Onko tupakoitsijat rumempia kuin muut?

• Viestiketjun aloittaja kyllä ovat
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä käytän lorealin true match minerals mineraali jauhemeikki"voidetta", eli en paksua kerrosta mitään mönjää. Alotin polttamisen 15vuotiaana ja viime vuonna 6.10 lopetin kerrasta ja alotin taas tossa vajaa kk sitten. Poltin/poltan 5-15 päivässä.
odota vaan kun oot 30 :) tai kysy kaveriesi mielipidettä. ei moni koe itseään välttämättä ylipainoiseksikaan vaikka sitä olisivat muiden silmissä.

[QUOTE="vieras";24696272]odota vaan kun oot 30 :) tai kysy kaveriesi mielipidettä. ei moni koe itseään välttämättä ylipainoiseksikaan vaikka sitä olisivat muiden silmissä.[/QUOTE]

Eli kysyn vuoden päästä?? :D Kun täytän 30...

• Tykkää
Reactions: hastur
Hyi.
Työkaverin 17v teinityttö on polttanut varmaan 12-13 vuotiaasta asti. Hänellä on kauniit kasvonpiirteet, mutta on pissis - sutii naaman täyteen paksua liian ruskeaa meikkivoidetta ja ripset on kuin tarantellan karvakoivet paakkuja pullollaan. Huulet tietysti vedetty nudeksi meikkivoiteella, ja kuivuuttaan niistä roikkuu inhottavia riekaleita.
Olen nähnyt hänet meikittömänäkin, on silloin paljon sievempi. Mutta tupakointi todellakin on verottanut jo nyt. Tällä tytöllä on aivan JÄRKYTTÄVÄT hampaat. Muuttuneet tupakoinnin myötä ihan hirveiksi. Keltaiset hampaat, kunnon ienajokset, ja ikenet on täynnä mustia ja ruskeita läikkiä. Ennen kuin poltti niin hänellä oli oikein nätti hymy, nykyään kuin joku röllipeikon irvistys. Iho on samea ja finnejä pullollaan, ja sormet kellertävät mukavasti siitä kädestä jossa savuketta pitää.

Eli kyllä sillä tupakalla on vaikutusta. Jo aika nopeastikin. Onneksi en itse polta.

smoker
Kyllä tupakka on kamala keksintö. Minä poltin 18 vuotta (14-32-vuotiaana), ja lopetin kun aloimme suunnitella perheenlisäystä. Tupakoimaton olin 16 vuotta, kunnes toissa kesänä aloitin uudelleen. :( En tosin nykyisin polta paljoa (ja senkin vähän salaa), mutta ei kyllä ole itsearvostus kovin korkealla nyt. :(

minä,
Kyseessä on synteettisesti valmistettu savu, jota imetään paperin ja purujen läpi. Savu imetään ympäröivästä ilmasta, ja sitä kerääntyy tupakkakäärön tms. palavaan päähän. Ilman kulkiessa palavan tupakan lävitse aina keuhkoihin asti tapahtuu seuraavaa: Tupakan päässä oleva pieni tulipalo desinfioi ilman haitalliset hiukkaset ja myrkyllinen savu tappaa lähes kaikki loput elävät organismit ilmasta. Filtteri taas vangitsee tulen ja savun läpi päässeet haitalliset hiukkaset.

"vieras"
Keuhkoahtaumatauti

Tupakointi vaurioittaa ja ahtauttaa koko keuhkoputkistoa ja tuhoaa keuhkorakkuloiden seinämien rakennetta sekä niitä ympäröiviä verisuonia. Vauriot johtavat hengityksen ulosvirtauksen vaikeutumiseen. Näin syntyvää sairautta kutsutaan keuhkoahtaumataudiksi (KAT). Pienellä osalla potilaista on kyse lähes pelkästään keuhkorakkuloiden tuhoutumisesta, jota voidaan kutsua myös keuhkolaajentumaksi (emfyseema), mutta useimmilla sairastuneilla on kyse sekä keuhkoputkien että rakkuloiden vaurioitumisesta.

Sairaus kehittyy vuosien kuluessa (n. 10-20 v.) oireiseen muotoonsa ja niinpä sairastuneet kokevat hengenahdistuksen niin häiritsevänä, että hakeutuvat lääkäriin, vasta kun jo n. 1/2 keuhkotoiminnasta on tuhoutunut pysyvästi. Sairaus voidaan kuitenkin diagnosoida vuosia tätä ennen teettämällä tupakoiville nk. spirometriatutkimus esimerkiksi terveystarkastusten yhteydessä.

Tupakoitsijalle tulisi aina tehdä terveystarkastuksen yhteydessä uloshengitysvolyymin spirometriatutkimus. Tutkimuksessa verrataan sekunnin aikana puhalletun uloshengityksen tilavuutta uloshengitettyyn ilmamäärän kokonaistilavuuteen. Jos hengitystiet ovat ahtautuneet ja keuhkojen kimmoisuus heikentynyt, suhdeluku (FEV-prosentti) on alentunut. Jos suhde on alle 70, potilaalla on huomattava riski haittaavan keuhkoahtaumataudin (KAT) kehittymiseen.

http://www.tupakkaverkko.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=45

murr!
[QUOTE="vieras";24696630]Keuhkoahtaumatauti

Tupakointi vaurioittaa ja ahtauttaa koko keuhkoputkistoa ja tuhoaa keuhkorakkuloiden seinämien rakennetta sekä niitä ympäröiviä verisuonia. Vauriot johtavat hengityksen ulosvirtauksen vaikeutumiseen. Näin syntyvää sairautta kutsutaan keuhkoahtaumataudiksi (KAT). Pienellä osalla potilaista on kyse lähes pelkästään keuhkorakkuloiden tuhoutumisesta, jota voidaan kutsua myös keuhkolaajentumaksi (emfyseema), mutta useimmilla sairastuneilla on kyse sekä keuhkoputkien että rakkuloiden vaurioitumisesta.

Sairaus kehittyy vuosien kuluessa (n. 10-20 v.) oireiseen muotoonsa ja niinpä sairastuneet kokevat hengenahdistuksen niin häiritsevänä, että hakeutuvat lääkäriin, vasta kun jo n. 1/2 keuhkotoiminnasta on tuhoutunut pysyvästi. Sairaus voidaan kuitenkin diagnosoida vuosia tätä ennen teettämällä tupakoiville nk. spirometriatutkimus esimerkiksi terveystarkastusten yhteydessä.

Tupakoitsijalle tulisi aina tehdä terveystarkastuksen yhteydessä uloshengitysvolyymin spirometriatutkimus. Tutkimuksessa verrataan sekunnin aikana puhalletun uloshengityksen tilavuutta uloshengitettyyn ilmamäärän kokonaistilavuuteen. Jos hengitystiet ovat ahtautuneet ja keuhkojen kimmoisuus heikentynyt, suhdeluku (FEV-prosentti) on alentunut. Jos suhde on alle 70, potilaalla on huomattava riski haittaavan keuhkoahtaumataudin (KAT) kehittymiseen.

Tupakkaverkko - Tupakointi ja hengityselimet[/QUOTE]

Tosi raivostuttavia nämä linkittäjät, jotka googlettavat helvetin pitkän litanian jotain, joka ei edes varsinaisesti liity ketjuun ja jonka jokainen osaa halutessaan itsekin etsiä.

Lopettakaa tai opetelkaa referoimaan omin sanoin! Prkl.

vier
No minä olen jo yli 30, oikeastaan lähempänä 40. Poltin yli 20v, 13-vuotiaasta. Ja minua on aina sanottu ikäistäni nuoremman näköiseksi ja on ollut hyvä iho. Eli varmaan jos en olisi polttanut niin olisin aivan käsittämättömän nuorekas ja hehkeä :D Mutta ihan tyytyväinen olen näinkin.

En huomannut suurta eroa oikeastaan missään kun lopetin tupakoinnin vuosi sitten, paitsi toivon pelastuvani keuhkoahtaumataudilta, ja rahaa toki säästyy.

"vieras"
En ole huomannut nuorissa polttajissa mitään massiivisia kauneuseroja. Sitten ehkä vanhempana voi näkyä eroja, varsinkin jos on vetänyt tupakkaa kuin mikäkin korsteeni. Ainakin näissä tv:n nuorennusleikkaus ohjelmissa, suurin osa on polttanut ja juonut alkoholia reippaammin, sen kyl huomaa.

röökimuija
Niin no ainahan voi yleistää. Mä olen reilu 30v, polttanut 15 vuotta (välissä joitain vuosi ilman, kun odotin/imetin) ja mun iho on virheetön. Tupakoimattomat kaverit aina kadehtivat valkoisia hampaitani (poltan ja juon paljon kahvia). Ilmeisesti mulla on sit käynyt tuuri :)

vierass
Työkaverin 17v teinityttö on polttanut varmaan 12-13 vuotiaasta asti. Hänellä on kauniit kasvonpiirteet, mutta on pissis - sutii naaman täyteen paksua liian ruskeaa meikkivoidetta ja ripset on kuin tarantellan karvakoivet paakkuja pullollaan. Huulet tietysti vedetty nudeksi meikkivoiteella, ja kuivuuttaan niistä roikkuu inhottavia riekaleita.
Olen nähnyt hänet meikittömänäkin, on silloin paljon sievempi. Mutta tupakointi todellakin on verottanut jo nyt. Tällä tytöllä on aivan JÄRKYTTÄVÄT hampaat. Muuttuneet tupakoinnin myötä ihan hirveiksi. Keltaiset hampaat, kunnon ienajokset, ja ikenet on täynnä mustia ja ruskeita läikkiä. Ennen kuin poltti niin hänellä oli oikein nätti hymy, nykyään kuin joku röllipeikon irvistys. Iho on samea ja finnejä pullollaan, ja sormet kellertävät mukavasti siitä kädestä jossa savuketta pitää.

Eli kyllä sillä tupakalla on vaikutusta. Jo aika nopeastikin. Onneksi en itse polta.
Nyt täytyy sanoa, että tupakka ei kyllä millänsäkään aiheuta tossa ajassa tommosia hammasvaurioita, vaan taitaa teinityttö vedellä jotain ihan muuta...

en usko
Alkuperäinen kirjoittaja röökimuija;24696792:
Niin no ainahan voi yleistää. Mä olen reilu 30v, polttanut 15 vuotta (välissä joitain vuosi ilman, kun odotin/imetin) ja mun iho on virheetön. Tupakoimattomat kaverit aina kadehtivat valkoisia hampaitani (poltan ja juon paljon kahvia). Ilmeisesti mulla on sit käynyt tuuri :)
Tjaa, no vaihan se iho ollakin virheetön, mutta vanhan näköinen ja kalpean värinen iho ovatkin sitten eri asioita ja melkein jokaisella pitkään tupakoineella naisella on sellainen. Itsehän sitä ei huomaa, kun joka päivä katselee itseään peilistä.

Se itse tupakoiminen rumentaa. Ryhmässä seisoskelu ja se tupakan imeminen näyttää kyllä jotenkin... melkein koomiselta. Mitä se ei kuitenkaan ole, kun miettii mitä kaikkea se voi aiheuttaa.

Se haju on kyllä karsea.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24696161:
ihosta ja ulkonäostä en tiedä, mut se tupakan polttaminen on ruman näköistä ja tupakoitseva ihminen haisee yleensä kamalalle.
Puhumattakaan mausta. Itse en ikinä enää suutelisi tupakoijaa tieten tahtoen, sama kuin nuolisi tuhkakuppia.

Yäk
Haju on todella paha ja kyllähän tupakointi vaikuttaa epäedullisesti myös ukonäköön. Kerran minulle eräs vanha mies sanoi, että "seksikkäät naiset ei tupakoi". Olen vasta myöhemmin ymmärtänyt, että näin se on. :)

Yhteistyössä