Tehdäämpä pieni kysely..Onko teidän mielestä oikein, että mies joutuu maksamaan elatusapua lapsesta jota ei halunnut?

aina kortsu
[QUOTE="Horuksen silmä";24560684]Mitäs jos jatkossa yh-mammat harrastaa sitä seksiä ainoastaan naisten kanssa, niin ei tarvitse alkaa vääntämään kuka sen vahinko lapsen elättää kela vaiko vastahankainen mies.[/QUOTE]

Se olisikin niin oikein. Toisaalta mieskin vastuussa, mikälli uskoo naisen ehkäisyyn, eikä itse käytä kortsua. Mikäli olisin mies, käyttäisin aina kortsua, ettei tulisi noita aviottomia lapsia, joista joutuu maksamaan, kun nainnen halunnut saada lapsen.
 
"Horuksen silmä"
Se olisikin niin oikein. Toisaalta mieskin vastuussa, mikälli uskoo naisen ehkäisyyn, eikä itse käytä kortsua. Mikäli olisin mies, käyttäisin aina kortsua, ettei tulisi noita aviottomia lapsia, joista joutuu maksamaan, kun nainnen halunnut saada lapsen.
Vakavasti ottaen, nykyaikana ei kannata paneskella ketään ilman kumia ellei tarkoituksena ole lisääntyminen, eikä missään tapauksessa kannata paneskella ihmistä jota ei tunne. Eihän se vahinkoraskaus ole ainut riski mitä voi sattua kun harrastaa seksiä väärän ihmisen kanssa.
 
Anteeksi nyt mutten ymmärrä mitä sun abortti kuuluu tähän asiaan.
Mä en jaksa vängätä, mutta mielestäni miehelläkin kuuluisi olla oikeus päättää abortista tai pikemmin sen tekemättömyydestä, että se voi todellakin olla miehelle tasa yhtä kova paikka ja jos kerta miehellä on automaattinen velvollisuus kantaa vastuunsa elatusmaksuin on hänellä myös oltava oikeuksia. Eihän se asia oikeasti kuulu alkuperäiseen kysymykseen, mutta siitä tässä on hemmetin monta sivua väännetty.

Yhtälailla nainen ottaa tietoisen raskausriskin ottaessaan peniksen sisään kuin mies laittaessaan sen.
 
[QUOTE="Horuksen silmä";24561065]Vakavasti ottaen, nykyaikana ei kannata paneskella ketään ilman kumia ellei tarkoituksena ole lisääntyminen, eikä missään tapauksessa kannata paneskella ihmistä jota ei tunne. Eihän se vahinkoraskaus ole ainut riski mitä voi sattua kun harrastaa seksiä väärän ihmisen kanssa.[/QUOTE]

Mä en ainakaan harrastaisi seksiä ilman tuplaehkäisyä, enkä tuntemattoman kanssa. Enkä varsinkaan tuntemattoman jonka olisin bongannut baarista.
Vaikka olenkin YH-MAMMA. Ja kaikenlisäksi TEINIÄITI.
 
"vieras"
Mä en jaksa vängätä, mutta mielestäni miehelläkin kuuluisi olla oikeus päättää abortista tai pikemmin sen tekemättömyydestä, että se voi todellakin olla miehelle tasa yhtä kova paikka ja jos kerta miehellä on automaattinen velvollisuus kantaa vastuunsa elatusmaksuin on hänellä myös oltava oikeuksia. Eihän se asia oikeasti kuulu alkuperäiseen kysymykseen, mutta siitä tässä on hemmetin monta sivua väännetty.

Yhtälailla nainen ottaa tietoisen raskausriskin ottaessaan peniksen sisään kuin mies laittaessaan sen.
Sinun ihannemaailmassasi todellakin kannattasi turvautua vaan seksileluihin.
 
"vieras"
:LOL:

Voi hiisi, kun sä yrität, mutta et vaan saa osumaan edes lähelle.
Niin siis sitä yritin sanoa, että jos itse joutuisin antamaan päätäntävallan raskaustapauksessa myös miehelle (kuten sinusta olisi ihanteellista), niin en todellakaan uskaltaisi koskeakaan miehiin, vaan harrastaisin seksiä ihan vaan itseni kanssa. Ja näin varmaan tekisi moni muukin. Ei kuulosta minusta mitenkään kivalle maailmalle. Haitat syövät täysin kuvitteelliset edut.
 
[QUOTE="vieras";24561142]Niin siis sitä yritin sanoa, että jos itse joutuisin antamaan päätäntävallan raskaustapauksessa myös miehelle (kuten sinusta olisi ihanteellista), niin en todellakaan uskaltaisi koskeakaan miehiin, vaan harrastaisin seksiä ihan vaan itseni kanssa. Ja näin varmaan tekisi moni muukin. Ei kuulosta minusta mitenkään kivalle maailmalle. Haitat syövät täysin kuvitteelliset edut.[/QUOTE]

Se olisikin itseasiassa hyvinkin fiksua, sen lisäksi, että on mahdollista myös käyttää useampia eri ehkäisymetodeja samanaikaisesti ja raskauden mahdollisuus on äärimmäisen pieni.

Mutta, ethän ole unohtanut, että on olemassa ihmisiä jotka elävät parisuhteessa ja harrastavat parisuhdeseksiä luotettavan kumppanin kanssa, suhteessa jossa on keskusteltu eri vaihtoehdoista. Ei minulla ole mitään ongelmaa ottaa miestä mukaan päätöksen tekoon, tai noh, eron sattuessa meille taitaisi tulla kiista kumpi saa lapset :)

Ei sitä tarvitse hypätä tuntemattoman kanssa sänkyyn, voihan sitä aiemmin keskustella ja tutustua. Antaa itselle aikaa kiinnostua kunnolla.
 
Ehkä yllättävää, mutta kyllä niitäkin miehiä löytyy joiden kanssa vastuista ja oikeuksista voi keskustella myös etukäteen. Eikä kaikki naisetkaan ole tekemässä lasta mieheltä salaa vain vaatiakseen itselleen elareita. Joskus todella kannattaisi avata ensin suunsa (enkä tarkoita seksi tarkoitukseen) vasta sitten housut.
 
  • Tykkää
Reactions: zenn
"laura"
Tarkoitus vertailla tilannetta, jossa nainen haluaa lapsen ja mies ei. Miksi mies voidaan pakottaa maksamaan elatusmaksuja jos kumpikaan ei ole huolehtinut kunnollisesta ehkäisystä? Ja toisessa tilanteessa jossa nainen ei halua lasta, voi hän yksin tehdä päätöksen olla saattamatta miehen haluamaa lasta, miksei miehelle sallita tunteita?
Ihan siinäkin tapauksesa, että lapsi on maailmassa ja nainen ei sitä luokseen halua, mutta mies haluaa niin ihan se äitikin joutuu niitä elatusmaksuja maksamaan yh-isukille. Ei siinä mitään epätasa-arvoa ole.

Siinä vaiheessa, kun sikiö on naisen sisällä on päätäntävalta sillä kenen ruumiissa sikiö on. Se on biologinen fakta.

Asiassa ei ole mitään epätasa-arvoista. Tasa-arvo ei ole sitä, että kaikki kaikki saavat saman.

Tuo on yksi tyhmimpiä ikinä lukemiani lauseita: miksi mies voidaan pakottaa maksamaan elatusmaksuja, jos kumpikaan ei ole huolehtinut ehkäisystä.
Sillä pienellä elatusmaksullako lapsesta kasvaa yhteiskuntakelpoinen yksilö..? Tarvitaan kyllä aika paljon enemmän, jotta lapsi eläisi ja kasvaisi.
 
Lunatic
Mä en jaksa vängätä, mutta mielestäni miehelläkin kuuluisi olla oikeus päättää abortista tai pikemmin sen tekemättömyydestä, että se voi todellakin olla miehelle tasa yhtä kova paikka ja jos kerta miehellä on automaattinen velvollisuus kantaa vastuunsa elatusmaksuin on hänellä myös oltava oikeuksia. Eihän se asia oikeasti kuulu alkuperäiseen kysymykseen, mutta siitä tässä on hemmetin monta sivua väännetty.

Yhtälailla nainen ottaa tietoisen raskausriskin ottaessaan peniksen sisään kuin mies laittaessaan sen.

Hohhoijaa. Mun alkaa pää nykiä..:LOL:
En ymmärrä miten joku voi edes vitsinä heittää tommosen idean ilmoille. Lienet trolli..:eek:
 
Lunatic
[QUOTE="vieras";24561142]Niin siis sitä yritin sanoa, että jos itse joutuisin antamaan päätäntävallan raskaustapauksessa myös miehelle (kuten sinusta olisi ihanteellista), niin en todellakaan uskaltaisi koskeakaan miehiin, vaan harrastaisin seksiä ihan vaan itseni kanssa. Ja näin varmaan tekisi moni muukin. Ei kuulosta minusta mitenkään kivalle maailmalle. Haitat syövät täysin kuvitteelliset edut.[/QUOTE]

Peesi.
Samantien sitä voisi ampua itseään päähän.
 
"vieras"
Se olisikin itseasiassa hyvinkin fiksua, sen lisäksi, että on mahdollista myös käyttää useampia eri ehkäisymetodeja samanaikaisesti ja raskauden mahdollisuus on äärimmäisen pieni.

Mutta, ethän ole unohtanut, että on olemassa ihmisiä jotka elävät parisuhteessa ja harrastavat parisuhdeseksiä luotettavan kumppanin kanssa, suhteessa jossa on keskusteltu eri vaihtoehdoista. Ei minulla ole mitään ongelmaa ottaa miestä mukaan päätöksen tekoon, tai noh, eron sattuessa meille taitaisi tulla kiista kumpi saa lapset :)

Ei sitä tarvitse hypätä tuntemattoman kanssa sänkyyn, voihan sitä aiemmin keskustella ja tutustua. Antaa itselle aikaa kiinnostua kunnolla.
Myös parisuhteessa elävänä haluan pitää lopullisen päätäntävallan itselläni. Ja vaikka parisuhteessakin haluaisi antaa vallan myös toiselle, niin suhteen alkuvaiheessa varmaankin on ihan järkevää pitää kaikki langat omissa käsissä. Et myöskään osaa ajatella niiden ihmisten kannalta, joiden parisuhteessa on toivomisen varaa tai se on täysin mahdoton. Kyllä naisen itsemääräämisoikeuden edut ulottuvat yhdenillanjuttuja pidemmälle.
 
"vieras"
Peesi.
Samantien sitä voisi ampua itseään päähän.
:D

Tästä saa kyllä huumoria aikaiseksi, kun ajattelee mihin kaikkin tilanteisiin kyseinen käytäntö elävässä elämässä johtaisi. Naisia sidottaisiin varmaan sänkyyn kiinni, etteivät menisi teettämään itselleen laittomia abortteja ja lehdessä julkaistaisiin juttuja laittomista lapsenmurhaajista. Abortoitujen sikiöiden isät itkisivät Alibissa kohtaloaan samalla kun murhamammat istuisivat kiven sisällä.
 
Lunatic
[QUOTE="vieras";24561215]:D

Tästä saa kyllä huumoria aikaiseksi, kun ajattelee mihin kaikkin tilanteisiin kyseinen käytäntö elävässä elämässä johtaisi. Naisia sidottaisiin varmaan sänkyyn kiinni, etteivät menisi teettämään itselleen laittomia abortteja ja lehdessä julkaistaisiin juttuja laittomista lapsenmurhaajista. Abortoitujen sikiöiden isät itkisivät Alibissa kohtaloaan samalla kun murhamammat istuisivat kiven sisällä.[/QUOTE]

Juu, ei helvetti... ihana maailma, jää natsisaksakin kauas taakse.:xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: chrissy
Oikein
Onneksi Suomen laki on tässä asiassa selkeä: lapsella on oikeus elatukseen sekä äidiltään että isältään olipa hän sitten haluttu tai ei.

Moraalisesti ajateltunakin asia on juuri näin: isän ja äidin pitää elättää lapsensa.

On ihan kummankin vanhemman oma tyhmyyttä, jos harjoittaa suojaamatonta seksiä ja sitten ruikuttaa, että on kauheaa kun joutuu kantamaan vastuun ei-halusta lapsesta. Jos aikuinen haluaa seksiä, mutta ei lasta, kyllä hän tietää kuinka pitää toimia. Jos on 100% varma, ettei halua lasta, kannattaa ottaa itse vastuu ehkäisystä.
 
Äly älä jätä
Mä en jaksa vängätä, mutta mielestäni miehelläkin kuuluisi olla oikeus päättää abortista tai pikemmin sen tekemättömyydestä, että se voi todellakin olla miehelle tasa yhtä kova paikka ja jos kerta miehellä on automaattinen velvollisuus kantaa vastuunsa elatusmaksuin on hänellä myös oltava oikeuksia. Eihän se asia oikeasti kuulu alkuperäiseen kysymykseen, mutta siitä tässä on hemmetin monta sivua väännetty.

Yhtälailla nainen ottaa tietoisen raskausriskin ottaessaan peniksen sisään kuin mies laittaessaan sen.
Naisen ei tarvitse ottaa raskausriskiä ottaessaan peniksen sisäänsä. Jos et tiedä kuinka, ota yhteys lähimpään ehkäisynevolaan tai vaikka terveysasemalle. Ne neuvoo sinua siellä.

Miehen ei tarvitse ottaa raskausriksiä laittaessaan peniksen naisen sisään. Jos et tiedä kuinka, ota yhteys lähimpään ehkäisyneuvolaan tai vaikka terveysasemalle. Sieltä saat tarkat ohjeet.
 
[QUOTE="vieras";24561201]Myös parisuhteessa elävänä haluan pitää lopullisen päätäntävallan itselläni. Ja vaikka parisuhteessakin haluaisi antaa vallan myös toiselle, niin suhteen alkuvaiheessa varmaankin on ihan järkevää pitää kaikki langat omissa käsissä. Et myöskään osaa ajatella niiden ihmisten kannalta, joiden parisuhteessa on toivomisen varaa tai se on täysin mahdoton. Kyllä naisen itsemääräämisoikeuden edut ulottuvat yhdenillanjuttuja pidemmälle.[/QUOTE]

Ihan totta, etten osaa ajatella vähemmän hyvässä suhteessa olevien kannalta, sellaiseen jääminen ja siinä vielä antamalla tahattomalle raskaudelle mahdollisuus on kuitenkin kuin kaivaisi verta nenästään. Ja siihen itsemäärämisoikeuteen, itse pidän ehdottomana kumppania, joka kunnioittaa minua ja osaa hyväksyä mitä on myös minulle hyväksi. En nyt välttämättä haluaisi mennä muunlaisen kanssa sänkyyn, etenkään jos ehkäisy ei ole todella hyvässä kunnossa.

Edelleen toitotan vastuuta ja keskustelua jo ennen seksiä ja myös toisen huomioon ottamista.

Mä en enää jaksa. Toivottavasti jaksatte jatkaa :D
 
[QUOTE="vieras";24561215]:D

Tästä saa kyllä huumoria aikaiseksi, kun ajattelee mihin kaikkin tilanteisiin kyseinen käytäntö elävässä elämässä johtaisi. Naisia sidottaisiin varmaan sänkyyn kiinni, etteivät menisi teettämään itselleen laittomia abortteja ja lehdessä julkaistaisiin juttuja laittomista lapsenmurhaajista. Abortoitujen sikiöiden isät itkisivät Alibissa kohtaloaan samalla kun murhamammat istuisivat kiven sisällä.[/QUOTE]

No reaalimaailmassa tuskin asiat muuttuivat millään tavalla, harvemmalla miehellä on halua hankkia lapsia satunnaisen naisen kanssa vaan eiköhän lähes kaikki toivo sitä aborttia.
 
"vieras"
Ihan totta, etten osaa ajatella vähemmän hyvässä suhteessa olevien kannalta, sellaiseen jääminen ja siinä vielä antamalla tahattomalle raskaudelle mahdollisuus on kuitenkin kuin kaivaisi verta nenästään. Ja siihen itsemäärämisoikeuteen, itse pidän ehdottomana kumppania, joka kunnioittaa minua ja osaa hyväksyä mitä on myös minulle hyväksi. En nyt välttämättä haluaisi mennä muunlaisen kanssa sänkyyn, etenkään jos ehkäisy ei ole todella hyvässä kunnossa.

Edelleen toitotan vastuuta ja keskustelua jo ennen seksiä ja myös toisen huomioon ottamista.

Mä en enää jaksa. Toivottavasti jaksatte jatkaa :D
No tähän lapselliseen ja reaalielämän puutteesta kärsivään kommenttiin tosiaan on hyvä lopettaa.
 
"vieras"
Ihan totta, etten osaa ajatella vähemmän hyvässä suhteessa olevien kannalta, sellaiseen jääminen ja siinä vielä antamalla tahattomalle raskaudelle mahdollisuus on kuitenkin kuin kaivaisi verta nenästään. Ja siihen itsemäärämisoikeuteen, itse pidän ehdottomana kumppania, joka kunnioittaa minua ja osaa hyväksyä mitä on myös minulle hyväksi. En nyt välttämättä haluaisi mennä muunlaisen kanssa sänkyyn, etenkään jos ehkäisy ei ole todella hyvässä kunnossa.

Edelleen toitotan vastuuta ja keskustelua jo ennen seksiä ja myös toisen huomioon ottamista.

Mä en enää jaksa. Toivottavasti jaksatte jatkaa :D
Tämän kommentin valossa on vaikeaa ymmärtää miten ikinä itse olet joutunut tekemään abortin.
 
katsokaa peiliinkin!!!
Vaikka oisin ollut missä kiihkoissa, niin en ikinä ole ollut niin t y h m ä, että oisin antanut jonkun ventovieraan tai puolitutun ukon n.ssia itseäni paljaalla (vaikka olenkin pillereitä syönyt). Voi jestas sentään. Sen sijaan aviomieheni kanssa olen harrastellut seksiä milloin mitenkin, mutta hänen kanssaanhan tällaisista asioista ei tarvitse vääntää, koska olemme asioista ja niihin liittyvistä toimintatavoista samaa mieltä.
 
[QUOTE="vieras";24561314]Tämän kommentin valossa on vaikeaa ymmärtää miten ikinä itse olet joutunut tekemään abortin.[/QUOTE]

Varmaan valaisee, jos kerron olleeni kovin nuori, hölmö ja vastuuton ja kaivoin verta nenästäni, eikä lapsi ei silloin sopinut kummankaan elämään. Se oli silloin paras ratkaisu kaikille.

Nyt poistun. Hyvää yötä.
 

Yhteistyössä