Nämä hankinnat tein ja jäi liian vähän rahaa ruokaan.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Pioni Pirteä harmaana
Mikä vika oli vanhoissa korviksissa? Jotkut käyttää vuosia samoja korviksia. Mun mielestä todella typerää ostaa korvikset juuri silloin kun on rahasta tiukkaa. Sama juttu hiuspannan kanssa.

110€ kahdelle kahdeksi viikoksi on ihan hyvin ja sillä kyllä elää eikä näe nälkää. On omaa typeryyttä jos ei tuolla rahalla saa aikaiseksi kunnollisia ruokia.
 
[QUOTE="aapee";24503534]Vanha kone 8 vuotta vanha, tuli vähän niinkuin tiensä päähän. Ei kyllä lähitulevaisuudessa varaa ostaa kerralla tietokonetta. Tietokone on minulle kyllä välttämätön.[/QUOTE]

Minkä verran tietokone tulee maksamaan?
 
"vieras"
Näin on. Olen jo vuosia hankkinut seuraavan talven vaatteet kevään alesta. Nytkin on valmiina -70% ostetut takit ja housut molemmille, plus -70% talvihaalari pojalle.

Ja kyllä koko on helppo etukäteen arvioida, ainakin minusta :)
Joo ja jos koon arvioiminen on vähän hankalaa pienillä lapsilla niin koululaisilla se on jo hyvin helppoa. Ja koululaisten vaatteisiin minsuta uppoaa rutosti enemmän rahaa kuin pikkulasten.

Olen ostellut ensi talven kamat maaliskuusta alkaen, ainoastaan kengät piti toiselle lapselle ostaa vasta nyt kun koko oli siinä hilkulla. Varovaisesti arvioiden säästöä n. 150 euroa, kaikki pitää vettä ja lapset tykkäävät vaatteistaan :)
 
Miksi jotkut kirjoittavat, että kaikki ostokset oli turhia? Siis lapsen kengät ja takki turhia ostoksia? :O

Itse kuljen monta vuotta vanhalla takilla ja hyvin kelpaa vielä mulle ja on lämmin. Lapselle on kuitenkin pakko ostaa uudet toppavaatteet koska vanhat (käytettynä saadut ) ovat liian pienet. Hyvässä kunnossa ne vaatteet on edelleen, mutta minkäs teet kun lapsi kasvaa. En tiedä kyllä mistä saisin edullisesti lapselle talveksi vaatteet. Kengätkin pitäisi testata, että mahtuuko ne vielä.
 
soooo
Alkuperäinen kirjoittaja Pioni Pirteä;24504137:
Miksi jotkut kirjoittavat, että kaikki ostokset oli turhia? Siis lapsen kengät ja takki turhia ostoksia? :O

Itse kuljen monta vuotta vanhalla takilla ja hyvin kelpaa vielä mulle ja on lämmin. Lapselle on kuitenkin pakko ostaa uudet toppavaatteet koska vanhat (käytettynä saadut ) ovat liian pienet. Hyvässä kunnossa ne vaatteet on edelleen, mutta minkäs teet kun lapsi kasvaa. En tiedä kyllä mistä saisin edullisesti lapselle talveksi vaatteet. Kengätkin pitäisi testata, että mahtuuko ne vielä.
No turhaahan toppavaatteet eivät ole lapselle, jos on rahaa ruokaan. Mutta velaksi en ostaisi trendikästä toppa-asua, vaan kyselisin vaikka naapureilta vanhoja.

ja ap elää sis velaksi, otti velkaa tietokoneeseen, osamaksuja...
 
sooo
Ihan turha on tehdä aloitusta että ruokaan jää LIIAN VÄHÄN rahaa jos on rahaa ostella kaikkea turhaa. Tuollaisia ihmisiä silti on, ihmetellään kun ei ole rahaa mutta töihinkään ei viitsisi mennä, kaikki pitää ostaa uutena. Sitten kysellään täältä mistä ruokarahat kun tilillä on 10€ ja lapsilisät tulee kahden viikon päästä... Parhaassa tapauksessa on vielä varaa polttaa tupakkaa aski päivässä.

Mun puolestani sä voit ostaa vaikka kaikilla rahoillasi korviksia. Turha silti vinkua että ruokaan ei jää rahaa. Mistään pakollisista menoista kun sulla ei ole kyse.
peesi tälle kaikelle. Ihmehiihtelijä tuo ap. toimeentulotuella pitää ostella muodikasta penskalle ja koruja.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24506331]Vaikka tää varmasti onkin provo, niin tyypillinen esimerkki siit miten eletään yli varojen ja itketään kun rahat ei riitä ruokaan...[/QUOTE]

Paisi että ap:n rahat riittää kyllä ruokaankin, hänen pitää vain katsoa tarkemmin, mitä ostaa. Normitilanne tosi monessa lapsiperheessä.
 

Yhteistyössä