Oppiikohan meidän neiti aikaisin kävelemään kun nyt jo (9kk) nousi seisomaan sohvaa vasten? :)

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Huom harmaana
Meillä poika nousi seisomaan muistaakseni 7 kk iässä ja käveli tukien 8 kk iässä. Silti lähti kävelemään vasta 1v 2 kk iässä. Joten ei mitään korrelaatiota.

yu
seisomaan nousemiselle, eli voi olla että kävelee joskus muutaman kuukauden kuluttua, tai sitten ei. Aika harva alkaa kävellä heti kun nousee tulea vasten ylös, tai sittten kyseessä ovat myöhään seisomaan nousseet.

Omat lapseni ovat nousseet tukea vasten seisomaan 6kk, 7kk ja 8,5 kk iässä, esikoinen käveli 8,5kk iässä ilman tukea, keskimmäinen 11kk ikäisenä, ja kuopus 1v1kk ikäisenä.

[QUOTE="vieras";24498826]Siis ihan itse nousi, ei mitenkään nosteltu häntä. Siinä se töpöttää :) Kohta on varmaan meno kova? Hameenhelmat vaan heiluu :)[/QUOTE]

"minä"
nää ketjut raivostuttaa mua! meillä poika 9kk ei istu, ei nouse ei. ryömimään oppi nyt kun täytti 9kk, ja perheen kolmas lapsi. vitsitti että nää lasten kehumisketjut suututtaa.

Onnittelut uudesta taidosta! =)

Meillä kuopus nousi tukea vasten seisomaan parisen viikkoa sitten (n. 8,5kk). Kokoajan etsii paikkoja mitä vasten nousta seisomaan, kiukustuu jos kohde onkin liian matala tms. :D Aikansa seisoskeltuaan alkaa kiljua apua poispääsemiseksi... eli ei ole vielä keksinyt että siitä voisi yrittää liikkeelle tai itse laskeutua istumaan.

Kuten monet jo on kirjoittaneet, nuo taidot tulevat omaa tahtiaan ja välillä tulee yllättävän pitkiäkin taukoja ennen seuraavaa edistysaskelta.

"shihtzu"
Kuopus on nyt reilu 9,5kk vanha ja on jo pitkään noussut tukea vasten ja käveleekin tuettuna jotenkuten, mutta ei vielä tukematta kävele, eikä oikein näytä siltä, että ihan lähipäivinä kävelisikään. Niin ja nyt tuo jo kiipeileen, pääsee ulkorappuset ylös ja nousee matalalle tuolille, seisoi yks päivä isoveljensä tuolipotan päällä ja yhtenä päivänä kiipesi ison hobby hallin laatikon päälle, että isoveljensä kaltainen apina tuostakin taitaa tulla :)

[QUOTE="minä";24499070]nää ketjut raivostuttaa mua! meillä poika 9kk ei istu, ei nouse ei. ryömimään oppi nyt kun täytti 9kk, ja perheen kolmas lapsi. vitsitti että nää lasten kehumisketjut suututtaa.[/QUOTE]

älä nyt noin näitä ota! Meilläkin on kaksi tosi Matti Myöhästä joilla taidot ovat kehittyneet ihan omia aikojaan. Silti on ollut kiva lueskella muiden lapsista ja ymmärtäähän sen vanhempien ilon ja ylpeyden uusista taidoista. Tulivat nämä sitten missä iässä hyvänsä. =)

Meillä noustiin jo kuusikuisena ja kävelemään lähti 9kk että ei sinällään ole teillä kovin aikaisessa jos ei myöhäisessäkään :)
Sama täällä, mutta kaverin lapsi taas nousi 9kk ikäisenä tukea vasten ja lähti kävelemään vasta 1v 2kk ikäisenä. Mun puolesta tuo meidän poika ois voinut vähän odottaa noiden molempien suhteen, niin pienellä e meinaan ilhan liikaa sitä itsesuojeluvaistoa ollut. :D

[QUOTE="minä";24499070]nää ketjut raivostuttaa mua! meillä poika 9kk ei istu, ei nouse ei. ryömimään oppi nyt kun täytti 9kk, ja perheen kolmas lapsi. vitsitti että nää lasten kehumisketjut suututtaa.[/QUOTE]

ÄÄh, mitä suotta!
Meidän esikoinen ei tehnyt juuri mitään ennen kuin täytti 8 kk. Kävelikin tosi isona vasta.
Tyttö heti ryömimään opittuaan könysi jakkaran luo ja siitä lähti pyrkimään pystyyn. Seisoi 7-kuisena tukea vasten.

Meillä nämä kaksi nuorinta on olleet myös hitaita.
Mä lähinnä hymistelen tyytyväisinä näille ketjuille.

Kakkonen lähti juoksemaan siinä 9kk tienoilla. Se se vasta oli helvettiä. Penska painaa kuin päätön kana, vauhti on kova ja meno aivan vailla järkeä, ei sen ikäisellä ole mitään itsesuojeluvaistoa eikä tajua mistään.

Nää 3. ja 4. kun on kävelleet vasta 1v2kk tienoilla, on olleet sen miljoona kertaa helpompia. Siinä vaiheessa osaavat jo vähän varoa ja ottaa rauhallisesti....

Mulla on kolme lasta, kaikki aika varhasia liikkujoita, esim kääntymiset ja konttaamiset tulleet minusta vähän turhankin aikasin. Nuorin oli tosi sähäkkä vauva ja oppi nouseen tukea vasten samaan aikaan kun vanhemmat ja ajattelin, että niinpä tuokin kävelee 11-kuisena. No onneks oli rauhallisempi ja käveli vasta vähän päälle 1-vuotiaana ilman tukea.

Onhan sitä vanhempana innoissaan ja onnellinen ja vähän ylpeäkin, kun lapsi oppii uusia taitoja, mutta vauvat on niin pienen hetken vauvoja, että jos vielä yhden tekisin/saisin, niin toivoisin sen olevan mahdollisimman "hidas", että sais rauhassa nauttia kaikista vaiheista.

"vieras"
Meillä tyttö lähti 7kk konttamaan ja tuntia myöhemmin nousi pystyyn tukea vasten. Se on hassua miten tuokin oli jo 2kk heilunut kontillaan edes takas muttei päässyt eteenpäin ja sitten yhtäkkiä samana päivänä oppii monta juttua :D

"..."
Ihanan lutuista, mutta 9kk ei ole kovin aikaista nousta seisomaan.

Meillä molemmat nousi 7kk iässä tukea vasten, siitä sitten pikku hiljaa lähtivät myös ottamaan tukea vasten askelia. Esikoinen käveli 10kk iässä, kuopus 9,5kk iässä. Tuolloin siis kävelivät kunnolla, eivätkä enää kontanneet. Molemmat alkoivat ottaa yksittäisiä askelia ilman tukea 9kk kieppeillä.

Yhteistyössä