Meneekö sossulle tieto luottotietojen menetyksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja appaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

appaa

Vieras
Olen siis aikoinaan huostaanotettu nuori, jolla nyt pieni lapsi. Olen itse jälkihuollossa ja olemme lastensuojelun asiakkaita. Jos luottotiedot menee, meneekö siitä tieto myös sossulle? Tai mihin se tieto ylipäätään mene?

Sossuilla on aika rajaton valta saada tietoja asiakkaistaan. Jopa tilitietoihin he voivat päästä käsiksi. Mutta ei heillä yleensä ole mitään mielenkiintoa kaivella jokaisen asioita eli: jos hoidat hommasi hyvin, etkä tarjoa tilaisuutta epäillä kykyäsi hoitaa raha-asioitasi (ja lastasi), ei huolta

Ei mene suoraa tietoa, paitsi jouluna kun saat mahdolliset veronpalautukset palautukset ne menee voudille,se näkyy.Jos hoidat lapsesi hyvin niin luottotietojen menetys ei niitä hetkauta.

no ei se mitenkään automaattisesti tule sossun tietoon... voi tulla jonkun muun asian yhteydessä tietysti esiin, esim. ettei saa opintolainaa, jos vuokrat jää rästiin ja saa häädön --> tieto sossuun.. mutta suoranaisesti mistään ei tule tietoa sossulle siitä, että sulla on maksuhäiriömerkintä, ellet itse ilmoita.

Mä ainakin olen sinne tukia hakiessa ilmoittanut että on luottohäiriömerkintä. Enpä ole edes ajatellut että se vaikuttais jotenkin mun kykyyn hoitaa lastani.

Eihän se yksistään mitään meinaakaan. Mutta jos tulee muita ongelmia, niin kyllä tuo kokonaisuuteen vaikuttaa. Sos.viranomaisille hyvä vanhemmuus on ennen muuta päihteettömyyttä, hygieenisyyttä ja hyvää taloudenpitoa. Vai onko jollakin muuta kokemusta?

Yhteistyössä