Kohta kuukausi tällaisella ruokavaliolla eikä mitään ole tippunut :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikuinen läski?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24589745]Nouseeko syke lenkillä?
Ovatko vaatteet löystyneet? Jos vaikka läski olisi muuttunut lihakseksi.[/QUOTE]

Naisen täytyy kyllä tehdä todella kovasti töitä, jotta saisi lihasta edes kilon verran vuodessa!

Ap:lle painotat päivän suurimman aterian päivälliselle, ettei vain annoskoko kasvaisi silloin vahingossa liian suureksi? Syöt aamiaisella ja "lounaalla" todella vähän. Oletko kokeillut esim kiloklubin laskureita? Tai tutustunut vaikka johonkin valmiiseen dieettiin esim go fat go?

T: -20kg :)

[QUOTE="sirkku";24589925]Jos paino ei tipu, sulla on kilpirauhasen vajaatoiminta! Se pistää kropan säästöliekille.[/QUOTE]

En tiedä mikä on. Olen samalla ruokavaliolla laihduttanut aikoinaan 25 kiloa. Sen karppaustestauksen (ihana ihana karppaus) jälkeen elimistö tuntuu menneen totaalisen sekaisin. Paino nousi ihan järkyttävästi, kun sen lopetin ja normaali laihdutuskaan ei toimi enää :(

Naisen täytyy kyllä tehdä todella kovasti töitä, jotta saisi lihasta edes kilon verran vuodessa!

Ap:lle painotat päivän suurimman aterian päivälliselle, ettei vain annoskoko kasvaisi silloin vahingossa liian suureksi? Syöt aamiaisella ja "lounaalla" todella vähän. Oletko kokeillut esim kiloklubin laskureita? Tai tutustunut vaikka johonkin valmiiseen dieettiin esim go fat go?

T: -20kg :)

Käytän Kalorilaskuria.

T: -25kg joskus samalla dieetillä

Mulla tippui 1100-1200 kalorilla ja aika samanlaisella ruokavaliolla 9 kiloa puolessa vuodessa normaalipainon sisällä.(BMI aluksi 23,3, nyt 20) Kyl se onnistuu. Kannattaa vaihdella sitä päivittäistä kalorimäärää, buustata välillä jne ettei keho totu liian alhaiseen kalorinsaantiin ja ala jumittaa

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24589730:
Jos ap sanoo, ettei tipu, niin luulisi uskovan. Mitäs ehdottaisit seuraavaksi? Kaloreita vielä alemmaksi ja rasvoja vielä vähemmäksi? Vai mahdollisesti liikuntaa lisää?

Ehdotan että sen sijaan ilmoittaa ja laskee summittaisesti, tarkkailee punniten tasan tarkkaan kaiken mitä syö ja mietitään sit uudelleen. Hyvin usein ihmiset luulee syövänsä vähän mutta niitä ns. piilokaloreita tulee pikkujutuistakin paljon.

[QUOTE="sama";24590036]Ehdotan että sen sijaan ilmoittaa ja laskee summittaisesti, tarkkailee punniten tasan tarkkaan kaiken mitä syö ja mietitään sit uudelleen. Hyvin usein ihmiset luulee syövänsä vähän mutta niitä ns. piilokaloreita tulee pikkujutuistakin paljon.[/QUOTE]

Missä luki, että lasken summittaisesti? Ilmoitin käyttäväni kalorilaskuria? Lasken kyllä ihan pilkutarkalleen päivittäiset syömiset. Pistin tohon vaan tolleen summittaisesti, kun päivällinen vaihtelee päivittäin.

[QUOTE="aloittaja";24589991]En tiedä mikä on. Olen samalla ruokavaliolla laihduttanut aikoinaan 25 kiloa. Sen karppaustestauksen (ihana ihana karppaus) jälkeen elimistö tuntuu menneen totaalisen sekaisin. Paino nousi ihan järkyttävästi, kun sen lopetin ja normaali laihdutuskaan ei toimi enää :([/QUOTE]

Saanko kysyä mitä söit kun karppasit? Jos vedit melkeen pelkkää proteiinia ja alhasilla kaloreilla en ihmettele että kroppa on sekasin...

Liikaa hiilareita, liian vähän proteiineja ja hyviä rasvoja. Tai sitten sun kilpirauhanen ei toimi, mihin viittaisi se, ettei tuolla ruokavaliolla ole nälkä ja että nukut paljon. 7 tuntia pitäisi riittää hyvin..

Saanko kysyä mitä söit kun karppasit? Jos vedit melkeen pelkkää proteiinia ja alhasilla kaloreilla en ihmettele että kroppa on sekasin...

Aamupalaksi söin keitettyä munaa tai sitä Lidlin kreikkalaista jugurttia.

Lounaaksi söin useimmiten kanapihvejä ja kurkkua/vihreää salaattia tai sitten aamiaismöttösiä (karppiohje).

Päivällliseksi mä söin vaikka mitä. Broiskugratiinia, kukkakaalimuussia, paistettua kalaa, kaalilaatikkoa, munakkaita yms yms.

Sillon söin vaan kolmesti päivässä.

[QUOTE="aloittaja";24590137]Aamupalaksi söin keitettyä munaa tai sitä Lidlin kreikkalaista jugurttia.

Lounaaksi söin useimmiten kanapihvejä ja kurkkua/vihreää salaattia tai sitten aamiaismöttösiä (karppiohje).

Päivällliseksi mä söin vaikka mitä. Broiskugratiinia, kukkakaalimuussia, paistettua kalaa, kaalilaatikkoa, munakkaita yms yms.

Sillon söin vaan kolmesti päivässä.[/QUOTE]

Ok. Tässä mun yks esimerkkipäivä:

Aamupala: 3 kananmunaa + 3 siivua pekonia. Teetä kermalla ja pala juustoa.
Lounas: Lohta ja kasviksia koskenlaskija-kerma-seoksessa
Päivällinen: Currykanaa kermassa + raakaa kaalia
(Iltapala: Teetä kermalla + juustoa + pala tummaa suklaata + joku vihannes)

Joillakin voi kerma ja juustot jumittaa, mutta mulla ei... Myöhemmin lisäsin ruokavalioon vähän perunaa, maitoa ja leipää ja ajoitan ne ennen treeniä :)

Mun mielestä tää on taas helppo. Aapee syö todellisuudessa enemmän kuin kertoo. Jostain tulee piilokaloreita. 1200 kaloria jos syö päivässä laihtuu ja piste.

[QUOTE="vempula";24590367]Mun mielestä tää on taas helppo. Aapee syö todellisuudessa enemmän kuin kertoo. Jostain tulee piilokaloreita. 1200 kaloria jos syö päivässä laihtuu ja piste.[/QUOTE]

Huoh. Selitä mulle se, että miksi mä laihduin tällä tavalla aiemmin sen 25 kg ja nyt en sitten millään? Eikä tässä ole mitään vuosia välissä. Ja piste. Ilmeisesti nyt sitten salakavalasti tässä välissä näihin mun aina käyttämiini ruokiin on lisätty jotain piilokaloreita? Ja piste.

Mahdollisuuksia voi olla muutamakin:

jos syöt 1200kcal päivässä ja kulutat siittä liikunnalla 200-300kcal niin sun kroppa saa todellisuudessa liian vähän polttoainetta, mikä pidemmällä aikavälillä menee säästöliekille. säästöliekkiä heitellään ihan joka väliin, mutta oikea säästöliekkikin on olemassa ja se tulee juurikin noilla kaloreilla; kroppa ei saa tarpeeks kaloreita ja menee hätätilaan ja pitää viimesistäkin kiinni,joten laihdutus hidastuu ja stoppaa kokonaan hetkeksi. ja toinenpuoli on se, että kroppa saa liikaa kaloreita siihen nähden että alihtuisi nälkiintymällä (anoreksia esim.)
jos siis harrastat liikuntaa, niin lisää sitä kalorisaantia.
näin mua ohjeisti mun personal trainer kun täytin sille 2kk ajan ruokapäiväkirjaa.

toinen vaihtoehto on se, että sun kilpirauhanen ei toimi. siinä ei sitten autakkaan, vaikka söisit vaan 800kcal. eli, kannattaa ehdottomasti mennä verikokeisiin. tuo tauti on lisääntynyt huomattavasti tässä lähiaikoina. oireita on muitakin kun se, ettei alihdu tai paino nousee, googlettelehan sitä.

En usko sun syövän salaa itteltäs,niinkun joku ehdotti.
laihdutus toki perustuu syömiseen, etkä liikunnalla laihdu, mutta saat pidettyä kropan kauniina ja mielen virkeenä.
en enää muista tarkalleen miten söit, mutta jos mä oisin sä, niin muokkaisin ainakin senverran ruokavalioo, että korvaisin sen hedelmävälipalan rahkalla ja lounaalle ottaisin lihaa ja salaattia. päivällinen sulla oli joku kotiruoka? täysjyvää 1dl makaroni/riisi salaattia ja nyrkkisi kokoinen pala lihaa. tai sitten lounaankanssa toistepäin, iltaakohden kun kannattaa keventää.

mieleen nousi vielä kysymys kun kerroit, että oot kuitenkin jo alihtunu 25kg, että paljonko painat nyt, tai mikä on bmi?

kun laihdutin itse atkinsilla joskus saman 25kg niin bmi laski 21. nyt oon koittanu laihduttaa paria kiloa, eikä se oikein oo helppoo, mutta tässävaiheessa sen eteen näköjään täytyy oikeesti nähdä vaivaa ja vuodattaa kyyneleitä.

Ei tollaset säästöliekit ikuisuuksia kestä. Jos syö tarpeeksi vähän niin laihtuu. Ei tarvita tällaseen mitään taikuruutta. Se on eri sitten jos on jokin sairaus minkä vuoksi ei paino tipu.

[QUOTE="vempula";24590744]Ei tollaset säästöliekit ikuisuuksia kestä. Jos syö tarpeeksi vähän niin laihtuu. Ei tarvita tällaseen mitään taikuruutta. Se on eri sitten jos on jokin sairaus minkä vuoksi ei paino tipu.[/QUOTE]

Noilla kaloreilla se kestää kauan,mut eihän mikään ikuisesti kestä.
kaloreita on joko nostettava tai laskettava (laskua ei kannata toteuttaa )
ja aineenvaihduntaa voi myös huijata.

Kannattaa kysyä ihan ammattilaiseltakin jos on ongelmia, he osaa auttaa. silleen mäkin onnistuin. ja mä kuvittelin tekeväni kaiken oikein, mutta en kehittyny mihinkään suuntaan.
palkkasin ittelleni personal trainerin ja niitä tuloksia todellakin tuli. syöminen meni ihan uusiks, kaloreita lisättiin niin että treenipäivinä oli saatava kaloreita 2000!
aikaisemmin söin sen 1200kcal ja treenasin, tyhmä minä! en laihtunu,enkä saanu lihaksiakaan.
painoin sillon 62kg ja mun rasvaprossa oli 34. ensimmäinen kontrolli oli 1kk alottamisesta trainerinkanssa ja paino oli pudonnut vaan 60,5 mutta rasvaprossa oli 30.
seuraavassa kontrollissa rasvat oli 28 ja lihasmassa oli kasvanut samassa suhteessa kun rasvaa kadonnut.
vaatekoko pieneni ihan hirveesti, vaikka en laihtunu vaa'alla ihan hirveitä määriä. yhteensä oon nyt vuodenaikana keventyny 4kg ja vielä olis 2kg pudotettavana. rasvaprosenttia en ole nyt kattonut, mutta se ois tarkotus saada lähelle 20, mutta vaatii vielä hurjasti töitä.

Ajatellaanpas että joku täällä porskuttaa ja vetelee vuoden joka päivä 1200 kaloria ja toinen 2000 kaloria. Niin kyllä mä väittäisin että kilot lähtee tolla ekalla tehokkaammin. Kyllä se kaikki on loppujen lopuksi kiinni niistä kaloreista. Kilot ei pysy yllä jos ei saa tarpeeksi kaloreita.

UNOHTAKAA KEPULI KONSTIT

Energian ja kulutuksen tasapainossa paino ei kasva eikä laske. Ilmeisesti nakkaat berliininmunkin aina silloin tällöin tai et tee mitään muuten ja istut perseelläsi

[QUOTE="vieras";24590955]UNOHTAKAA KEPULI KONSTIT

Energian ja kulutuksen tasapainossa paino ei kasva eikä laske. Ilmeisesti nakkaat berliininmunkin aina silloin tällöin tai et tee mitään muuten ja istut perseelläsi[/QUOTE]
peesi

[QUOTE="vempula";24590946]Ajatellaanpas että joku täällä porskuttaa ja vetelee vuoden joka päivä 1200 kaloria ja toinen 2000 kaloria. Niin kyllä mä väittäisin että kilot lähtee tolla ekalla tehokkaammin. Kyllä se kaikki on loppujen lopuksi kiinni niistä kaloreista. Kilot ei pysy yllä jos ei saa tarpeeksi kaloreita.[/QUOTE]

Itse asiassa mä laihduin paljon nopeammin matalahiilarisella ja korkeilla kaloreilla (2500) kun korkeahiilarisella ja matalakalorisella (n. 1600 kcal). Matalahiilarista ja matalakalorista en ole kokeillut, enkä kokeilekaan kun toimii korkeammillakin. Kaloriteori ei todellakaan ole absoluuttinen totuus!

Ketoosissa voi laihtua jopa jos syö yli kulutuksen, ylimääräinen rasva tulee ulos rasvaripulina (olettaen ettei proteiinia syödä liikaa), mutta ajan mittaan kyllä nälänhallinnan pitäisi toimia niin ettei rasvaa tule syötyä liikaa.

[QUOTE="vieras";24589901]Syöt varmasti enemmän kuin 1200 Kcl. Ei se painon tippumattomuus ikinä muusta johdu. Paino kyllä putoaa 1200 kalorilla per päivä + liiikunnalla kuukaudessa. Makeutatko rahkan sokerilla? Mitä on normaali kotiruokanne? Syötkö margariinia leivän päällä ja kuinka paljon? Paljonko syöt pastaa/ riisiä (kaloririkkaita) ruoan yhteydessä? Entä paljonko painavat neljä siivuasi ruisleipää?

Itse syön 1 200 Kcl päivässä ja ruokavalio on suurinpiirtein tällainen:

- aamulla 50 g rasvatonta raejuustoa + 28 g viipaletta ruisleipää + tomaattia + n. 5-10 g margariinia
- lounaaksi 400 g sekasalaattia ja purkki tonnikalaa vedessä + 100 g rasvatonta raejuustoa
ja rasvaton sokeriton jogurtti 200 g
- illalliseksi 200 g kanaa tai 150 g kalaa/ punaista lihaa ja 40 g (keitettynä 1,5 dl) ruispastaa
- iltapalaksi omena, 2 dl rasvatonta maustamatonta jogurttia, 2rkl mantelirouhetta

Jos liikun (yleensä liikun 400 - 500 kalorin edestä) syönhiilareita lisää. Eli toisen samalaisen annoksen kuin aamiaiseni.Paino tippuu hyvin.[/QUOTE]

Hirveää jos pitäisi yrittää tulla toimeen tuollaisella ruokavaliolla. :|
Tai ap:n ruokavaliolla. :(

Yhteistyössä