Kävin sitten kintun kanssa tohtorilla...

Kolme niveltä ilmeisesti tulehtunut(huomenna tietää). Kerroin myös selkä ja ranne säryistä. Ja kun päivän mittaan jalka tuli niin araksi, ettei sillä voi edes kunnolla astua ja kipu säteilee jo sääreen.

Huomenna meen labraan, antamaan näytteet kihti ja reuma. Lääkäri epäili SLE:tä ja mummo, joka tätä sairastaa sanoi, että samoilla oireilla alko hänelläkin nuorena. :(

Toisaalta, kaikki mun pitkä aikaset selkäsäryt selittyis tällä ja mummo mainitsi myös, että tulehdusarvojen koholla oleminen laukaisee tuon helposti ja että kuuma tekee pahaa reumalle. No, mulla on ollu jo vuoden puoltoista tulehdusarvot koholla, mutta niille ei kuulemma pidä tehdä mitään. JA mä olen kahtena päivänä käyny saunassa ja tietty menen aina lempi asentooni kintut seinää vasten ylös ja 5-7 kauhallista vettä kiukaalle ja käristän itseäni. :ashamed: Ja säryt koventunut...

Huoh. Kiitos kun sain purkaa.. Ketään ei tunnu kiinnostavan mun paniikki, mä en halua tota SLE:tä itelleni :( No, toivottavasti on jotain muuta...

"kurppa"
[QUOTE="vieras";24663061]Älä nyt saatana sinäkin aloita koipiketjua!![/QUOTE]

Nii-in, PinkLily vie huomion Riepuparalta :LOL:

Mutta oikeasti, tosi kurjaa ja voimia ap:lle :hug:

[QUOTE="kurppa";24663104]Nii-in, PinkLily vie huomion Riepuparalta :LOL:

Mutta oikeasti, tosi kurjaa ja voimia ap:lle :hug:[/QUOTE]

:ashamed:
Olis kai pitäny jättää tää ketjun alotus väliin...

No mutta juu kiitos.

Se mikä ei tapa...
Ei se sle mikään kuolemantuomio kuitenkaan ole. Reunaan on nykyään paremmat lääkkeet kun mummosi aikana. Minulla on myös sle ja kyllä sen kanssa voi hyvin elää. Diagnoosin sain 21- vuotiaana ja sillon toki tuntui että maailma loppu siihen, mutta hyvin on nyt 10 vuotta jatkunut...

Mä olen keskiviikkona menossa ekaa kertaa reumapolille.Nivelkipuja, aamukankeutta/jäykkyyttä jaloissa, selässä, käsissä.Isovarpaan nivel jäykistynyt. Nyt sattuu oikean jalan nilkkaan niin, että joudun klinkkaamaan kun yritän kävellä.Kävely on hankalaa.Vasemmassa samantyyppisiä oireita.Etusormen ja keskisormen rystysten välistä; alapuolelta turpoaa. Useita nivelia särkee satunnaisesti.Veriarvoissa ei ole näkynyt mitään.Ainoastaan tumavasta-aineissa on ollu lukuja yli viitearvojen.Dna vasta-aineet otettiin pari viikkoa sitten ja muitakin kokeita.

AP:lle tsemppiä:hug:

Mä olen keskiviikkona menossa ekaa kertaa reumapolille.Nivelkipuja, aamukankeutta/jäykkyyttä jaloissa, selässä, käsissä.Isovarpaan nivel jäykistynyt. Nyt sattuu oikean jalan nilkkaan niin, että joudun klinkkaamaan kun yritän kävellä.Kävely on hankalaa.Vasemmassa samantyyppisiä oireita.Etusormen ja keskisormen rystysten välistä; alapuolelta turpoaa. Useita nivelia särkee satunnaisesti.Veriarvoissa ei ole näkynyt mitään.Ainoastaan tumavasta-aineissa on ollu lukuja yli viitearvojen.Dna vasta-aineet otettiin pari viikkoa sitten ja muitakin kokeita.

AP:lle tsemppiä:hug:
Mä otin tota lääkäristä saatua lääkettä olisko ollu Arcoxia. Helpotti parin tunnin päästä kipu eikä vielä särje mihkään. Aamulla mulla on normaalisti selkä ihan pirun kipiä, mutta tänään ei ollu ja toihan on tarkotettu reumapotilaille ja/tai jos on kihti.
No, tunnin päästä menen labraan ja sit päivemmällä kuulee joitain tuloksia.

Yhteistyössä