[QUOTE="aapee";24521817]Jep, olen ja siksi tätä vain mietin, kun mulle ei periaatteessa ole sijaista (olen itse sijaisena) ja jonkun nekin hommat olis tehtävä.
Ja tämä ns. sairaus jonka takia kotona nyt olen, ei periaatteessa ole niin paha, ettenkö voisi töissäkin tietokoneen ääressä istua, mutta lääkäri katsoi parhaimmaksi näin.
Mitä siitä seuraa, jos menen sairaslomalla töihin? Eikai mitään?
Tai sitten kysyn etätyömahdollisuutta.
Kyllä, olen liian tunnollinen

[/QUOTE]
Elähän hyvä ihminen itseäs nyt soimaa, edes tunnollisuudesta.
voit mennä töihin, jos kerran pystyt sitä tekemään.
jos vaikka ruumillisen työn jokin vamma estäisi, voisi mennä kevyeen työhön silti.
Ei tuossa ole vielä ylitunnollisuutta - työthän on hoidettava.
Ja terveys on paljon omasta määrittelystä kiinni, poislukien tietenkin nuo mahdottomat yhtälöt - fyysinen vamma joka tod. estää kaiken.
Itse tiedän vaikkapa yhden rehtorin, jolla tosiaan hommia riittää ja näin ollen ajattelisi että kun tuli tilaisuus piiiiiiitkääänn s-lomaan, (kipsi jalassa

)
niin sen olisi pitänyt, tuota työn kuormaa kun on paljon opetusalalla plus reksin työt siihen päälle.
Eikö mitä, tämä lampsi joka päivä hoitamaan hommans, ei pitänyt s-lomaa.
Siinä vältti joutuvansa joukkoon "pitkiä s-lomia".
joskaan ei vaaraa työpaikan menetyksesta olisi ollut, vaikka ois lomansa pitänytkin.
Ei mitään marttyyrimeïninkiä kuitenkaan, vaan posit. ja urhealla mielellä hoiti hommat, ja näin kaikilla oli mukavampaa, sekä ennen kaikkea helpompaa.
en kyllä itse häntäkään ylitunnollisena pidä. Sitten, jos ne omat rajat pahsti käy ylittämään ja vielä jatkuvasti, voi olla ylitunnollisuudesta kyse.