Oonko mä ihan hirveä valas? :(

• Viestiketjun aloittaja Kuvat on
  • Ensimmäinen viesti
"veera"
Lihava olet muttet mikään toivoton tapaus. Jos haluat olla hoikempi niin laihduta(tervdeydellisistä syistä), mutta älä kuvittele, että olet muka joku valas tai norsu posliiniliikkeessä.

miekin
Mie olen samanlainen.Olen lihonut paljon tässä vuosien aikana.Ennen olin todella laiha.Minua masentaa myös.Ja ihmiset ei tunnista minua. Mutta tuossa kuvassa et näyttänyt pahalta ollenkaan!:) Minua ahistaa kun housut kiristaa yms.

Kuvat on
En mä saa laihdutettua. Tai siis samalla tavalla kuin yleensä kaikki muut. Mulla toi kymmenen kilon pudotus vaati vuoden, ja mä oikeasti katsoin mitä suuhuni laitan ja harrastin silloin tällöin liikuntaa. Jätin pois kaiken sokerin, vehnäjauhot jne, mut silti. En mä niitä edelleenkään syö, mutta en jaksa "laihduttaa" koska tulosta ei synny. Mä syön terveellisesti ja vain pari kertaa vuorokaudessa (nälän mukaan, suht pieniä annoksia) ja kun tää ei riitä niin antaa olla. Pussikeittodieeteille ei halua ryhtyä, niitäkin yritin tuossa aiemmin.

Joten mä yritän olla sinut oman kroppani kanssa ja pidän elämäntapani terveellisinä. Mietin vain sitä, onko nää ylimääräiset kilot esteenä parisuhteen löytymiselle ja rakkaudelle. Toivon, ettei..

"Uudi"
Kaunis kroppa, vaikka hieman pyöreä, mikä ei minua kyllä haittaa. Mulla ei vyötäröä ja ylipainoa on ja vielä raskausarpia. Maha on kuin odottavalla äidillä. Vaihtaisn kanssasi kyllä heti.

voivoi
Olet sä tuhti. Mutta jollet ole photoshopannut kuvia, sulla on kaunis vartalo. Itselläni on kuunkelmeä valkoinen iho ja se on karmeeta. "Tumma" iho antaa paljon anteeksi ja peittää raskausarvet yms. Harrastatko ap jotain kiinteyttävää liikuntaa säännöllisesti? Monesti se auttaa, ei tarvi sanan varsinaisessa meikityksessä "laihduttaa".
Mä taas sanoisin, että kyllä tarvii ihan sanan varsinaisessa merkityksessä laihduttaa. Kyllä tuossa sen verran on ylimääräistä.Mutta ei nyt sentään valas.

Ja btw, ei ole olemassakaan erikseen "kiinteyttävää" liikuntaa ja jotain muuta liikuntaa. Unohtakaa jo tuo termi, kiintetys on sitä, että rasvaprossa pienenee ja lihas kasvaa/lihaserottuvuus kasvaa. Ja sitä rasvaa on pirun vaikea saada lähtemään liikunnalla, se lähtee ruokavaliolla. Apuna aerobinen, lihas hankitaan sitten salilta.

Mutta jos ap nyt vaikka aloittaisikin salin ja lenkkeilyn, niin ei se rasva lähde, jos ei vähennä energian saantia. Toinen asia on myös se, että kasvaako lihas miinuskaloreilla. Jos ei ole ennen salilla käynyt (kuten ap:n tapauksessa varmaan onklin), niin varmaan jonkin verran kehittyykin. Kyse on energiataseesta.

Ravinnolla lähtee läski ja kiinteys tulee lihaksista.

hmmm..
MIelipiteeni tuosta vartalosta on, että selvästi ylipainoinen eli rasvaa on liikaa. Noin 15 kilon pudotus varmasti olisi ihan ok jos tahtoo hyvältä näyttää.

Mutta tuo että syö vain pari kertaa päivässä ei kuulosta hyvältä. Siinä on vaarana se, että syö sitten kerralla liikaa, tai toisaalta että päivän kokonaiskalorit jäävät liian pieneksi. Molemmissa tapauksissa se hidastuttaa aineenvaihduntaa. Uskaltaisin suositella pienempiä annoksia noin 5 kertaa päivässä. Se pitää aineenvaihdunna käynnissä. Rasvakaan ei pala, jos elimistö ei saa säännöllisesti tarpeeksi energiaa.

exläski
Minä myös uskottelin itselleni läskinä, että syön kauhean vähän ja siitä huolimatta en laihdu. Tosiasiassa söin huonosti kunnon ruokaa (yhden päivässä) ja päivässä oli kuin olikin liikaa runsasenergisiä välipaloja. Itselleen valehteleminen ei kannata.

Aloittaja on mielestäni lihava, ei kuitenkaan valas tai toivoton tapaus. Nyt kannattaa tarttua painonpudotukseen ihan tosissaan, mikäli haluat olla hoikempi. Mutta älä tee tätä miesten tai parisuhteen vuoksi vaan itsesi takia. Olet ansainnut terveen ja hyvinvoivan vartalon. Enkä tosiaan usko minäkään, että parisuhteen puute johtuisi kiloistasi - kaikille löytyy kyllä sopiva puoliso, ei se kiloista ole kiinni.

"mie"
Mutta tuo että syö vain pari kertaa päivässä ei kuulosta hyvältä. Siinä on vaarana se, että syö sitten kerralla liikaa, tai toisaalta että päivän kokonaiskalorit jäävät liian pieneksi. Molemmissa tapauksissa se hidastuttaa aineenvaihduntaa. Uskaltaisin suositella pienempiä annoksia noin 5 kertaa päivässä. Se pitää aineenvaihdunna käynnissä. Rasvakaan ei pala, jos elimistö ei saa säännöllisesti tarpeeksi energiaa.
Mullakin pisti silmään tuo pari kertaa päivässä syöminen. Elimistö hypähtää helposti ns. säästöliekille tollasella. Syö useammin, mutta pieniä annoksia ja koita pitää jokin säännöllinen liikuntaharrastus 2-3/krt viikossa ja arkiliikunta kunniaan. Tuo -10kg on jo upea saavutus ja jos tuosta vielä 5-10kg lähtee niin olet taatusti tyytyväisempi itseesi!

"huh"
mitäs vittua?? hetki sitten palstalle linkitettiin jonkun normaalipainoisen naisen kuva, ja suurin osa haukkui ylipainoiseks, ja nyt kun joku oikeasti YLIPAINOINEN laittaa kuvansa niin kyllä kehutaan??! kumma juttu.........
ja ap. olet selvästi ylipainoinen kyllä ja lisäisin sinuna säännöllisen liikunnan, mielellään joka päivä. hyvä homma se 10kg pudotus. en halua ilkeillä, vaan kerron ihan oman kokemuksen kautta. kannattaa liikkua ja syödä hyvin ja paljon. ittelles tulee myös parempi olo ja mieli.... ja ei ne kaikki miehet kyllä mitään missejä halua. olet iso, et valas

..
Lihava? Ei ap kyllä lihava ole. Miettikää nyt tekin vähän mitä näppäimiltänne suollatte :mad: Ylipainoinen, varsinkaan lievästi ylipainoinen ei ole synonyymi lihavalle. Lihava on selvästi iso, ap on pyöreä.

No onhan sulla kyllä reippaasti ylipainoa, se on fakta. Valaaksi en toki sanoisi, en sano ketään.

Miksi et aio jatkaa laihdutusta? Ruokavalio kuntoon, liity vaikka Kiloklubiin. Annoskoot pienemmiksi, säännöllinen ateriarytmi. Joku kiva liikuntaharrastus tukemaan laihdutusta. Säät kun viilenee, niin ehkä lenkkipolku alkaa houkuttamaan? :) Tsemppiä!

Rehellisesti
Ihan rehellisesti sanottuna, kyllä tuo varmasti karsii miesehdokkaita paljonkin, muttei sentään ole kumminkaan totaalinen este. Jos itse näyttäisin tuolta, en todellakaan voisi vaan todeta, etten kumminkaan laihdu, koska tuollaisena olisi kamalaa olla. Ei tuo ole terveellistäkään.

"mä"
Lihava? Ei ap kyllä lihava ole. Miettikää nyt tekin vähän mitä näppäimiltänne suollatte :mad: Ylipainoinen, varsinkaan lievästi ylipainoinen ei ole synonyymi lihavalle. Lihava on selvästi iso, ap on pyöreä.
Harmi vaan, että ap ei ole lievästi ylipainoinen vaan selkeästi. Ei kuitenkaan mikään valas. Seuran löytyminen ei ole kiloista kiinni, vaan itsetunnosta.
Laihdutusta suosittelisin silti ihan terveyssyistä.

"vieras"
Ihan rehellisesti sanottuna, kyllä tuo varmasti karsii miesehdokkaita paljonkin, muttei sentään ole kumminkaan totaalinen este. Jos itse näyttäisin tuolta, en todellakaan voisi vaan todeta, etten kumminkaan laihdu, koska tuollaisena olisi kamalaa olla. Ei tuo ole terveellistäkään.
Toisaalta mä olisin vaan iloinen jos se karsii pois sellaiset miesehdokkaat, jolle ulkonäkö on niin tärkeä, koska sitten me ei selvästikään sovittaisi yhteen.

karppaaja
Rasvakaan ei pala, jos elimistö ei saa säännöllisesti tarpeeksi energiaa.
Rasva nimenomaan palaa kun ei syö koko ajan. Syöminen pysäyttää rasvanpolton. Mutta korkeahiilarisella ja vähärasvasella nälkä tulee useammin joten silloin se on mahdotonta.

Karppaamalla tiukasti (20-50 g hiilareita päivässä) ja syömällä vain 3 kertaa päivässä olen polttanut rasvaa tehokkaasti ja saanut esim. vatsalihakset esiin, ilman että paino on pudonnut (joten lihakset on säilyny).

Yhteistyössä