On niin hieno haalari, että otin siitä teille kuvan!

"vieras"
Ei ole minun makuuni tuo haalarihirvitys. Minusta kuosi ja värit sopisi takkina ehkä lumilautailevalle teinille, mutta EI 2,5vuotiaalle! Sen ikäisen pikkuherran sais puettua paljon nätimminkin!

Jos haluaa erilaista, niin onhan niitä merkkejä joista valita. Mutta miksi pitää olla rumaa erilaista?
En ymmärrä....

Tuo haalari taitaa olla vaan huomionhakuisuutta ap:lta. Ja mikset voi kertoa paljon maksoi?

Ensinäkemältä en pitänyt, oli liian hailakka kuosiltaan. Toisella katselukerralla päädyin kuitenkin siihen, että haalari onkin oikeastaan ihan hieno. Kuviointi on kiva ja sopii tuohon vaaleaan pohjaan kyllä. Karvareunuksesta tykkään myös.

Täällä on ollut taas mielenkiintoista keskustelua rouvien vakioaiheesta; eri haalarimerkeistä. :D Meillä ei olla niin tarkkoja merkistä, kunhan ovat hyvälaatuisia ja ulkonäöltään miellyttäviä. Paljon on ollut Tickettiä ja Molokidsia. Täksi talveksi myös löysin oikein kelvon Reiman haalarin kakkospuvuksi kirppikseltä.

pffft
voi pyhä paviaani.. kuinka turhamainen täytyy olla, että pistää rahaa palamaan vain sen takia, että lapsi nyt oikein varmasti omaa super super kalliin ja ap:n mielestä hienon haalarin? omat on toki rahasi, mutta juuri sun kaltaiset äidit on sen takana, että toiset ekaluokkalaiset jo sorsii toisia vaatemerkkien takia (ja tätä tapahtuu ihan OIKEASTI).

tärkeintä on mun mielestä se, että vaate on käytännöllinen ja lämmittää, ei se tekeekö se lapsestasi hailakan näköisen (kuten sanoit viime vuotisen haalarin tehneen) vai ei..

Kaupasta
Boutique Lilliksellä olisi hieman petrattavaa. Tyttöjen paitojen etusivulla ensimmäiseä isona kuvana ruudulle ilmestyvä kuva Wheatin paidasta - paita olisi kannattanut silittää!!!!

[QUOTE="vieras";24693370]Musta on kamalaa kun isolla lapsella on vielä haalarit...näyttää tosi vammaselta.[/QUOTE]

Isolla lapsella?? Ap:n lapsi on 2,5v. Haalari on sen ikäisellä justiin hyvä ja vielä monta vuotta senkin jälkeen.

voi pyhä paviaani.. kuinka turhamainen täytyy olla, että pistää rahaa palamaan vain sen takia, että lapsi nyt oikein varmasti omaa super super kalliin ja ap:n mielestä hienon haalarin? omat on toki rahasi, mutta juuri sun kaltaiset äidit on sen takana, että toiset ekaluokkalaiset jo sorsii toisia vaatemerkkien takia (ja tätä tapahtuu ihan OIKEASTI).

tärkeintä on mun mielestä se, että vaate on käytännöllinen ja lämmittää, ei se tekeekö se lapsestasi hailakan näköisen (kuten sanoit viime vuotisen haalarin tehneen) vai ei..
Missä koulussa ekaluokkalaiset on niin valveutuneita että ymmärtävät vaatemerkkien päälle? Mun poika on ekalla ja ei sielä kyllä kukaan kattele toisten vaatteiden merkkejä eikä ees ylemmilläkään luokilla. Osalla on merkkiä ja osalla ei eikä se vaikuta siihen ollaanko kavereita vai ei.

pffft
Missä koulussa ekaluokkalaiset on niin valveutuneita että ymmärtävät vaatemerkkien päälle? Mun poika on ekalla ja ei sielä kyllä kukaan kattele toisten vaatteiden merkkejä eikä ees ylemmilläkään luokilla. Osalla on merkkiä ja osalla ei eikä se vaikuta siihen ollaanko kavereita vai ei.
Mankkaa. Ja tota muuten tosiaan tapahtuu. "Kato mulla on tälläinen hieno Cupcaken sydäntakki, sulla on tommonen ruma ja halpa."
Ettäs juu.. ja mun tyttärelläni siis se ruma ja halpa, koska ei ole merkkivaate.

Mankkaa. Ja tota muuten tosiaan tapahtuu. "Kato mulla on tälläinen hieno Cupcaken sydäntakki, sulla on tommonen ruma ja halpa."
Ettäs juu.. ja mun tyttärelläni siis se ruma ja halpa, koska ei ole merkkivaate.
Mä jotenki aattelinki että varmasti sun lapsi edustaa sitä rumaa ja halpaa kun oot noin kärkäs. Mutta itse en oo ikinä koskaan kuullu kenenkää alle 10veen suusta mitään tollasta, siis että lapsi tietäis että sen vaate on hieno merkkivaate ja kaverilla on halpisvaate. Mistä ekaluokkalainen vois tollasta tietää?? :O Onko sen cupcake-tyttösen mamma sit menny tytölleen kertomaan että sen takki on hieno ja kallis ja kaverin on halpis, eikai se nyt muuten vois sitä tietää???

Mutta jos nyt noin on niin ongelma ei oo se, että jonkun muksulla on merkkiä päällä vaan ongelma on se, että sen merkkimuksun mamma kertoo lapselleen liikaa niistä vaatteista ja korostaa niitä merkkejä ja luettelee mitä lapsen kaverit pukee. Eli älä sano että älkää ostako merkkivaatteita vaan sano että älkää korostako niitä merkkejä lapsillenne. sehän tuossa täytyy olla takana. Mun omalla pojalla on koulussa reimateccia ja sen parhaalla kaverilla on joku vanha lotta&lassi halpispuku. Mutta ei mun poika tiedä että sen puku on merkkipuku ja kaverin halpispuku, vaikka meillä ulkovaatteet enimmäkseen on merkkipukuja niin en mä oo ikinä sanonu mun lapsille että tää sun oma on nyt merkkiä, tai en oo ikinä sanonu kaupassa että toi on merkkivaate ja toi on halpisvaate. Takit on takkeja ja housut housuja meillä ja tulevat olemaan. Ei mun poika tiedä että sen takki ja housut on merkkitakki ja housut kun en oo sitä sille kertonu enkä aio ees kertoa. Eikä mun tyttökään tiedä että se sen parjattu cupcake haalari on merkkihaalari ja naapurin tytön lassie on halpis. Ei sen tarvii sellasia tietää. ja jos lapsi ei niistä tiedä niin sillon se ei myöskään osaa kiusata toisia sen asian perusteella.

"viima"
ihana kun kerrankin jotain muuta pojalle kuin sinistä, vihreää, ruskeaa tai mustaa, harmaata.... ynnä muita ahdistavan kamalia värejä. kuosi ei oo mun mieleen mut se nyt ei ole pointti.

miksi ei voida tehdä keltaisia, oransseja, violetteja, tms haalareita myös pojille. jos vaate on vaikka nyt keltainen niin varmasti siinä on joku koriste reunus tai glitteri painatus. varsinkin sisävaatteissa.

[QUOTE="viima";24694517]ihana kun kerrankin jotain muuta pojalle kuin sinistä, vihreää, ruskeaa tai mustaa, harmaata.... ynnä muita ahdistavan kamalia värejä. kuosi ei oo mun mieleen mut se nyt ei ole pointti.

miksi ei voida tehdä keltaisia, oransseja, violetteja, tms haalareita myös pojille. jos vaate on vaikka nyt keltainen niin varmasti siinä on joku koriste reunus tai glitteri painatus. varsinkin sisävaatteissa.[/QUOTE]

Ticketillä on haalareita violetteina ja punaisina ja ovat malliltaan ns unisex eli niissä ei oo mitään tyttömäistä väristään huolimatta.

pffft
Mä jotenki aattelinki että varmasti sun lapsi edustaa sitä rumaa ja halpaa kun oot noin kärkäs. Mutta itse en oo ikinä koskaan kuullu kenenkää alle 10veen suusta mitään tollasta, siis että lapsi tietäis että sen vaate on hieno merkkivaate ja kaverilla on halpisvaate. Mistä ekaluokkalainen vois tollasta tietää?? :O Onko sen cupcake-tyttösen mamma sit menny tytölleen kertomaan että sen takki on hieno ja kallis ja kaverin on halpis, eikai se nyt muuten vois sitä tietää???

Mutta jos nyt noin on niin ongelma ei oo se, että jonkun muksulla on merkkiä päällä vaan ongelma on se, että sen merkkimuksun mamma kertoo lapselleen liikaa niistä vaatteista ja korostaa niitä merkkejä ja luettelee mitä lapsen kaverit pukee. Eli älä sano että älkää ostako merkkivaatteita vaan sano että älkää korostako niitä merkkejä lapsillenne. sehän tuossa täytyy olla takana. Mun omalla pojalla on koulussa reimateccia ja sen parhaalla kaverilla on joku vanha lotta&lassi halpispuku. Mutta ei mun poika tiedä että sen puku on merkkipuku ja kaverin halpispuku, vaikka meillä ulkovaatteet enimmäkseen on merkkipukuja niin en mä oo ikinä sanonu mun lapsille että tää sun oma on nyt merkkiä, tai en oo ikinä sanonu kaupassa että toi on merkkivaate ja toi on halpisvaate. Takit on takkeja ja housut housuja meillä ja tulevat olemaan. Ei mun poika tiedä että sen takki ja housut on merkkitakki ja housut kun en oo sitä sille kertonu enkä aio ees kertoa. Eikä mun tyttökään tiedä että se sen parjattu cupcake haalari on merkkihaalari ja naapurin tytön lassie on halpis. Ei sen tarvii sellasia tietää. ja jos lapsi ei niistä tiedä niin sillon se ei myöskään osaa kiusata toisia sen asian perusteella.
En tiedä, millaiset vanhemmat sillä tytöllä on. Opettaja oli sattunut kuulemaan tuon tilanteen ja puuttui siihen heti, mutta tyttöni silti pahotti siitä mielensä. Toivottavasti jäi yksittäistapaukseksi. Ja kun tossa totesit, että aattelit, että mun tytär edustaa just sitä halpaa ja rumaa.. Todella kypsä ilmaisu aikuisen suusta. En jaksa provosoitua, siirryn tästä takavasemmalle.

En tiedä, millaiset vanhemmat sillä tytöllä on. Opettaja oli sattunut kuulemaan tuon tilanteen ja puuttui siihen heti, mutta tyttöni silti pahotti siitä mielensä. Toivottavasti jäi yksittäistapaukseksi. Ja kun tossa totesit, että aattelit, että mun tytär edustaa just sitä halpaa ja rumaa.. Todella kypsä ilmaisu aikuisen suusta. En jaksa provosoitua, siirryn tästä takavasemmalle.
no en mä sillä mitään pahaa tarkoittanu mutta jos sun tytöllä ois ollu se cupcake niin oisitko sillon ollu noin kärkäs?? En usko. Anteeksi jos loukkasin, ei se ollu tarkoitus, ehkä ilmaisin vähä väärin asian. Mutta hyvä jos opettaja heti puuttui asiaan, koska on tosi väärin että ketään haukutaan vaatteiden takia. ja oon edelleen sitä mieltä että ekaluokkalaisen suusta ei voi tollasta lausahdusta kuulua ellei joku aikuinen ole sille painottanu että hänen takki on kallis ja hieno ja toisen ei.

Vielä tuosta "ruma ja halpa", se siis ei oo mun mielipiteeni halvoista vaatteista vaan siteerasin sun tekstiä kun itse kirjoitit että lapsesi koulukaveri oli niin sanonu. Mun mielestä moni halpa vaate on kaunis, itse tykkään tosi paljon lassien ja cirafin ulkovaatteista ulkomuodon ja kuosien puolesta. Mun mielestä ne on tosi kauniita ja ihania.

no huhhuh
[QUOTE="vieras";24693370]Musta on kamalaa kun isolla lapsella on vielä haalarit...näyttää tosi vammaselta.[/QUOTE]

isolla..?2,5v iso?

tuki suusi,olet itse aivan käsittämättömän tunnevammainen kun tolleen lauot!!
tekeekö haalari vammaisen näköiseksi?aivan käsittämättömän tyhmä olet!
ja minkä näköinen on vammainen?
eskarilaisetkin käyttää haalaria..
makuja on monia,ja hyvä niin.
mutta sun kommentti,enpä ole aikoihin kimmahtanut näin..

ja "vammaisetkin"on aivan ihania ihmisiä

[QUOTE="vieras";24694299]Ei ole minun makuuni tuo haalarihirvitys. Minusta kuosi ja värit sopisi takkina ehkä lumilautailevalle teinille, mutta EI 2,5vuotiaalle! Sen ikäisen pikkuherran sais puettua paljon nätimminkin!

Tuo haalari taitaa olla vaan huomionhakuisuutta ap:lta. Ja mikset voi kertoa paljon maksoi?[/QUOTE]

Rinteeseenhän tuo poika ensi talvena lähtee! Jos ei löydy tarpeeksi pientä lumilautaa niin sitten pulkkamäkeen siksi aikaa, kun iskä lautailee.

Mun kaltaiset äidit?

Itsehän te tässä olette kuvitelleet, että olen hassanut hirveän summan rahaa haalarin. Kun oikeasti olen superiloinen, että löysin jotain noin hassua kuin tuo haalari, sillä se oikeasti sopii meidän iloiselle ja menevälle, vaalealle pojalle :)

En opeta lapsiani katsomaan toisten vaatteita tai ulkonäköä, mutta miksi en saisi valita lapselleni vaatetta joka ON lämmin, ja joka ei tee hänestä hailakan näköistä? On kalpea muutenkin aina, ressukka.

Yhteistyössä