Sanonko tästä hoitajalle vai en?! Mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö harmissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";24543752]Ei sit mennyt hoitajan kanssa jutustelu ihan niin kuin ajattelin. Kun menin hakemaan tyttöä niin kysäsin et sattuiko eilen ennen päiväunille menoa jotain. Hoitaja ei meinannut muistaa ja sit jatkoin "oliko lapset naureskelleet...". Siitä sit hoitaja muisti ja rupes selittämään että "aaa niin kun uudet pikkuiset (3v) ei vielä osaa kunnolla isojen puolten sääntöjä niin alkoivat pelleillä. "Maija" ja muutama muu sitten alkoivat naureskelemaan pienille ja sanoin että tulevien eskarilaisten pitäisi näyttää esimerkkiä pienille eikä tarttua heidän hölmöyksiinsä. (Tässä välissä mun tyttö sit taas sano "äiti mutta mä en nauranut") Hoitaja ei sitä huomioinut vaan oli niin kuin ei olisi kuullutkaan ja jatkoi "mutta tämä asia on käsitelty jo eilen".

Samassa sit toisen lapsen vanhemmat asteli eteiseen hakemaan lastaan ja hoitaja alkoi sitten heille juttelemaan. Jäin vähän hämilleni ja siitä sit lähdettiin tytön kanssa. Autossa sit tyttö vielä sano "äiti mä en siellä nauranut miksi hoitaja ei usko mua". Mitäpä siihen sanomaan?! Olin vaan tyyliin että äiti uskoo sua ja yritin sanoa siitä hoitajalle. Ja sanoin että kerro jos vielä uudestaan joskus käy noin.

Hitto et suututti jälkeenpäin ja olis pitänyt suoraan sanoa et "Maija" ei kyllä nauranut muiden mukana kun kerran noin alko jaarittelemaan kiertelemään asiaa.

No ei auta. Ei sitä enää kehtaa puheeks ottaa. Täytyy nyt toivoa et enää ei satu vastaavaa.[/QUOTE]
No niin - kaivappa palkokasvi pois nenästä ja anna olla. Mä epäilen että hoitaja on "komentanut" kaikkia, ilman nimein mainintaa siinä tilanteessa ja lapsi on karvan ylireakoinnut tähän.

Jos asia sinua painaa, on parempi että keskustelet asiasta päiväkodissa. MUTTA olen itse aiemmin työskennellyt vuosia alalla ja voin kertoa, että monet kiltit/hiljaisetkin lapset käyttäytyvät päiväkodissa/ryhmässä aivan erilailla kuin esim. vanhempien läsnäollessa. Tuskin hoitaja on sanonut asiasta turhaan, vaan tässä tilanteessa uskon että lapsesi ja ehkä myös muut ovat häirinneet muiden nukkumista/nukahtamista. Voit kuvitella, että tilanteessa missä on paljon lapsia ja osaa haluaa/kaipaa nukkumista, muiden nauraminen (niin iloisesta asiasta kun onkin kyse) ei tässä tilanteessa ole sopivaa. Mielestäni olisi hyvä, että selittäisit lapsellesi ettei päiväuniaikaan ole sopivaa naureskella koska toiset lapset eivät silloin pysty nukahtamaan.
Toisaalta tuo hoitajan "vihainen" käsky olla hiljaa....voi olla, että hoitaja on huomauttanut asiasta jo aiemmin, mutta nauru jatkunut ja lapsi voi kokea myös normaali puheen tietyssä yhteydessä "vihaiseksi". Ja vaikka lapsesi olisi "vahingossa" nauranut, kun MUUT pelleili ei se kuitenkaan ole sopivaa ko. hetkellä ja on hoitajan velvollisuus huomauttaa asiasta, että muut saavat unirauhan!!!!!

"MINUN LAPSI, MUIDEN KAKARAT" :D

[QUOTE="vieras";24543884]Ja hei, tuskimpa hoitaja osoittu suoraan torumistaan juuri ap:n tytölle jos kerta pelleilijöitä oli monia. Mahtaako tyttösi ja sinä olla hieman liika herkkiä??[/QUOTE]

Mä kanssa aloin epäillä tätä - ja rupesin miettimään että kuinkahan pelokas lapsi on kyseessä.

Ap ehkä sun olis syytä alkaa opettamaan lasta tähän maailmaan jossa jokaisesta kommentista ei vaan voi itkeä tuhertaa. Kyllä - kuuntelet toki lastasi. Mutta selität että tuo komento ei ehkä nyt ollut suoraan lapseesi kohdistettu vaan yleinen. Ja että maailmassa joskus tulee toruja asioista joissa et välttämättä ole täysin osallisena.

Ja voihan hoitajakin olla erehtynyt ja tilanteessa luullut jonkun toisen naurua Maijan nauruksi... Kokeilleppa itse havannoida jokainen nyanssikin kun olet nukuttamassa 10-15 lasta... Voit senkin sanoa lapselle että hoitaja varmaan vahingossa luuli että Maija nauroi.

Tähän elämäänhän noita lapsia koulitaan - ja ei tää aina niin kivaa ole. Mutta syyttely tilanteesta, jota et itse ole nähnyt, on hieman kakaramaista. Jos suoraan sanon.

No niin - kaivappa palkokasvi pois nenästä ja anna olla. Mä epäilen että hoitaja on "komentanut" kaikkia, ilman nimein mainintaa siinä tilanteessa ja lapsi on karvan ylireakoinnut tähän.

On varmasti nimeltä sanonut koska tyttö siitä asiasta melkein itki mulle! Eikä ole mitenkään yliherkkä lapsi kun ekaa kertaa näin herkistyvän jonkun päiväkodissa sattuneen asian takia.

No joo mutta pidänpä pienen turpani jatkossakin kiinni enkä vaan ota puheeksi. Anteeksi vaan että tämän yhden kerran menin asian sanomaan :O

Mikä siinä on että osataan kyllä hoitaa ja hyysätä. Mutta kun pitäs elämän realiteetteja opastaa niin siihen ei kyetä.

Miettikääpä jokainen,millaista oli kun olit itse lapsi. Milloin ekakertaa hieman huijasit vanhempia? Joskus kavereiden kanssa tästä juteltiin ja kaikki muistavat huiputtaneensa jo ennen kouluikää. Ja yleensä pelastaakseen tavalla tai toiselle oman nahkansa

[QUOTE="a p";24543973]On varmasti nimeltä sanonut koska tyttö siitä asiasta melkein itki mulle! Eikä ole mitenkään yliherkkä lapsi kun ekaa kertaa näin herkistyvän jonkun päiväkodissa sattuneen asian takia.

No joo mutta pidänpä pienen turpani jatkossakin kiinni enkä vaan ota puheeksi. Anteeksi vaan että tämän yhden kerran menin asian sanomaan :O[/QUOTE]

Ota hyvä ihminen järki käteen - teet pienestä asiasta aika p**keleen suuren nyt. Kuuntele toki lastasi ja syyttelyn sijaan koita olla aikuinen. Voit hyvin selittää lapselle että hoitaja saattoi erehtyä, tai ehkä tarkoitti komennon kaikille.

Sanoit asiasta hoitajalle - ja hän vastasi että asia on puhuttu lasten kanssa läpi. Piste. Sähän nyt vaan heität vettä lisää myllyyn, sen sijaan että järkeillen löisit pisteen asiaan.

Olisko syytä nyt ihan vaikka vaihtaa hoitopaikkaa, kun näyttää nyt olevan NOIN ISO ongelma?? Voi hoitaja parkoja, ketkä joutuu kärsii "vaikeista tapauksista"

[QUOTE="VOI ELÄMÄ";24544024]Olisko syytä nyt ihan vaikka vaihtaa hoitopaikkaa, kun näyttää nyt olevan NOIN ISO ongelma?? Voi hoitaja parkoja, ketkä joutuu kärsii "vaikeista tapauksista"[/QUOTE]

No ap ainakin opettaa lapselle että elämässä tärkein juttu on löytää syyllinen.

Antaisin tollasen jutun olla. Ellei sitä alkaisi jatkuvasti tapahtumaan. Lapsenkin pitää oppia, että joskus joutuu ns. epäreiluun tilanteeseen. Ja pieniä harmejakin täytyy oppia kestämään. Ei maailmaa voi olla aina siloittamassa lapselle. Ja tuossa on juuri se riski, että hoitajat pitää sua sellaisena "eihän meidän piltti voinut tehdä mitään väärää" -äitinä, vaikket sellainen olisikaan. Ei lapsi tollasesta rikki mene, päin vastoin, oppii sitten itsekin pitämään puoliaan.

Antaisin tollasen jutun olla. Ellei sitä alkaisi jatkuvasti tapahtumaan. Lapsenkin pitää oppia, että joskus joutuu ns. epäreiluun tilanteeseen. Ja pieniä harmejakin täytyy oppia kestämään. Ei maailmaa voi olla aina siloittamassa lapselle. Ja tuossa on juuri se riski, että hoitajat pitää sua sellaisena "eihän meidän piltti voinut tehdä mitään väärää" -äitinä, vaikket sellainen olisikaan. Ei lapsi tollasesta rikki mene, päin vastoin, oppii sitten itsekin pitämään puoliaan.

Juuri näin!

Yhteistyössä