Mitä ruokaa teillä laitetaan tällä viikolla?

• Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24662125:
mä teen aina kerralla viikon ruokalistan valmiiksi- helpottaa huomattavastii arkea, kun ei tarvii jokapäivä miettiä mitä sit syötäisiin? :D ja välillä teen jopa 2 viikon listan valmiiksi :O
Samoin. Huomattavan paljon taloudellisempaa, helpottaa myös arkea.

Ja tosiaan, jos sitten keksiikin niistä olemassaolevista aineksista tai löytää esim. tarjouksesta jotakin muuta laitettavaa, niin listasta voi aina poiketa, ei se mikään kiveenhakattu laki ole.

Silloin kun me ruvettiin tätä listasysteemiä käyttämään, todettiin, että säästettiin ruokamenoissa parikin sataa kuussa suunnittelemisen avulla.

Tänään on sellaista riivittyä lihaa, en tiedä onko sillä suomenkielistä nimeä, pulled beef-nimisenä otin ohjeen. Sen kanssa perunamuusia ja salaattia. Huomisesta en vielä tiedä, luultavasti en ole kokkausvastuussa. Keskiviikkona samoin. Mutta torstaille ajattelin sushia ja tempuraa. Silloin alkaa loma ja on aikaa askarrella. Loppuviikosta jotain herkkuja, en ole vielä miettinyt.

"akka"

Ja tosiaan, jos sitten keksiikin niistä olemassaolevista aineksista tai löytää esim. tarjouksesta jotakin muuta laitettavaa, niin listasta voi aina poiketa, ei se mikään kiveenhakattu laki ole.

Silloin kun me ruvettiin tätä listasysteemiä käyttämään, todettiin, että säästettiin ruokamenoissa parikin sataa kuussa suunnittelemisen avulla.
Varmaan säästää tuolla makaroni-nuudeli-puurolinjalla todella paljon.Mitään ravintoarvoa tuossa ruuassa ei kyllä ole.

JONSERED Karhunkantaja

Ai. Minä taas säästän sillä, että ostan vain sen verran, kuin tarvitsen ja sitä, mikä on tarjouksessa. Vaikka sitten joka päivä. :D

Muista päivistä en vielä tiedä, mutta tänään riisiä ja juustoista vihannes-broilerikastiketta. Samoilla linjoilla olen kuin Jonsered, etten tänään tiedä mitä huomenna haluan syödä. Tosin voi olla tälläkin viikolla, etten ole kokkina ti, ke enkä to...

Tänään meillä vielä oli viikonlopuntähteitä pannussa paistettuna: broilerin rintaa, riisiä, herne-maissi-paprika, perunaa. Huomenna vapaa päivä ja sitten meen kauppaan ihmettelemään mitä sitä keksis. Varmaankin jotain laatikkoa, josta riittää pariksi päiväksi. Lihapullia ja muussia varmaan torstaina tiedossa.
Katsotaan mitä jaksan tehdä. Viikonloppuna taas mies kotona, niin sillon jotain yhdessä keksitään.

Sitten meillä salaattia tai jotain kasviksia aina ruuan kanssa.

[QUOTE="akka";24662469]Varmaan säästää tuolla makaroni-nuudeli-puurolinjalla todella paljon.Mitään ravintoarvoa tuossa ruuassa ei kyllä ole.[/QUOTE]

Mikäs vika noissa nyt sitten on? Eihän sulla ole aavistustakaan siitä, miten mä nuo ruoat teen ja mitä muuta meillä syödään.

Ai. Minä taas säästän sillä, että ostan vain sen verran, kuin tarvitsen ja sitä, mikä on tarjouksessa. Vaikka sitten joka päivä. :D
No meillä esim. on kauppaan matkaa vähintään 10km, joten todellakin tulee säästöä kun ei siellä joka päivä ramppaa (ja seuraavaksi tulee Rollo huutelemaan et mene pyörällä :D mut en mee, koska suurin osa matkasta on hiton valtatietä jossa ei ole laidassa tilaa ja rekkoja kulkee pirusti, en vaan uskalla). Mulla on itseasiassa kuukauden ruokalista valmiina. Välillä siitä tehdään poikkeuksia, mutta koen helpommaksi sen, ettei mun tarvii joka päivä miettiä et mitäs pirua sitä tänään sit syötäis.

Niin ja aiheeseen liittyen; meillä syödään tällä viikolla lanttupyttistä, munakasrullaa, jauhelihapihvejä, jonkinlaista broileri-kasvishässäkkää, kaalikeittoa, broilerinkoipia ja pizzaa nyt ainakin, kaikki asianmukaisilla kasvislisillä/salaateilla.

"vieras"
Valmiiksi marinoituja =O jyväbroilerin currymaustettuja rintaleikkeitä, kun oli lähikaupassa tarjouksessa 4,50€/4 kpl. Lisukkeeksi ihan keitettyä perunaa ja porkkanaa.
Hauska juttu, että paketissa oli kasvattajapariskunnan kuva. Mutta sitten iski mieleen epäilys, että onko kusetusta kuitenkin. Semmoinen maajussi+morsian punaisissa yhteensointuvissa paidoissaan kasvattelee kukonpoikia tehostetusti. Ehkä lopetan tajunnanvirran just tähän...
Huomenna syödään savujuusto-bataattipihvejä ja kukkakaali-tomaatti-sipuli-hässäkkää.
Ylihuomisesta ei vielä tiedä, jotain kalaa?
Torstaina purkkihernekeittoa, himoitsen sitä jo nyt, paljon raakaa sipulihakkelusta sekaan.
Perjantaina pitsaa :D
Lauantaina porkkanapihvejä ja paistettua riisiä
Sunnuntaina lihapullia, perunamuusia ja ruusukaali-omena gratiinia

NO EI VAINESKAAN, mutta mukava oli miettiä kuvitteellista listaa.
Tämä päivä oli faktaa. Ja savujuusto-bataattipihvit jonain päivänä, koska tarpeet ostettu, hernekeittoa on kaapissa ja esikypsytettyjä ruusukaaleja pakkasessa, että ehkä jotain näistä toteutan kuitenkin :)

Tänään syötiin juustopastaa ja jauhelihasoijarouhemureketta ja salaattia.
Huomenna varmaan syödään tähteet.
Joku päivä paistetaan possunpihvejä ja ehkä uunivihanneksia.

Yhteistyössä