Mies lähti istumaan iltaa kaverilleen...

  • Viestiketjun aloittaja Argh!
  • Ensimmäinen viesti
Argh!
...ja mä ymmärsin että sinne on siis tulossa paljonkin ihmisiä. Sen tän iltainen meneminen, minne sitten ois halunnutkaan mennä, oli mulle ihan ok, mut nyt alkoi jotenkin nyppimään kun puhuin miehen kanssa ja selvisi että ovat yhden kaverinsa (mies) kanssa jonkun naisen luona, eikä siellä ole heidän lisäkseen muuta kuin tuon asunnon haltijan kaveri, nainen hänkin.

Periaatteessa mulle on ihan ok, mä luotan mun mieheen 100%:sesti, mutta mulla on lievää ongelmaamustasukkaisuuden kanssa. Mua on petetty jokaisessa edellisessä suhteessani, ja vaikka teoriassa tiedän että mieheni ei ole sellainen, mua alkaa silti aina epäilyttämään jos vähänkin aihetta on. En haluisi olla tällainen, mutta kuitenkin mun mies kahden naisen ja yhden juuri eronneen miehen kanssa samassa asunnossa saa vanhat peikot kaivautumaan koloistaan...

Meillä tosin on huomenna 4-vuotispäivä, enkä mä voisi ikinä uskoa että mun mies olisi yht' äkkiä muuttunut niin kusipääksi että juuri edellisenä iltana päättäis pettää mua. Ja ennen kuin kukaan alkaa mitään nillittämään, niin harvemmin edes millään tavalla ilmaisen mun miehelle näitä ajatuksiani. Eli en siis kiellä menemästä minnekään, en soittele koko ajan perään, enkä edes kysele muista naisista tai illan kulusta tai ylipäänsä mitään mistä mun miehelle tulis olo että oon mustis. Mä vaan oon tällainen, tyhmä nainen.
 
pieni mustasukkaisuus on tervettä, normaalia ja inhimillistä. ja musta sun mustis-meininki vaikuttaa sellaiselta - ihan tavalliselta.
oo nyt meidän kans tääl palstalla ja tuu jauhaa vaik talvihaalareista ni aika menee ku siivillä ja et huomaakaan, kun armaasi jo kotiutuu :)
 
Argh!
pieni mustasukkaisuus on tervettä, normaalia ja inhimillistä. ja musta sun mustis-meininki vaikuttaa sellaiselta - ihan tavalliselta.
oo nyt meidän kans tääl palstalla ja tuu jauhaa vaik talvihaalareista ni aika menee ku siivillä ja et huomaakaan, kun armaasi jo kotiutuu :)
Talvihaalareista kyllä tarttiskin jauhaa, kauhea stressi kun pitäis ostaa eka ns. tekninen puku täksi talveksi. Mutta sitä ennen mä nyt hieman pyörittelen tätä ahdistavaa asiaa mielessäni, muuten se jää pyörimään liian pitkäksi aikaa jos en millään tavalla jäsentele sitä päässäni.
 
Täh?
Kyllä täällä palstalla on suvaitsevaista porukkaa. Joskus tuntuu että avatkaa silmät, haloo!! Itse en todellakaan ymmärtäisi, jos mieheni viettäisi aikaa kaverin ja kahden muun naisen kanssa. Enkä ymmärtäisi sitä, että mies bilettäisi naispuolisten ystävien kanssa. Jos mies on naimisissa/parisuhteessa, niin ei silloin suhteeseen kuulu muut naiset, olivat ystäviä tai eivät.
Olenko ihan yksin tämän mielipiteeni kanssa??
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;24555099:
Kyllä täällä palstalla on suvaitsevaista porukkaa. Joskus tuntuu että avatkaa silmät, haloo!! Itse en todellakaan ymmärtäisi, jos mieheni viettäisi aikaa kaverin ja kahden muun naisen kanssa. Enkä ymmärtäisi sitä, että mies bilettäisi naispuolisten ystävien kanssa. Jos mies on naimisissa/parisuhteessa, niin ei silloin suhteeseen kuulu muut naiset, olivat ystäviä tai eivät.
Olenko ihan yksin tämän mielipiteeni kanssa??
Et ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;24555099:
Kyllä täällä palstalla on suvaitsevaista porukkaa. Joskus tuntuu että avatkaa silmät, haloo!! Itse en todellakaan ymmärtäisi, jos mieheni viettäisi aikaa kaverin ja kahden muun naisen kanssa. Enkä ymmärtäisi sitä, että mies bilettäisi naispuolisten ystävien kanssa. Jos mies on naimisissa/parisuhteessa, niin ei silloin suhteeseen kuulu muut naiset, olivat ystäviä tai eivät.
Olenko ihan yksin tämän mielipiteeni kanssa??
no mä kyllä ymmärrän, että miehellä voi olla naispuolisia ystäviäkin. ehkä sitä "hyväksyntää" auttaa se, että minulla itselläkin on vastaavasti miespuolisia ystäviä.
 
ggg
joo mä kyllä oon en verran mustis että en päästäis miestä varsinkaan sinkku kaverin kans kahen sinkku akan luo:O hakisin vaikka korvasta kotia. exä petti ja valehteli koko seurustelun ajan,,,sen takia olen niin säikky ja vainoharhainen. eriaisa jos olisi vain miesten kans tai sellaisessa porukassa missä on vaikka kavereiden naisystävät..
 
"wieras"
Mun tekemäni sääntö on, että etukäteen kerrotaan mihin ollaan menossa ja kenen kanssa. Ja koska tullaan kotiin. Ikinä en ole kieltänyt lähtemästä (vielä,heh ) enkä pahemmin soittele perään. Pisimmillään mies viikonkin reissussa, kun on lähtenyt kaverin kanssa vaimo- ja lapsivapaalle etelänmatkalle. Ja reissuilla on käyty tissibaarissakin, mutta etukäteen on niistäkin aikeista kerrottu kotiin.

Luotamus pelaa, koska mies on vastapalvelukseksi vapaudestaan mennä aika lailla miten haluaa kunnioittanut minun tahtoa kuulla etukäteen, mihin hän on suurinpiirtein suuntaamassa. Jos sen sijaan mun annettaisiin tahallaan ymmärtää, että luvassa on jotain muuta ohjelmaa kuin mitä todellisuudessa on tarkoitus tehdä, tulisin epäluuloiseksi. Yleensä suunnitelmista kerrotaan avoimesti, jos niihin ei liity mitään salattavaa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;24555099:
Kyllä täällä palstalla on suvaitsevaista porukkaa. Joskus tuntuu että avatkaa silmät, haloo!! Itse en todellakaan ymmärtäisi, jos mieheni viettäisi aikaa kaverin ja kahden muun naisen kanssa. Enkä ymmärtäisi sitä, että mies bilettäisi naispuolisten ystävien kanssa. Jos mies on naimisissa/parisuhteessa, niin ei silloin suhteeseen kuulu muut naiset, olivat ystäviä tai eivät.
Olenko ihan yksin tämän mielipiteeni kanssa??
Mikä ero sillä on, onko ne ystävät nais- vai miespuolisia, jos ajankäytössä ne menee ohi omasta kumppanista?

Jos mies sattuu vaikka olemaan semmoisella alalla, jossa koulussa ja töissä ollut aina ainoita miehiä naisten joukossa ja ehkä muutenkin viihtynyt paremmin esim. kiinnostuksenkohteidensa vuoksi naisten kuin miesten kanssa keskimäärin, niin ei tuossa tilanteessa välttämättä miehellä ole montaakaan miespuolista ystävää vaan enimmäkseen naisia.

Musta tuntuu jokseenkin epäreilulta, että tuossa tilanteessa parisuhteen alettua miehen pitäisi raivata elämästään pois suurin osa hänelle tärkeistä ihmisistä vaan siksi, että he ovat väärää sukupuolta. Sit taas joku miehisellä alalla työskentelevä ja harrastava saisi pitää sosiaaliset kuvionsa ihan semmoisenaan vaan siksi, että ystävät sattuu olemaan samaa sukupuolta, vaikka esim. pelimatkat ja treenit veisi ison osan vapaa-ajasta...
 
Täh?
homma menee niin että kun on muita kuin omaa sukupuolta olevia kavereita, joiden kanssa lähdettäisiin istumaan iltaa, niin kyllä kotona nousisivat kulmakarvat ja asiasta käytyäisiin vähintäänkin napakka keskustelu. Toki ymmärrän firman menot ja muut pakolliset kekkerit, oma mies reissaa ja joutuu isännöimään ja edustamaan työssään, tässä on molempien luotettava toisiinsa 100 %:sti. Ennen parisuhdetta molemmilla oli tietty sekä nais-että miespuolisia kavereita, mutta sen jälkeen ei..ehkä olen vanhanaikainen kun oletan että miehellä on vain miespuolisia ystäviä. Toki meillä on paljon parisuhteessa/sinkkuna olevia yhteisiä ystäviä. Miten muilla?
 
jubali
Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;24555099:
Kyllä täällä palstalla on suvaitsevaista porukkaa. Joskus tuntuu että avatkaa silmät, haloo!! Itse en todellakaan ymmärtäisi, jos mieheni viettäisi aikaa kaverin ja kahden muun naisen kanssa. Enkä ymmärtäisi sitä, että mies bilettäisi naispuolisten ystävien kanssa. Jos mies on naimisissa/parisuhteessa, niin ei silloin suhteeseen kuulu muut naiset, olivat ystäviä tai eivät.
Olenko ihan yksin tämän mielipiteeni kanssa??
Ihan samaa mieltä!!! Niin monessa muussakin asiassa täällä, tuntuu että ihmiset on niin "maailmaa syleilevän suvaitsevaisia", mitä tulee lasten kaltoinkohteluun jnejne. Mut toi nyt meni jo vähän aiheen vierestä... Siis ap:n tapauksessa en kattelis tollasta. Niin monen "kiltin" miehen oon nähnyt pettävän baareilun päätteeksi. Ihmetyttää miten naiset on niin sinisilmäisiä.
 
ffff
Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;24555209:
homma menee niin että kun on muita kuin omaa sukupuolta olevia kavereita, joiden kanssa lähdettäisiin istumaan iltaa, niin kyllä kotona nousisivat kulmakarvat ja asiasta käytyäisiin vähintäänkin napakka keskustelu. Toki ymmärrän firman menot ja muut pakolliset kekkerit, oma mies reissaa ja joutuu isännöimään ja edustamaan työssään, tässä on molempien luotettava toisiinsa 100 %:sti. Ennen parisuhdetta molemmilla oli tietty sekä nais-että miespuolisia kavereita, mutta sen jälkeen ei..ehkä olen vanhanaikainen kun oletan että miehellä on vain miespuolisia ystäviä. Toki meillä on paljon parisuhteessa/sinkkuna olevia yhteisiä ystäviä. Miten muilla?
sama mulla. en hyävksyis että miehellä ois sinkku naisystäviä. enkä myöskään haali itselleni sinkkumiesystäviä.
 
Argh!
Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;24555099:
Kyllä täällä palstalla on suvaitsevaista porukkaa. Joskus tuntuu että avatkaa silmät, haloo!! Itse en todellakaan ymmärtäisi, jos mieheni viettäisi aikaa kaverin ja kahden muun naisen kanssa. Enkä ymmärtäisi sitä, että mies bilettäisi naispuolisten ystävien kanssa. Jos mies on naimisissa/parisuhteessa, niin ei silloin suhteeseen kuulu muut naiset, olivat ystäviä tai eivät.
Olenko ihan yksin tämän mielipiteeni kanssa??
Öh. Siis miehelläsi saa olla vain tietyntyyppisiä kavereita? Itse en kestäisi ollenkaan jos mun mies koittaisi kieltää mua olemasta muiden miesten kanssa tekemisissä. Mun on vaikea tulla suurimman osan naisista kanssa toimeen, ja jostain päiväkoti-ikäisestä asti suurin osa mun kavereista ja ystävistä on olleet poikia/miehiä. M vaan tulen toisen sukupuolen kanssa paremmin toimeen. Ei mulla silti ole mitään seksuaalisia ajatuksia mun miespuolisista kavereista, enkä ole edes koskaan ihanstunut kehenkään alun perin kaverina olleeseen mieheen.

Joten koska mä haluan pitää mun mieskaverit, niin saa mun mieskin omistaa naispuolisia kavereita ilman että alkaisin keuhkoamaan. Näistä nyt kyseessä olevista naisista en tosin tiennyt kuin toisen, ja toisekseen mun mies ei vähän ennen tuota meidän puhelua edes vastannut puhelimeen kun koitin soittaa, joten ehkä mä sitten oon sinisilmäinen. Ilmeisesti pitäis jo odotella kaulimen kanssa miestä palaavaksi.
 
Argh!
joo mä kyllä oon en verran mustis että en päästäis miestä varsinkaan sinkku kaverin kans kahen sinkku akan luo:O hakisin vaikka korvasta kotia. exä petti ja valehteli koko seurustelun ajan,,,sen takia olen niin säikky ja vainoharhainen. eriaisa jos olisi vain miesten kans tai sellaisessa porukassa missä on vaikka kavereiden naisystävät..
En mä tiedä onko ne naiset sinkkuja. Ja tuo miehen kaveri tosiaan oli eronnut viime viikonloppuna tyttöystävästään, ja heidän suhteenkin aikana on ollut noiden naisten kaveri. Joten tuskin he hällekään mitään panoja on... Tai mistä mä tiedän.
 
ööööööööööö
so????????????????????+ sä selität, että teillä on ja kuuluu olla ystäviä mol sukupuolista ja nyt aloitat tällasen ketjun, huoks, mistä näitä sikiää.....
 
Aika syrjintää ja luottamuksen puutetta jos vain omaa sukupuolta saa ystävät olla. Ystävä on ystävä, oli mies taikka nainen.

Kyllä pettämään pystyy varmasti jokainen vaikkei vastakkaista sukupuolta olevia kavereita olisi ainuttakaan, eikä se että niitä on, lisää pettämistä millään tavalla.
Vai luuletteko todella että jos teidän mies/nainen haluaa pettää niin voisitte sitä jotenkin estää kieltämällä?
 
Argh!
[QUOTE="wieras";24555133]Mun tekemäni sääntö on, että etukäteen kerrotaan mihin ollaan menossa ja kenen kanssa. Ja koska tullaan kotiin. Ikinä en ole kieltänyt lähtemästä (vielä,heh ) enkä pahemmin soittele perään. Pisimmillään mies viikonkin reissussa, kun on lähtenyt kaverin kanssa vaimo- ja lapsivapaalle etelänmatkalle. Ja reissuilla on käyty tissibaarissakin, mutta etukäteen on niistäkin aikeista kerrottu kotiin.

Luotamus pelaa, koska mies on vastapalvelukseksi vapaudestaan mennä aika lailla miten haluaa kunnioittanut minun tahtoa kuulla etukäteen, mihin hän on suurinpiirtein suuntaamassa. Jos sen sijaan mun annettaisiin tahallaan ymmärtää, että luvassa on jotain muuta ohjelmaa kuin mitä todellisuudessa on tarkoitus tehdä, tulisin epäluuloiseksi. Yleensä suunnitelmista kerrotaan avoimesti, jos niihin ei liity mitään salattavaa.[/QUOTE]

Selitin alunperin ehkä vähän hassusti. EN siis ollut etukäteen sen kummemmin kysellyt mieheltäni kenen kanssa on menossa/keitä muita ks. illanistujaisissa on paikalla tai mitään. Oletin vaan siis itse että menee samojen tyyppien kanssa kuin yleensäkin on. Toki eihän sitä koskaan voi tietää kuka mihinkin seuraan liittyy ja missä vaiheessa jne. Me asutaan kohtis pienellä paikkakunnalla, ja täällä nyt sattuu ilmeisesti olemaan ihan normaalia että kaikilla on ihan yhtä paljon mies- kuin naispuolisiakin ystäviä, enkä sen takia ole pitänyt tarkkaa kuulustelua etukäteen minne on menossa ja kenen kanssa.
 
jubali
[QUOTE="vieras";24555165]Mikä ero sillä on, onko ne ystävät nais- vai miespuolisia, jos ajankäytössä ne menee ohi omasta kumppanista?

Jos mies sattuu vaikka olemaan semmoisella alalla, jossa koulussa ja töissä ollut aina ainoita miehiä naisten joukossa ja ehkä muutenkin viihtynyt paremmin esim. kiinnostuksenkohteidensa vuoksi naisten kuin miesten kanssa keskimäärin, niin ei tuossa tilanteessa välttämättä miehellä ole montaakaan miespuolista ystävää vaan enimmäkseen naisia.

Musta tuntuu jokseenkin epäreilulta, että tuossa tilanteessa parisuhteen alettua miehen pitäisi raivata elämästään pois suurin osa hänelle tärkeistä ihmisistä vaan siksi, että he ovat väärää sukupuolta. Sit taas joku miehisellä alalla työskentelevä ja harrastava saisi pitää sosiaaliset kuvionsa ihan semmoisenaan vaan siksi, että ystävät sattuu olemaan samaa sukupuolta, vaikka esim. pelimatkat ja treenit veisi ison osan vapaa-ajasta...[/QUOTE]

No em. tilanteessahan vaimo/tyttökaveri todennäköisesti olisi sellainen joka jo alunperin asian hyväksyy, jos ei niin onhan toki epäreilua olettaa toisen katkaisevan välit koko ystäväporukkaan. Aika harvinainen tilanne tuo kuitenkin on käsittääkseni,että miehellä olisi vaan naispuoleisia kavereita (ainakaan heteroilla;)). Kyllä mä vaan ihmettelisin jos mun miehellä olisi yhtäkkiä tarvetta hengailla sinkkunaisten kanssa...! Toki meillä on ystäviä molemmista sukupuolista,mutta aikaa vietetäänkin kaikki porukalla.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;24555209:
homma menee niin että kun on muita kuin omaa sukupuolta olevia kavereita, joiden kanssa lähdettäisiin istumaan iltaa, niin kyllä kotona nousisivat kulmakarvat ja asiasta käytyäisiin vähintäänkin napakka keskustelu. Toki ymmärrän firman menot ja muut pakolliset kekkerit, oma mies reissaa ja joutuu isännöimään ja edustamaan työssään, tässä on molempien luotettava toisiinsa 100 %:sti. Ennen parisuhdetta molemmilla oli tietty sekä nais-että miespuolisia kavereita, mutta sen jälkeen ei..ehkä olen vanhanaikainen kun oletan että miehellä on vain miespuolisia ystäviä. Toki meillä on paljon parisuhteessa/sinkkuna olevia yhteisiä ystäviä. Miten muilla?
No mulla on mies- ja naispuolisia ystäviä ja niin on useimmilla tuntemillani miehilläkin.

En voisi ikinä olla parisuhteessa ihmisen kanssa, joka sanallakaan vihjaisisi että mun pitäisi luopua kenestäkään ystävistäni siksi että olen parisuhteessa. Esim. mun paras ystäväni on mies, olemme todella samanlaisia ja koen että hän ymmärtää kaikista ystävistäni minua parhaiten. Ei meidän välillämme mitään romanttista ole, mutta silti ilman häntä elämästäni puuttuisi todella suuri osa, ja sama koskee muita läheisiä ystäviä, sukupuoleen katsomatta.

Olen kerran ollut suhteessa miehen kanssa, joka oli todella mustasukkainen. Tuo suhde etäännytti minua ystävistäni, sillä useimmiten näemme naispuolisten ystävienkin kanssa osana sekaporukkaa, mikä aiheutti kauheat mustistelureaktiot exässäni (kun paikalla siis oli myös miehiä - ystäväni miehellä on melkein aina omia miespuolisia kavereitaan kylässä kun siellä vierailen). Ongelmia välttääkseni aloin siis ottaa etäisyyttä kaikkiin ystäviin. Mies oli kuitenkin itse töissään kiireinen ja olin todella yksinäinen - vähän minulle oli seuraa hänestä eikä enää ystäviäkään. En enää ikinä kenenkään miehen vuoksi voi tehdä noin ystävilleni. Ei ihminen, joka rakastaa minua, voi vaatia että minun täytyisi potkia elämästäni kokonaan ihmisiä, jotka ovat minulle todella tärkeitä. En pysty uskomaan, että mikään parisuhde voisi olla sen arvoinen.
 
Argh!
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä;24555220:
ihan niinkuin tää stoori olis ollut ennenkin palstalla
Varmasti on ollutkin, tuskin tällainen tilanne mitenkään tavatonta on. Mutta mulla itselläni ei omassa elämässä ole ennen ollut tällaista tilannetta.

Tuntuupa muuten nyt tyhmältä kun nyt tämä kääntyi niin että mä puolustelen miestäni epäileville naisille. Ehkä mä nyt sitten kerrankin joudun mainitsemaan mun miehelle mun epäilevistä ajatuksistani, ihan vaan saadakseni mielenrauhan. Mutta mitään en kyllä aio häneltä kieltää tai muutenkaan rajoittaa, kunhan haluan jutella asiasta.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;24555099:
Kyllä täällä palstalla on suvaitsevaista porukkaa. Joskus tuntuu että avatkaa silmät, haloo!! Itse en todellakaan ymmärtäisi, jos mieheni viettäisi aikaa kaverin ja kahden muun naisen kanssa. Enkä ymmärtäisi sitä, että mies bilettäisi naispuolisten ystävien kanssa. Jos mies on naimisissa/parisuhteessa, niin ei silloin suhteeseen kuulu muut naiset, olivat ystäviä tai eivät.
Olenko ihan yksin tämän mielipiteeni kanssa??
No mielestäni olet vähintään ahdasmielinen. Varo vaan ettet tutustu esim. miehesi naisystäviin, saattaisit vaikka saada uuden ystävän, hui kamala!

toisen ketjun ap
 
Tönt
joo mä kyllä oon en verran mustis että en päästäis miestä varsinkaan sinkku kaverin kans kahen sinkku akan luo:O hakisin vaikka korvasta kotia. exä petti ja valehteli koko seurustelun ajan,,,sen takia olen niin säikky ja vainoharhainen. eriaisa jos olisi vain miesten kans tai sellaisessa porukassa missä on vaikka kavereiden naisystävät..
tohon asiaan ei auta se että rajoittaa toisen menemiset ja tulemiset vaan omaa asennetta pitäisi muuttaa.
 
Argh!
Alkuperäinen kirjoittaja ööööööööööö;24555257:
so????????????????????+ sä selität, että teillä on ja kuuluu olla ystäviä mol sukupuolista ja nyt aloitat tällasen ketjun, huoks, mistä näitä sikiää.....
öööööö? Mä en kanssa tajunnut tästä sun argumentista oikein mitään, mutta ehkä sulla on jotain ongelmia ulosantisi kanssa? Koittaisitko jäsennellä uudelleen tämän kommenttisi jotta mäkin ymmärtäisin?
 
Argh!
No em. tilanteessahan vaimo/tyttökaveri todennäköisesti olisi sellainen joka jo alunperin asian hyväksyy, jos ei niin onhan toki epäreilua olettaa toisen katkaisevan välit koko ystäväporukkaan. Aika harvinainen tilanne tuo kuitenkin on käsittääkseni,että miehellä olisi vaan naispuoleisia kavereita (ainakaan heteroilla;)). Kyllä mä vaan ihmettelisin jos mun miehellä olisi yhtäkkiä tarvetta hengailla sinkkunaisten kanssa...! Toki meillä on ystäviä molemmista sukupuolista,mutta aikaa vietetäänkin kaikki porukalla.
Siis aargh! Enhän mä ole mistään sinkkunaisista puhunut? Ainoastaan mainitsin että tämä miespuolinen kaveri on juuri eronnut. Ja toki mekin mielellään hengailtaisi yhdessä sekaporukalla, mutta meillä on pieni lapsi niin yleensä ei pääse illanviettoon kuin jompi kumpi kerralla.
 

Yhteistyössä