Nämä hankinnat tein ja jäi liian vähän rahaa ruokaan.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Lapselle syksykengät 20eur, talvitakki 40eur (alennus 20%), vaatteet 40 eur, korvikset ja pari hiuspantaa 20eur.

Lisäksi netistä kannettava osamaksulla 55eur/kk.

Vielähän pitää ostaa lapselle talvikengät, toppahousut, hattu ja lapaset. Onneksi niillä ei ole kauheen kiire.

Rahaa jäi ruokaan n. 110eur kahdeksi viikoksi. Itselle en ostanut, enkä varmaan pysty ostamaankaan mitään. Ripsari lopussa, mutta ostan vasta kun rahaa tulee.

Mielestäni nuo hankinnat lapselle on tärkeempää kuin ruoka. Toki ruokaa pitää aina olla, mutta ostan edullista. Esim. makaronilaatikko soijarouheesta on halpaa ja riittoisaa. Mitään parempia ruokia ei voi tehdä.
 
?
No jos ois tuo tilanne, niin talvivaate ostokset vois ihan hyvin siirtää vielä edemmäs.
Ja montako teitä on tuolla 110eurolla syömässä. Sillä pärjää pari viikkoa oikein hyvin :)

"nuo hankinnat lapselle tärkeemmät kuin ruoka" -kerro tämä sitten muksulle kun nälkäänsä itkee ;)
 
---
Toi soijarouhe on varmasti kiva pelastaja monessa perheessä, mutta oma lapseni on todella allerginen soijalle ja soijalesitiinille... sekä monelle muulle ruoan ainesosalle, mausteille ym. Ruoka-aineista ei siis voi tinkiä tässä perheessä. Ruoka maksaa rutosti!

Aina pitää tasapainoilla muiden hankintojen ja ruoan välillä.
 
"aapee"
talvitakki, korvikset ja hiuspanta aivan turhat. eli olisit sitten vaikka laittanut säästöön nuo rahat
Ei ole turhaa. Talvitakki piti ostaa. Yleensä kun on myöhemmin liikenteessä, niin koot on loppu. Viime talvena lapsen piti tyytyä takkiin, josta ei pitänyt. Ja piti tuo alennuskin käyttää. Mielestäni ei myöskään turhia pannat ja korvikset. Lapsi pitää niitä kuitenkin joka päivä.

Ja ihan sama muutenkin milloin nuo hankinnat tekee. Jos olisin tehnyt marraskuussa, niin silloin olisi marraskuu rahat tiukilla. Ostan varmaankin loput tarvittavat osissa, eli ens kuussa toppahousut, seuraavana kengät.
 
eli vanha panta ja korvikset oli rikki? ja jos rahasta on tiukkaa, niin valitettavasti lapsen pitää tinkiä että saako sitä lempitakkia. tarviiko siihen opettaa? edelleen pidän turhana noita ostoksia. ja kun laitat säästöön joka kuukausi niin sitten voit saada hiukan myöhemmin jotain edullisemmin. nyt kaikki on just kallista kun tullut myyntiin
 
"aapee"
Toi soijarouhe on varmasti kiva pelastaja monessa perheessä, mutta oma lapseni on todella allerginen soijalle ja soijalesitiinille... sekä monelle muulle ruoan ainesosalle, mausteille ym. Ruoka-aineista ei siis voi tinkiä tässä perheessä. Ruoka maksaa rutosti!

Aina pitää tasapainoilla muiden hankintojen ja ruoan välillä.
Meinasin tehdä jauhelihasta, mutta oli loppu kaupasta. Mutta lapsi ehdotti lihatonta laatikkoa. Kysyin, että tarkoitatko että laitetaan soijaa. Tarkoitti joo, pussi maksoi euron.

Olen kyllä ennenkin tehnyt paljon ruokia soijasta. Ruoka on kyllä kallistunut.
 
"eee"
Mun mielestä tuossa tilanteessa korvikset ja pannat on kyllä ihan turhia. Aika kallista vielä jos parikymppiä sait niihinkin menemään, H&M:stä olisit selvinnyt vitosella.

Ja minkä ikäinen lapsi? Jos on joku ekaluokkalainen, niin ihan oikeasti, ei se ole mitään "tyytymistä" jos "joutuu" käyttämään erilaista talvitakkia kuin olisi itse halunnut. Kaikkea ei voi aina saada, ihan hyvä opettaa sekin lapselle.
 
"aapee"
eli vanha panta ja korvikset oli rikki? ja jos rahasta on tiukkaa, niin valitettavasti lapsen pitää tinkiä että saako sitä lempitakkia. tarviiko siihen opettaa? edelleen pidän turhana noita ostoksia. ja kun laitat säästöön joka kuukausi niin sitten voit saada hiukan myöhemmin jotain edullisemmin. nyt kaikki on just kallista kun tullut myyntiin
Käyttänyt vanhaa pantaa jo yli kaksi vuotta. Kyllä olen todella tyytyväinen siihen takkiin. Löysimme just lapselle mieleisen ja edullisenkin ja sain alennuksen. Nyt on sentäs talveksi takki jo hommattu, ei tarvitse etsiä ja tuskailla sen asian kanssa enää.
 
"aapee"
[QUOTE="eee";24503409]Mun mielestä tuossa tilanteessa korvikset ja pannat on kyllä ihan turhia. Aika kallista vielä jos parikymppiä sait niihinkin menemään, H&M:stä olisit selvinnyt vitosella.

Ja minkä ikäinen lapsi? Jos on joku ekaluokkalainen, niin ihan oikeasti, ei se ole mitään "tyytymistä" jos "joutuu" käyttämään erilaista talvitakkia kuin olisi itse halunnut. Kaikkea ei voi aina saada, ihan hyvä opettaa sekin lapselle.[/QUOTE]

Lapsi käyttää kyllä yleensä kulta tai hopeakorviksia, ei rihkamaa. On nelosella. Haluan kyllä itekin käyttää sellaisia vaatteita mistä ite tykkään. Sallin sen lapsellekin.
 
"..."
En tiedä mitä gourmet ruokaa te syötte mutta 110 eurolla saat kyllä tosi hyvät ruoat aikaseksi.

Saat varmasti sen ripsarinkin itsellesi ostettua. Ostat jonkun halvemman merkin.
 
"aapee"
[QUOTE="...";24503435]En tiedä mitä gourmet ruokaa te syötte mutta 110 eurolla saat kyllä tosi hyvät ruoat aikaseksi.

Saat varmasti sen ripsarinkin itsellesi ostettua. Ostat jonkun halvemman merkin.[/QUOTE]

No en ihan halpaa voi ostaa kun tarviin just tietyn. Muuten tulee turha ostos.
 
En nyt hiffannut...aloituksessa oli, että hankintojen jälkeen jäi aivan liian vähän rahaa ruokaan ja nyt kaikki on kuitenkin ok? Rahaa jäi tarpeeksi ruokaan kuitenkin. Jotain meni multa nyt ohi niin että viuhahti....
 
  • Tykkää
Reactions: Data
"vieras"
[QUOTE="aapee";24503436]Kyllä oli tarpeellisia. Ja toimeen tullaan, kun tarkasti katsoo mitä ruokaa kaupasta ostaa.[/QUOTE]
No eihän sitä ruokarahaa sitten liian vähän jäänyt.
 
käteinen
Kannettava osamaksulla? Mikäs vanhassa koneessa oli vikana? Jos kannettavaa ei olisi tarvinnut juuri nyt, niin hankinnan olisi voinut jättää myöhempään. Itse olen aina vältellyt osamaksuostoksia. Parempi ostaa vasta sitten, kun on oikeasti varaa, ellei ole jostain ehdottoman välttämättömästä asiasta kyse.
 
"aapee"
En nyt hiffannut...aloituksessa oli, että hankintojen jälkeen jäi aivan liian vähän rahaa ruokaan ja nyt kaikki on kuitenkin ok? Rahaa jäi tarpeeksi ruokaan kuitenkin. Jotain meni multa nyt ohi niin että viuhahti....
Liian vähän siinä mielessä, että pitää katsoa mitä ruokaa ostaa. Vain edullista voi ostaa. Eli ei kuolla nälkään sentään, mutta oishan se kiva jos ois enemmän rahaa.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";24503416]Käyttänyt vanhaa pantaa jo yli kaksi vuotta. Kyllä olen todella tyytyväinen siihen takkiin. Löysimme just lapselle mieleisen ja edullisenkin ja sain alennuksen. Nyt on sentäs talveksi takki jo hommattu, ei tarvitse etsiä ja tuskailla sen asian kanssa enää.[/QUOTE]

Jos on käyttänyt vanhaa pantaa yli kaksi vuotta, niin eikö vielä viikko pari olis mennyt?
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";24503519]Liian vähän siinä mielessä, että pitää katsoa mitä ruokaa ostaa. Vain edullista voi ostaa. Eli ei kuolla nälkään sentään, mutta oishan se kiva jos ois enemmän rahaa.[/QUOTE]

Minä katson aina, mitä ostan, vaikka rahaa on kuin roskaa. Siksi kai sitä onkin, kun olen säästäväinen.
 

Yhteistyössä