antakaahan kysymiksiini vastauksia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja askarruttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

askarruttaa

Vieras
-mitäs haittaa siitä nyt on jos tekee vauvalle itse perunasoseen ja kuorii jo raakana perunat ennen keittämistä?

nm. tällä tavalla tehtynä soseet ja jo pakasessakin..

-mihin ikään asti täytyy pestä pyykit hajusteettomalla pesuaineella?

-mihin ikään asti tutit, tuttipullot yms. täytyy keittää käytön jälkeen?

kiitos vastauksistanne!

-mitäs haittaa siitä nyt on jos tekee vauvalle itse perunasoseen ja kuorii jo raakana perunat ennen keittämistä?

nm. tällä tavalla tehtynä soseet ja jo pakasessakin..

kiitos vastauksistanne!

- Se, että vitamiinit liukenevat keitinveteen, kuori estää sitä hiukan.
- Vaikka lopun ikää, jos on yliherkkyyttä. Jos ei ole yliherkkyyttä, ei tarvitse koskaan...
- Siihen asti, kun alkaa syödä kiinteitä.

Sanovat että vitamiinit häviää, ei ole vaikuttanut minun soseiden tekoon, eli kuorin aina ennen keittoa.

Ei ole pakko pestä ollenkaan, itse pesin ekat pari kuukautta ja lopetin, samalla aineella pesen kuin meidän muittenkin, katson vain ettei huuhteluaine ole kovin tujun hajuista mut sen teen jo oman nokkani takia.

Toiset suosittaa että siihen asti että alkaa syömään kiinteitä, itse lopetin siinä vaiheessa kun kaikki mitä sai käsiinsä meni suuhun suoraan..

Ei kait siitä mitään haittaa ole jos perunat on kuorittu ennen keittämistä.
Onkohan tässä tarkoitettu sitä, että jos keität kuorineen niin siinä säilyisi paremmin tietyt ravinteet..en tiedä. Mutta pieni vauvahan saa kaiken tarvitsemansa äidinmaidosta tai korvikkeesta, peruna sopii harjoitteluruoaksi juuri siksi kun se on niin neutraalia.

Hajusteetonta pyykkiainetta käyttäisin ainakin 6-12kk, tosin päädyin siihen että hajusteita ei meillä enää tarvita. Mun nenään alkoivat haisemaan kammottavan keinotekoisille ja kun kuivaan rummussa pyykit niin hajut katoaisivat joka tapauksessa.

Tuttipulloja en ole varmaan ikinä keittänyt aina käytön jälkeen vaan kerran päivässä ja muuten huolehtinut tiskaamalla vauvan pulloille tarkoitetulla harjalla. Ehkä 3-5 kk tehnyt noin ja sitten harventuneet nuo keittämiset kunnes jääneet kokonaan pois.
Tutit olen keittänyt ennen käyttöönottoa ja samalla keittänyt kun pullotkin.

Yhteistyössä