autonikkunasta nähtyä

• Viestiketjun aloittaja olkaa varovaisia
  • Ensimmäinen viesti
olkaa varovaisia
Äiti ulkoilutti kolmen (tai kahden) pienen lapsensa kanssa saksanpaimenkoiraa. Lapset olivat tosi pieniä. Miksi ottaa tuollainen koira pikkulapsiperheeseen? Toivottavasti homma hanskassa...

"aloittaja"
[QUOTE="vieras";24651665]Varo sinäkin! Autolla voi joutua kolariin. Miksi ottaa riski ja autoilla? Toivottavasti homma hanskassa...[/QUOTE]

Minä en tällä kertaa ajanut, mutta totta puhuen tuo on toinen asia jota en ymmärrä...siis varomaton autoilu. Ihmiset ajaa tosi kovaa ja piittaamattoman oloisesti, monikin. Autoa ajaessani olen jatkuvasti tietoinen siitä, että käsissäni on tappoväline...

"mamma09"
Palveluskoira, uskollinen kuin mikä. Miksi ei juuri tuota voisi olla lapsiperheessä? Mieluummin iso koira joka murisee varoituksen kuin pieni joka ei murise vaan käy heti kiinni.

"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja varokaa myös tätä;24651670:
ulkoilureissulla nähty; äiti ajoi nenä kiinni sivuikkunassa ja tuijotti herkeämättä lapsiani ja koiraani. miksi lähteä ajamaan autoa, jos on noin utelias? toivottavasti kortti sentään taskussa...
Olin auton kyydissä.

Niin?
Oliko koira pentu, vai mistä tiesit että lapset olivat perheessä ensin ja sitten vasta koira? Heillä on saattanut olla koira vuosikausia jo ennen lapsia, eikä siitä tietenkään ilman syytä luovuta, vaikka tulisikin lapsi!

Miten jotenkin kuulostaa, että viestissäsi on paheksuva sävy? Anna ihmisten elää. Toisilla on koiria ja toisilla kilpikonnia, jos ovat itse tyytyväisiä eikä se ketään häiritse, niin kaikki on kunnossa!!

voi apua! oikeesti siis jokanen rottaa isompi koira tappaa ja syö lapsia! vähintään lailla pitäs kyllä kieltää koirien pito lapsiperheissä! jospa se äiti kasvattaa siinä vaan murrelle maukkaita välipaloja?!
:D

"aloittaja"
Oliko koira pentu, vai mistä tiesit että lapset olivat perheessä ensin ja sitten vasta koira? Heillä on saattanut olla koira vuosikausia jo ennen lapsia, eikä siitä tietenkään ilman syytä luovuta, vaikka tulisikin lapsi!

Miten jotenkin kuulostaa, että viestissäsi on paheksuva sävy? Anna ihmisten elää. Toisilla on koiria ja toisilla kilpikonnia, jos ovat itse tyytyväisiä eikä se ketään häiritse, niin kaikki on kunnossa!!

En toki tiedä ovatko lapset olleet perheessä ennen koiraa vai toisinpäin. Kukin elää tietenkin tyylillään, mutta mietin heidän arkeaan, miten hankalaa on jos on iso koira ja pieniä lapsia (molemmat ovat jossain määrin arvaamattomia koulutettuina ja kasvatettuinakin) Lisäksi iso koira voi saada aikaa pahaa jälkeä. Miten joku ottaa sellaisen riskin..?

No, mutta arvasin, että suhtautuminen on tämä:(

"mamma"
meillä ei ainakaan ole hankalaa ollenkaan, koira ja lapsi tulee toimeen mainiosti. toista se on siskon mäyräkoiran kanssa joka käy varoittamatta lapseen kiinni jos kävelee tarpeeksi läheltä. mieti mitä puhut, et selvästi ole ikinä omistanut palveluskoiraa.

tenhotäti
[QUOTE="mamma09";24651678]Palveluskoira, uskollinen kuin mikä. Miksi ei juuri tuota voisi olla lapsiperheessä? Mieluummin iso koira joka murisee varoituksen kuin pieni joka ei murise vaan käy heti kiinni.[/QUOTE]

Meillä on pieni koira joka murisee tai haukahtaa varoituksen, eikä todellakaan käy kiinni. Rotuominaisuus katos.

"aloittaja"
[QUOTE="mamma";24651746]meillä ei ainakaan ole hankalaa ollenkaan, koira ja lapsi tulee toimeen mainiosti. toista se on siskon mäyräkoiran kanssa joka käy varoittamatta lapseen kiinni jos kävelee tarpeeksi läheltä. mieti mitä puhut, et selvästi ole ikinä omistanut palveluskoiraa.[/QUOTE]

En ole ikinä omistanut koiraa. Lapsuuden perheessämme oli koira, mutta olimme jo isoja me lapset. Miksi aloitukseeni suhtaudutaan näin. Kerroin vain havainnoistani ja huolestani. Eikö kenenkään muun mielewstä tuollainen koira (tai koira ylipäätään ehkä...) ole riski lapsiperheessä. Voivat olla arvaamattomia

[QUOTE="mamma";24651746]meillä ei ainakaan ole hankalaa ollenkaan, koira ja lapsi tulee toimeen mainiosti. toista se on siskon mäyräkoiran kanssa joka käy varoittamatta lapseen kiinni jos kävelee tarpeeksi läheltä. mieti mitä puhut, et selvästi ole ikinä omistanut palveluskoiraa.[/QUOTE]
siis varmaan ollenkaan mitään koiraa....

"argh"
Että mua vituttaa oikeasti nää ihmiset joilla on ennakkoluuloja tietyistä koiraroduista. Sen takia että yleensä uutisoidaan että "KAUHEA TAPPAJAKOIRA PURI PIKKU YRJÄNÄ-LIISAA KASVOIHIN! KATSO KAMALA KUVA! ainiin koira oli saksanpaimenkoira/joku iso ja tosi karseehh koiru iik". Moni pikkukoirakin on agressiivinen, mutta miks niistä uutisoitaisiin koska ne on niin pieniä ettei ne saa pahaa jälkeä aikaan toisin kuin isommat rodut.
Se on 99% keisseistä kun se on täysin omistajan vika ettei se ole osannut kouluttaa koiraansa, koska se on otettu vain egonjatkeeksi, huvikseen, mitä ikinä nämä idiootit keksivätkään... 1% tai allekin jopa (nämä ei oo mitään tilastotietoja vaan havainnollistavia lukuja) on niitä koiria joilla on oikeasti päässä vikaa ja sellainen mutaatio ei riipu rodusta. Se voi tulla amstaffille, se voi tulla chihuahualle, se voi tulla villakoiralle.

http://www.youtube.com/watch?v=cJueekvhRDI&feature=relmfu
http://www.youtube.com/user/tab289

Katsohan siitä muutama video ja avaa silmät.

nkojo
[QUOTE="aloittaja";24651745]No on minulla paljonkin ystäviä, miten se tähän liittyy?[/QUOTE]

Siten että minä ainakin kerron tuollaiset pikkujutut ystävilleni, en palstalle. Sellaisesta, jonka pitää tällaiset pikkujutut (joista ei voi oikein edes keskustella) kertoa palstalle, tulee mielikuva että hän on yksinäinen.

jiki
[QUOTE="aloittaja";24651726]En toki tiedä ovatko lapset olleet perheessä ennen koiraa vai toisinpäin. Kukin elää tietenkin tyylillään, mutta mietin heidän arkeaan, miten hankalaa on jos on iso koira ja pieniä lapsia (molemmat ovat jossain määrin arvaamattomia koulutettuina ja kasvatettuinakin) Lisäksi iso koira voi saada aikaa pahaa jälkeä. Miten joku ottaa sellaisen riskin..?

No, mutta arvasin, että suhtautuminen on tämä:([/QUOTE]

koulutettu saksanpaimenkoira ei ole arvaamaton. Eikö pieni koira voi saada aikaan pahaa jälkeä?

Yhteistyössä