Oonko ihan hölmö? (koirasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on tosi pieni kääpiöpinseri, enkä uskalla pitää sitä vapaana meidän pihalla. Piha on siis aidattu, ei se pakoon pääse, mutta pelkään että joku elukka nappaa sen :O onko se mahdollista että esim. iso lintu tai joku kettu sen veisi?

No pitäis kyllä olla aikamoinen lintu, että saa koiran napattua. Ja kettu... siis pihahan on aidattu? Onko koira jotenkin liikuntavammainen, jos pelkäät, että sen kettu saisi kiinni? Vai ajattelitko, että koira ei pistä vastarintaa ollenkaan?

Ajattelin esim. jotain huuhkajaa. Olen ainakin joskus kuullut että huuhkaja olisi tarrannut johonkin pikkukoiraan kiinni. On aidattu piha, eli ei pitäisi päästä pihalle. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Kyllä mä uskon että kettu tuon saa kiinni pihalta jos tahtoo, eikä tuollainen 3 kiloinen pallero paljon mahda.

huuhkaja nappaa ison rusakonkin. jos se koira on yhtään saman kokoinen kuin meillä naapurissa, se on rusakkoa puolta pienempi.

tuskin sitä koiraa kukaan vie jos olet itse siinä. ja ilman vahtimatta ei kannata pitää.

meidän koiran tappoi kyy...

huuhkaja nappaa ison rusakonkin. jos se koira on yhtään saman kokoinen kuin meillä naapurissa, se on rusakkoa puolta pienempi.

tuskin sitä koiraa kukaan vie jos olet itse siinä. ja ilman vahtimatta ei kannata pitää.

meidän koiran tappoi kyy...

No niinhän mä olen miettinyt! Ja olen kuullut, että joku huuhkaja on ihan röyhkeästi lenkillä yrittänyt tarrata koiran selkään kiinni.

Pidän siis meidän koiraa narussa ja vahdittuna, mutta mies pitää mua ihan hölmönä.

Meillä on kyllä tulossa labradorikin, jospa sitten uskallan pitää pirpanaakin pihalla....

Alkuperäinen kirjoittaja kyllähän;24559149:
isompi lintu nappaa kevyesti kolimikiloisen. onko mahdollista tehdä isoa häkkiä koiralle? maalla on kuulkaas hieman erilaisia uhkia kuin kaupungissa!

Meillä on vielä erikseen aidattu "koira-aitaus" pihalla. Ihan hyvä idea, jos siihen vetäisi kanaverkkoa päälle.... ? Mies kyllä varmaan hohottaa ilmat pihalle kun alan sellaista virittämään, mutta kertakaikkiaan en kestäisi jos joku pöllö tuon veisi vaikka yöpissalla !

Yhteistyössä