Kohta kuukausi tällaisella ruokavaliolla eikä mitään ole tippunut :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikuinen läski?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikuinen läski?

Vieras
Aamupala: 2 ruisleipää kinkulla ja tomaatilla
Välipala: päärynä tai omena
Lounas: rahkaa marjoilla
Päivällinen: Normaalia kotiruokaa täysjyväpastalla/riisillä, en syö perunaa, vähintään 200g kasviksia ruuan yhteydessä (eli en mätä sitä ruokaa tuhottomia määriä!) Useimmiten meillä syödään kanaa tai kalaa, paistijauhelihaa joskus ja se on ainut punainen liha, mitä syön.
Iltapala: 2 ruisleipää kinkulla ja tomaatilla

Kuituja tulee päivittäin yli 30g, proteiinia tulee riittävästi, kasviksia/hedelmiä/marjoja tulee vähintään 600g päivässä. Kaloreita olen laskenut olevan n.1200 pintaan. 3-4 kertaa viikossa käyn lenkillä (6-7 kilsaa) ja pyrin hyötyliikuntaan aina kun mahdollista.

Ja ei vaan tipu, vaikka ylipainoa on :(

Luulis tippuvan. Nyt tähän joku älypää tulee vouhkaamaan että LAARDIA LISÄÄ ja hiilareita pois!! Uskoo ken tahtoo mutta 1200 kcal pitäs jo painon tippua.

No, ajattele positiivisesti : läskeillekin on nykyään olemassa vaatevalikoimaa, muutakin kuin navettamekkoja.

[QUOTE="Muru";24589688]Mä ihastuin... ja nyt ei ruoalla väliä, paino putoaa hurjasti...ja olen NIIN onnellinen[/QUOTE]

No mä olen rakastunut ihan omaan mieheeni niin tää tuskin käy päinsä :D Vai voisko tohon omaan ukkeliin ihastua jotenkin uudestaan? :)

Kaloreita aivan liian vähän jos vielä liikutkin! Voisit ensin kokeilla nostaa kaloreita muutamalla sadalla. Jos ei toimi voisit kokeilla karppausta jos oletkin vaan hiilariherkkä...

Kauheeta kidutusta noin vähäinen energiamäärä, mä laihduin karppauksella muutamassa kuukaudessa 10 kg ja kaloreita meni n. 2500 päivässä (en tosin kauheen usein laskenu kun söin vaan niin paljon kuin jaksoin)

[QUOTE="HHH";24589676]Luulis tippuvan. Nyt tähän joku älypää tulee vouhkaamaan että LAARDIA LISÄÄ ja hiilareita pois!! Uskoo ken tahtoo mutta 1200 kcal pitäs jo painon tippua.[/QUOTE]
Jos ap sanoo, ettei tipu, niin luulisi uskovan. Mitäs ehdottaisit seuraavaksi? Kaloreita vielä alemmaksi ja rasvoja vielä vähemmäksi? Vai mahdollisesti liikuntaa lisää?

[QUOTE="heips";24589704]Kaloreita aivan liian vähän jos vielä liikutkin! Voisit ensin kokeilla nostaa kaloreita muutamalla sadalla. Jos ei toimi voisit kokeilla karppausta jos oletkin vaan hiilariherkkä...

Kauheeta kidutusta noin vähäinen energiamäärä, mä laihduin karppauksella muutamassa kuukaudessa 10 kg ja kaloreita meni n. 2500 päivässä (en tosin kauheen usein laskenu kun söin vaan niin paljon kuin jaksoin)[/QUOTE]

Mä oon yrittänyt karppausta. Alle 20g hiilareita päivässä ja ei tippunut mihinkään. Sitä ajattelin, kun paino junnasi "normilaihdutuksella" ja niin sitä on hehkutettu. Ja sen jälkeen taisi mennä elimistö jotenkin niin totaalisen sekaisin, että ei oo tippunut enää näinkään. Ja ei tämä kidutukselta tunnu. Mulla ei ole yhtään nälkä ja vointi on hyvä.

[QUOTE="aloittaja";24589702]No mä olen rakastunut ihan omaan mieheeni niin tää tuskin käy päinsä :D Vai voisko tohon omaan ukkeliin ihastua jotenkin uudestaan? :)[/QUOTE]

Ei se sitten taida riittää... sorry. pitää olla joku ihan uus juttu mikä vie kaikki ajatukset, voi se olla koiranpentukin tai opiskelu...

[QUOTE="HHH";24589676]Luulis tippuvan. Nyt tähän joku älypää tulee vouhkaamaan että LAARDIA LISÄÄ ja hiilareita pois!! Uskoo ken tahtoo mutta 1200 kcal pitäs jo painon tippua.[/QUOTE]

Mutta katsos kun kaikilla ei vaan paino tipu liian alhaisilla kaloreilla. Tällaisilla ihmisillä on geeneissä hyvin toimiva säästöliekki, eli jos energiaa yhtäkkiä tulee todella vähän pidetään vararavinnosta kiinni kynsin hampain (mm. alentamalla ruumiinlämpöä ym). Ihan loogista se on. Ja juuri nämä jotka helposti lihovat ja keräävät vararavintoa selvisivät hyvin tuhansia vuosia sitten silloin kun ruokaa ei ollut saatavilla (eli ei ihme että nykyään monet lihovat luonnostaan helposti)

Mä jättäisin ainakin jommatkummat, joko aamupala-tai iltapalaleivät pois.
Tilalle hedelmää ja maustamatonta jugurttia.
Jättäisin myös pastan kokonaan pois,tilalle salaattia. :)

[QUOTE="joku";24589802]Syötkö yhtään rasvaa? Ainakin kalaöljyä voisit lisätä, niin saat omega 3 rasvahappoja.[/QUOTE]

Enpä kyl pahemmin, sen myönnän. Vihaan rasvan makua ja se tuntuu saavan mun vatsanikin sekaisin... Mitään kevyttuotteita en kyllä käytä, mutta näkyvä rasva ällöttää...

Kuulostaa ihan mun eväiltä ja kalorimäärältä, mutta syön kyllä 100-200kcal/pv enemmän, jos liikun tuon verran ja syön n. kerran viikossa jotain mättöä. :P Ja laihdun tasaisesti kuitenkin.

Kummallista kyllä, ettei painosi putoa. Kuinka paljon ylipainoa on?

[QUOTE="aloittaja";24589841]Enpä kyl pahemmin, sen myönnän. Vihaan rasvan makua ja se tuntuu saavan mun vatsanikin sekaisin... Mitään kevyttuotteita en kyllä käytä, mutta näkyvä rasva ällöttää...[/QUOTE]

No todennäköisesti et sitten saa tarpeeksi välttämättömiä rasvahappoja. Jos rasva ällöttää voit yrittää syödä lohta muutaman kerran viikossa tai ottaa kalaöljyn kapseleina.

Syöt varmasti enemmän kuin 1200 Kcl. Ei se painon tippumattomuus ikinä muusta johdu. Paino kyllä putoaa 1200 kalorilla per päivä + liiikunnalla kuukaudessa. Makeutatko rahkan sokerilla? Mitä on normaali kotiruokanne? Syötkö margariinia leivän päällä ja kuinka paljon? Paljonko syöt pastaa/ riisiä (kaloririkkaita) ruoan yhteydessä? Entä paljonko painavat neljä siivuasi ruisleipää?

Itse syön 1 200 Kcl päivässä ja ruokavalio on suurinpiirtein tällainen:

- aamulla 50 g rasvatonta raejuustoa + 28 g viipaletta ruisleipää + tomaattia + n. 5-10 g margariinia
- lounaaksi 400 g sekasalaattia ja purkki tonnikalaa vedessä + 100 g rasvatonta raejuustoa
ja rasvaton sokeriton jogurtti 200 g
- illalliseksi 200 g kanaa tai 150 g kalaa/ punaista lihaa ja 40 g (keitettynä 1,5 dl) ruispastaa
- iltapalaksi omena, 2 dl rasvatonta maustamatonta jogurttia, 2rkl mantelirouhetta

Jos liikun (yleensä liikun 400 - 500 kalorin edestä) syönhiilareita lisää. Eli toisen samalaisen annoksen kuin aamiaiseni.Paino tippuu hyvin.

Aamupala: 1 ruisleipää salaatilla, munalla ja tomaatilla + luonnonjogurtti/rahkaa marjoilla, teetä/kahvia
Lounas: ruokaisa salaatti + oliiviöljyä päälle!
Välipala: päärynä tai omena tai rahkaa marjoilla
Päivällinen: Normaalia kotiruokaa täysjyväpastalla/riisillä, en syö perunaa, vähintään 200g kasviksia ruuan yhteydessä (eli en mätä sitä ruokaa tuhottomia määriä!) Useimmiten meillä syödään kanaa tai kalaa, paistijauhelihaa joskus ja se on ainut punainen liha, mitä syön. HUOM! Myös kinkku on punaista lihaa!
Iltapala: 1 ruisleipää salaatilla, kinkulla ja tomaatilla + esim. tee

Tässä hieman muokattuna sinulle, kokeile jos tehoaisi paremmin. Huomasin meinaan, et omassasi oli kovin vähän proteiinia ja paljon hiilaria niin koitin hieman tasapainoittaa sitä suhdetta. Itse olen mennyt suurin piirtein näin nyt kohta 2 viikkoa (satunnaisia herkutteluja on mahtunut joukkoon) ja paino on pudonnut 5kg! Lisäksi liikun kyllä joka päivä, mitä en ennen tehnyt lainkaan.

[QUOTE="vieras";24589901]Syöt varmasti enemmän kuin 1200 Kcl. Ei se painon tippumattomuus ikinä muusta johdu. [/QUOTE]

Ihminen ei ole kone jonka kulutusta pystyy tarkalleen laskea. Eikä ruuan kaloreitakaan pysty laskea tarkalleen. Monet asiat vaikuttaa kuten esim. hormonit. Ap:en syöminen vaikuttaa todella vähäiseltä, jotkut varmaan laihtuukin tolla mutta jotkut vaan tarttee enemmän energiaa että säästöliekki ei iske.

Yhteistyössä