kuvia kotoa- ketju taas pystyyn!

Suzyanne
Huhhuh.. onpas palstamammoilla huono maku ja sen mukaan sisutetut kodit.. oikeita ysäriteinikoteja jos ihan rehellisiä ollaan. Ei ole tarkoitus pahoittaa mieltä mutta kieltämättä vois olla aiheellista raahautua kaupan sisustuslehti hyllylle päivittää tilanne. Mikä myötähäpeä
Mulle taas tulee myötähäpeä tuollaisesta määrästä pinnallisuutta. On varmaan aika rankkaa olla ihminen jonka mielestä kaikilla pitäisi olla uusimpien trendien mukaan sisustetut kodit.
 
asdkfg
Yksi otos: tosi kivat noi puuseinät ja muutenkin kiva tunnelma. Olen kutitenkin samaa mieltä, että joku väri voisi piristää!

Suosittelisin että ota 2-3 jotain kivaa tehosteväriä jotka sopivat toisiinsa. Voisit laittaa tämän värisiä esineitä esim. pianon päälle kynttilöitä/lyhtyjä, pöydälle kaitaliinan ja lyhdyn tms koriste-esineen ja vaikka pari sohvatyynyä. Pianon penkki voisi olla aivan upea, jos istuin osan verhoilisi jollain värikkäällä mutta tyylikkäällä kankaalla. Yksi idea olisi myös se, että laittaisit pianon päälle kellon sijasta vaikka pari taulua, kaksi samanlaista kehystä (vaikka tummaa puuta tai valkoiseksi petsattua puuta) ja laittaisit kehyksiin jotkut kauniit värilliset kankaanpalat/kuvat. Kuitenkin niin, että valkoinen kehyskartonki näkyy! Näin pysyisi tuollainen rauhallinen ja neutraali tunnelma, mutta kämppä saisi vähän lisää "potkua" - ja värejä olisi helppo muuttaa tulevaisuudessa!
 
Toivottavasti kukaan ei loukkaannu kun laitan linkin bloginiini. Tuli vaan mieleen halvalla sisustamisesta meidän pyykkikori, joka muuttui karmeasta vähän edes vähemmän karmeaksi :D. En ole jaksanut ostaa uutta kun vanhakin toimii, enkä tykkää muutenkaan ostella vaan ostamisen ilosta. Jotain piristystä piti kuitenkin keksiä, joten leikkelin anopilta saamani vanhat tyynyliinat neliöiksi ja harsin niistä käsin tilkkutyön. Todella huonon sellaisen, mutta kuitenkin :). Pesuaineelle hankin purkin ja huuhteluaineen laitan saamaani vanhaan lasipulloon. Nestemäinen pesuaine päätyi kirpparilta ostamaani lasipurkkiin ja nuo lasit koriin, jonka ostin vitosella prismasta.

Tämmöinen siitä tuli :) (ja tiedän ettei ole kaksinen vieläkään, mutta sentään paljon parempi kuin ennen)

mustikkametsän tarinoita: viikonlopun tekeleitä

Varastan sun idean,koska meillä on täsmälleen yhtä karmea pyykkikori kun tuo teidänkin.On sellaisesta vanhasta pyykkikaapista säästetty.
 
yks otos
[QUOTE="meriska";24539783]Ihanalta näyttää:)[/QUOTE]

Kiitos. :D Ittee välillä kyllästyttää... sohvat on hakusessa olleet jo pidempään, mutta just niitä oikeita ei oo vielä tullu vastaan. Kaikki ajallaan. :)
 
yks otos
Yksi otos: tosi kivat noi puuseinät ja muutenkin kiva tunnelma. Olen kutitenkin samaa mieltä, että joku väri voisi piristää!

Suosittelisin että ota 2-3 jotain kivaa tehosteväriä jotka sopivat toisiinsa. Voisit laittaa tämän värisiä esineitä esim. pianon päälle kynttilöitä/lyhtyjä, pöydälle kaitaliinan ja lyhdyn tms koriste-esineen ja vaikka pari sohvatyynyä. Pianon penkki voisi olla aivan upea, jos istuin osan verhoilisi jollain värikkäällä mutta tyylikkäällä kankaalla. Yksi idea olisi myös se, että laittaisit pianon päälle kellon sijasta vaikka pari taulua, kaksi samanlaista kehystä (vaikka tummaa puuta tai valkoiseksi petsattua puuta) ja laittaisit kehyksiin jotkut kauniit värilliset kankaanpalat/kuvat. Kuitenkin niin, että valkoinen kehyskartonki näkyy! Näin pysyisi tuollainen rauhallinen ja neutraali tunnelma, mutta kämppä saisi vähän lisää "potkua" - ja värejä olisi helppo muuttaa tulevaisuudessa!
Voi kiitos! Oon ihan surkea noissa väreäissä... joskus käyny mielessä jos kuttus ihan ammattilaisen suunnittelemaan. :D Tuossa tuli monta hyvää ja vaivatontakin vinkkiä. Yksi ongelma on se, että sohvat ovat punasävyiset eikä niiden kanssa passaa mikä tahansa väri. Sohvat onki tarkoitus vaihtaa, kunhan sopivat löytyy. :)
 
safsa
Mulle taas tulee myötähäpeä tuollaisesta määrästä pinnallisuutta. On varmaan aika rankkaa olla ihminen jonka mielestä kaikilla pitäisi olla uusimpien trendien mukaan sisustetut kodit.
Olen ihan samaa mieltä. Mielestäni oman kodin sisustus on niin makuasia, ja sen voi tehdä ihan miten haluaa. Itse en välitä pätkääkään sisustustrendeistä - niistä on toki kiva katsella ideoita ja vinkkejä, mutta ei tulisi sisustaa suoraan lehdestä :D :D En minäkään kaikkien kodeista pidä, mutta tärkeintä on se että itse viihtyy ja tuntee kodin oman näköisekseen. Myös tulotasolla ja itse asunnolla on aika suuri merkitys lopputulokseen, mutta myös halvalla voi saada hyvää jälkeä.

Meidän kotona kaikkien huonekalujen yhteishinta on reilusti alle 1000e, mutta kekseliäisyyttä ja kädentaitoja riittää. Ainuttakaan lastulevyviritystä ei ole, kaikki huonekalut on täyspuisia. Meidän koti ei varmasti ole mikään luxusstyle, mutta se on persoonallinen ja meidän näköinen - ja siihen on nähty vaivaa, eikä etsitty kivaa sisustusta lehdistä ja kopioitu sitä.
 
Keittiön erilllinen taso on ihana ja pannut seinillä :) Kattoparrut on nätit mutta ruokailutilan (ja kenties sitten keittiönpuolenkin) Verhotankoja nostaisin ylemmäs ja laittaisin vähän leveämmät jos mahdollista. Sitten pitkät ohuet verhot, ehkäpä luonnollista väriä jollakin koristeella.

Kaiutin johdot ostaisin uudet ja pidemmät että menevät suoraan alas, siistimmän näköistä. Ja jos ei löydy lähelle seinän värisiä olevia johtoja niin maalaisin vaikka sillä seinämaalilla. Olohuoneen pöytää madaltaisin vähän. Alimmasta palikasta 2/3 pois tai jopa alin palikka kokonaan. Maalaisin sen ehkä myös hieman vaaleammaksi. Riippuen mitä olet olohuoneeseen suunnitellut mutta vähän yhtenäistämään lattian, seinän tv-tason värejä.
Nuo nyt sattuivat mieleen, muuten ihan mukavan kotoisan oloista ja varmasti kotiuduttuanne nättiä.
Eikä noista mun jutuista kannata itseensä ottaa, hyvä noinkin. Näkeehän sen minunkin kodin kuvista etten mikään sisustussuunnittelija tosiaankaan ole, kaikki vähän mitä sattuu olen löytänyt ja saanut kokoon haalittua :D
Joo, noi verhotangot on tosiaan entisten asukkaiden asentamat, ja heidän tyyli oli..noh, vähintäänkin ysäri. :D Mua ärsyttää suuresti että niiden leveys on tismalleen sama kuin ikkunoiden, ja heti kun kukkaro antaa myöden mä ostan kyllä uudet. :) Mä itse tykkään kovasti meidän keittiön verhoista, enkä halua keittiöön pitkiä verhoja.

Noi kaiuttimet tod. näk. lähtee kyllä kokonaan menemään, meillä kun tosiaan töllöä katotaan niin vähän. En tietenkään ota neuvoista itteeni, niitähän mä pyysinkin. :)
 
Kiitos :). Mutta ei meillä mitenkään kalliilla olla kotia tehty. Monen vuoden ajan ollaan kerrytetty noita antiikkimööpeleitä, ostettu/saatu hiljalleen. Sohvakalusto on kierrätyskeskuksesta jne.

Katselin kuviasi ja ihastelin kovin kaunista kotianne. Puitteet on erinomaiset! Nyt vaan pikkuhiljaa keräämään oikeanlaisia mööpeleitä jne. Kun tiedät tyylin, niin löytöjä on helppo tehdä, eikä todellakaan tarvi maksaa maltaita :). Loistava tapa uudistaa kaikkea, on myös maalaaminen. Esim. teidän olohuoneen pöytä on tosi kaunis jo tuollaisenaan, mutta valkoisena maalattuna se olisi vieläkin upeampi. Näin jo silmissäni sen valkoisena, ihanat rottinkikorit sen alla ja joku kaunis kynttiläasetelma päällä :). Muutenkin tuo maalaaminen on oiva keino yhtenäistää eriparisia mööpeleitä. Mulla on seuraavaksi menossa käsittelyyn meidän ruokailuryhmä, se päätyy, ylläri ylläri, valkoiseksi :D.
Hei, loistavaa, kiitos! Mä en ollu yhtään ajatellu et ton pöydän vois maalata, oon vaan koko ajan haaveillut uudesta. :) Kirppareilta ja kierrätyskeskuksista mekin ollaan lähinnä huonekaluja yms. katteltu, me kun ollaan molemmat viehtyneitä vanhaan tavaraan.
 
[QUOTE="vieras";24539380]Mä tykkään Rieputarallaan keittiöstä, tuollaisen ottaisin riemusta kiljuen meillekin :D Kaapin päälle vaihtaisin varmaan tuon sinisen unikkopurkin johonkin vaaleanvihreään purnukkaan tai muuhun tuolin väriseen asiaan, koska en tykkää unikkokuosista ja tykkään siitä että esillä olevat pikkuesineet sopivat väreiltään toisiinsa sekä huonekaluihin ja tekstiileihin :)[/QUOTE]

Mulla on ajatuksena kerätä klassikkoja ja muuten vain hauskoja pektipurkkeja. Unikko - vaikken itsekään siitä hirmuisesti pidä - on klassikkokuosi, ja siksi saa luvan olla mukana. Mitä tuohon vihreään tulee, se varmasti sointuisi, mutta mä en tykkää liian silotellusta tyylistä. Siis siitä, että KAIKKI on sävy sävyyn.

Muuten, ajattelin vaihtaa keittiöön mustan maton, ja pirttikalustosta on tulossa musta.
 
iu
Toivottavasti kukaan ei loukkaannu kun laitan linkin bloginiini. Tuli vaan mieleen halvalla sisustamisesta meidän pyykkikori, joka muuttui karmeasta vähän edes vähemmän karmeaksi :D. En ole jaksanut ostaa uutta kun vanhakin toimii, enkä tykkää muutenkaan ostella vaan ostamisen ilosta. Jotain piristystä piti kuitenkin keksiä, joten leikkelin anopilta saamani vanhat tyynyliinat neliöiksi ja harsin niistä käsin tilkkutyön. Todella huonon sellaisen, mutta kuitenkin :). Pesuaineelle hankin purkin ja huuhteluaineen laitan saamaani vanhaan lasipulloon. Nestemäinen pesuaine päätyi kirpparilta ostamaani lasipurkkiin ja nuo lasit koriin, jonka ostin vitosella prismasta.

Tämmöinen siitä tuli :) (ja tiedän ettei ole kaksinen vieläkään, mutta sentään paljon parempi kuin ennen)

mustikkametsän tarinoita: viikonlopun tekeleitä
Haha, että voi olla samansuuntaisia viritelmiä! Multa puuttuu tuo pyykkikori, mutta idea muuten näytti kovin, kovin tutulta... (Kokeilen, josko osaan linkata.)

Aijaa.com - 8606846.jpg
 
Suzyanne
Olen ihan samaa mieltä. Mielestäni oman kodin sisustus on niin makuasia, ja sen voi tehdä ihan miten haluaa. Itse en välitä pätkääkään sisustustrendeistä - niistä on toki kiva katsella ideoita ja vinkkejä, mutta ei tulisi sisustaa suoraan lehdestä :D :D En minäkään kaikkien kodeista pidä, mutta tärkeintä on se että itse viihtyy ja tuntee kodin oman näköisekseen. Myös tulotasolla ja itse asunnolla on aika suuri merkitys lopputulokseen, mutta myös halvalla voi saada hyvää jälkeä.

Meidän kotona kaikkien huonekalujen yhteishinta on reilusti alle 1000e, mutta kekseliäisyyttä ja kädentaitoja riittää. Ainuttakaan lastulevyviritystä ei ole, kaikki huonekalut on täyspuisia. Meidän koti ei varmasti ole mikään luxusstyle, mutta se on persoonallinen ja meidän näköinen - ja siihen on nähty vaivaa, eikä etsitty kivaa sisustusta lehdistä ja kopioitu sitä.
Ihan juuri samaa mieltä olen minäkin kanssasi, ja samalla periaatteella meidänkin koti sisustettu. Ja täyspuuta myös löytyy- suurin osa joko Helsingin keskustan kalleimmilla alueilla olleilta siirtolavoilta jotka on usein täynnä antiikkia tms. lisäksi saatuja, ja kierrätyskeskuksesta ostettuja ja itse fiksattuja. Yksikin löytötaulu paljastui 1500 e arvoiseksi- ja oli siirtolavalla Eirassa. :D

Vaikka olisi kuinka paljon rahaa, en sisustaisi kotiani sisustuslehtien mukaan, kuten en myöskään pukeutuisi viimeisten trendien, vaan oman tyylini mukaisesti, kuten pyrin nytkin aika pitkälti tekemään.
 
Ajattelin, että sain tänään valmiiksi saunan pukuhuoneen, kunnes tajusin että ovet on käsittelemättä ja lattiakin puuttuu :D En siis laitakaan kuvaa vielä.

Täällä on muutama ihan kiva koti, sellainen minun makuuni oleva. Sen huomaan, että monella on huonekalut pitkin seiniä ja aina olohuoneessa on telkkari. Miksi? Minusta on kivempi, että olohuone on seurusteluhuone, varsinkin meillä kun isompi ruokapöytä ei mahdu keittiöön järkevästi.
 
Niin ja piti sanoa sille, kuka ehdotti sisustuslehtien lukemista, että tarkoitit varmaan inspiraation hakua? Sillä siinä ei ole mitään järkeä alkaa kopioimaan jotain vain siksi, että niin muka kuuluu tehdä.

Me ainakin teemme kotia meille, emme kenellekään muulle.
 
jos mulla ois rahaa ostaa uus sohvakalusto, niin ostaisin jonkun vaalean, beessin tai jopa valkoisen, kulmasohvan. ISON. Erilaisia varjostimia kun mitä nyt on.
Keittiöön jonkun ruokailuryhmän ikivanhan pirttikaluston tilalle.
Ostaisin itelleni uuden sängyn, lapsilla on uudet sentäs.

Ja jotain kivempia mattoja. No olkkarin perus ryijymatto on mun rakkaus, sitä en vaihtais.

Mut toki tärkeintä on se, että on ees koti. Ja monella ei oo tätäkää vähää mitä meillä :)
 

Yhteistyössä