyttelijät. Kyllä nuo ihan oikeita ihmisiä ovat, ja heidän firmansa voi löytää vaikka kaupparekisteristä.

Voi olla, että joku mainos- tms. ammattilainen on auttanut blogin tekemisessä, mutta eivät nuo ihmiset mitään näyttelijöitä ole, hassu väite! :D
Ovatko ihmiset oikeasti näin höynäytettävissä?

Tekisi mieli melkein aloittaa itse samanlainen feikkiblogi jos se kerran vetää näin helposti ihmisiä kuin höyryävä tuore lehmänläjä kärpäsiä puoleensa.