No minusta palvelu jota sain optikkoliikkeen silmälääkäriltä oli jotain ihan muuta kuin hyvää.
Keväällä vein 11v tyttöni optikolle, siellä todettiin, että tarvitsee silmälääkärin tarkastuksen, no varasimme ajan.
Lapsi halusi minut mukaan huoneeseen, jo siitä lääkäri nyrpisti hieman nenäänsä.
SItten alkoi lapsen säätiminen, että kyllä sinä näet, tämä on vaan teidän ikäisten tyttöjen touhua, että ei muka nähdä, no sano nyt mikä kuvio siinä on, minulla on varattuna sinulle vain tietty aika, jne jne, jäpätys jatkui, enkä siinä vielä sanonut mitään.
No piti varata vielä uusi aika, jolloin silmät tarkistetaan ilman mitään tippoja.
Sanoin sitten, että odottelen tässä käytävän puolella, kun oli muutkin muksut mukana.
Tyttö tuli ulos huoneesta lappu kourassa, jossa luki silmälasiresepti varalle.
Menin sitten ko silmälääkäriltä kysymään, että mihin tulokseen tuli tarkastuksessa, kun en ymmärrä niitä tuloksia siinä lapussa ihan ilman tulkitsemista.
Ensin vastasi töykeästi, että minä jo tytölle tarkasti selitin asiat, no juu-u, mutta kun lapsi on vasta 11 eikä ymmärtänyt noista luvuista ym yhtään mitään.
Sitten alkaa hirveä paasaus, että minä en tässä nyt voi sinulle (siis minulle) mitään luentoa alkaa pitämään, sanoin, että en tarvitse luentoa, vaan kysyisin mikä oli hänen mielipiteensä silmälaseista?
Vastaus; minulla ei ole siihen mitään mielipidettä.
Olin vähän kysymysmerkkinä?
Vielä jatkoi tytön sättimistä, että ne on nuo juuri tuon ikäiset tytöt (ja rumasti katsoi lasta) jotka vaan ovat niin laiskoja.
No sitten sanoi, että tytön silmä on laiska eikä jaksa tarkentaa riittävän nopeasti ja juuri esim koululuokassa se saattaa olla ongelma.
No kysyin sitten, että tarkoittaako hän nyt, että tämä voi olla ohi menevä juttu, sama töykeä vastaus, en tässä rupea mitään luentoja pitämään.
Yritin sitten vielä kysyä, että onko hän sitten sitä mieltä, että luokassa olisi hyvä päästä eturiviin, tuon vuoksi, että silmä ei ehdi näkemään nopeasti kauas ja lähelle vuoron perään.
Taas sama vastaus, minulla ei ole näihin asioihin minkään laista mielipidettä.
En voinut enää muuta kuin kysyä, että miksi ihmeessä tulin silmälääkärille lapsen kanssa jos tuloksia ei selitetä kunnolla, eikä hänellä ole mistään mitään mielipidettä, nostin kirjaimellisesti kädet pystyyn ja kävelin pois, sitten yritti huudella jotakin meidän perään.
Palautetta menossa liikkeen omistajalle.
Lapsi koki koko homman ahdistavaksi, koska nainen oli niin töykeä ja tiuski lapselle siellä huonessa, myös silloin kun oli yksin.