Jos naisella on vanhempi mies, niin miksi heti jotkut ajattelevat naisen etsivän isähahmoa?

Pioni Pirteä

Uusi jäsen
25.08.2011
21
0
1
Tuollainen asia tuli esille yhdessä eilisessä ketjussa kun joku kysyi, että hakeeko ap tiedostamattaan isähahmoa. Monesti jotkut epäilee, että takana on huono suhde omaan isään.

Siis mitä ihmettä?! Itsellä on seksisuhde 20 vuotta vanhempaan mieheen eikä asialla ole mitään tekemistä oman isäni kanssa! Mulla on hyvä suhde isääni ja hän on mua tukenut elämän vaikeissa hetkissä. Ei mun tarvitse hakea mitään isähahmoa koska mulla on aivan loistava isä.

Seksikumppanini nyt vain sattuu olemaan mua reilusti vanhempi. Miksi jättäisin väliin loistavan seksin ja hurmaavan miehen vain ikäeron takia. En voisi ikinä kuvitella hakevani isähahmoa miehestä jonka kanssa harrastan seksiä! :x

Minä uskon, että jokaisella naisella isä on tavalla tai toisella läsnä rakkauselämässä. Isä on se ensimmäinen rakkaus, johon kaikki myöhemmät jollakin tavalla vertautuvat. Tämä näkyy ihan tilastoissakin: hyvä isäsuhde on naisen paras vakuutus lähisuhdeväkivallan varalle.

Joku etsii alitajuisesti isänsä kaltaista, joku etsii päinvastaista. Joku ottaa parisuhteessa oman äitinsä roolin, joku haluaa mieheltä sitä ihailua ja passausta, jota vaille on lapsena jäänyt.

Ikä sinänsä on vain numeroita.

Alkuperäinen kirjoittaja Pioni Pirteä;24488594:
En voisi ikinä kuvitella hakevani isähahmoa miehestä jonka kanssa harrastan seksiä! :x

Niin juuri. Minullakin oli isäni ikäinen mies ja homma toimi niin kauan, kunnes hän alkoi "olla" minulle isänä. Alkoi siis huolehtimaan mun asioista isän tavoin. Määräsi jopa mun menoista ja nukkuumaanmenoajoista. En enää nähnyt miestäni miehenä vaan enemmänkin isänä. En kyennyt enää seksiin miehen kanssa. Pelkkä ajatus ällötti. Ja suhde loppui vaikkakin välimme ovat edelleenkin hyvät.

[QUOTE="niin";24488696]Niin juuri. Minullakin oli isäni ikäinen mies ja homma toimi niin kauan, kunnes hän alkoi "olla" minulle isänä. Alkoi siis huolehtimaan mun asioista isän tavoin. Määräsi jopa mun menoista ja nukkuumaanmenoajoista. En enää nähnyt miestäni miehenä vaan enemmänkin isänä. En kyennyt enää seksiin miehen kanssa. Pelkkä ajatus ällötti. Ja suhde loppui vaikkakin välimme ovat edelleenkin hyvät.[/QUOTE]

Toisaalta tuollainen voi tapahtua minkä tahansa ikäisen miehen kanssa jos mies vain on sellainen.

Kai meitä on opetettu ajattelemaan niin tänä aikana ja tässä kulttuurissa. Ennakkoluulotkin kun ovat kovin usein kasvatus- ja kulttuurisidonnaisia.

Onhan sitä ollut aikoja, jolloin mies oli miltei poikkeuksetta parikymmentä vuotta vaimoaan vanhempi.

[QUOTE="Piika-äiti";24488737]Kai meitä on opetettu ajattelemaan niin tänä aikana ja tässä kulttuurissa. Ennakkoluulotkin kun ovat kovin usein kasvatus- ja kulttuurisidonnaisia.

Onhan sitä ollut aikoja, jolloin mies oli miltei poikkeuksetta parikymmentä vuotta vaimoaan vanhempi.[/QUOTE]

Ennakkoluulot on joskus aika huvittavia. Oletetaan aivan kummallisia asioita eikä oteta edes selvää totuudesta. Kyllähän tämä asia voi päteä joidenkin naisten kohdalla, mutta en jaksa uskoa, että kovinkaan monen naisen kohdalla jos on hyvä isäsuhde ja on sen tuen kotoa saanut.

[QUOTE="niin";24488696]Niin juuri. Minullakin oli isäni ikäinen mies ja homma toimi niin kauan, kunnes hän alkoi "olla" minulle isänä. Alkoi siis huolehtimaan mun asioista isän tavoin. Määräsi jopa mun menoista ja nukkuumaanmenoajoista. En enää nähnyt miestäni miehenä vaan enemmänkin isänä. En kyennyt enää seksiin miehen kanssa. Pelkkä ajatus ällötti. Ja suhde loppui vaikkakin välimme ovat edelleenkin hyvät.[/QUOTE]

sama..juttu..kaipa 40v ukon oli helppo kontrolloida 20vuotiasta..

Mä olen ihastunut tällä hetkellä itseäni 15 vuotta vanhempaan mieheen. Isäsuhteeni on ollut aina tosi hyvä ja olemme edelleen läheisiä. En ymmärrä miten tämä ihastus voisi kertoa jotain suhteestani omaan isääni. Mutta yhtä kaikki, on ihanaa olla ihastunut! :D

No en minäkään sanoisi pelkästä seksisuhteesta noin, kuten nähtävästi aloittajalla on. Siinä kun ei ole väliä muulla kuin seksillä ja se voi olla hyvää vaikka henkilö olisi muuten sellainen, ettei sen kanssa suhteessa viitsisi olla päivääkään. Jos sama +20v ikäero olisi ihan suhteessa, sanoisin sen taustalla olevan jotain isäsuhteeseen liittyvää.

[QUOTE="vieras";24509926]No en minäkään sanoisi pelkästä seksisuhteesta noin, kuten nähtävästi aloittajalla on. Siinä kun ei ole väliä muulla kuin seksillä ja se voi olla hyvää vaikka henkilö olisi muuten sellainen, ettei sen kanssa suhteessa viitsisi olla päivääkään. Jos sama +20v ikäero olisi ihan suhteessa, sanoisin sen taustalla olevan jotain isäsuhteeseen liittyvää.[/QUOTE]

Mistä sä päättelet noin? Olen myös ollut ihan parisuhteessa vanhemman miehen kanssa, mutta ei siinä ollut taustalla yhtään mitään isäsuhteeseen liittyvää.

Musta nainen jolla on itseä reilusti vanhempi mies, on usein epävarma itsestään.
En mä mitään isähahmoa vältämättä ajattele tuollaisessa tilanteessa etsittävän, mutta kaikki mun tietämät nuorten naisten suhteet vanhempiin miehiin on olleet sellaisia et nainen ei ole ollut oman ikäistensä keskuudessa mitenkään "kuumaa riistaa" tai on ollut muuten epävarma itsestään ja sit vanhemmasta miehestä on saattanu saada todella komean ja hyvässä asemassa olevan, naistaan upeasti huomioivan tms miehen.
Osa onnellisesti yhdessä koko elämänsä, mikäs siinä, mutta kyllä se liitto tuppaa hoitosuhteeksi muuttumaan kun toinen on vanhus ja toinen ei, uskon kyllä et se rakkaus kantaa tuonkin läpi jos sitä oikeasti on.

Itse olen hetken seurustellut itseä reilusti vanhemman miehen kanssa, mutta koin et olimme aika eri maailmasta, nykyinen puoliso on samanikäinen ja se on mulle hyvä. Jollekin muulle sopii toisenlainen ikäero.

Vaikea se kai

Karkasi :D

Eli vaikea kai on itse sanoa että onko taustalla jotakin omaa isään liittyvää.. harva varmaan sitä itse tajuaa kun alitajunnasta on kyse. Itselläni ei kovin hyvä isäsuhde ollut ja minulla on vanhempi mies. En kuitenkaan koe että olisin isähahmoa etsinyt itselleni =) Halusin miehen, en poikaa. Oman ikäisistäni ei löytynyt sellaista joka olisi halunnut vakiintua nuorena ja joka olisi ollut valmis vakavaan suhteeseen. En myöskään ole koskaan tykännyt baareista ja jo sekin rajasi niitä potentiaalisia kumppaneita paljon (myös niistä vanhemmista miehistä).

[QUOTE="vieras";24509992]Musta nainen jolla on itseä reilusti vanhempi mies, on usein epävarma itsestään.
En mä mitään isähahmoa vältämättä ajattele tuollaisessa tilanteessa etsittävän, mutta kaikki mun tietämät nuorten naisten suhteet vanhempiin miehiin on olleet sellaisia et nainen ei ole ollut oman ikäistensä keskuudessa mitenkään "kuumaa riistaa" tai on ollut muuten epävarma itsestään ja sit vanhemmasta miehestä on saattanu saada todella komean ja hyvässä asemassa olevan, naistaan upeasti huomioivan tms miehen.
[/QUOTE]

Minuun nämä pätee kyllä. En ole kovin kaunis enkä mitenkään suosittu miesten mielestä.

[QUOTE="vieras";24509992]Musta nainen jolla on itseä reilusti vanhempi mies, on usein epävarma itsestään.
Osa onnellisesti yhdessä koko elämänsä, mikäs siinä, mutta kyllä se liitto tuppaa hoitosuhteeksi muuttumaan kun toinen on vanhus ja toinen ei, uskon kyllä et se rakkaus kantaa tuonkin läpi jos sitä oikeasti on.
[/QUOTE]

Taas tuota typerää yleistämistä ja oletuksia tietämättä todellisuutta.

Itse en ole epävarma itsestäni ja miehiä on ollut vanhempia, vähän vanhempia, samanikäisiä ja nuorempia. En valitse peti- tai seurustelukumppania iän perusteella vaan otan sen miehen joka kiinnostaa, on hän sitten minkä ikäinen tahansa.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa

Yhteistyössä