Mitä tekisit, jos saisit 800 euroa ylimääräistä?

• Viestiketjun aloittaja "Piipari"
  • Ensimmäinen viesti
"Piipari"
Minulla on nyt tilanne, että sain 800 euroa, joita ei tarvitse käyttää normaaleihin elinkustannuksiin. Matkalle en aio lähteä, mutta muuten pohdin, laittaisinko rahat säästöön vai törsäisinkö ainkin osan itseeni (eli vaatteisiin ja kenkiin).

Mitä sinä tekisit, jos olisit vastaavassa tilanteessa?

V***tuilijat älkööt vaivaantuko vastaamaan ;).

"vieras"
Järkevintä olisi laittaa säästöön jos mitään tarvetta vaatteille tms tärkeään ei tällä hetkellä olisi.
Jos mä saisin nyt tuon summan niin se menisi kyllä nyt kaikki shoppailuun. Tarvitsen syksyksi ainakin kengät ja uuden villakangastakin. Eipä noiden jälkeen paljoa yli jäisi.. Vaatteita ostaisin niilläkin kun tuntuu taas, ettei vaatekaapissa ole mitään päällepantavaa. Ja hiukan menisi koruharrastuksen materiaaleihinkin varmasti.

Mutta eipä ole nyt tuota ylimääräistä joten noita hankintoja ei nyt voi tehdä kertarysäyksellä... Onnea sulle ekstrarahasta :)

"Lili"
Ostaisin kivoja uusia vaatteita, kävisin syömässä(ja juomassa) ravintolassa, kosmetologille ja kampaajalle ehdottomasti.hemmottelisin itseäni. ja vaattesiin ja kenkiinhän hujahataa helposti monta satasta :)

"mamma"
Kävisin jalkahoidossa, hieronnassa, kosmetologilla tms. ihanaa hemmottelua, mitä ei muuten raaski. Ostaisin jotain kivaa ittelleni, esim. kengät tai takin tai käsilaukun. Kaikkea en tuhlais, laittaisin osan säästöön. Ehkä käyttäisin sit joululahjoihin ainakin osan.

"Piipari"
Mammalla oli hyvä vinkki. Ehkäpä säästän osan joululahjoihin. Ehkäpä mä tuhlaan osan itseeni ja osan säästöön. Minkä verran te laittaisitte tuosta summasta sukan varteen?

.....
[QUOTE="Piipari";24510653]Minkä verran te laittaisitte tuosta summasta sukan varteen?[/QUOTE]

400-500 € nyt ainakin. Riippuu, tarvitsisinko kipeästi jotakin juuri sillä hetkellä. Voisin säästää enemmänkin, jos tosiaan olisi muutenkin tarpeeksi rahaa elämiseen ja vuokraan.

"vieras"
Säästöön. Kun rahat on säästössä, ne voi käyttää, kun tulee hyvä tarjous tai erityinen tarve kohdalle. Minä teen aina näin, joten minulla on mahdollisuus törsätä milloin vain haluan.

muista säännöt
[QUOTE="Piipari";24510653]Mammalla oli hyvä vinkki. Ehkäpä säästän osan joululahjoihin. Ehkäpä mä tuhlaan osan itseeni ja osan säästöön. Minkä verran te laittaisitte tuosta summasta sukan varteen?[/QUOTE]

sukanvittuvarteen, ei käy, siispä sukanvarteen

040608
Kävisin hierojalla ja kasvohoidossa/jalkahoidossa. Säästöön varmaan laittaisin tai sit menis uusiin huonekaluihin. Keittiö tarvis uuden pöydän + tuolit ja yks lapsi uuden sängyn. Että ehkä ne siihen menis, eikä riittäiskään.

Jos malttaisin, ostaisin uuden isomman sängyn. Ostaisin pinnasängyn, lisäksi hakisin miehelle paitoja, itselle talvitakin ja -kengät. Niin ja jos jostain halvalla löytäisin niin syystakin. Samalla ostaisin kummipojalle jotain mukavaa. Loput laittaisin säästöön.

Yhteistyössä