-2kg viikossa, onko tämä nyt vain alkuhuumaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24668546]Jos et kerran laskurin mukaan laihdu tai liho syömällä 3000 kaloria, niin kokeilisin sinuna elää aluksi 2500 kalorilla. Sitten jos se ei toimi niin 2200 kalorilla. Ja siitä koko ajan vähentäen aina kilojen tippuessa.[/QUOTE]

no siis kiloklubin suositus ravinnosta saaduksi energiaksi on 1872 kilokaloria vuorokaudessa...

mun esim. eilinen "lista" näyttää tältä;

Toteutunut Suositus
Ravinnosta saatu energia 1437kcal 1956kcal
Peruskulutuksen energia -2486kcal -2537kcal
Viikon keskimääräinen liikunta -189kcal -189kcal
Päivän energiavaje -1237kcal -770kcal

mä oon jo kiloklubissa. eikä se mitään neuvoja saatika suosituksia anna. jos laitan sinne mitä syön ja energia sekä herkut on punaisella niin minkäs teet. monina päivinä mulla on kasvikset vihreinä ja kuidut sekä herkut oranssilla ja energia monesti punaisella joka just kertoo vääristä rasvoista ja proteiinin puutteesta. mutku en voi edes syödä kalaa :(

No ne pallerot on just niitä suosituksia, ne herjaa jos jotain on liikaa/liian vähän. Syöt väärin, jos pallot on puanisella tai oranssilla. Sun pitää syödä niin, että saat ne pallot vihreiksi tai edes keltaisiksi, niin saat sopivassa suhteessa kaikkea. Ei siihen tarvitse kalaa.

"Minkäs teet?" - Valitset terveellisempiä juttuja, mikä tässä on ongelma? :)

no siis kiloklubin suositus ravinnosta saaduksi energiaksi on 1872 kilokaloria vuorokaudessa...

mun esim. eilinen "lista" näyttää tältä;

Toteutunut Suositus
Ravinnosta saatu energia 1437kcal 1956kcal
Peruskulutuksen energia -2486kcal -2537kcal
Viikon keskimääräinen liikunta -189kcal -189kcal
Päivän energiavaje -1237kcal -770kcal

Sen lisäksi, että syöt väärin, syöt liian vähän!

no nyt mä en sit ymmärrä ollenkaan. jos mä en laihdu edes tuolla niin en kai mä nyt sentään enempää ala syömään...!
ja voin syödä terveellisemmin eli esim pelkän salaatin lounaalla, mutta sitten kalorit jäävät vielä alhaisimmiksi ja nälkä on entistä isompi.... mun aivokapasiteetti ei todellakaan riitä tähän matikkaan...

ai niin kalaa en voi syödä.

no pähkinöitä joo, mutta ei kai niitäkään nyt kukaan paljon viitsi syödä...aika tysää ruokaa mun mielestä. öljyt joo, mut en voi sietää etikkaa joita salaatinkastikeet on pullollaan.

eli muita vaihtoehtoja kiitos :)

no mistä niitä hyviä rasvoja saa? emmä tarkoita näsäviisastella, vaan yritän oppia :) ongelma on se että tietoa on niin kovin vähän. en kyselis jos tietäisin.

Pähkinöistä, siemenistä ja öljyistä esimerkiksi :) Veikkaan, että sulla on myös liian vähän proteiinia (syö sitä siis lisää; kanaa, papuja, raejuustoa, rahkaa, kanamunaa, pähkinöitä, soijaa), ja jos herkkupallo on punaisella niin vähennä herkkuja. Kuituja saat hyvin esim. täysjyväruisleivästä, puurosta, kasviksista (syötkö väh. 500g päivässä?), hedelmistä, ja jos tekee tiukkaa saada riittävästi niin lisää vähän leseitä vaikka jogurttiin tai puuroon.

Jospa tää vähän auttais alkuun? :)

ai niin kalaa en voi syödä.

no pähkinöitä joo, mutta ei kai niitäkään nyt kukaan paljon viitsi syödä...aika tysää ruokaa mun mielestä. öljyt joo, mut en voi sietää etikkaa joita salaatinkastikeet on pullollaan.

eli muita vaihtoehtoja kiitos :)

Ei sun niitä pähkinöitä tarvitse kourakaupalla vetää, syö vaikka vain muutama. Ei sitä rasvaa tarvitse saada yhdestä lähteestä, vaan useammasta. Lisäksi voit syödä niitä siemeniä (lisää vaikka salaattiin tai syö teelusikallinen sellaisenaan), ja käytä öljyä ruuanlaitossa. Voit vaikka lorauttaa puuron joukkoon tipan öljyä, paistaa wokkivihanneksia öljyssä, laittaa salaatin joukkoon hieman öljyä jne. Avokaadosta saa mysö hyvää rasvaa!

emmä sitä herkkupalloakaan aina tajua kun se on vihreä ja syöt vaikka vaniljaesimon niin se on heti punainen. eikä eskimo musta nyt ole ihan mahdotonta herkuttelua...

kiitos kuitenkin vinkeistä :) tosiaan lounaalla syön pääosin sen päivän aterian minkä syön. kotona sit lähinnä vaan pari hedelmää ja joskus pari leipää margariinin kanssa jossa siinäkin pitäisi olla niitä parempia rasvoja. kai? no toi proteiini...no sitä vois ajatella. mut mitä mä sillä korvaisin...? koska muuten joku lisäpurkki raejuustoa nostaa turhaan kaloreita...

emmä sitä herkkupalloakaan aina tajua kun se on vihreä ja syöt vaikka vaniljaesimon niin se on heti punainen. eikä eskimo musta nyt ole ihan mahdotonta herkuttelua...

kiitos kuitenkin vinkeistä :) tosiaan lounaalla syön pääosin sen päivän aterian minkä syön. kotona sit lähinnä vaan pari hedelmää ja joskus pari leipää margariinin kanssa jossa siinäkin pitäisi olla niitä parempia rasvoja. kai? no toi proteiini...no sitä vois ajatella. mut mitä mä sillä korvaisin...? koska muuten joku lisäpurkki raejuustoa nostaa turhaan kaloreita...

Sä syöt niin vähän, että saat siitä eskimopuikosta liian ison energiamäärän suhteutettuna muusta ruoasta saatuun energiaan. Herkuista pitää tulla alle 10% päivän energiamäärästä.

Kiinnitä lounaalla huomiota siihen, mitä syöt. Syöt niin vähän, että pienikin herkkumäärä saa pallon punaiseksi. Korvaa leipä tai hedelmä jollain proteiinipitoisella, mutta oikeastaan saisit syödä enemmän. Sulla on niin iso kalorivaje, että sekin voi hidastaa laihtumista, kun elimistö saa niin vähän energiaa, että sekoittaa pitää "varastoista" kiinni.

mä luen näitä kuin raamattua ja ihmettelin viimeisimmän vieraan viestiä kun lukee että sekoittaa pitää varastoista. arvatkaa monta kertaa luin sen ennen kun tajusin että siihen kuuluis välilyönti se ja koittaa sanojen väliin :D mikä hahmotuskyky...

mut entäs sit kun mä korvaan hedelät proteiinilla niin kasvis ja kuitupallot on hyvin äkkiä jonkun muun värisiä kuin vihreitä? ja kyllä mä syön ihan tuon ohjelman kaloreiden mukaan. miksi se on teistä liian vähän? joskus menee kalorit korkeammalle kuin tuo eilinen mutta se vaihtelee tuon -770 kilokalorin molemmin puolin.

jos sä et laihdu tuolla kalorimäärällä, niin syö vähemmän. kyllä se jossain vaiheessa tuottaa tuloksia. vai miten sä kuvittelet että jotkuu anorektikot pysyy laihoina? tää on erittäin yksinkertaista matematiikkaa.

[QUOTE="vieras";24669091]Lisää päivääsi kaksi porkkanaa, kaksi omenaa, kananmuna, vähän pähkinöitä/aur.kukansiemeniä. Saat kuitua, vitamiineja, proteiinia, hyvää rasvaa.[/QUOTE]

tää kuulostaa mulle sopivammalta vinkiltä, kiitos :) kananmunaa tuskin jaksan joka päivä mutta jotain avokaadoja vielä miljoona kertaa vähemmän :)

mä luen näitä kuin raamattua ja ihmettelin viimeisimmän vieraan viestiä kun lukee että sekoittaa pitää varastoista. arvatkaa monta kertaa luin sen ennen kun tajusin että siihen kuuluis välilyönti se ja koittaa sanojen väliin :D mikä hahmotuskyky...

mut entäs sit kun mä korvaan hedelät proteiinilla niin kasvis ja kuitupallot on hyvin äkkiä jonkun muun värisiä kuin vihreitä? ja kyllä mä syön ihan tuon ohjelman kaloreiden mukaan. miksi se on teistä liian vähän? joskus menee kalorit korkeammalle kuin tuo eilinen mutta se vaihtelee tuon -770 kilokalorin molemmin puolin.

Sekoittaa varastot :D Kirjoitan vähän nopeasti kun teen samalla kaikkea muuta... :D

No mä päättelin että syöt liian vähän siitä, että tuossa sun antamassa esimerkkipäivässä on n. 500 kaloria liian vähän. Mitä sä syöt lounaalla? Syötkö lautasmallin mukaan? Jos hedelmän korvaaminen proteiinilla saa kasvi/kuitupallukan punaiseksi, syö lisää vihanneksia (porkkanaa, tomaattia, papuja, parsakaalia jne.), niistä ei tule paljon kaloreitakaan.

Jos syöt riittävästi niin ei pitäisi olla vaikeuksia saada pallukoita vihreälle. Yhden eskimopuikon päivässä voi ihan hyvin syödä.

no tuo on totta että esimerkissäni on se 500 kaloria liian vähän. mut toisena päivänä saatan syödä sit 700 kaloria enemmän tai tuotakin enemmän. et ei haittaa vaikka joskus jää vajaaks. eikä tuokaan vaatis kin yhden suklaapatukan eli aika pieni vaje kuitenkin :)

Yhteistyössä