Miten reagoitte huonoon palveluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta nykyään panen palautetta myös kun saan erityisen hyvää palvelua. Vähän niin kuin lastenkasvatuksessa: helposti keskittyy muistuttamaan siitä mikä meni väärin, mutta pitäisi aina myös kiittää kun on aihetta.

Täytyy sanoa, että en ole koskaan antanut suullista enkä kirjallista palautetta hyvästä palvelusta, normaalit kiitokset ja hymyt toko. Mutta usein niihin paikkoihin, joissa hyvää palvelua on saanut, tulee mentyä uudelleen.

Minulla pari kertaa jäänyt mieleen erityisen huono palvelu:

- Vaasan Amarillossa, jossa ei haluttu sisään vaikeavammaista pikkulasta, koska"ei sovi imagoon".
(Sain myöhemmin kuulla että sama syrjintä koskee aikuisiakin vammautuneita)

- Fransmannissa, jossa "maidoton" oli sama kuin laktoositon ja kun ambulanssia tilattiin niin paikan esimiehen mielestä "tuollaiset ei saisi syödä ravintoloissa".

Alkuperäinen kirjoittaja prisma täti;24628436:
Asiakkaalla oli 8 tuotetta, ja se oli maailmanloppu että piti ne laittaa uusiks koneelle. siihen meni 15 sekunttia. Eihän se nyt hemmetti soikoon mun syy ole, että ei oo tarpeeksi rahaa tilillä. Ja joka kerta kun olen jättänyt kuitin mitätöimättä, aisakas ei ikinä palaa...

Mun täytyy myöntää, että tämänpäiväiseen huonoon palveluun oli osa syynä minun oma moka. Mutta vaikka itse jotain mokaan, niin ei silti tarvitse huokailla ja olla alentava. Pois lähtiessä voi rauhassa antaa toisten lähteä, eikä hyvin selvällä äänellä sanoa, näkemiin ennenkuin saa edes lauseen loppuun. Tuli sanomattakin selväksi, että häipykää jo häiritsemästä..., joo ei häiritä enään ikinä.

- Vaasan Amarillossa, jossa ei haluttu sisään vaikeavammaista pikkulasta, koska"ei sovi imagoon".

- Fransmannissa, jossa "maidoton" oli sama kuin laktoositon ja kun ambulanssia tilattiin niin paikan esimiehen mielestä "tuollaiset ei saisi syödä ravintoloissa".

:O:headwall:

[QUOTE="sandra";24628519]Muissa kaupoissa rahat saa takaisin. Ekalla kerralla tuote oli tietokoneeseen tarkoitettu johto ja toisella kerralla auton varaosa. Molemmilla kerroilla olen ostanut muutakin ja tuotteen kohdalla olen myyjältä kysynyt mielipidettä, että mahdanko tarvita tätä ja myyjän kanssa on tultu yhteisymmärrykseen, että kyllä kannattaa ostaa ja myyjä on kertonut, että alkuperäisessä pakkauksessa voit tuotteen palauttaa jos et tarvitsekaan.

Mun mielestä tuo automaattisesti tarkoittaa sitä, että myös rahat saa takaisin. Ja toi poikkeus pitäisi jossain lukea tai ainakin rehellinen myyjä siitä mainitsisi kaupantekotilanteessa. Mulla ei pienituloisena kotiäitinä ole todellakaan varaa ottaa sitä viidenkympin lahjakorttia liikkeeseen josta en tarvitse mitään. Mun täytyy sillä rahalla ostaa ruokaa.[/QUOTE]

Oot ilmeisemmin asioinut motonetissä.

ei se ole automaatio et aina saa rahat takas. Monet antaa just lahjakortteja sille summalle ja must se on täysin ok asia. Palautusoikeus kun on etu ja on olemassa kauppoja joissa ei saa palauttaa ollenkaan.

Mäki olen kaupanalalla enkä mainitse vaihto- ja palautusoikeudesta ennenkuin asiakas itse siitä kysyy. Silloinkin mainitsen että sellainen on ja mitkä on ehdot. Takaisinmaksutavasta mainitsen vasta kun asiakas kysyy.

Ei se ole automaatio. Ei kannata olettaa mitään vaan olla itse asialla ja kysyä.

onko huhupuhetta vai ihan ravintolan oma vastaus..

Riippuu paikasta, mitä on tapahtunut ja kuinka tilanteeseen on järkevää antaa palautetta.
Oon tainnut tehdä melkein kaikkea; boikotoida, kertoa kavereille, sanonut asiakaspalvelijalle, laittanut s-postilla palautetta jne..

olen itse asiakspalvelija ja mun asiakkaat saa aina hyvää palvelua. Mua eniten risoo nuori ihminen kassalla joka huokailee ja myhäilee itsekseen ja näyttää asiakkaalle selvästi ettei sitä vois vähempää kiinnostaa tehdä sitä duunia.
Yksi asiakaspalvelijan moka jäi ikuisesti mieleen. Olin jalkahoidossa joskus parikymppisenä, ja mulla on erittäin siistit jalat, ettei oikeesti tarvis ku rasvaa lisätä, mutta halusin hemmotella itseäni jalkahieronnalla. No tää kosmetologi sanoi että "mä en kyllä oo ajatellu koko elämääni hinkata jotain jalkoja, vaan ajattelin vielä kouluttautua sille ja sille alalle..." . En muista miten hän sen lauseen jatkoi mutta siinä tuli vaan sellanen olo että no kuule annappa sitte olla, mä voinki lähteä tästä pois.
Myös kassa henkilön kypsymätön töykeys mm. lapsia kohtaan on ärsyttävää.

No minusta palvelu jota sain optikkoliikkeen silmälääkäriltä oli jotain ihan muuta kuin hyvää.
Keväällä vein 11v tyttöni optikolle, siellä todettiin, että tarvitsee silmälääkärin tarkastuksen, no varasimme ajan.
Lapsi halusi minut mukaan huoneeseen, jo siitä lääkäri nyrpisti hieman nenäänsä.

SItten alkoi lapsen säätiminen, että kyllä sinä näet, tämä on vaan teidän ikäisten tyttöjen touhua, että ei muka nähdä, no sano nyt mikä kuvio siinä on, minulla on varattuna sinulle vain tietty aika, jne jne, jäpätys jatkui, enkä siinä vielä sanonut mitään.

No piti varata vielä uusi aika, jolloin silmät tarkistetaan ilman mitään tippoja.
Sanoin sitten, että odottelen tässä käytävän puolella, kun oli muutkin muksut mukana.
Tyttö tuli ulos huoneesta lappu kourassa, jossa luki silmälasiresepti varalle.
Menin sitten ko silmälääkäriltä kysymään, että mihin tulokseen tuli tarkastuksessa, kun en ymmärrä niitä tuloksia siinä lapussa ihan ilman tulkitsemista.

Ensin vastasi töykeästi, että minä jo tytölle tarkasti selitin asiat, no juu-u, mutta kun lapsi on vasta 11 eikä ymmärtänyt noista luvuista ym yhtään mitään.

Sitten alkaa hirveä paasaus, että minä en tässä nyt voi sinulle (siis minulle) mitään luentoa alkaa pitämään, sanoin, että en tarvitse luentoa, vaan kysyisin mikä oli hänen mielipiteensä silmälaseista?
Vastaus; minulla ei ole siihen mitään mielipidettä.
Olin vähän kysymysmerkkinä?
Vielä jatkoi tytön sättimistä, että ne on nuo juuri tuon ikäiset tytöt (ja rumasti katsoi lasta) jotka vaan ovat niin laiskoja.
No sitten sanoi, että tytön silmä on laiska eikä jaksa tarkentaa riittävän nopeasti ja juuri esim koululuokassa se saattaa olla ongelma.
No kysyin sitten, että tarkoittaako hän nyt, että tämä voi olla ohi menevä juttu, sama töykeä vastaus, en tässä rupea mitään luentoja pitämään.

Yritin sitten vielä kysyä, että onko hän sitten sitä mieltä, että luokassa olisi hyvä päästä eturiviin, tuon vuoksi, että silmä ei ehdi näkemään nopeasti kauas ja lähelle vuoron perään.
Taas sama vastaus, minulla ei ole näihin asioihin minkään laista mielipidettä.
En voinut enää muuta kuin kysyä, että miksi ihmeessä tulin silmälääkärille lapsen kanssa jos tuloksia ei selitetä kunnolla, eikä hänellä ole mistään mitään mielipidettä, nostin kirjaimellisesti kädet pystyyn ja kävelin pois, sitten yritti huudella jotakin meidän perään.
Palautetta menossa liikkeen omistajalle.

Lapsi koki koko homman ahdistavaksi, koska nainen oli niin töykeä ja tiuski lapselle siellä huonessa, myös silloin kun oli yksin.

onko huhupuhetta vai ihan ravintolan oma vastaus..

Tarjoilijan vastaus kasvotusten lapsen vanhemmille, tädeille ja enoille.

Esimies myöhemmin ilmoitti mailitse, että "kukaan meillä ei ikinä sano noin", mutta siinä vaiheessa oli tullut viestiä muiltakin samoista syistä syrjityiltä joten oli usko paikan "politiikkaan" (siihen,jotta olisi ollut yhden yksittäisen tarjoilijan poikkeuksellisen huono päivä kyseessä) jo mennyt...

Tuli taas tänään huomattua Tamperelaisessa autokaupassa, että palvelu ei pelaa enää klo 17 jälkeen. N. 10 myyjää ja heillä aikaa juoruilla vain keskenään, mutta ilmiselvästi sanaa "asiakaspalvelu" oli hyvin vaikea ymmärtää. No ei siinä mitään, saahan niitä autoja muualtakin. Meinasin silti kyllä laittaa menemään palautetta vähän ylemmälle taholle...

Olen saannut mutta voi olla että olen itse kovin kriittinenkin kun itsekkin palvelualalla joten...

Mut joskus ihan asiasta kyllä huomauttanut,asia korjaantui.. uus käynti sama homma.. ja boikottiin... kunnes taas sorrun ja kappas palvelu onki muuttunu paremmaks :D

Ihan uskomatonta :O Ei muuten mennä miehen kanssa enää Vaasan Amarilloon.

Täytyy sanoa, että en ole koskaan antanut suullista enkä kirjallista palautetta hyvästä palvelusta, normaalit kiitokset ja hymyt toko. Mutta usein niihin paikkoihin, joissa hyvää palvelua on saanut, tulee mentyä uudelleen.

Palauteskandaali Citymarketissa | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
Ostoksensa palauttamista yrittänyt asiakas sai viime lauantaina sähköpostiinsa poikkeuksellisen törkeän viestin Vaasan Citymarketista.

Viestissä asiakasta solvattiin muun muassa lukihäiriöiseksi idiootiksi ja uhkailtiin väkivallalla sekä toivottiin, että tämä ei koskaan enää palaisi ketjun asiakkaaksi.

"Pitäisi osata lukea"

Kaikki alkoi siitä, kun asiakas ei saanut vaihtaa ostamaansa vääränlaista paristoa. Hän laittoi asiasta 8. marraskuuta sähköpostipalautteen Citymarketille toivoen pikaista yhteydenottoa ja sitä, että saisi 4,19 euron hintaisen kaukosäätimen pariston vaihdettua.

Vastaus tuli muutaman päivän kuluttua suoraan marketin vapaa-ajan osastolta:

"Täysi-ikäisten ihmisten tulisi K-Citymarket-ketjun mielestä osata lukea sen verran että pystyisi tarkistamaan ohjekirjasta tai laitteen vanhasta paristosta minkälaisen pariston tarvitsee... se ei aina ole helppo tehtävä, mutta uskoaksemme sen ei pitäisi olla kovin paljoa haastavampaa kuin, esimerkiksi, lapsen siittäminen jossa ilmeisesti olette onnistuneet."

http://www.pakkotoisto.com/netistae-poimittua/55655-asiakaspalvelua-citymarketin-malliin/
Marttunen Petri < petri.marttunen@citymarket.fi> kirjoitti:
----------------
Hyvä (ent.) asiakkaamme. K-Citymarket -ketju on tiedostava ja henkistä kasvua suosiva kauppaketju. Uskomme siihen että emme loukkaa asiakkaidemme älykkyyttä ja kohtelemme heitä reilusti. Tämän vuoksi yleisenä periaatteenamme on että täysi-ikäisten ihmisten tulisi osata ottaa vastuu omista virheistään. Samaten täysi-ikäisten ihmisten tulisi K-Citymarket -ketjun mielestä osata lukea sen verran että pystyisi tarkistamaan ohjekirjasta tai laitteen vanhasta paristosta minkälaisen pariston tarvitsee. Tiedän että se ei aina ole helppo tehtävä, mutta uskoaksemme sen ei pitäisi olla kovin paljoa haastavampaa kuin, esimerkiksi, lapsen siittäminen jossa ilmeisesti olette onnistuneet. Mielestänne oli siis huonoa asiakaspalvelua että ette saaneet palauttaa paristoa jonka itse olitte valinneet väärin. Se, mitä te kutsutte huonoksi asiakaspalveluksi on täällä tosimaailmassa rahan säästämistä. Kokeilisitte itse heittää vaikka kolme euroa menemään joka kerta kun kohtaatte idiootin. Ei tulisi pidemmän päälle kovinkaan edulliseksi, ei. Mutta ainakin voisit onnitella itseäsi hyvästä asiakaspalvelusta.

Tykistössä on pattereita, radiossa on paristoja. Näin tiedoksenne.

Mutta. Tanja, hitsi vieköön. Itkemisesi ja epiksen huutamisesi sai minut oikeastaan hyvälle tuulelle. Ajatellessani että joku raukka joutuu viettämään loppuelämänsä kanssasi ja että minun ei tämän jälkeen tarvitse mahdollisesti olla missään tekemisissä kanssasi sai aikaan uskomattoman lämpimän tunteen rinnassani. Se ei tietysti kauaa kestä, mitä todennäköisimmin jo muutaman minuutin kuluttua eteen osuu uusi idioottiasiakas jonka jälkeen olen entinen kyyninen itseni. Mutta otetaan tästä kaikki irti niin kauan kuin sitä kestää: Sinä saat rahasi takaisin. Luoja tietää, sinä tarvitset ne 4,19e ostaaksesi itsellesi parin kiveksiä. Tule käymään myymälässämme niin sovitaan asiasta. Mutta älä tule silloin kun minä olen paikalla, päivästä riippuen saattaa olla että löisin teitä suoraan nenävarteen.

Hyvää jatkoa ja kaikkea muuta sellaista

K-Citymarket Vaasa Keskusta
Vapaa-aika

PS. Soitin jo Anttilalle sekä Prismalle. Hekään eivät halua teitä.

Laitan yleensä palautetta virallisten palautekanavien kautta tai kysyn, miten voin jättää palautetta. Viimeksi sain lapsen koululta virheellistä infoa ja huonoa palvelua kaikin puolin ja kysyin minne voin kohdistaa palautteen. Sanoivat opetusviraston olevan oikea osoite, laitoin sinne palautteen ja sieltä soitettiin ja asia selvitettiin ja myös rahani palautettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Palauteskandaali Citymarketissa | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
Ostoksensa palauttamista yrittänyt asiakas sai viime lauantaina sähköpostiinsa poikkeuksellisen törkeän viestin Vaasan Citymarketista.

Viestissä asiakasta solvattiin muun muassa lukihäiriöiseksi idiootiksi ja uhkailtiin väkivallalla sekä toivottiin, että tämä ei koskaan enää palaisi ketjun asiakkaaksi.

"Pitäisi osata lukea"

Kaikki alkoi siitä, kun asiakas ei saanut vaihtaa ostamaansa vääränlaista paristoa. Hän laittoi asiasta 8. marraskuuta sähköpostipalautteen Citymarketille toivoen pikaista yhteydenottoa ja sitä, että saisi 4,19 euron hintaisen kaukosäätimen pariston vaihdettua.

Vastaus tuli muutaman päivän kuluttua suoraan marketin vapaa-ajan osastolta:

"Täysi-ikäisten ihmisten tulisi K-Citymarket-ketjun mielestä osata lukea sen verran että pystyisi tarkistamaan ohjekirjasta tai laitteen vanhasta paristosta minkälaisen pariston tarvitsee... se ei aina ole helppo tehtävä, mutta uskoaksemme sen ei pitäisi olla kovin paljoa haastavampaa kuin, esimerkiksi, lapsen siittäminen jossa ilmeisesti olette onnistuneet."

Tää oli joskus aiemmin palstalla ja ketjussa kävi ilmi, että kirjeen allekirjoittanut ei sen jälkeen enään työskennellyt samaisessa kaupassa.

Yhteistyössä