Panacod + imetys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hublabubla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos lääkäri on niitä TÄSSÄ TILANTEESSA sulle määrännyt, niin saat.

Mulla sektio ja kohtu repesi ja kohtutulehdus, ja kotiin lähdettäessä vauvan kanssa sain reseptillä Panacodeja. Vauva oli täysimetyksellä. Eli kyllä niitä imettäjillekin määrätään. Mutta on myös tutkittua tietoa, että tietynlaisiin auoihin (jota ei ole selvitetty, että mistä johtuu) Panacod voi vaikuttaa väsyttävästi ja vauva voisi nukkua liikaa.

Lääkeinfossa sanotaan ettei imettäessä suositella pitkäaikaista käyttöä.
Itselle lääkäri määräsi imetysaikana Panacodia pahoihin migreenikohtauksiin ja silloin tällöin sitä jouduinkin ottamaan.

Mulle määeärriin sektiokipuihin jotain vastaavaa(paracetamol+codein) vaikka imetin. Panacod on sallittu raskaana olevillekin. Mutta ei kannata täältä kysellä ja siihen luottaa, kysyisin sieltä teratologisesta palvelusta tms. paikasta. Eikö tullu puheeksi hammaslekurissa?

Ei saa ottaa Panacodia. Tai jos otat, pitäis tietää lääkkeen puoliintumisaika ja imettää vasta kun lääke poistunut elimistöstä.

No ei pidä paikkaansa. Mulla iso leikkaus täysimetyksellä ollessa, eikä muut lääkkeet auttaneet. Leikannut lääkäri määräsi Panacodeja ekaksi viikoksi ja sanoi että voin imettää samalla.

Tietty jos mieommilla pärjää, niin hyvä! Kyllä mäkin ihmettelen mitä täällä kyselet? Jos lääkäri sulle nyt on niitä määrännyt, niin sitten voit syödä.

Saa ottaa panacodia tarvittaessa, myös raskaana ollessa saa ottaa.
Kannattaa lukea netistä googlettamalla panacodin käyttöseloste, jos itseltä se on hukkunut, eikä luottaa näihin palsta vastauksiin..

No voi herranen aika! http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1000&i=SANOFI-AVENTIS_PANACOD

Jos lekuri määrää, niin sitten ota. Itse en ottais ja imettäis samaan aikaan, en halua ottaa mitään riskiä, että vauvani saa jotain kauttani.

Yhteistyössä