Kun palkalla ei tule toimeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
On se niin väärin että kokoaikatyötä tekevä ihminen ei tule palkallaan toimeen! Tai tulee joo, kun laskee joka hilun mihin sen laittaa. Mielestäni jos tekee 8 tuntista päivää 5 päivää viikossa, niin rahaa pitäisi olla sen verran että ei pitäisi joka senttiä miettiä. Ja joo, en juo, en polta, vaatteita en ole ostanut vähään aikaan, autoa ei ole (vielä! huh, miten siitäkin selviää), ei ole lemmikkejä. Ulkomailla en edes ole käynyt ikinä. Melkein tekisi mieli sanoa itsensä irti.

palkanalennus ensimmäinen kerta.
palkanalennus toinen kerta.
palkanalennus kolmas kerta.
palkanalennus neljäs kerta.
palkanalennus viides kerta.
palkanalennus kuudes kerta.

suunnilleen näin.

lomautus, potkut, mitä tahansa muuta.
olisi huomattavasti parempi.

jos nyt sanoo itsensä irti, seurauksena se vanha, tuttu karenssi... 3 kuukautta.

ammattiliitto nyökyttelee päätään - joka kerta, kun uusi palkanalennus tulee.
liitossa jäseniä kymmeniätuhansia.
että luulisi resurssia löytyvän.

tämä on suomi vuonna 2011.

Hmm.. jotenkin vaikea kuvitella, kun on elänyt opintotuella, eikä edes tehnyt erityisen tiukkaa! Edullinen opiskelija-asunto kyllä helpotti paljon.

Varmaan juu. Oma asunto opiskeluaikoina maksoi 420€/kk. Siihen päälle vesi, sähkö, tv-maksut, ruoka ym. PERUSTARVIKKEET. Lainaahan siinä piti ottaa että pärjäsi. Opiskelija-asuntoja ei saanut ja tuo 400€ oli ihan halvimmasta päästä. Sekin sellainen rotanloukko että huh!

[QUOTE="mystery";24542260]palkanalennus ensimmäinen kerta.
palkanalennus toinen kerta.
palkanalennus kolmas kerta.
palkanalennus neljäs kerta.
palkanalennus viides kerta.
palkanalennus kuudes kerta.

suunnilleen näin.

lomautus, potkut, mitä tahansa muuta.
olisi huomattavasti parempi.

jos nyt sanoo itsensä irti, seurauksena se vanha, tuttu karenssi... 3 kuukautta.

ammattiliitto nyökyttelee päätään - joka kerta, kun uusi palkanalennus tulee.
liitossa jäseniä kymmeniätuhansia.
että luulisi resurssia löytyvän.

tämä on suomi vuonna 2011.[/QUOTE]

noi voi paska kun kuulostaa paskamaiselta. mikä ala?

Olen sitä mieltä, että jokaisen työtä tekevän pitäis saada sen verran palkkaa ettei tarvitse kituuttaa. Minimi palkan työstä kun työstä pitäis olla vähintään 2000€/kk, vaikka sekin on tosi pieni palkka. Mutta ainakaan alle sen ei pitäisi kenenkään joutua työtä tekemään.

Olen sitä mieltä, että jokaisen työtä tekevän pitäis saada sen verran palkkaa ettei tarvitse kituuttaa. Minimi palkan työstä kun työstä pitäis olla vähintään 2000€/kk, vaikka sekin on tosi pieni palkka. Mutta ainakaan alle sen ei pitäisi kenenkään joutua työtä tekemään.

No olen samaa mieltä. Itse saan kokaikatyöstä käteen 1000-1200€ / kk. Ei sillä paljon hurrata, ottaen huomioon että asumiskustannukset Suomessa on suuret.

Mun palkka on tällä hetkellä tasan tuon 2000e/kk ja musta tää on tosi hyvin :D

Tuntuu et rahaa riittää kaikkeen mitä tarvitsen yltäkylläisesti ja iso osa palkasta jää joka kuukausi vielä säästöön.

Mut en ookaan erehtynyt tekemään lapsia eikä oo miestäkään loisimassa mun rahoilla. Aiemmin elätin puolta pienemmällä palkalla juoppoa avokkia joten kai siksi tää nykyinen tila tuntuu niin ruhtinaalliselta...

[QUOTE="höh";24542318]noi voi paska kun kuulostaa paskamaiselta. mikä ala?[/QUOTE]

firma on suuri ja kaunis.
en tiedä paljonko uskaltaa sanoa.

meillä sai nyt sitten potkut juuri eräs työntekijä, joka kirjallisesti näistä kertoili, omalla nimellään.
en tosin tiedä, haittaisko itseäni jos saisin potkut, tuskin.

tämän pahemmaksi kai ei voi mikään muuttua.

turun sanomien keskustelupalsta, ts.fi, oli POISTANUT tätä asiaa koskevan ketjun.
oli jätetty vain ketjun aloituskommentti poistamatta.

ketjussa LUOTTAMUSMIES kävi ojentelemaan keskustelijoita: älkää täällä julkisuudessa tällaista puhuko.

asia on ollut eduskunnassa, kirjallien kyssä tehty.
sen jälkeen tuo ketju hävisi ts.fi-verkkosivuilta.

ehkä siksi, että työnantajan toiminta todettiin lailliseksi siellä eduskunnassa...en tiedä :D

raha-asiat on ihan kovassa luisussa olleet kauan, monella.

monen palkka putosi nyt useita satasia, ja se oli ennestäänkin vaatimaton.

suomi 2011 - pohjoiskorea 2011?

asiaa on yritetty saada julkisuuteen kerta toisensa jälkeen.

onneksi totuus tulee aina ilmi, ennemmin tai myöhemmin.

[QUOTE="vieras";24542374]No olen samaa mieltä. Itse saan kokaikatyöstä käteen 1000-1200€ / kk. Ei sillä paljon hurrata, ottaen huomioon että asumiskustannukset Suomessa on suuret.[/QUOTE]

Oletko tsekannut että onko sulla mahdollisutta saada asumistukea tms? Käteen jäävän ns. suojaosuuden (vai mikskä sitä sanotaan), pitää tietääkseni olla 400€/kk kiinteiden kulujen jälkeen.

Ihan älytöntä että kotona makaajilla kattoon räkijöillä on usein enemmän käyttörahaa kun työssä käyvällä.

no ei ole nokia, paitsi onko sielläkin tällaista...
:O

mä en usko että MISSÄÄ N voi tällaista olla, muualla,

arvatkaa, millaista työskennellä eli siis se fiilis, miten se vaikuttaa työhön, sairauslomiin, lähtijoiden määrään...uusiahan tulee koko ajan, joten no problem... :D

tämmöisellä ajetaan koko sakki loppuun.

so what. Asiakkaat tästä eivät hyödy. Päinvastoin. Huonovointisia työntekijöitä, oikein zombieita, tulee vastaani joka päivä.

Arvatkaa, kun pitäisi tehdä jotain ylimääräistä, nähdä vaivaa vaikka se ei varsinaisesti ole PAKOLLISTA, mutta on ihan asiakaspalvelun toteutumisen vuoksi suositeltavaa...että lopputulos olisi oikein, että aasiakas ei kärsisis.
arvatkaa, tehtiinkö ennen KAIKKENSA, jopa sieltä omasta selkänahasta revittiin, että aasiakas saisi heti mulle kaikki nyt, ja enemmänkin.

Nykyään tunnelma on MIKSI vaivautua.
MITään ylimääräistä ei huvita tehdä.

Ensimmäisen kerran on kuin kuka tahansa nornaali ALIpalkattu, eli ajatus on so what.

Jos tulee vaikka virhe, ennen se harmitti.
NYt ei, se on ihan oikeasti so WHAT :D

tulokseen ovat kyllä siis päässeet näillä pelleilyillään - työntekokin on yhtä pelleilyä.

[QUOTE="mystery";24542598]no ei ole nokia, paitsi onko sielläkin tällaista...
:O

mä en usko että MISSÄÄ N voi tällaista olla, muualla,

arvatkaa, millaista työskennellä eli siis se fiilis, miten se vaikuttaa työhön, sairauslomiin, lähtijoiden määrään...uusiahan tulee koko ajan, joten no problem... :D

tämmöisellä ajetaan koko sakki loppuun.

so what. Asiakkaat tästä eivät hyödy. Päinvastoin. Huonovointisia työntekijöitä, oikein zombieita, tulee vastaani joka päivä.

Arvatkaa, kun pitäisi tehdä jotain ylimääräistä, nähdä vaivaa vaikka se ei varsinaisesti ole PAKOLLISTA, mutta on ihan asiakaspalvelun toteutumisen vuoksi suositeltavaa...että lopputulos olisi oikein, että aasiakas ei kärsisis.
arvatkaa, tehtiinkö ennen KAIKKENSA, jopa sieltä omasta selkänahasta revittiin, että aasiakas saisi heti mulle kaikki nyt, ja enemmänkin.

Nykyään tunnelma on MIKSI vaivautua.
MITään ylimääräistä ei huvita tehdä.

Ensimmäisen kerran on kuin kuka tahansa nornaali ALIpalkattu, eli ajatus on so what.

Jos tulee vaikka virhe, ennen se harmitti.
NYt ei, se on ihan oikeasti so WHAT :D

tulokseen ovat kyllä siis päässeet näillä pelleilyillään - työntekokin on yhtä pelleilyä.[/QUOTE]

Onko sulle mahdollista lähteä opiskelemaan ansiosidonnaisella päivärahalla?
Tai edes kiinnostusta? Nykyään kun on niin hurjasti vaihtoehtoja tarjolla.

Usein kun asiat ovat tosi bärsseestä, on siinä juuri paras tilaisuus kääntää uusi sivu elämässä, ja lähteä tekemään jotain uutta.

Ei kai tuollaiseen työpaikkaan kannata jäädä harmaita hiuksia kasvattelemaan?

Onko sulle mahdollista lähteä opiskelemaan ansiosidonnaisella päivärahalla?
Tai edes kiinnostusta? Nykyään kun on niin hurjasti vaihtoehtoja tarjolla.

Usein kun asiat ovat tosi bärsseestä, on siinä juuri paras tilaisuus kääntää uusi sivu elämässä, ja lähteä tekemään jotain uutta.

Ei kai tuollaiseen työpaikkaan kannata jäädä harmaita hiuksia kasvattelemaan?

näin olen omalta osaltani jo tehnytkin - jopa kaikkea tuota!!!!!

kysymys on nyt vähän laajemmista asioista, kuin itsestäni.
saattaa tulla muitakin henkilöitä julkisuuteen omalla nimellään kuin tuo yksi potkut saanut...

ja syy on siis, että näin EI voi tehdä, jos ollaan Suomessa, 2011.

Tämä ei siis ole mahdollista edes.

Paitsi, jos antaa itselleen tehdä noin. siinä on juuri se ongelma.'
Porukka reagoi ainoastaan huonolla voinnilla, vahingoittaen itseään.

piti korjata sen verran...
kirjoitin jopa kaikkea tuota -

tarkoittaa - on jo muualla töissä, osa-aikaisesti :D
itse(kin) olen kokonaa toisella alalla alun perinkin.

jA ansiosidonnaisella tosiaan ajattelin opiskella vielä vähän.
Lisää.

Mutta se pahoinvointi, niillä, jotka jäävät.
Ja nielevät.
se on se pahin katsella.

KUitenkin, se kapinahenki pukkaa sieltä jollain tavalla ... tietenkin sitä on ennenkin ollut varmaan joillain ihmistyypeillä.

Kuitenkin, olen sitä mieltä, että työpahoinvointi on tauti, joka leviää sitten joka tasolle.

Välillisesti tästä kaikesta kärsii ryhmät, joiden palkkoja ei ole alennuttu.
(esim. rekrytointirumba on jatkuvaa, uudet työntekijät - enemmän virheitä?. uusia naamoja - kuormitus vaikkapa lähiesimiehille nousee, sairauslomat)

[QUOTE="vieras";24542374]No olen samaa mieltä. Itse saan kokaikatyöstä käteen 1000-1200€ / kk. Ei sillä paljon hurrata, ottaen huomioon että asumiskustannukset Suomessa on suuret.[/QUOTE]

ja sitten kun tienaat hiukan enemmän kuin 1200€, nousevat päivähoitomaksut nollasta eurosta täysiin maksuihin jolloin lopputuloksena on se, että käyttörahat palkankorotuksen jälkeen ovat päivähoitomaksujen takia pienemmät kuin ennen palkankorotusta.
:(

[QUOTE="mystery";24542748]piti korjata sen verran...
kirjoitin jopa kaikkea tuota -

tarkoittaa - on jo muualla töissä, osa-aikaisesti :D
itse(kin) olen kokonaa toisella alalla alun perinkin.

jA ansiosidonnaisella tosiaan ajattelin opiskella vielä vähän.
Lisää.

Mutta se pahoinvointi, niillä, jotka jäävät.
Ja nielevät.
se on se pahin katsella.

KUitenkin, se kapinahenki pukkaa sieltä jollain tavalla ... tietenkin sitä on ennenkin ollut varmaan joillain ihmistyypeillä.

Kuitenkin, olen sitä mieltä, että työpahoinvointi on tauti, joka leviää sitten joka tasolle.

Välillisesti tästä kaikesta kärsii ryhmät, joiden palkkoja ei ole alennuttu.
(esim. rekrytointirumba on jatkuvaa, uudet työntekijät - enemmän virheitä?. uusia naamoja - kuormitus vaikkapa lähiesimiehille nousee, sairauslomat)[/QUOTE]

Kurja juttu! Kauheasti et varmaan kuitenkaan voi tehdä muiden hyväksi. Hyvä että olet itse ainakin osittain lähtenyt sieltä.

Mitä tulee työpaikkoihin, niin ei vaan kannata laittaa kaikkia munia samaan koriin.

Yhteistyössä