Jotain positiivista: Mikä on parasta teidän parisuhteessa??

• Viestiketjun aloittaja Ei aina nurinoita.
  • Ensimmäinen viesti
tun
Tämä on hyvä aihe. Toinen olisi aihe jossa käsketään jokaisen miettiä mitä itse tekee väärin parisuhteessa. Eli kohdentaa keskittymisen omaan itseensä, puolison silmin.

Ei aina nurinoita.
Mutta ehkä on hyvä rikkoa tabua jossa riiteleminen on muka pahasta parisuhteessa. Se on asia mikä sairastuttaa monen suhteen, ja siksi oikeastaan voi ajatella positiivisena sen että riitely nostetaan normaaliksi asiaksi onnellisessakin parisuhteessa. Kun se ei ole parisuhdetta määrittävä tekijä.
Juu, olen kyllä samaa mieltä siitä riitelemättömyydestä:) Tarkoitin vain sitä, ettei aleta sitten toista mollaamaan ja tökkimään..

"tiipii"
Mies! on parasta meidän parisuhteessa; jaksaa aina vaan rakastaa mua ja näyttää sen myös; kertoo sen sanoin, ja laittelee kesken duunipäivän, tai mökkireissun tekstareita, joissa kertoo, kuinka ihana olen! Itse olen "laiskempi" tollasiin sanallisiin jutskiin, mutta kyllä muuten pyrin tekemään onnellisen miehestäkin.. Meillä on liittoa takana reilut 20 vuotta, ja 6 lasta, ja ihanalta tuntuu, että vieläkin saan toisen "tolaltaan" pelkällä olemassaolollani..Ja itsekin nautin esim.siitä, että päästään viettämään viikonloppua kahdestaan mökille<3!

Ei aina nurinoita.
[QUOTE="tiipii";24518235]Mies! on parasta meidän parisuhteessa; jaksaa aina vaan rakastaa mua ja näyttää sen myös; kertoo sen sanoin, ja laittelee kesken duunipäivän, tai mökkireissun tekstareita, joissa kertoo, kuinka ihana olen! Itse olen "laiskempi" tollasiin sanallisiin jutskiin, mutta kyllä muuten pyrin tekemään onnellisen miehestäkin.. Meillä on liittoa takana reilut 20 vuotta, ja 6 lasta, ja ihanalta tuntuu, että vieläkin saan toisen "tolaltaan" pelkällä olemassaolollani..Ja itsekin nautin esim.siitä, että päästään viettämään viikonloppua kahdestaan mökille<3![/QUOTE]

Mun mies on juurikin tuollainen! Perässä tullaan..:)

"vieras"
Eikö teitä kiinnosta riidellä, vai eikö teillä vain mene sukset koskaan ristiin? Kauanko olette olleet yhdessä?

Meillä kyllä riidellään, mutta iinkuin sanottu, aina puhutaan asiat halki kuitenkin :)
Ei vaan mene ristiin,ollaan sitä joskus itsekkin ihmetelty mutta kait me vaan ollaan niin joustavia molemmat tai samanlaisia.Yhdellä kädellä on laskettavissa tiuskasut tän suhteen aikana.Yhdessä ollaan oltu 8-vuotta,

"vieras"
[QUOTE="vieras";24518313]Ei vaan mene ristiin,ollaan sitä joskus itsekkin ihmetelty mutta kait me vaan ollaan niin joustavia molemmat tai samanlaisia.Yhdellä kädellä on laskettavissa tiuskasut tän suhteen aikana.Yhdessä ollaan oltu 8-vuotta,[/QUOTE]

Ja lisään viel että kun sitä riitaa ei vaan yksinkertaisesti tule,niin minkäs teet?
Kun joku tuolla kommentoi,itse en pidä parisuhteessa olevassa riitelyssä silloin tällöin mitään pahaa,varmaankin puhdistaa ilmaa.Mutta me ei vaan osata riidellä.

Ei aina nurinoita.
[QUOTE="vieras";24518337]Ja lisään viel että kun sitä riitaa ei vaan yksinkertaisesti tule,niin minkäs teet?
Kun joku tuolla kommentoi,itse en pidä parisuhteessa olevassa riitelyssä silloin tällöin mitään pahaa,varmaankin puhdistaa ilmaa.Mutta me ei vaan osata riidellä.[/QUOTE]

Mikäs siinä sitten, jos ei vaan ole mitään purnattavaa :)

"vieras"
Mikäs siinä sitten, jos ei vaan ole mitään purnattavaa :)
Näin itsekkin ajattelen,ja moni arjen pieni ongelma hoidetaan sillä huumorilla ja itse olen huomannut että ne asiat menee sillä tavalla sille puolisollekkin paremmin perille.Ei tule sitä puolustautumista yms.
Ja jos jokin asia toista vaivaa,siitä puhutaan asiallisesti,ei huutamalla ja mököttämällä.
Miehen kotona on paljon riidelty ja mun kotona äiti nalkuttanut,molemmilla nousee karvat pystyy kun joudutaan esim.tilanteeseen jossa joku muu pariskunta riitelee.

"vieras"
[QUOTE="heips";24518109]Riidattomat suhteen harvoin ovat kestäviä.[/QUOTE]

onko oma "mutu", vai perustuuko faktoihin...
Riidattomat suhteet eivät aina ole kestäviä, voisi olla lähempänä totuutta :)

"vieras"
[QUOTE="vieras";24518464]onko oma "mutu", vai perustuuko faktoihin...
Riidattomat suhteet eivät aina ole kestäviä, voisi olla lähempänä totuutta :)[/QUOTE]

Aivan,kuten ei riidallisetkaan.

"Vaimo"
Voisin kirjoittaa aiheesta vaikka romaanin mutta lyhyesti kerrottuna: parasta on tämä mahtavan upea tunne, hyvä olo toisen kanssa. Tunne on molemminpuolinen. Se kestää ja kestää, aina.

Parasta on se että meillä on aidosti hauskaa toistemme seurassa. Tässä vuosien saatossa meille on vaan muotoutunut joku omituinen oma huumoritaju, päivääkään ei voi viettää toisen seurassa aidosti nauramatta.
Toki miljoonia muitakin ihania asioita on mutta tuo tulee aina ensimmäisenä mieleen..

"nappi"
Seksi! Ehdottomasti seksi.
Liki 20 vuotta yhdessä ja tuo vaan paranee jos vaan ylipäätään enää voi.
Muutoin hillumme eron partaalla....muuta yhteistä ei juuri ole...emme vaan pääse toisistamme eroon...

"annina"
Aito rakkaus.
Joka päivä sanotaan se ääneen, osoitetaan teoilla. Pitkin päivää paljon hellyyttä ja halauksia. Saamme toisemme nauramaan, olemme toistemme parhaat kaverit, voimme puhua ihan mistä vaan. Vahva luottamus toisiimme ja avioliittoomme. Toinen saa edelleen perhoset lentelemään vatsassa ja se tunne kun on vaan niin onnellinen ja ylpeä että se toinen on sinun.
Todella hyvä seksielämä, halu huolehtia toisesta, yhteenkuuluvuuden tunne ja yhteisrintama siitä että me olemme tiimi.
Todellakaan meidänkään elämä ei ole ollut ruusuilla tanssimista mutta vaikeudet ovat vain vahvistaneet meitä ja kaikesta huolimatta rakkaus vain syvenee päivä päivältä.
Kenenkään muun kanssa en olisi koskaan voinut edes kuvitella tekeväni lapsia saatika meneväni naimisiin. Ja tässä ollaan periatteella että yhdessä ollaan loppuun saakka.

kökköliini
se että voi olla 10 000% varma että mies on uskollinen. tapellaan ja ärsytetään toisiamme päivittäin mutta silti voin luottaa siihen että kyllä se rakastaa mua vaikka ei sitä sanokaan vaan on niin suomalainen jäärä ku mies voi olla. mun oma kultainen nallekarhu:heart:

Aina saadaan asiat puhuttua ja halua yrittää löytyy, vaikka miten pohjalla käytäisiin. Toisessa on ihan aina jotain hyvääkin. Pienet huomionosoitukset ihan yllättäen arjessa, tänä aamuna kun lähdin lasten kanssa oli mies siirtänyt valmiiksi auton avoimelle ettei tarvitse ajaa katoksesta ulos ennenkuin saa toisen lapsen kyytiin ?

Tärkeimpänä: Kaikesta paskasta huolimatta (siis minun puoleltani), mies jaksaa rakastaa minua, aina vaan edelleenkin. Ihan uskomaton tyyppi :heart: Yhtenevät huumorintaju ja, no, fyysinen puoli eivät myöskään hidasta ;)

Ja itsestäni voisin luetella kevyesti muutaman A4:sen verran listaa mitä pitäisi muuttaa ja parantaa niin parisuhdetta kuin muutakin elämää ajatellen, että ehkä tyydyn vain toteamaan että hohhoi, tekemistä olis..

Yhteistyössä