R
ruuti harmaana
Vieras
Ihan mielenkiinnosta: Minkä alan DI olet?...
Paksusähkön. Yliopiston opettajilta jää käsitykseni mukaan usein huomaamatta, että opinnot yliopistolla ja oikea työelämä ovat kaksi aivan eri asiaa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ihan mielenkiinnosta: Minkä alan DI olet?...
Paksusähkön. Yliopiston opettajilta jää käsitykseni mukaan usein huomaamatta, että opinnot yliopistolla ja oikea työelämä ovat kaksi aivan eri asiaa.
Paksusähkön.
Yliopiston opettajilta jää käsitykseni mukaan usein huomaamatta, että opinnot yliopistolla ja oikea työelämä ovat kaksi aivan eri asiaa.
Alkaa mennä pahasti sivuraiteelle, mutta et kyllä ole ainoa, joka kyseenalaistaa sen, pitäisikö teknillisten yliopistojen olla ollenkaan yliopistoja.
Itse kun pääsin vasta alakouluvaiheeseen pohdinnoissani. Mutta miten on peruskoulun jälkeen. Lukiossa siis tyttövalta, mutta miten menee prosentit amk:ssa ja yliopistossa alasta riippumatta, mitkä on suhteet tyttöjen ja poikien välillä?
Kiinnostava aihe, olisi ollut mukavaa keskustella. Mutta mulla palaa hermot ihan totaalisesti näihin "ei mun laps ainakaan, tilasto on väärässä" -kitisijöihin. Sääli.
Alkuperäinen kirjoittaja 8-luokkalaisen pojan äiti;24660253:Kun tässä nyt ihan selvästi mm minuun viitataan, niin osoittakaapa minulle sitten se tilastollisesti luotettava tutkimus, jossa on todistettu, että pojat eivät lue kirjoja.
Nämä prosentit lukioon menijöistä ym varmasti paikkansa pitäviä, mutta mielenkiinnolla jään odottamaan tuota linkkiä, joka todistaisi poikien lukemattomuuden.
Alkuperäinen kirjoittaja 8-luokkalaisen pojan äiti;24660363:Kyseessä on tutkimus, jossa on haastateltu YHDEKSÄÄ 9-luokkalaista poikaa. Tuskin siis kovin tieteellisesti todistettua tietoa... Itseasiassa suppeampi otos kuin tässä minun mutu-tiedossani (3 omaa poikaa + heidän kaverit)![]()
Okei. Jos sä et ymmärrä laadullisen tutkimuksen periaatteista tuon enempää, tätä keskustelua on turha jatkaa.
Alkuperäinen kirjoittaja 8-luokkalaisen pojan äiti;24660485:Olen sattumalta tehnyt oman graduni käyttäen sekä kvalitatiivista että kvantitatiista tutkimusotetta (koulutukseltani olen KM). Mutta nyt pyysinkin "tieteellisesti todistettua tietoa" poikien lukemattomuudesta.
Ja kun tuon sinun linkkisi 9:stä pojasta vielä vain 3 luki hyvin vähän...
Hmm.. poika- ja tyttökoulut taas käyttöön.
Mutta siinä mielessä olen samaa mieltä. Että osan naisopettajista on vaikea suhtautua poikiin (ei niin tunnollisiin poikiin). Tytöt saa selvästi jo päivähoidossa anteeksi asioita opettajilta ja kehuja hienoista kynänkäytöstä jne. Alakoulussa sama homma jatkuu.
On paljon poikia, joita ei yksin kertaisesti piirtämiset kiinosta ja näin kirjoittamiset yms. on paljon haastavampia, kuin niille, jotka ovat piirrelleet ja tehneet mielellään pikku kynätehtäviä jo alle kouluikäisenä. Meillä ainakin on selvästi tytöt ahkerampia sellaisissa tehtävissä. En näe mitään syytä alkaa pikku poikia pakottamaan niihin, koska silloin ei mielenkiintoa kirjainten väsäämiseen löydy sen vetaa. Mutta ymmärrystä ja pitkiä hermoja sekä kehuvaa asennetta niitäkin kohtaan, joille ne on haastavampia, soisin opettaja neidoille.
Alkuperäinen kirjoittaja 8-luokkalaisen pojan äiti;24660826:OK, aika vahvoja lukuja on...
Siltikin jos tutkimuksessa olleista 33000 oppilaasta suurinpiirtein puolet olis poikia, niin se tarkoittaa että yli 6000 oppilasta luki vapaa-aikanaan kaunokirjallisuutta. Siis oli niitä muutama meidän poikien lisäksikin![]()
Alkuperäinen kirjoittaja 8-luokkalaisen pojan äiti;24660826:OK, aika vahvoja lukuja on...
Siltikin jos tutkimuksessa olleista 33000 oppilaasta suurinpiirtein puolet olis poikia, niin se tarkoittaa että yli 6000 oppilasta luki vapaa-aikanaan kaunokirjallisuutta. Siis oli niitä muutama meidän poikien lisäksikin![]()
Ja tämä kommentti taas osoittaa, että vaikka 8-luokkalaisen pojan äidin pojat ymmärtävät lukea, niin heidän äitinsä ei ymmärrä, mitä tilastotiede tarkoittaa... Hohhoijaa.
Ja tämä kommentti taas osoittaa, että vaikka 8-luokkalaisen pojan äidin pojat ymmärtävät lukea, niin heidän äitinsä ei ymmärrä, mitä tilastotiede tarkoittaa... Hohhoijaa.
Alkuperäinen kirjoittaja 8-luokkalaisen pojan äiti;24660876:No hohhoijaa opettajalle vaan.
Jos tutkimuksessa on mukana 33 000 oppilasta
(heistä oletettavasti n puolet poikia ja noin puolet tyttöjä)
Ja ja 63% pojista ilmoitti, että ei lue lainkaan kaunokirjallisuutta, NIIN KYLLÄ minulle opetetun tilastotieteen mukaan 37% pojista silloin LUKEE (ainakin jonkin verran). Ja kyllä siihen 37 prosenttiin mahtuu muutama meidän poikien lisäksikin...
Alkuperäinen kirjoittaja 8-luokkalaisen pojan äiti;24660876:No hohhoijaa opettajalle vaan.
Jos tutkimuksessa on mukana 33 000 oppilasta
(heistä oletettavasti n puolet poikia ja noin puolet tyttöjä)
Ja ja 63% pojista ilmoitti, että ei lue lainkaan kaunokirjallisuutta, NIIN KYLLÄ minulle opetetun tilastotieteen mukaan 37% pojista silloin LUKEE (ainakin jonkin verran). Ja kyllä siihen 37 prosenttiin mahtuu muutama meidän poikien lisäksikin...
Mutta mieti kokonaisuutta. Jos vain noin kolmannes kunkin ikäluokan pojista lukee ja kaksi kolmasosaa EI lue, niin onhan se aika häyttävää.