Riippuu monesta seikasta. Normaalisti saa syödä muutkin jotka ovat meillä, nuoriso on tehnyt ruuan niin palkaksi ovat syöneet. Olen ottanut porukan joskus mukaan kun olemme menneet syömään ulos. Samalla on ne vieraat menneet kuin omatkin.
Ei ole meidän jääkaapilla koskaan käynyt vieraita lapsia, eikä mun muksut ole koskaan käyneet muiden jääkaapeilla.Siitä tulee nopeasti tapa ja ennen pitkää kaverit kulkevat itse teidän jääkaapilla. Onko kivaa sitten? Kokemuksesta sanon että se vituttaa! Joten parasta ettei edes lähde tuohon ruuallekutsumiseen.
Niin vain kävi kahden lapsen kanssa. Oppivat ensin ruualle, sitten kysymään ruokaa ja lopulta elivat ja olivat kuin kotonaan. Jääkaapille kävelivät ensimmäisenä kun meille tulivat. Aikaa tähän "omatoimisuuteen" kului vajaa vuosi. Lapsilla ikää homman mentyä överiksi 2.5v. ja 5.5v.Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;24660118:Ei ole meidän jääkaapilla koskaan käynyt vieraita lapsia, eikä mun muksut ole koskaan käyneet muiden jääkaapeilla.
Siis miten aterian tarjoamalla nenän eteen muka opetetaan ketään menemään jääkaapille, valaise vähän?
Ok, eli olivat vielä aika pieniä muksuja nuo eivätkä ole ymmärtäneet..Niin vain kävi kahden lapsen kanssa. Oppivat ensin ruualle, sitten kysymään ruokaa ja lopulta elivat ja olivat kuin kotonaan. Jääkaapille kävelivät ensimmäisenä kun meille tulivat. Aikaa tähän "omatoimisuuteen" kului vajaa vuosi. Lapsilla ikää homman mentyä överiksi 2.5v. ja 5.5v.
peesi...Musta tuntuu vieraalta ajatus että ruokkisin lapsen kaveritkin. Kun mä olin lapsi, niin ei kenenkään kaverin luona syöty, tai kaverit syöneet meillä. kaveri odotti huoneessani sen aikaa kun söin, miks ihmeessä pitäis käskeä kaverikin syömään? Ei kai sen vanhemmatkaan tykkää jos kotona on ruoka ja lapsi syö jossain muualla. Eri asia sitten jos on koko päivän käymässä, tai yökylässä tms.
Tuohon varmasti vaikuttaa juuri se, että mihin omassa lapsuudessa tottunut.Musta tuntuu vieraalta ajatus että ruokkisin lapsen kaveritkin. Kun mä olin lapsi, niin ei kenenkään kaverin luona syöty, tai kaverit syöneet meillä. kaveri odotti huoneessani sen aikaa kun söin, miks ihmeessä pitäis käskeä kaverikin syömään? Ei kai sen vanhemmatkaan tykkää jos kotona on ruoka ja lapsi syö jossain muualla. Eri asia sitten jos on koko päivän käymässä, tai yökylässä tms.
Samasta syystä varmaan minustakin tuntuu oudolta etten tarjoaisi ruokaa lapsen kaverille, kun omassa lapsuudessa mun kaverit söi meillä ja minä kavereiden luona.Musta tuntuu vieraalta ajatus että ruokkisin lapsen kaveritkin. Kun mä olin lapsi, niin ei kenenkään kaverin luona syöty, tai kaverit syöneet meillä. kaveri odotti huoneessani sen aikaa kun söin, miks ihmeessä pitäis käskeä kaverikin syömään?
Ei meidän talous siihen kaadu, jos muutamalle kaverille silloin tällöin tarjoan ruoan. Mutta kun sitä ruvettiin käyttämään hyväksi...Onko oikeasti näin tiukalla monen perheen talous ja raha-asiat että jos tarjoaa vieraalle lapselle ruokaa, niin omat jäävät nälkään ?
Tai eivät seuraavana päivänä saa tarpeeksi ruokaa ?
Yllättävää..
Minä kun luulin että lastenkin ylipaino ja kerskakulutus ovat suurempia ongelmia...