En osaa/halua olla yksin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en jaksa

Vieras
Parisuhteessa ollessani ne hetket kun oli yksin ni oli ihan mukavia ja joskus koko päivä kun yksin niin sai tehtyä asioita joita muuten ei ja niistä nautti.Nyt kun ei ole sitä suhdetta niin en osaa tehdä ja nauttia mistään yksin,ahdistaa vaan tää oleminen.Päivät tajuttoman pitkiä kun yksin on eikä ole mitään tekemistä,kauppoja ja kahviloitakaan jaksa joka päivä kiertää.Viikonloput vasta kamalia on.

Nytkin jo toivon et olis ilta ja sais mennä nukkumaan paitsi että huomenna sunnuntai joka on vielä pidempi ku lauantai.

Voi harmi, liika on liikaa kaikessa. Sopivan tasapainon löytyminen on hankalaa. Minä nautin tänään juuri siitä mikä sinua ahdistaa, yksinäisyydestä.

Lähde ulos kotoa, mene asioille, jos ei ole asioita, mene kirjastoon ja kahvilaan. Niissä voi hyvin käydä yksinkin, jollet kavereita saa seuraksesi. Älä jää tuleen makaamaan. :hug:

Oletko miten pitkään ollut yksin? Voi viedä jonkun aikaa tottumiseen, mutta toisaalta ihmisiä on erilaisia. Onko sinulla lapsia ja jos on, minkä ikäisiä?

[QUOTE="Tuikku";24646915]Lue hyvä kirja, aloita hyvä harrastus. Kielitaitoa voi aina parantaa, kurssilta voi löytää kavereitakin. Liikuntaharrastus on kans todella hyvä.[/QUOTE]

Jooga ja meditointi voi auttaa viihtymään yksin.

Minä olin todella pitkään sinkkuna ja opin järjestämään elämäni niin, ettei ollut yksinäistä. Kavereihin kannattaa tietysti olla yhteyksissä, kyllä ne perheellisetkin lähtevät välillä kyläilemään tai ulos. Kannattaa ottaa semmoinen harrastus, jota voi tehdä viikonloppuisin, esim. jumpat tai kuntosalit ovat hyviä. Sitten kun käy riittävän useasti, alkaa kuulua vakiokalustoon ja voi jopa tutustua ihmisiin. Vapaaehtoistoiminta on yksi hyvä tapa saada ystäviä. Kotonakin on kiva touhuilla ja polkaista vaikka tapetointi- tai kirppisprojekti käyntiin. Netti oli minusta tosi hyvä yksinäisyyden poistaja, tykkäsin pyöriä kaiken maailman palstoilla ja tuttuja ovat palstatututkin:)

Joka päivä kannattaa lähteä kotoa jonnekin, jos ei viikonloppuisien ole muuta, niin vaikka lähikauppaan. Minun lauantaipuuhaani oli kuntosalilla käynti ja heti perään syömään jotain pientä kaupungilla, tosi mukava olo oli sen jälkeen:) Jos olin kipeä tai liikunta ei muuten napannut, liikunnan tilalle tuli lehtien lukeminen kirjastossa tai elokuvissa käynti.

Yksinolo on hyvä silloin kun se on siksi että haluat sitä, ei siksi että sille ei ole vaihtoehtoa.
the-real-smile.jpg

Minä olin todella pitkään sinkkuna ja opin järjestämään elämäni niin, ettei ollut yksinäistä. Kavereihin kannattaa tietysti olla yhteyksissä, kyllä ne perheellisetkin lähtevät välillä kyläilemään tai ulos. Kannattaa ottaa semmoinen harrastus, jota voi tehdä viikonloppuisin, esim. jumpat tai kuntosalit ovat hyviä. Sitten kun käy riittävän useasti, alkaa kuulua vakiokalustoon ja voi jopa tutustua ihmisiin. Vapaaehtoistoiminta on yksi hyvä tapa saada ystäviä. Kotonakin on kiva touhuilla ja polkaista vaikka tapetointi- tai kirppisprojekti käyntiin. Netti oli minusta tosi hyvä yksinäisyyden poistaja, tykkäsin pyöriä kaiken maailman palstoilla ja tuttuja ovat palstatututkin:)

Joka päivä kannattaa lähteä kotoa jonnekin, jos ei viikonloppuisien ole muuta, niin vaikka lähikauppaan. Minun lauantaipuuhaani oli kuntosalilla käynti ja heti perään syömään jotain pientä kaupungilla, tosi mukava olo oli sen jälkeen:) Jos olin kipeä tai liikunta ei muuten napannut, liikunnan tilalle tuli lehtien lukeminen kirjastossa tai elokuvissa käynti.

Kavereita ei kyllä helposti saa lähtemään,olen pyytäny leffaan yms. On joku nyt lähtenyt kävelylle kaveriksi tai ollaan oltu jonkun luona vaikka syömässä ja kyllä kauppoja kierrellään.Mulla ei riitä mielenkiinto mihinkään harrastuksiin,salit on ihan out mulle.Koirien kanssa olis kiva olla tekemisissä mutta ei mulla ole koiraa enkä voi nyt ottaa.
Arki nyt menee toistaseks jotenkin ja pian 10h päivässä menee töihin ja matkoihin joten sitte on illat väsynyt eikä jaksa muuta ku rojahtaa sohvalle,ei siinä sitten ketään tapaa ei miehiä ei naisia.
Netissä pyörin jo varmaan liikaakin,enne meni paaljoon vähemmän aikaa täällä ja muualla.
Mulle nää viikonloput on ne pahimmat,sillon ei ole kiva olla yksin mutta ei nyt joka viikonloppu voi ihmisiä vaivata.

Kavereita ei kyllä helposti saa lähtemään,olen pyytäny leffaan yms. On joku nyt lähtenyt kävelylle kaveriksi tai ollaan oltu jonkun luona vaikka syömässä ja kyllä kauppoja kierrellään.Mulla ei riitä mielenkiinto mihinkään harrastuksiin,salit on ihan out mulle.Koirien kanssa olis kiva olla tekemisissä mutta ei mulla ole koiraa enkä voi nyt ottaa.
Arki nyt menee toistaseks jotenkin ja pian 10h päivässä menee töihin ja matkoihin joten sitte on illat väsynyt eikä jaksa muuta ku rojahtaa sohvalle,ei siinä sitten ketään tapaa ei miehiä ei naisia.
Netissä pyörin jo varmaan liikaakin,enne meni paaljoon vähemmän aikaa täällä ja muualla.
Mulle nää viikonloput on ne pahimmat,sillon ei ole kiva olla yksin mutta ei nyt joka viikonloppu voi ihmisiä vaivata.

taidat olla masentunut.

oletko työssäkäyvä ihminen?

tällä hetkellä en ole mutta pian alkaa työt ja siihen sitten päivä meneekin kun 8h töissä ja 2h matkoihin.
En tiedä miten tuotakaan sitten pidemmän päälle jaksaa ja sitten ei ainakaan iltasin jaksa mitään ja ketään ei tapaa kun elämä pelkkää töitä ja kun tuolla töissä ei ole ketään josta nyt kaveria itelle saisi ,olen sen verran kauan siellä ollut ja ei tähän päivään mennessä ole ainuttakaan kaveria sieltä tullu,olen alempaa kastia siellä(heidän mielestään,en kaikkien mutta nuorempien).

Pari kuukautta on tosi lyhyt aika tottua mihinkää ja jos olet eronnutkin vasta pari kuukautta sitten niin sen suremiseen kuluu aikaa.

Mutta ei tää voi olla normaalia ettei pysty olemaan yksin ku jonkun aikaa kerrallaa? Aamusin nukun joko pitkään tai sit herään tosi aikaseen ja sit mun täytyy melkeen samantein lähteä jonnekin kun en pysty olemaan täällä yksin.
Mun on helpompi olla jos on seuraa,kyllä mä sitten iltasin olen yksin mut sit on telkkari tai netti auki tai kumpikin ja sit viestit lentelee ees taas.Mutta jos pitää olla yksin koko päivä niin ei tuu mitään.

Tänäänkin nyt olin muutaman tunnin liikenteessä mutta oli kaveri mukana,no se nyt mua ite pyysi mutta varmaan vaan säälistä kun tiesi et mä en tiedä mitä tekisin.

Mutta ei tää voi olla normaalia ettei pysty olemaan yksin ku jonkun aikaa kerrallaa? Aamusin nukun joko pitkään tai sit herään tosi aikaseen ja sit mun täytyy melkeen samantein lähteä jonnekin kun en pysty olemaan täällä yksin.
Mun on helpompi olla jos on seuraa,kyllä mä sitten iltasin olen yksin mut sit on telkkari tai netti auki tai kumpikin ja sit viestit lentelee ees taas.Mutta jos pitää olla yksin koko päivä niin ei tuu mitään.

Tänäänkin nyt olin muutaman tunnin liikenteessä mutta oli kaveri mukana,no se nyt mua ite pyysi mutta varmaan vaan säälistä kun tiesi et mä en tiedä mitä tekisin.

Ei kai kukaan pysty olemaan yksin kun vain jonkun aikaa kerrallaan. Se ajan pituus sitten vaihtelee ihmisten välillä. Ei tuo sinun ajatusmaailmasi tällä hetkellä ihan normaalilta kuulosta, jostain syystä ajattelet, että kaverikin halusi vain säälistä nähdä. Kyllä se hieman masentuneelta kuulostaa.

Ei kai kukaan pysty olemaan yksin kun vain jonkun aikaa kerrallaan. Se ajan pituus sitten vaihtelee ihmisten välillä. Ei tuo sinun ajatusmaailmasi tällä hetkellä ihan normaalilta kuulosta, jostain syystä ajattelet, että kaverikin halusi vain säälistä nähdä. Kyllä se hieman masentuneelta kuulostaa.

niin tai sitten kysy siksi kun laitoin viestin loppuun et mitäköhän sitä tänään keksis? ajattelin jos hän ideanikkarina keksisi mulle jotain,enkä tiennyt että hän oli liikenteeseen lähdössä joten en kalstellu kutsua.

no vaikka sitten niin sanot ja sitten se terapeutti kysyy jotain muuta :)
oikeastihan sun kannattaisi kertoa tämä mitä nyt olet tänne tilittänyt.

Ei, kyllä mä taidan nyt vaan koittaa ite selvityä ja katsoa miten tilanne kehittyy.En mä pysty kasvotusten jollekin vieraalle sepustamaan mun elämää,puhun vaikka enemmin jonkun sellasen kanssa jonka tunnen ja tietää mut ja mun asioista.Tai sitten netissä anonyymina,vaikka tuskin ketään kiinnostaa.

Yhteistyössä