Mä en lue tuosta aloituksesta minkäänlaista valitusta. Ihan asiaa ap puhui!Alkuperäinen kirjoittaja kypsä mutsi;24542124:EI. Meillä on yksityinen hoitaja. Joka ei valita vaan tykkää työstään!
Mä en lue tuosta aloituksesta minkäänlaista valitusta. Ihan asiaa ap puhui!Alkuperäinen kirjoittaja kypsä mutsi;24542124:EI. Meillä on yksityinen hoitaja. Joka ei valita vaan tykkää työstään!
Mutta onhan tuokin sinällään hanurista, jos kuitenkin haluat lapsellesi aamupalaa tarjottavan?Huh, mä jo luulin et se laps pitää tuoda klo 8 kun niin on ilmotettu. Heti tuli pisto sydämeen kun mulle on pari kertaa, kylläkin ystävällisesti, huomautettu et vois tulla pari minuuttia aikasemmin kun muut on jo ehtiny syödä aamupalan kun mun tyttö vasta tulee. Ollaan yleensä 15 yli kahdeksan paikalla.
Mut ONNEKS tää ohje olikin näinpäin =).
Jos haluaa, että lapsi saa aamupalan hoidossa, yksinkertaisesti vie lapsen sinne aamupala-aikaan. On kohtuutonta vaatia, että se aamupala on siellä hirmu pitkään tarjolla ja jokainen saa syödä milloin sattuu paikalle saapumaan.Mutta onhan tuokin sinällään hanurista, jos kuitenkin haluat lapsellesi aamupalaa tarjottavan?
Ainakaan meidän päiväkodissa tuosta ei olisi mitään haittaa. Vanhemmille on ilmoitettu että aamupala on tarjolla 8.00-8.30 ja sillä välillä pitää tulla, jos haluaa lapselle aamupalaa. Kannattaa kuitenkin kysyä hoitajilta!Mutta onhan tuokin sinällään hanurista, jos kuitenkin haluat lapsellesi aamupalaa tarjottavan?
Onko teillä sitä ilmiötä, että jotkut lapset tulevat säännöllisesti paria minuuttia ennen kuin aamupala loppuu Eihän se silloin koskaan pääse loppumaan ajoissa.Alkuperäinen kirjoittaja pktäti2;24542822:Ainakaan meidän päiväkodissa tuosta ei olisi mitään haittaa. Vanhemmille on ilmoitettu että aamupala on tarjolla 8.00-8.30 ja sillä välillä pitää tulla, jos haluaa lapselle aamupalaa. Kannattaa kuitenkin kysyä hoitajilta!
Olen jokseenkin sangen kyllästynyt siihen, että "ammattilaiset" purkavat turhautumistaan tai kyselevät vinkkejä oman työnsä tekoon keskustelupalstoilla. Eikö nämä epäkohdat tulisi hoitaa ihan siellä omalla työpaikalla? Fiksu lastentarhanopettaja/-hoitaja informoi päiväkotinsa vanhempia tiedotuslappusella ja jos oikein rohkeaa sorttia tämä kyseinen tarhantäti sattuu olemaan, niin uskaltautuu jopa sanomaan tästä vanhemmille ihan kasvotusten. Turha näistä asioista on täällä palstalla marista!Alkuperäinen kirjoittaja Päikyn täti;24542019:Kun ilmoitatte lapsenne hoitoaikoja esim.klo8-16, niin muistakaa, että se 8 on se aika kun lapsi AIKAISINTAAN tulee hoitoon ja klo16 kun lapsi VIIMEISTÄÄN haetaan hoidosta.. (Laittakaa mieluummin hieman "ilmaa" noihin kellonaikoihin..)
Jos olette ilmoittanut lapsenne klo8-16, niin ÄLKÄÄ tuoko lastanne klo7 ja hakeko klo16.30, sillä hoitajien työajat on sorvattu lasten hoitoaikojen mukaan ja jos hoitoaikoja ei noudateta, niin käy kuten mulle eräänä aamuna, että olin YKSIN 10 lapsen kanssa ennenkuin seuraava työntekijä tuli töihin.
Yksi kiipesi pöydälle, toinen oli sillävälin vessanpöntöllä, kolmas kaatui, neljäs kakkasi housuun ja kun pesin, niin yksi oli keittiössä kiipeämässä pöydälle ja toinen penkoi roskista jne.
Se on valtava turvallisuusriski!
Ihan vaan muistuttaisin... Kiitos
Luitko tuosta vähän aiemmin sen, mitä esim. minä kirjoitin. Olen työtä tehdessäni avoin ja rohkea ja ystävällinen ihminen. Puhun vanhemmille asioista rehellisesti. Ja kun kaiken vaivannäön jälkeen huomaa, että millään ei ole yhtään mitään vaikutusta tekee mieli purkaa ajatuksiaan vaikkapa tänne. Kun muuallekaan puhuminen ei auta. Subjektiivinen päivähoito-oikeus on se kirosana, jota johtajat toistavat päivät pitkät.Olen jokseenkin sangen kyllästynyt siihen, että "ammattilaiset" purkavat turhautumistaan tai kyselevät vinkkejä oman työnsä tekoon keskustelupalstoilla. Eikö nämä epäkohdat tulisi hoitaa ihan siellä omalla työpaikalla? Fiksu lastentarhanopettaja/-hoitaja informoi päiväkotinsa vanhempia tiedotuslappusella ja jos oikein rohkeaa sorttia tämä kyseinen tarhantäti sattuu olemaan, niin uskaltautuu jopa sanomaan tästä vanhemmille ihan kasvotusten. Turha näistä asioista on täällä palstalla marista!
On kyllä... uskoisin, että nämä vanhemmat haluavat maksimoida aamuisen ajan lasten kanssa/saada itselleen mahdollisimman kiireettömän aamun. Kyllä sekin joskus harmittaa, jos kello on 2 minuuttia vaille puoli 9, puuro on loppu ja sitten tulee pari myöhäistä syöjää (jotka siis tekevät hyvin usein saman, jos näin joskus sattuu niin ei siinä mitään). Sitten vaan täti koittaa kaivella jääkaapin katkoista hyvän aamiaisen noillekin, aikaa uuden puuron tekemiseen ei todellakaan ole. Ajattelen kuitenkin, että pääasia etteivät lapset ole nälkäisinä lounaaseen asti, joten jotain yritän loihtia (mikä ei ole helppoa välttämättä, sillä esim. välipalat on ostettu lapsiluvun mukaan).Onko teillä sitä ilmiötä, että jotkut lapset tulevat säännöllisesti paria minuuttia ennen kuin aamupala loppuu Eihän se silloin koskaan pääse loppumaan ajoissa.
Nii.iin. Miksihän ihmeessä lasten elämään ratkaisevasti vaikuttavan työn epäkohdista ei saisi puhua keskustelupalstalla. Tuntuu siltä, että kyllästyminen aiheeseen johtuu juuri siitä, että kolahtaa.Miksi tämä aloitus on niin monelle ongelmallinen?
Ilmeisesti osuu johonkin.
Miksi olet kyllästynyt? Tuntuuko liian pahalta?Olen jokseenkin sangen kyllästynyt siihen, että "ammattilaiset" purkavat turhautumistaan tai kyselevät vinkkejä oman työnsä tekoon keskustelupalstoilla. Eikö nämä epäkohdat tulisi hoitaa ihan siellä omalla työpaikalla? Fiksu lastentarhanopettaja/-hoitaja informoi päiväkotinsa vanhempia tiedotuslappusella ja jos oikein rohkeaa sorttia tämä kyseinen tarhantäti sattuu olemaan, niin uskaltautuu jopa sanomaan tästä vanhemmille ihan kasvotusten. Turha näistä asioista on täällä palstalla marista!
Rakastan työtäni, ja olen siinä hyvä. Vanhempia kohtaan olen avoin, ystävällinen ja puhun asioista suoraan. Mm. tästä tämän keskustelun hoitoaika-asiasta tiedotetaan aloituskeskustelussa JA hoitosopimusta tehdessä (tiedän, koska olen myös päiväkodin johtaja ja hoidan siis myös ne), aina kauden alussa tiedotteessa, vanhempainillassa sekä vielä osan kanssa suoraan keskustellen. Useimpien vanhempien kanssa yhteistyö sujuukin oikein hyvin, mutta joukkoon osuu usein joitakin, joilla on mielestään oikeus toimia itselleen parhaaksi katsomallaan tavalla. Se on ikävää koska se aiheuttaa turvallisuusriskejä (kuten aiemmassa viestissäni kuvasin), äkillisiä työaikamuutoksia (mihin muuten aika harva suostuisi omassa työssään) ja lapsille tilanteita, joissa on liian iso joukko liian pienen aikuismäärän kanssa (jolloin joutuu vaikka puoleksi tunniksi tekemään palapeliä, vaikka haluaisi leikkiä kotia turvallisuusriskin minimoimiseksi).Olen jokseenkin sangen kyllästynyt siihen, että "ammattilaiset" purkavat turhautumistaan tai kyselevät vinkkejä oman työnsä tekoon keskustelupalstoilla. Eikö nämä epäkohdat tulisi hoitaa ihan siellä omalla työpaikalla? Fiksu lastentarhanopettaja/-hoitaja informoi päiväkotinsa vanhempia tiedotuslappusella ja jos oikein rohkeaa sorttia tämä kyseinen tarhantäti sattuu olemaan, niin uskaltautuu jopa sanomaan tästä vanhemmille ihan kasvotusten. Turha näistä asioista on täällä palstalla marista!
Asiallinen keskustelu on aina tervetullutta!Nii.iin. Miksihän ihmeessä lasten elämään ratkaisevasti vaikuttavan työn epäkohdista ei saisi puhua keskustelupalstalla. Tuntuu siltä, että kyllästyminen aiheeseen johtuu juuri siitä, että kolahtaa.
Kuuluu oikeastaan hoitolasten vanhempien yleissivistykseenkin tietää jotain asioista, jotka ovat suuri osa lapsen elämää.
Meilläkin on aamiainen tarjolla klo 8.30 saakka, mutta toivotaan, että aamiaiselle tultaisiin klo 8.15, jotta lapsi ehtii rauhassa syödä ennen toiminnan alkamista.Alkuperäinen kirjoittaja pktäti2;24542822:Ainakaan meidän päiväkodissa tuosta ei olisi mitään haittaa. Vanhemmille on ilmoitettu että aamupala on tarjolla 8.00-8.30 ja sillä välillä pitää tulla, jos haluaa lapselle aamupalaa. Kannattaa kuitenkin kysyä hoitajilta!
Niin te ilmoitatte etukäteen eli henkilökunnalle on tiedossa, jos joutuvat olemaan ylityötä töissä tai aamulla tietävät varautua useampaan lapseen. Kaikki eivät ilmoita ja heitä ap herätteli.Joopa joo. Kukin talo tyylillään vai miten se meni? Meillä on sovittuna hoitoajaksi klo 7.30-17. Tavallisesti lapsi on hoidossa klo 8-16, joskus vain klo 14.30 saakka ja esim. huomenna menee hoitoon vasta klo 9.30. Nyt sitten tarvitsemme ehkä joka toinen vko hoitoa klo 7.15 alkaen ja n. kerran kuussa 17.30 saakka. Kysyin asiasta päiväkodista, niin sieltä sanottiin, ettei perustietolomakkeen aikoja tarvitse noiden takia muuttaa -kunhan ilmoitamme etukäteen mikäli lapsi tulee hoitoon ennen klo 7 tai on hoidossa pidempään kuin klo 17.
Minusta tuo ei ole mitenkään aiheeton aihe, vaan ihan oikeassa on ap. Kaikki vain eivät tajua sitäAlkuperäinen kirjoittaja kypsä mutsi;24542075:Rakkaat hoitajat. Lopettakaa valittaminen aiheesta kuin aiheesta yleisillä keskustelupalstoilla tai vaihtakaa työpaikkaa.