Kauanko teillä on kestänyt raskauskiloista eroon pääsy?

• Viestiketjun aloittaja mielenkiinnosta kyselen.
  • Ensimmäinen viesti
mielenkiinnosta kyselen.
Ekan jälkeen meni 3 kk,ja olinkin melkein heti sen jälkeen raskaana. Nyt nuorempi tyttö on 5kk ja paino normaali. Tosin,ennen ekaa raskautta olin ehkä hiukan ylipainoinen.

"vieras"
=) Meidän "vauva" on jo 14kk ja vielä mulla kilot tallella.. Pitäs vissiin tehdä jotain. Ekasta raskaudesta kilot lähti sitten vasta, kun menin töihin. Varmaan sama tämän toisen kanssa.

"heips"
Mulle tuli 6kg jotka kaikki oli poissa viikko synnytyksestä. Parissa kuukaudessa lähti vielä 8 kg, kiitos imetyksen... (Ja olin ihan normaalipainoinen kun tulin raskaaksi, bmi 22)

Raskaus ei ole tekosyy ahmia ja lihottaa itseään 30 kg! Turvotus on sitten eri asia (ja lähtee pois nopsaan synnytyksen jälkeen)

"vieras"
Painoa tuli 16kiloa ja jäljellä 6kg. 3kk synnytyksestä. ois varmaan jo lähteny nekin jollei niin kaikki herkut himottas :)

esikoisesta oli ehkä vuosi, niin painoin 4 kiloa vähempi mitä ennen raskautta, tosin silloinkin synnytyksen jälkeen ekat puoli vuotta vain söin ja herkuttelin :) (silloinkin tuli 16kiloa raskausaikana)

katja_79
Ekasta tuli jotain 16 kg ja oisko mennyt puoli vuotta et ne oli pois. Toisesta tuli 13 kg ja meni vähän kauemmin saada pois. Tuntuu noi herkut olevan mun pahe ja kun oli useita kavereita samaan aikaan kotona, niin usein tuli oltua kahvilla... Maha mulla ei vieläkään ole kuosissa, vaikka paino on ollut allekin lähtöpainon. Olen muuten 160 cm ja mun mielestä mule hyvä paino on 55-60 kg, meinaan vaan kun joku oli 162cm ja sanoi että 54 kg ihannepaino.

"vieras"
13kg tuli ja muutamassa viikossa lähti kaikki kilot ja vaikka painan 2v myöhemmin vähemmän kun alkaessani odottaa, niin ei tuo maha ole palautunut samanlaiseksi kun ennen, löysää nahkaa ja roikkuva röllykkä :|

"vieras"
[QUOTE="heips";24679313]

Raskaus ei ole tekosyy ahmia ja lihottaa itseään 30 kg! Turvotus on sitten eri asia (ja lähtee pois nopsaan synnytyksen jälkeen)[/QUOTE]

Pakko tuohon kommentoida, että raskauskilot eivät monellakaan ole seurausta ahminnasta, vaan ihan vain hormonaalista. Varsinkin hoikilla painoa pitääkin tulla yli kymmenen kiloa ja herkästi tulee paljon enemmänkin. Minulle tuli 20 kiloa ja todellakaan ei voi puhua että olisi tullut syömällä ja liikuikin ihan yhtä paljon kuin ennen raskautta (menin synnärillekin polkupyörällä). Toisille painoa vain tulee herkemmin raskaana, jopa silloin kun ei kykene syömään mitään kun kärsii hirvittävästä pahoinvoinnista viikko tolkulla.

I(h)mettelijä
[QUOTE="heips";24679313]Mulle tuli 6kg jotka kaikki oli poissa viikko synnytyksestä. Parissa kuukaudessa lähti vielä 8 kg, kiitos imetyksen... (Ja olin ihan normaalipainoinen kun tulin raskaaksi, bmi 22)

Raskaus ei ole tekosyy ahmia ja lihottaa itseään 30 kg! Turvotus on sitten eri asia (ja lähtee pois nopsaan synnytyksen jälkeen)[/QUOTE]

Imetys puolestaan ei ole tekosyy laihduttaa itseään normaalipainon alarajoille! Lähtöpainon alapuolelle laihtuminen saa rasvakudokseen sitoutuneet ympäristömyrkyt liikkeelle - ja ne päätyvät vauvaan :(

Raskausaikainen painonnousu on siis tarpeellinen juttu varsinkin hoikemmille naisille. Monille niitä kiloja tulee terveelliselläkin ruokavaliolla, koska keho tietää energiaa pian tarvittavan.

Itselleni tuli raskausaikana parisenkymmentä kiloa, ja ne olivat totisesti tarpeen imetyksen aikana. BMI:ni oli ennen raskautta hieman alempi kuin sinulla, ja sain imetysaikana todellakin tehdä töitä ruoka-aikoina, etten olisi alittanut lähtöpainoani.

Yhteistyössä